LIVE: Loting voor de kwartfinales van de Champions League - mét Ajax (gesloten)

LIVE: Loting voor de kwartfinales van de Champions League - mét Ajax (gesloten)

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 12:00vr 15-03-2019 om 12:00

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 12:27vr 15-03-2019 om 12:27

Vanaf 12.00 uur wordt in het Zwitserse Nyon geloot voor de kwartfinale en de halve finale van de Champions League. Tegen wie moet Ajax het volgende maand opnemen in het miljardenbal en wie is de mogelijke tegenstander in de halve finale? In dit liveblog houdt VoetbalPrimeur je de komende uren op de hoogte van álle ontwikkelingen.

Ajax eindigde in een groep met Bayern München, Benfica en AEK Athene op een tweede plek. In de achtste finale werd de formatie van Erik ten Hag gekoppeld aan Real Madrid. Na een 1-2 nederlaag in eigen huis zette Ajax in Madrid een geweldige prestatie neer door met 1-4 te winnen. Daardoor zitten de Amsterdammers vrijdag in de koker voor de kwartfinale.

Lees ook: Zeven mogelijke tegenstanders: op wie moet Ajax bij de loting wel of niet hopen?

In het Zwitserse Nyon zal tijdens de loting Tottenham Hotspur, Manchester United, Manchester City, Liverpool, FC Barcelona, Juventus of FC Porto uit de koker komen. Tijdens de loting wordt ook direct bekend wie de mogelijke tegenstander van Ajax wordt in de halve finale.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 10:02
Jammer dat het alleen op Eurosport te zien is, wilde er eigenlijk niet meer naar kijken, na wat ze met Frank Kramer hebben geflikt. Voor deze keer maak ik dan maar een uitzondering en ga kijken naar deze slechte zender.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23108
vrijdag 15 maart 2019 om 10:04
Ja jongens ... mét Ajax ... vanuit de voorrondes tot in de kwartfinale.

Mooie prestatie, mij maakt het niet uit, het is altijd genieten! 💪🏻
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:05
Succes met een mooie loting.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:08
Hopen op Porto zou ik zeggen.
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 10:11
Net alsof dat mooi is.. stel je gaat er uit tegen porto, zou dan echt balen dat je mooie campagne in de CL tegen zo lelijke ploeg ten einde komt. wel een leuke awayday , maar zou toch liever als ik hun was een mooie tegenstander loten van topniveau
Vind ik leuk
Joe Benchama +1605
vrijdag 15 maart 2019 om 12:02
Zou Overmars nog snel een bamischijf in zijn muil gepropt hebben? Wat is die gozer dik geworden.
Vind ik leuk
Tsubamba +3025
vrijdag 15 maart 2019 om 10:11
Ja dat zou wel prima zijn, veel mensen zeggen dat je Porto eigenlijk niet moet willen loten, maar als je puur kijkt naar kwaliteit dan is dit een tegenstander waarvan we moeten kunnen winnen..
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 10:14
ja, en zo zal porto er ook in staan. zou alleen zonde zijn als je zo heerlijk van real wint en de poulefase zo goed door komt, dat je tegen een ploeg als porto eruit gaat.. zou ik liever een liverpool / juve loten ofzo.. veel mooier
Vind ik leuk
Tsubamba +3025
vrijdag 15 maart 2019 om 10:19
Ja daar heb je dan wel weer gelijk in, dat zou wel erg zuur zijn idd! Maar halve finale en dan een mooie club zou ook prima zijn natuurlijk! ;)
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 10:26
dat sowieso.. alleen is t niet niks voor niks dat porto er ook nog instaat. die kunnen ook zomaar winnen. stugge tegenstander
Vind ik leuk
Tsubamba +3025
vrijdag 15 maart 2019 om 10:33
Ja ik weet het, nouja laten we de loting nog maar even afwachten..
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 10:34
duurt nog lang..
Vind ik leuk
Tsubamba +3025
vrijdag 15 maart 2019 om 10:40
Ja helaas, maarja over 2,5 uur weten we het wel, geduld is een schone zaak ;)
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 11:13
ach, het is mn eigen club niet, al support ik Liverpool wel al heel lang en volg ik ze eigenlijk altijd op tv ( als Feyenoord niet thuis speelt) maarja. blijft lastig. zou als fan helemaal gek worden nu en klaar zitten ahah.
Vind ik leuk
Tsubamba +3025
vrijdag 15 maart 2019 om 11:15
Hahaha ja ik heb gelukkig nog wel wat afleiding, al moet ik wel zeggen dat mijn concentratie iets minder is dan normaal..
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 11:28
Ga je er heen ? zou al klaar zitten voor een reis te boeken haha
Vind ik leuk
Tsubamba +3025
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Hahah nee dat niet man, thuiswedstrijd ga ik wel voor, maar moet nog ff kijken of dat lukt. Hangt misschien ook nog een uitwedstrijd zonder supporters boven ons hoofd, dus al gaan boeken is niet heel slim sws ;)
Vind ik leuk
Joe Benchama +1605
vrijdag 15 maart 2019 om 12:10
Eerst even de balletjes opwarmen.
Vind ik leuk
Savior +2526
vrijdag 15 maart 2019 om 10:39
Hopen op spurs, Portugal altijd lastig tegen Nederland, tegen Engeland verassen we vaak. Of payback tegen man united
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:01
Ben ik dan de enige die Man U een beste combi vindt?

Zij denken op dit moment namelijk ook dat ze kunnen voetballen, maar hebben bij lange niet de kwaliteiten van een Real of Bayern. Tegen een voetballend Manchester maken we zeker (meer dan) een kans.
Vind ik leuk
Wim59 +646
vrijdag 15 maart 2019 om 12:10
Ik denk dat het Liverpool word...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:15
T gaat wellicht ons de titel kosten, maar het is het dubbel een dwars waard !!

Bij de eerste twee eindigen in de Mickey Mouse competitie is geen prestatie, maar dit zeker te meer!
Híer gaat het allemaal om!
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 10:21
Ik heb toch liever het kampioenschap dan stranden in de kwartfinales....je bent dan weer verzekerd van deelname in de CL....dan moeten we wel minimaal een punt halen
Maar ik ben hier niet minder trots op
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:23]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:16
Reageer je nou echt op de bovenste reactie om bovenaan te staan?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:45
Daar lijkt het zeer zeker op, want ik kan er niks mee wat hij zegt. Likesg#ilmannetje die rioolrat.
Vind ik leuk
McLovin +630
vrijdag 15 maart 2019 om 10:46
Tja Feyenoords kennen het begrip bovenaan staan niet. Dus ik vergeef het je
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:49
Zeker wel!!! Sven Van Beek staat boven aan het lijstje met eigen doelpuntjes!!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:07
En vergeet die puike grasmat niet! Want die is onberispelijk van kwaliteit😊
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:35
Absoluut!! En onze algemeen directeur is kampioen dom lullen! Echt die mensen die zeggen dat Feyenoord nergens bovenaan staan snappen er net zo weinig van als Van Beek!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:44
Ja die Jan de J blinkt niet uit in zijn rol, mee eens. Maar die grasmat ben ik jaloers op... dat dan weer wel
Vind ik leuk
Broodje Aad +1336
vrijdag 15 maart 2019 om 10:55
Hij geeft zichzelf ook standaard een like. Zou mij niets verbazen als het de echte mino is, aangezien ze beiden aardig vol van zichzelf zijn
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:30
Ja iedereen denkt dat die bolle zo dik van al die pizza’s maar eigenlijk is het ze ego!
Vind ik leuk
Fc uuuuu +361
vrijdag 15 maart 2019 om 10:04
Misschien is het online ergens te volgen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Jawel op de site van de UEFA
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 10:05
Zie hoe hypocriet je bent. Als je teletekst aan zet weet je het 3 minuten later, maar blijkbaar toon je liever dat je geen ruggengraat hebt.
Vind ik leuk
Ricky030 +459
vrijdag 15 maart 2019 om 10:09
Precies, of gewoon via de UEFA site. Zal wel in de politiek zitten gezien zijn doen en laten..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:09
Beter dat dan een vrouwelijke naam aannemen om likes te krijgen. Dat is pas hypocriet
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 10:23
Want een vrouw kan niet reageren op voetbalberichten? Nog kortzichtig ook.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:33
Niet op de wijze hoe jij reageert. En was je er wel een, wat duidelijk niet het geval is, dan had je nu anders gereageerd op mij, waarschijnlijk had je niet gereageerd. Of iets gezegd in de trant van: Ik snap wel dat voetbal jou vrouw is. Zoiets zou mijn ex-vrouw dan zeggen.
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Want jij bent natuurlijk een enorme vrouwenkenner.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:41
Dit was al wat vrouwelijker, goed zo Esther, je leert het wel. Ik ken ze vrij goed ja en wat ze verwachten. Daar kan ik niet aan voldoen, mede door mijn andere liefde voetbal. Ik heb enkele goede vriendinnen en wat vrouwelijke familieleden waar ik graag mee praat. Voor de rest zie ik het liefst alleen sl#tj#s en ho#r#n op dit moment. Een relatie met een vrouw kost mij te veel energie. Praten met jou niet, daarom ben jij geen vrouw.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:42]
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 10:47
Iemand die vrouwen sletjes en hoeren noemt komt op mij over als een gefrustreerde incel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:54
Dat is weer een te mannelijke reactie. Gefrustreerd ben ik zeker niet, toch heb je een klein beetje gelijk. Ik krijg niet genoeg seks, nooit eigenlijk, daarom zie ik meer ho#r#n als sl#tj#s de laatste tijd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:08
Daar kan ik het mee eens zijn, een lijk van mij... uhh like
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:11
Frank is een rare snijboon
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:13
Dat is hij zeker. Ik lach weleens om rare snijbonen.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 10:32
Wat is een slechte zender als je er mooi nieuws op krijgt?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Als Ajax Man City loot vind ik het niet mooi, anders wel.
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:01
www.uefa.com, livestream
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 maart 2019 om 10:05
Ben benieuwd, hoop op man u- ajax
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:05
Allemachtig zeg, wat een gedoe om die loting.
Laat ik er dan ook maar aan meedoen, ik hoop dat Feyenoord tegen Barcelona loot......;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Wist niet dat er ook op de playstation werd geloot.
Vind ik leuk
thierryer +2037
vrijdag 15 maart 2019 om 10:07
Hoop ik ook binnen 18 jaar!:-)
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 10:08
Zo snel mogelijk bij de Nederlandse top 3 weer terecht komen dan komt de rest van zelf
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:09
Haha, zelfspot... ik hou drvan👊
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:11
dat zou dan wel de verrassing van de dag zijn 😋😋😋 laten we het hopen zolang het niet ten koste gaat van Ajax 🤔

zal een kaarsje aansteken en duime voor je😋

zou mooi zijn de 2 mooiste clubs van nederland terug te vinden op het uefa formulier voor de volgende ronde 🤗
Vind ik leuk
Leedz +7643
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Na het zien van die UefaMaffia praktijken van gisteren ga ik er vanuit dat Juve aan de makkelijke kant van de loting gaat komen dus het wordt tegen Tottenham of Ajax en dan evt in de halve finale Porto enof Ajax

Dus Ajax loot Juve of Porto
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Mooi rijtje....ik ben trots dat we er tussen staan
Vind ik leuk
frhoi +1769
vrijdag 15 maart 2019 om 10:12
Dat mag je ook wel zijn ja! verdient ook. tegen een juve loten zou toch vet zijn? absolute top.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 10:15
Tnx mate👍
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 10:08
Hoe en waarom ik de loting graag wil zien zoals hieronder

Man City - Barca
Juventus - Liverpool
Man United - Spurs
Ajax - Porto


Man City - Barcelona:

Geweldig om twee wedstrijden te zien tussen deze twee best voetbsllende club op dit moment, vind ik leuker dan een finale die door alle reden ook niet altijd het niveau haalt wat club in potentie kunnen brengen, geef mij maar twee keer City van Barca geweldige wedstrijden worden dat, Al denk ik voetballend dat Barca toch net de overhand zou hebben. Ik zie Barca uit bij City makkelijker scoren dan City uit bij Barca. City thuis tegen Barca kan echt een 3-3 wedstrijd worden.

Juventus - Liverpool:

Juventus tegen Liverpool lijkt me ook top, qua voetbal van beide ploegen zullen dit echt eneverende potjes worden. Hoog tempo! vDijk tegen Chiellini Ronaldo tegen Salah enco. Ja ik denk echt dat deze affichje echt perfect is, die zullen echt maar dan ook echt tot aan het bot aan elkaar gewaagd zijn!

Man United - Tottenham Hotspur:

Man United tegen Spurs, prima twee Engelse tegen elkaar want 4 Engelse ploegen bij de laatste 4 zou niet echt leuk zijn. Één van deze twee clubs in de halve finale voor Spurs een beetje verrassend voor United ook gezien het seizoen zou dat onverwachts top zijn! En vele gunnen het Solksjaer ook wel.

Ajax - Porto:

Ajax tegen Porto hoop ik.
Vele zeggen, dat moet je niet willen, ze zijn geslepen, sluw, gebrand om je uit de tent te lokken. Maar tegen Benfica zagen we dat we daar tegen bestand zijn (wel is het zo, dat we qua spel meer moeite hadden tegen Benfica, dan tegen Bayern en Real dus het argument Porto geen makkelijke tegenstander voor Ajax dat blijft wel overeind daardoor staan, Portugese top clubs net als het nationale elftal zijn moeilijk te bespelen)
Maar toch zie ik de meeste kans. Thuis kunnen we echt tegen ze vol pressie spelen, zoals we bijvb ook deden in ons EL jaar, thuis tegen Schalke en Lyon. Porto netzo bij de keel grijpen zoals we thuis ook deden tegen Real.
Met Tadic, Ziyech kwaliteiten zie ik toch een voordeel voor ons, want we kunnen ook knokken buiten de kwaliteiten die we bijvb met een Tadic, Ziyech enz hebben. De Ligt, Tagliafico zijn daar de grote voorbeelden van, heel het team knokt voor elkaar waar zij meestal het voorbeeld in geven, ook een Mazraoui, Blind, iedereen eigenlijk. Dat lieten we ook tegen Benfica zien. Waar we op detail (zoals het dat vaker gaat in de CL op dat niveau) 4 punten haalde tegen ze.
Meteen thuis hoop ik! Bij een uit wedstrijd als Porto een resultaat haalt en de ervaring heeft te spelen tegen Ajax als team, ik denk dat je ze dan minder kan overrompelen, als we meteen eerst thuis tegen ze spelen waar ze nog geen resultaat verdedigen. Meteen met onze bluf uitgaan van eigen krachten en er vol voor gaan (niet kamikaze natuurlijk) maar gewoon zoals tegen Real. Ook om de 11de plek weer te veroveren zie ik gewoon meer kans om die punten te halen tegen Porto.

Zo zie ik het liefst de loting😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:09
Ben je er weer,kreeg een beetje mee van gister.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 10:13
Vandaag weer een nieuwe dag zullen we maar zeggen😉
Dus laten we het daar maar niet meer over hebben;)
Benieuwd naar de loting!

Ik zie ons toch liever City en Barca ontlopen, grootste reden is, vanwege de winst van Salzburg gister. We moeten één wedstrijd winnen om plek 11 weer over te nemen, ik zie de kans daar het minst toe tegen City of Barca
Vind ik leuk
Dr. PA +527
vrijdag 15 maart 2019 om 10:10
Mand!
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 10:14
Ja die mand meneer blijft leuk haha
Vind ik leuk
AZVork +2106
vrijdag 15 maart 2019 om 10:10
Loting gisteravond al bekend.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
vrijdag 15 maart 2019 om 10:15
Het wordt dus Barcelona voor Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:21
Je club zien staan in dit rijtje. Kippenvel hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:30
Liverpool vs Juventus
AJAX vs Barcelona
Manchester City vs Fc Porto
Manchester United vs Tottenham Hotspur.

Dit zijn de Kwart Finales die vanmiddag uit de koker komen!!!!

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:32
Het sprookje blijft lekker verder gaan 👻
Vind ik leuk
goreju +126
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Liever geen City of Barcelona.

Succes Ajax!
Vind ik leuk
keesje s +905
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Liverpool zou mooi zijn... Maar denk juventus of city... Voorgevoel 🤷‍♂️🙈
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:41
Dit is nou het bewijs dat het allemaal schaapjes zijn op VP, de loting is uitgelekt en niemand heef het daar over ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:49
Je bent ruim 10 uur te laat daarvoor.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:00
Want ? Gaat het allemaal niet meer door ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:15
Ik bedoel toen ging het daar wel over hier
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:37
Ohw, oké bedankt man :)
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 10:47
Spannend!

We deden mee in de eerste voorronde van de CL, Dat kunnen zo aan het einde van de voorbereiding lastige potjes zijn die je niet moet onderschatten.

Ajax deed dat goed, zo vroeg in het voor seizoen tegen Graz.

Daarna een stapje hoger, S.Luik prestige altijd tegen een Belgische club. Ajax liet zien een maatje te groot te zijn, dat was goed om te zien dat Ajax zover was qua volwassen voetbal.

Daarna tegen D.Kiev die doen niet onder voor onze topclubs een sterke tegenstander met veel ervaring in Europa. Het was spannend maar zeer knap en verdiend ging Ajax door. Is niet zomaar vanzelfsprekend voor NL clubs in deze tijd om drie voorrondes door te komen, het was goed om te zien dat het klikte tussen de aankopen van Ajax en tussen de spelers die er al waren. Belangrijk ook dat Ziyech bleef!

Toen in een lastige competitieve groep waarin we ook kansen hadden op meer!
Een wereld club als Bayern net als Real mogen geen excuses hebben met hun begroting met al hun topspelers dat ze misschien even de vorm niet hadden? Vooral raar dat Nederlandse supporters die excuus voor de wereld topclubs maakte die clubs die makkelijk onze beste spelers weg kunnen "roven" die clubs waar de verschillen zo groot zijn geworden om ze echt constant te kunnen bijhouden, voor die grote clubs met veel topspelers werd door Nederlandse supporters excuses voor gezocht waarom Ajax er goed tegen speelde, best wel apart want jaren werd het onmogelijk geacht om tegenwicht tegen ze te kunnen inbrengen, gebeurd het eindelijk dan ligt de nadruk van veel mensen (gelukkig niet de meeste) niet op die prestatie, maar op de vorm van die grote wereld clubs. Ik heb daar dit seizoen toch met verbazing naar gekeken al die reactie.

Bayern in de CL, is sws een ander team dan in de competitie waar ze idd een keer wedstrijden minder kunnen spelen, in de CL een ander podium daar heb je die ervaren top spelers nu voor! Zoals Ajax faalde tegen Heracles uit maar een heel hoog niveau haalde thuis tegen Real.
Hoe Ajax uit bij Bayern speelde was echt de eerste eyeopener dat Ajax dit seizoen wel is hoge ogen zou kunnen gooien.
Uit zat er meer in voor Ajax, thuis wellicht meer voor Bayern, twee keer gelijk tegen zo'n team in de CL, daar mochten we trots op zijn.

Tegen Benfica waren het andere wedstrijden, andere speelstijl, we waren aan elkaar gewaagd spannende wedstrijden waren dat, beide speelde als team goed maar Ajax heeft toch net wat meer individuele kwaliteiten, op detail zoals dat gaat op dat podium werd het beslist naar 4 punten voor Ajax.

Tegen AEK vele kunnen daar laatdunkend over doen, van ow een makkie, we nog steeds ondanks een EL finale en nu CL kwartfinale hebben wij geen recht als Ajax maar vooral niet als Nederlands voetbal om makkelijk te denken over tegenstanders, misplaatst arrogant vind ik dat!
Ik vond het netjes van Ajax, om professioneel volwassen die twee wedstrijden te winnen met genoeg aantal doelpunten voor het doelsaldo, ongeschonden geen gekke schorsingen of wat dan ook, gewoon heel netjes afgemaakt, je moet het natuurlijk altijd nog maar even doen.

En ja, daarna tegen Real, dat is bekend daar is al veel over geschreven.
Een zeer grootse prestatie was dat tegen de CL winnaar van de afgelopen drie edities vooral ook de manier waarop!

Wat een weg hebben we gehad tot nu aan toe de loting. De loting voor de kwartfinales! Met veel hoogtepunten die we hebben gekend dit seizoen in de CL!
Hopelijk komen daar wat hoogtepunten bij! Trots dat we dit jaar bij de beste 8 clubs van Europa horen!

En ja, idd een lang bericht, vele verbazen er soms nog over haha, maar ik kom hier voor voetbal dus dan kan je zo nu en dan lappen voetbal tekst van mij verwachten😉
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:49
Liverpool mooie pot voetbal en geweldige sfeer op Anfield.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:50
Ajax tegen Barca, City, Juve of de Spurs kansloos. Weet de koploper van de eredivisie alles van!

Gunstige loting: het beste tegen Man U.

Succes!
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 11:11
Ajax is tegen niemand kansloos!
En Psv was trouwens thuis tegen Barca en ook tegen Spurs niet kansloos maar vergeleken met Ajax, heeft Psv (wel een sterk team) maar geen team die kwalitatief het zelfde hoge niveau kan brengen zoals we van Ajax zagen tegen Bayern en Real, helemaal geen verwijt naar Psv, maar gewoon de realiteit ik weet ook dat veel Psvers er zo tegenaan kijken. Daarom kon Psv niet doordrukken en overschakelen naar een hoger niveau en daarin plan B, Psv bleef in al die wedstrijden aan de zelfde tactiek in wedstrijden houden. Bij Ajax veel meer wisselingen, dan weer Tadic in de spits dan weer andere accenten inbrengen met Neres en vdBeek, en Ajax heeft meer specifieke kwaliteiten om een hoog niveau daarin ook beslissend te kunnen zijn in Europa met bijvb Tadic en Ziyech, met een De Jong! En in Europa is het gewoon een groot verschil of met De Ligt en Blind die vooral ook veel voetbal vooruit brengen, of met Schwaab en Viergever.

Ajax heeft tegen bijvb Bayern en Real laten zien dat we een zodanig hoog niveau kunnen halen dat het onzinnig is om te zeggen dat we kansloos tegen wie dan ook zullen zijn.

Ja klopt! De minste kansen liggen tegen City en Barca maar we zijn niet kansloos tegen niemand niet! Dat hebben we wel bewezen in Europa!

Dus vind het een beetje ongepast om te zeggen daar weer de koploper alles van, dus daarom is Ajax dus kansloos? Sorry alle waardering voor onze concurrent Psv, maar in Europa echt even niet te vergelijken met Ajax zeg ik echt niet met arrogantie, ik heb het denk ik wel inhoudelijk proberen uit te leggen, het niveau van Ajax in Europa ligt gewoon een stuk hoger, dus kansloos nee Ajax is niet kansloos, zoals we ook niet bleken te zijn tegen de top als Bayern en Real
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:22]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:23
Het is voornamelijk gebaseerd op de laatste wedstrijden de ik heb gezien. Hopelijk heb ik het mis, want als jullie punten pakken, is dat voor ons ook gunstig ja.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Als je daarop baseert zag je een niveau in Madrid dat niet kansloos is tegen wie dan ook.
Maar City en vooral Barca ja dat blijft natuurlijk ontzettend moeilijk, maar niks is onmogelijk.

En helemaal gelijk! Voor Psv en voor andere clubs is het ook van groot belang dat Ajax iig nog één wedstrijd wint.
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 15 maart 2019 om 12:03
ben het deels met je eens, maar vergeet niet dat Ajax Bayern en Real troft toen ze niet in hun beste doen waren. Ik weet het je moet het maar wel ff doen en gelukkig deed ajax het.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:03]
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 12:10
Ik vind dat toch een beetje onzin gewaarde Korm.

Hieronder schreef ik het volgende er al over, niet specifiek een reactie op jou maar heeft er mee te maken.


"Een wereld club als Bayern net als Real mogen geen excuses hebben met hun begroting met al hun topspelers dat ze misschien even de vorm niet hadden? Vooral raar dat Nederlandse supporters die excuus voor de wereld topclubs maakte die clubs die makkelijk onze beste spelers weg kunnen "roven" die clubs waar de verschillen zo groot zijn geworden om ze echt constant te kunnen bijhouden, voor die grote clubs met veel topspelers werd door Nederlandse supporters excuses voor gezocht waarom Ajax er goed tegen speelde, best wel apart want jaren werd het onmogelijk geacht om tegenwicht tegen ze te kunnen inbrengen, gebeurd het eindelijk dan ligt de nadruk van veel mensen (gelukkig niet de meeste) niet op die prestatie, maar op de vorm van die grote wereld clubs. Ik heb daar dit seizoen toch met verbazing naar gekeken al die reactie"
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:12]
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 15 maart 2019 om 12:22
ik vind het geen onzin, Bayern stond op de 5de plaats in de comp (waar ze normaal al minimaal 8 punten voorstaan) toen ze ajax troffen en Real schommelt de hele tijd al en heeft voor real's doen veel verlies punten.
zoals in aangaf vind ik het een goede prestatie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 12:38
Competitie en CL heel anders!

Bayern en Real waren niet slecht tegen Ajax, Ajax echt op eigen kracht dwong veel af! Waarbij we ook geluk hadden wat we nodig hebben dat Real bijvb veel kansen miste in Madrid, maar wij in Amsterdam miste ook veel kansen. Real voor ze naar Amsterdam gingen haalde nog een hoog niveau tegen Barca in Barcelona. Bayern en Real blijven clubs met ervaren top spelers die anders thuisgeven op CL niveau dan in de competitie, zoals Ajax verloor van Heracles maar daarna wel een hoog niveau haalde thuis tegen Real.

Ik zag een Ajax op eigen kracht, op hoog tempo een hoog niveau zien halen tegen die clubs op CL niveau, hoe ze het in de competitie doen, of hoe Ajax met 6-2 van Feyenoord en 1-0 van Heracles verloor en 4-4 thuis tegen Heerenveen doen dan niet meer terzake!

Maar dat is mijn mening hoe ik er tegenaan kijk.

Ben het niet met je eens, maar zoals altijd waardeer ik je inbreng! Want dat is altijd inhoudelijk en objectief!
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 15 maart 2019 om 13:09
Ik respecteer jou mening ook :) wordt gewaardeerd ;)
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 13:23
Thx😉👊
Altijd top met jou over voetbal te praten, ik denk de laatste 10jaar ofzo op vp haha.
Vind ik leuk
jayc +122
vrijdag 15 maart 2019 om 10:59
zag zojuist een bericht op twitter dat de uitslag van de loting al gelekt was?
via een twitterbericht van een UEFA official was een blaadje te zien, en nadat iemand er op ingezoomd hat, stonden er de wedstrijd quartal final CL. Bericht werd kort erna verwijderd. Ben benieuwd.
daarin stond o.a. liverpool - ajax.
Vind ik leuk
Budazonen +466
vrijdag 15 maart 2019 om 11:00
Komt het op TV jongens?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:55
Eurosport en een livestream van de uefa via youtube
Vind ik leuk
Budazonen +466
vrijdag 15 maart 2019 om 12:20
Thx juve hmmm
Vind ik leuk
AFP +2935
vrijdag 15 maart 2019 om 11:14
Laten we alles op een rijtje zetten en de loting met Ajax nuchter bekijken.
Ajax moet op eigen kracht elke tegenstander kunnen bestrijden, desnoods Barca met Messi. Of het lukt weet niemand. Ajax is niet voor niets tot de laatste 8 doorgedrongen en zie welke topclubs er al uit vlogen en Ajax is er nog steeds bij, heel knap. Ajax liet al zien dat na 3 kwalificaties, CL-poule en daarna Real weg te spelen goed te kunnen voetballen. Ajax heeft perfecte aanvalskracht, een middenveld om er van te kwijlen, enige is de rechtsbackpositie dat helaas nu door Veltman bezet gaat worden. En door de aanvalsdrift van Ajax is Ajax bij de omschakeling van een goede tegenstander en dat zijn ze alle 7, is Ajax kwetsbaar. En Onana is onberekenbaar, dan weer subliem dan weer arrogant dan weer klungelig.
Vind ik leuk
pietprecies +11732
vrijdag 15 maart 2019 om 11:36
Ik denk dat Ajax Liverpool gaat loten 😂 zou wel bizar zijn als het waarheid blijkt te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:21
En toch is Ajax niet kansloos tegen Juve al zullen ze bij winst op Juve wel weer gewezen worden op slechte tegenstanders door de PSV fan
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:37
Liverpool - Ajax
Juventus - Porto
Manchester Uni - Tottenham
Barca - Man City

De eerlijke loting is al gelekt😅💪🏻👍🏻
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:45
Liverpool - Ajax.
Juve- Porto.
City - Barca
Spurs - Utd.

Al bekend.

Zal nu wel worden aangepast maar was idd de loting.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:52
Maakt mij niet uit wie, als we maar thuis beginnen❌❌❌
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:52]
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 11:56
POR-BAR
UTD-AJA
TOT-CITY
LIV-JUV
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:13]
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
vrijdag 15 maart 2019 om 11:57
Volgens het Twitter is de loting al bekend...

Liverpool vs Ajax
Juventus vs Porto
Man Utd vs Tottenham
Barcelona vs Man City

https://www.telegraaf.nl/sport/3294910/loting-uitgelekt-ajax-liverpool
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 12:03
Telegraaf idd.
Gewoon een grapjas die dat thuis heeft bedacht en uitgevoerd.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
vrijdag 15 maart 2019 om 12:04
Dat is dan wel weer geinig... hahaha
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 12:07
Die foto laat de wedstrijden zien en in de tekst erboven kun je niet alles lezen. Wat we wel kunnen lezen is dat deze info strikt vertrouwelijk is etc etc. No way.
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:08
Komt van Twitter, niet van de Telegraaf zelf. Uefa heeft ook bekend, gaf aan dat het om een proef loting zou gaan.
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 12:10
Geloof je echt dat de proefloting net als in 2013 exact hetzelfde zal zijn. Kan het me niet voorstellen.
Vind ik leuk
diekertjedap +5429
vrijdag 15 maart 2019 om 11:58
kom , city of barca
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 11:59
Is een herhaling, we loten LFC :-)
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
Ik hoop toch dat ajax Spurs of Barca treffen
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 12:01
Het begint spannend!

Vind ik leuk
JanNL +81
vrijdag 15 maart 2019 om 12:08
Ajax - Porto
City - Juve
Barce - Spurs
Liverpool - United
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:13
Ajax- juventus
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Tsja, had nog zo gezegd.....geen barca of juve.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:16
Die kans bestaat dat je City of Juve loot, je zal het ermee moeten doen....zien we die anaal verkrachter ook aan het werk.
Vind ik leuk
Groen +3710
vrijdag 15 maart 2019 om 12:13
Kut! Juve...
Vind ik leuk
SantiagoErik +1421
vrijdag 15 maart 2019 om 12:13
Muy malo😬
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:13
Puta Juve
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Lastigste tegenstander die je kon krijgen
Succes ajax💪💪💪
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Lekker hoor Juve. De Ligt gaat Ronaldo opvreten
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:19
Dat zal wel mee vallen, hij heeft vaker tegen hem gespeeld en toen heeft Ronaldo ook niet heel erg veel gepresteerd.
Maar het maakt ook helemaal niks uit.
Wij zijn i.i.g. tot de kwartfinale gekomen...

Het feit dat jij er blij van wordt, zegt al genoeg.
Bedankt voor het compliment.
Succes met je frustraties, jegens Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:28
Als Ajax thuis de nul houdt moet ik het nog zien of Juve het redt, stel Ajax wint met 1 - 0 dan kun je geen onbeperkt risico nemen als Juve zijnde dat kon je zien tegen Real hoe snel Ajax dan voor de goal staat.

Ik acht Ajax niet kansloos.
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:39
Kansloos ben je nooit, anders kun je ook niet van Real winnen. Alleen is Juve wel wat stabieler dit jaar dan Real. De kans is klein, maar dat was het tegen Real ook, helemaal na de thuiswedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
Reageer je nu op mij?
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 14:16
Ik lees hem verkeerd om, mij bad....sorry :-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Ajax - Juve
Vind ik leuk
Johnny Cash +9997
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Appeltje eitje. Ronaldo is nog steeds bang van de ligt
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:15
Juventus is een makkie! Die nicht wordt waarschijnlijk geschorst !☺️😛
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:20
Ik hoop dat die verkrachter de bak in gaat. Zou toch niet vervelend zijn.
Vind ik leuk
Groen +3710
vrijdag 15 maart 2019 om 12:20
Inderdaad BHJ. Als je nog aangifte wil doen is dit het moment! ;)
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 15 maart 2019 om 12:21
Jij zegt het, ik heb nog een gescheurde anus. Ik zei nog nee.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:31
Er is een DNA verzoek van Ronalde naar de VS te sturen gedaan aan Italiaanse regering, als dat inmiddels is gebeurt kan hij best tegen die tijd uitgeleverd zijn aan de VS voor het anaal verkrachten van die meid.

Ze zal het wel lekker hebben gevonden maar de schadevergoeding zal te klein zijn geweest om de stront van haar billen te spoelen.
Vind ik leuk
Phiron +367
vrijdag 15 maart 2019 om 12:19
Finale Ajax - Barcelona :D
Vind ik leuk
Groen +3710
vrijdag 15 maart 2019 om 12:20
Oh das wel lekker. Finale in de Arena ;)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
vrijdag 15 maart 2019 om 12:21
Wel toevallig alle winnaars van de eerste speelronde zijn geloot tegen de winners van de tweede ronde. Ik zie dat wel als de zwakke broeders tegen de sterkere op papier. Toeval of doorgestoken kaart?
Juve uit tegen atleti was niet veel, zoals ze thuis speelde daarentegen gaan we niet van ze winnen. Maja mooi affiche en we zullen zien wat ervan terecht komt. Mochten we doorgaan is de halve finale wel gunstig met city of hotspur, althans beter dan barca of liverpool bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Groen +3710
vrijdag 15 maart 2019 om 12:33
Zo is dat. Ze lieten ook niet de voor- en achterkant van de papiertjes zien he.
Vind ik leuk
Needienie +12
vrijdag 15 maart 2019 om 13:41
Geen juve-barca of city-juve of city barca...
4x een titelfavoriet tegen een outsider. Knap UEFA!
Statistisch mogelijk, maar wel weer toevallig en zoals ik al had verwacht
Vind ik leuk
Ajacied61 +203
vrijdag 15 maart 2019 om 12:21
Mijn gevoel zegt dat het FC Barcelona gaat worden
Vind ik leuk
BT410 +399
vrijdag 15 maart 2019 om 12:44
U nadert uw eindhalte. Vergeet uw persoonlijke spullen niet mee te nemen. Dankuwel met het reizen met de Champions League.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:41
Het moet een beetje meezitten, maar dit lijkt me een kansrijke loting voor Ajax. Wat ik bedoel met meezitten, is een goed getimede blessure van Christiano Ronaldo bijvoorbeeld :-).
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 08:28
Ik hoop dat ajakkes deze ronde verliest! ajakkes heeft niks te zoeken in de Champions League!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws