Ziyech was dicht bij Belgische transfer: 'Tot prijs de hoogte in ging door Ajax'

Ziyech was dicht bij Belgische transfer: 'Tot prijs de hoogte in ging door Ajax'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 19:30do 14-03-2019 om 19:30

Het had niet veel gescheeld of Ajax was Hakim Ziyech in de zomer van 2016 misgelopen. Anderlecht maakte serieus werk van de toenmalig spelmaker van FC Twente, maar daar staken de Amsterdammers net op tijd een stokje voor.

Dat vertelt Herman Van Holsbeeck, voormalige manager bij Anderlecht. FC Twente vroeg acht miljoen euro, een prijs die de Belgische topclub wilde betalen. "Ziyech was in de zomer van 2016 inderdaad de eerste optie. We waren goed opgeschoten, tot Ajax in paniek na de uitschakeling in Europa ineens op de proppen kwam, waardoor het prijskaartje plots de hoogte in ging, tot boven de tien miljoen euro."

"Dat konden wij niet betalen. Maar Ziyech had zeker het Anderlecht-profiel", vertelt Van Holsbeeck in Sport/Voetbalmagazine. In plaats van Ziyech kwam de Roemeen Nicolae Stanciu, maar die kon nooit echt doorbreken bij Anderlecht. "Nochtans had hij ook het Anderlecht-profiel. Zelfs wanneer hij op de bank begon en inviel, ging er een siddering door het stadion."

Poll

Zie jij Hakim Ziyech bij een topclub terechtkomen?

(8153 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10902
donderdag 14 maart 2019 om 19:39
Oud onintressant nieuws!!
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
lees t dan niet
Vind ik leuk
Aal +23430
donderdag 14 maart 2019 om 19:52
Anderlecht is niveau subtop NL.... wees maar blij dat t niet zo is gelopen. Daar is ie veel te goed voor :-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:23
Ja Anderlecht, Club Brugge, Gent, Genk en Standard zijn niveau Az, Vitesse etc. hij mag zijn handen dichtknijpen dat het door gegaan is. Voor Ziyech was het moeilijker om op te vallen bij die clubs, die Belgische clubs rossen de bal blind naar voren en hard rennen en beuken. Echt waardeloos voetbal daar.
Vind ik leuk
Esther +210
vrijdag 15 maart 2019 om 01:31
Wees blij dat hij al kan lezen zonder begeleiding, wie weet komt het ooit goed.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:10
Alles wat met Ajax te maken heeft is relevant hierop AP
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:39
Nou, dan was zijn carrière als een nachtkaars uitgegaan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:40
Nou niet dan, lieve Esther ?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:44
Hij speelt niet bij PSV of Feyenoord hé!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:30
Klopt, als Bayern en allerlei Europese subtoppers achter je aanzitten gaat je carrière als een nachtkaars uit.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:50
Maar hij speelt nu toch ook bij een nog mindere suptopper
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:34
Die in de kwart finale van de CL staat.😄
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:48
Follow de leider leider leider follow de leider
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10902
donderdag 14 maart 2019 om 19:42
Wat zal Rutten er van vinden?! Hahaha wat een onzin dit zeg lijkt wel komkommer tijd!?
Vind ik leuk
JanvdLisme +1072
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
Net zoals jouw 'carrière' hier op VP geen lang leven beschoren is.
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Geweldige 'paniek' aankoop geweest, onze Ziyech!

Opdat er maar meer van zulke 'paniek'aankopen mogen volgen bij Ajax.😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:42]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Paniek zal binnenkort wel weer uitbreken ja.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:14
Bij PSV?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:19
Wie weet, als we niet winnen op dat kutplestiek in Venlo ben ik nie blij in ieder geval.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:17
Mijn club Ajax staat na dit weekend één punt voor op Psv.
31 maart wordt de voorsprong vergroot tot 4 punten. Dit blijft zo.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:02
Mooi dat vertrouwen 🤔
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Ziyech is en gaat naar een topclub ...
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
donderdag 14 maart 2019 om 19:55
Als Zyach eenmaal die grote transfer heeft gemaakt naar een 'top'club, en z'n zakken gevuld heeft, dan zul je gaan zien, dat het afgelopen is, Marokkanen zijn niet instaat, om dan nog te presteren, als doel bereikt is (geld). Let op mijn woorden.., Legio voorbeelden die hem vooraf gingen trouwens.. Domste wat je als 'top' club kan doen, Zyach kopen.. garantie op een grote flop.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:15
Wie weet blijft Ziyech bij n topclub. 💪👌
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:19
Ik vind je nu echt een kneus, je kunt Ziyech niet eens spellen, maar hebt wel een mening over Marokkanen

Of was het een woordspeling?

Flauw

Net zoals alle Marokkaanse spelers op een hoop gooien

Het duurt echt niet lang meer voordat Marokkaanse spelers in de top spelen

En als je dan toch Ziyech aanhaalt: die doet alleen maar goed met zijn geld

Eerst familie, dan anderen, en dan pas voor zichzelf

Dus jouw reactie is een grote flop

Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
donderdag 14 maart 2019 om 20:35
Oke ik ben misschien een i vergeten.., Ziyach
Zo staat zijn naam op het Marokkaanse shirt..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:44
Ik heb het idee dat je wil provoceren

Prima, maar Ziyech is een super goede jongen, die juist een voorbeeld is

Ik ga geen etnische discussie voeren, daar is het hier ook geen plaats voor

Laat ik afsluiten met: veel mensen noemen het woord "respect" iets te snel, terwijl ze niets doen om het te verdienen

Ziyech heeft nooit anders gedaan dan respect verdienen en verdient het meer dan jij... of ik

En daar heeft afkomst niets mee te maken
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:19
Heeft een mindere tijd gehad en kreeg wel heel weinig respect van het publiek.... In goede tijden is alles geweldig.
Vind ik leuk
Jozef +44890
donderdag 14 maart 2019 om 23:55
Correctie: van een deel van het publiek...

Schreeuwers heb je overal..

De omslag vond definitief plaats toen de fluiters lik op stuk kregen van de Ziyech fans die met massaal applaus de fluiters voor gek zetten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:57]
Vind ik leuk
RenW +4268
donderdag 14 maart 2019 om 20:20
Goede argumenten....ga je schamen man.
Of begin eerst met zijn naam goed te spellen
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
donderdag 14 maart 2019 om 20:37
Niks ga je schamen, als het Marokkanen betreft mag er in dit land niks gezegd/ geschreven worden..
Vind ik leuk
RenW +4268
donderdag 14 maart 2019 om 20:40
Alles mag geschreven worden, als het maar waarheidsgetrouw en genuanceerd is.
Jouw verhaal is niet fris.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:41]
Vind ik leuk
De kogel +31
donderdag 14 maart 2019 om 23:22
Kneus. Past echt bij jou
Vind ik leuk
De fries +2074
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Als ik iemand aanspreek op uitspraken die gelardeerd zijn met vooroordelen wordt mijn reactie verwijderd ?
Opmerkelijk ..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
De kogel +31
donderdag 14 maart 2019 om 23:20
Kneusje die je bent!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 19:44
Je zou denken: ajax speelt niet vandaag. Maar VP weet altijd primeuren te brengen. Wat een redactie!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:56
Hebben jullie daar in Noord Korea ook een VP ?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
Voetbal Pyongyang....heel populair. Alleen het niveau van de spelling van de artikelen is wel een beetje bedroevend.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:59
Whahaha Voetbal Pyongyang.
Ik heb blijkbaar net de domste opmerking gemaakt, deze scoort hoog in leukste van deze maand.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:52
Ziyech speelt al bij een topclub.
Vind ik leuk
Johnnies +1923
donderdag 14 maart 2019 om 19:55
Is die al naar Barcelona dan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:57
Nee, bi AFC Ajax! De allermooiste, allergrootste, allerrijkste, maar voor allerwarmste club van Nederland en ver daar buiten!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:00
Lees voor de flauwekul je nick eens voor, kijkend in een spiegel ?
Wedden dat je in je broek pist van het lachen ?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:06
Nou mooi dat dat niet door is gegaan. Heeft hij niks te zoeken, matig team... zou echt zonde zijn geweest. Maar goed, ik kijk door een rood/witte bril en ben liefhebber vam de voetballer Ziyech
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:08
Dat was totaal geen verbetering voor Ziyech. Zeker niet wat hij nu presteert bij Ajax
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Ik had bijna een Bentley gekocht maar hij bleek toch wat te duur...
Vind ik leuk
Benniewies +5386
donderdag 14 maart 2019 om 20:38
Ouwe koeien
Vind ik leuk
Tollolsuda +122
donderdag 14 maart 2019 om 21:50
Zyech kan naar bayern.München. is toch geen slechte club Vandaag in de krant.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1715
vrijdag 15 maart 2019 om 01:02
Ziyech is de echte man van dit Ajax
Vind ik leuk
Iwonna +36
vrijdag 15 maart 2019 om 06:18
Sinds ze in Belgie een beetje op de scheidsrechters letten,is het plots over met de to(b)clubs daar .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws