Update: Reis zet noodgedwongen punt achter loopbaan: 'Gaat 'm niet meer worden'

Update: Reis zet noodgedwongen punt achter loopbaan: 'Gaat 'm niet meer worden'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 22:45di 19-03-2019 om 22:45

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 22:45di 19-03-2019 om 22:45

Jonathan Reis staat voor zijn elfde club in zijn loopbaan. De 29-jarige oud-speler van onder meer PSV en Vitesse is opgedoken bij het Indonesische Bhayangkara FC, melden het Eindhovens Dagblad en Indonesische media.

Reis was clubloos na zijn vertrek uit Japan, waar hij speelde voor Albirex Niigata. De aanvaller leek even op weg naar FC Twente, maar zover kwam het uiteindelijk niet. Reis heeft al gespeeld voor Bhayangkara, maar het is niet duidelijk of hij in aanmerking komt voor een contract. De club meldt daar vooralsnog niets over. Reis viel donderdag in voor de club uit Indonesië, in een met 4-1 gewonnen bekerduel met Bali United, aldus het ED

Als Reis inderdaad aan de slag gaat bij Bhayangkara, dan wordt dat zijn elfde club. Reis speelde naast PSV voor het Braziliaanse Tupi FC, EC Bahia, Tombense, Campolina en Brumadinho. Hij speelde een jaar in Turkije bij Boluspor, waarna hij in Japan terechtkwam. Daar kwam hij uit voor Consadole Sapporo en Albirex Niigata.

Update 23.55 uur: Jonathan Reis vertrekt tóch niet naar Indonesië. De voormalig aanvaller van PSV (29) gaat terug naar zijn geboorteland Brazilië. Hij weet niet of zijn loopbaan een vervolg krijgt, meldt het Eindhovens Dagblad. Reis heeft nog altijd problemen met zijn knie. Het gewricht speelde hem in het verleden al vaak parten.

Update 19-3, 22.45 uur: Jonathan Reis heeft een punt achter zijn loopbaan gezet. "Ik heb mijn laatste wedstrijd een jaar geleden gespeeld. Het gaat hem niet meer worden", zegt de Braziliaanse aanvaller tegen het Eindhovens Dagblad, nadat hij onlangs een overstap naar het Indonesische Bhayangkara FC zag afketsen. Het voormalig toptalent van PSV stopt noodgedwongen vanwege zijn onwillige knie.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 10:46
Als het bij deze jongen het een stuk rustiger in zijn hoofd was geweest en zijn mentaliteit beter had dat lijstje clubs er een stuk beter uit gezien. Toch jammer dat sommige talenten niet alles eruit halen wat er in zit.
Vind ik leuk
DrJ +1096
vrijdag 15 maart 2019 om 10:51
Het ging een tijd echt heel goed... tot z',n ernstige blessure.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:55
Totaal geen mentaliteit deze gozer. Zijn enige doel in et leven was een lijntje van nijntje
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:02
Behoorlijk kansloze opmerking na 10 jaar ofzo..

Nog steeds jammer hoe het destijds is gelopen met hem. Zn pootje en zn gebruik hebben een prachtig carriere voor hem verpest. Was een pareltje..
Vind ik leuk
Freddy M. +1266
vrijdag 15 maart 2019 om 11:07
Tuurlijk zal zijn mentaliteit best een rol gespeeld hebben maar hij heeft zo ongelooflijk veel pech gehad met die knie blessure waarbij alles kapot was wat er maar kapot kon gaan dat dit je absoluut niet in de koude kleren gaat zitten. Hopelijk kan hij lekker blijven ballen en er zijn geld mee blijven verdienen!
Vind ik leuk
Castromann +9032
vrijdag 15 maart 2019 om 11:30
Die gast was vlak voor zijn noodlottige knieblessure in topvorm... weergaloos tegen fey thuis(10-0) oa.
PSV had goud in handen....
Zijn blessure koste psv ook de titel omdat ze geen goede vervanger hadden.
Zonder die blessure had Reis in de top v Europa kunnen voetballen.
Snel,2benig,torinstinct en overzicht.
Die blessure heeft niet alleen zijn voetbal carrière naar de kloten geholpen maar ook zijn leven....mentaal in n wak met als gevolg overmatig drugsgebruik.
Eeuwig zonde.
Vind ik leuk
barry m +535
zaterdag 16 maart 2019 om 03:03
hij begon inderdaad zeer goed bij psv.
ik had zoiets van hier is de nieuwe romario/ronaldo.
helaas hebben we niet lang van zijn kwaliteiten kunnen genieten.

jammer van zijn blesure, ik denk ook dat als hij een beteren metaliteit had gehad hij zeker bij een goeie club in europa had gespeeld nu
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:01
Als jij dacht dat Jonathan Reis de nieuwe Ronaldo/Romario was, moet jij heel gauw een andere sport gaan zoeken om naar te kijken. Schaam je voor die opmerking.
Vind ik leuk
Aal +23359
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
En jij naar t forum voor de plaatselijke damvereniging....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:30
Jonathan Reis heeft welgeteld 11 goals voor PSV gemaakt in 4 jaar tijd. Ronaldo stond op zijn 18e in het Braziliaans elftal. Jonathan Reis en Ronaldo/Romario in 1 zin noemen is niet heel verstandig. Dat is net zoals al die domme vergelijkingen tussen Cruyff en Frenkie.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +638
woensdag 20 maart 2019 om 07:25
Respect. Iemand die zo tobt met fysieke ongemakken kun je niet zo makkelijk veroordelen, dat er iets moois leek aan te komen staat vast, hoe ver dat zou reiken dat zal niemand ooit weten. Ik gun Reis een goede toekomst, laten we hopen dat hij door negatieve commentaren niet nog zwaarder teleurgesteld raakt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 02:28]
Vind ik leuk
barry m +535
woensdag 20 maart 2019 om 23:19
ik schaam me absoluut niet en dat jij mijn mening niet leuk vind is jouw probleem !
Vind ik leuk
barry m +535
woensdag 20 maart 2019 om 23:19
ga jij maar met je ...... in het gras spelen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:07
Ik vond et geen pareltje...
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
vrijdag 15 maart 2019 om 12:04
Nee maar jij zit vol afgunst richting eindhoven...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:05
Zeker niet. Ik heb helemaal geen afgunst naar een club of een persoon.

Daarnaast ben ik Ajacied..voor wie zou ik in NL afgunst moeten hebben dan?!
Vind ik leuk
Castromann +9032
vrijdag 15 maart 2019 om 12:19
Dat mag hoor... ik vond het wel n topper( in wording)....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:20
Prima toch?
Vind ik leuk
Mosquito +21844
vrijdag 15 maart 2019 om 12:48
In Indonesië hangen ze mensen op die drugs gebruiken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:55
Haha niet waar. Er worden zeker zware straffen uitgedeeld, maar niet direct de doodstraf. Tenzij je een grote dealer bent.

Check your facts ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:55
Ja hij moet wel erg overtuigd zijn afgekickt te zijn idd
Vind ik leuk
barry m +535
zaterdag 16 maart 2019 om 03:05
zou hij daarom niet in indonesie willen spelen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:05
In Nederland krijg je boetes als je geen gordel draagt (geen gevaar voor anderen) om de staatskas te spekken. Tevens zijn de belastingen/boetes/verzekering lager in Indonesië.

Daarbij praat je onzin. Don’t judge if you don’t know your facts. Indonesië is in vele opzichten een veel mooier land dan het ‘zogenaamd vrije’ Nederland.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
zaterdag 16 maart 2019 om 00:24
De Graafschap.
Vind ik leuk
barry m +535
zaterdag 16 maart 2019 om 03:04
voor pec zwolle met trainer jaap stam
Vind ik leuk
yuuup +10832
woensdag 20 maart 2019 om 06:10
Makkelijk gezegd maat. Er kan veel meer achter zitten dan alleen maar ''geen karakter''. Dingen waarvan wij helemaal geen weet hebben. Neem bijvoorbeeld de zanger van Linkin Park, om even een heel willekeurig voorbeeld te nemen. Je zou zeggen, die heeft een fantastisch leven. Geld, roem, alles. En toch zo met jezelf overhoop liggen. Terwijl het een fantastisch persoon was.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:05
Die maken het er vaak ook zelf naar.

Een verslaving is een keuze maat. De verslaafde kan er voor kiezen om zn verslaving in stand te houden of ermee te stoppen. Ik weet dat et niet zo makkelijk is, maar het komt er wel op neer.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:19
Tot die lijntjes ging snuiven
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:54
Vreselijke knieblessure
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
zaterdag 16 maart 2019 om 08:41
Einde van de Reis...
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
dinsdag 19 maart 2019 om 23:00
Goeie Reis
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 19 maart 2019 om 23:29
Het is sneu, velen hier zouden als ze zijn talent gehad hadden optimaal gepresteerd hebben en hij die dat talent heeft doet dat juist niet.
Misschien was hij daarom wel zo goed ooit.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:47
Wat een pech gehad en domme streken! Had zoveel meer in gezeten
Vind ik leuk
Importbrabo +2223
vrijdag 15 maart 2019 om 10:59
Precies dit. Ik was echt zo'n enorme fan van deze jongen. Een echte ouderwetse allrounder. Snelheid, dribbel, dodelijk schot en kopsterk.
Vind ik leuk
pietprecies +11732
zaterdag 16 maart 2019 om 08:03
Je vergeet sterk langs de lijn
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:48
Jammer van deze jongen, had toch ontegenzeggelijk veel talent. Die had een top carrière kunnen of misschien wel moeten hebben
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:49
Jonathan op wereldReis
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
vrijdag 15 maart 2019 om 10:50
Soms ben je jong en wil je wat. Hierbij niet nadenkend over de toekomst.

Met de juiste begeleiding had deze jongen zoveel meer uit zijn carrière kunnen halen! Het was bij PSV toen een groot talent. Jammer dat het zo gegaan is.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:51
Goh leeft hij ook nog
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 10:51
Hij mag wel uitkijken, daar staat er de doodstraf op coke snuiven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:53]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:13
Lekker inhoudelijke reactie overigens op deze topic :(
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 10:53
Omhoog geschreven voetballer die zichzelf heeft neergesabeld
Vind ik leuk
Caine +179
vrijdag 15 maart 2019 om 10:53
Hopelijk blijft hij daar wel van de poeder af als zijn leven hem lief is
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:53
Wel een goed land om van de drugs af te blijven, een zak snuif en je hoofd ligt onder de guillotine.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 10:56
PSV staat in Brasil bekend als een club waar je weg komt met streken zoals bijv. Romario die uithaalde. Deze jongen had veel meer begeleiding nodig. Ajax kijkt goed naar Brasileiros buiten de voetbalcapaciteiten. Kijk naar een Maxwell en een Neres. Stabiele personen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:58
Jij hebt duidelijk echt mond diarre,wat een onzin kraam jij uit zeg.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:03
Romario had lak aan zijn teamgenoten en de club. Maar zolang iedereen er beter werd van zijn voetbalkwaliteiten, kraaide er geen haan naar!. In Brasil vind men hem een vervelend mannetje.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:04
Dat komt al iets meer overtuigender eruit.Dacht dat je aan t sneren was.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:08
Nee, maar ik moet ook zeggen dat hij de laatste tijd wat sympatieker overkomt. Ook als politicus. Waarschijnlijk omdat hij ook met tegenslagen in zijn leven is geconfronteerd!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:12
iedereen word volwassen,al duurt t bij de een wat langer dan bij de ander.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:16
https://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/24/romario-liever-scholen-dan-wk-12674597-a681525
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:26
Welke tegenslagen bedoel je? Volgens mij was hij met een vettt jonge meid die ouwe snoeperd?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:47
Kijk aub ook naar Leonardo en Kerlon die bij Ajax voetbalden en noem aub ook de goede voorbeelden van PSV zoals bijvoorbeeld Alex en Gomes. Beetje selectief dit.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:53
Leonardo woonde vanaf zijn 12de in Nederland. van Basten heeft hem nooit een echte kans meer gegeven, omdat hij een speler van 18 miljoen binnen had gehaald. Bij Ajax heeft Leonardo zich niet slecht gedragen!. Ajax heeft Kerlon nooit gekocht. Dat was van te voren een gokje, maar helaas speelde zijn noga-knien hem weer parten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:14
Spelers als Marcelo (lyon), Cassio Ramos, Alcides, Fagner, Robert, Alex, Gomes (behalve de geforceerde transfer destijds) en de legende Ronaldo hebben zich allemaal goed gedragen, goed gespeeld of goed ontwikkeld in Eindhoven. Mauro Junior laat zich ook zien in de positieve zin.

En Romario was zó goed dat het nauwelijks uitmaakte dat hij zn eigen agenda had of soms niet in het gerreel zat. Hij was de Messi van zijn tijd en scoorde bij PSV 127 goals in 142 wedstrijden.

Om dan te zeggen dat PSV in Brazilie bekend staat als club waar je overal mee weg komt en Ajax niet zo bekend staat slaat nergens op.. PSV staat daar eerder bekend als club waar je kansen krijgt als Braziliaan en waar je je eerste stappen in Europa wil zetten en de Seleção kunt halen.

Dit is trouwens hoe Metronieuws denkt over hoe Brazilianen en Ajax samen gaan.

https://www.metronieuws.nl/xl/sport/2017/01/weinig-brazilianen-waren-succesvol-bij-ajax
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 13:09
Dan weet je meteen waarom Metro geen geld kon vragen voor hun blad...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:18
Sterke reactie!

Ik zou liever betalen voor de Metro (die overigens nog steeds gratis is) waar journalistiek bedreven word dan dat ik gratis dagelijks een portie algemene generalisatie van jou moet lezen.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 13:21
Je zit er weer naast: je hoeft mijn commentaar helemaal niet te lezen...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:24
Dat klopt. Dat is 1 manier om het te bekijken. De andere manier is; je hoeft geen onzin en niet kloppende generalisaties te spuien in topics. Maar goed, ik zal jouw advies bij deze volgen.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 13:36
nós temos um compromisso homem!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:50]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:57
Wat een gelul ……..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:58
Reis, viel toch uit tegen Ajax, en daarvoor was hij echt erg goed.

Daarna nooit meer goed gekomen, revalideren is het ergste voor een mens.

Je gezondheid is je grootste goed maar ja dat besef je pas als het weg is. Ik weet er inmiddels alles van en vind mezelf daarom, naast sommige van jullie, erg stom dat ik 70+ in de week bezig was...nee niet om arrogant of op te scheppen, gewoon advies om dat niet te doen, mijn leven is naar de gort echter wellicht kan ik u hiermee nog even redden door te adviseren geen 70+ uren te draaien 2 decennia lang.

Terug naar Reis, toch knap dat hij weer een club heeft gevonden. Zijn achternaam helpt hem dus.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:01
Rei = koning _. reis = koningen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:13
Volgens mij botsing met Tython,was toen voor die naar PSV kwam keeper van Roda.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:52
Je hebt gelijk, was botsing met Tython idd.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 11:19
Ik werkte ook veel te veel uren voor mijn eigen bedrijf, maar daar ben ik mee gestopt en ben weer gaan sporten (kick)boksen. Dat heb ik heel veel jaar gemist. Ik voe me nu veel beter in het totaal!
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
vrijdag 15 maart 2019 om 10:59
Na zijn blessures en problemen nooi meer de oude geworden. zonde.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:10
5 miljoen leek een koopje voor PSV. Jammer wat er daarna gebeurde!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:34
Psv heeft hem gratis aangetrokken.
Vind ik leuk
FRChamp +1038
woensdag 20 maart 2019 om 03:49
Zeker jammer, maar hij heeft zijn best gedaan. Het komt goed met ‘m, misschien niet op profvoetbalgebied, maar wel in zijn leven. Sterkte met jullie oud-voetballer!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:16
tis gewoon een HOER niet meer en niet minder..
Vind ik leuk
Justin Kees +2620
vrijdag 15 maart 2019 om 11:37
Want? Jij werkt niet voor je geld?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:21
ik heb dan ook geen 11 bazen gehad..
Vind ik leuk
Couto76 +1118
vrijdag 15 maart 2019 om 11:23
Daar staat de doodstraf op cokegebruik, dat die maar uitkijkt.
Vind ik leuk
Ultra-Mag +33
vrijdag 15 maart 2019 om 11:32
Drank & Drugs.... zo herinner ik hem
Vind ik leuk
Justin Kees +2620
vrijdag 15 maart 2019 om 11:36
Als hij maar uit kijkt, want in Indonesië zijn ze wat strenger op drugsgebruik... :P
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:15
Dat voetballers niet al te intelligent zijn is duidelijk.
Maar hij zal toch wel iets geleerd hebben?
Vind ik leuk
Justin Kees +2620
zaterdag 16 maart 2019 om 11:25
Dat hoop je altijd, ja.. gelukkig is zijn knie de reden dat het niet doorgaat... ;-)
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 12:57
Wel zonde, had wel talent.
Vind ik leuk
Justin Kees +2620
zaterdag 16 maart 2019 om 13:22
Absoluut! Maar zoals vaker is talent alleen niet genoeg...
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 13:44
Zat er maar een streepjescode op ...
dan weet je of er een goede kop op zit.
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 11:49
Nederland, Brazilie, weer Nederland, Brazilie, Japan en nu Indonesie. Hij maakt wel een aardige reis.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:18
11 clubs versleten dit noem ik clubjehoppen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:16
Hoe een gruwelijk talent geonttalenteerd ‘kan worden’. Doodzonde.
Vind ik leuk
NvC +8492
zaterdag 16 maart 2019 om 00:19
Ach hij heeft bij PSV gespeeld, heeft tenminste bij een leuke club mogen staan. Kunnen de meeste van ons niet zeggen. ✌️
Vind ik leuk
BT410 +399
zaterdag 16 maart 2019 om 00:38
Iets voor Feyenoord?
Vind ik leuk
AZVork +2105
zaterdag 16 maart 2019 om 00:43
Prachtig shirt heeft de achterste voetballer
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:44]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1039
zaterdag 16 maart 2019 om 00:46
Day hij nog steeds actief is op Prof nivau.✌️
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
zaterdag 16 maart 2019 om 00:50
Man man wat zonde van deze jongen. Dit soort spelers is de reden waarom mensen maar het stadion komen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:19
Dit dus. Had alles om het te maken.
Vind ik leuk
Baijiu +1668
zaterdag 16 maart 2019 om 06:46
Vak p had hem zo in natura kunnen betalen
Vind ik leuk
Joe Benchama +1602
woensdag 20 maart 2019 om 02:04
Met hun kontjes?
Vind ik leuk
Optelsom +665
zaterdag 16 maart 2019 om 06:54
Zonde van zijn persoonlijke problemen, had veel potentie
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:13
Wat zijn drugs toch geweldig, hij had een ster kunnen zijn bij PSV maar hij koos voor de kick.
Nu heeft ie een carriere als een vuilnisbelt.
Vind ik leuk
TimdeCler +52
zaterdag 16 maart 2019 om 10:22
Vitesse ook nog toch
Vind ik leuk
Me! +199
dinsdag 19 maart 2019 om 22:52
Sneu voor die jongen. Hopelijk zijn er wat centen over.
Vind ik leuk
Lebowski +489
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Ik heb 'm nog zien spelen op de Ottencup. Als beste aanvaller gekozen toen in een toernooi met zo'n 12 teams uit Brazilie Italie Belgie Duitsland enz. Wat een talent had hij! Kon het eigenlijk alleen goed vinden met Fred de Slisser, die was goed met moeilijke jongens.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
dinsdag 19 maart 2019 om 22:56
Jammer hoe het is gegaan voor hem, maakte ook fouten waar wij niet over kunnen oordelen, zoals drugs gebruik, is geen gespreid bedje voor veel jeugd in Brazilië. Overleven, maar veel kan je later achterhalen daar doet roem en geld niks tegen het kan juist versterken.
Pech gehad ook met veel blessures, ik hoop dat hij een volgend doel vind waardoor hij op het rechte pad zal blijven en niet in het welbekende zwarte gat.

Talent had hij zeker!

Dat het hem maar goed mag gaan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:51
Zijn beste vriend was overleden en daarom was die de weg kwijt
Dan is het wel kut om in NL te zijn
Overal dope als afleiding
En allemaal mensen die er als de ratten bijzijn om geld van je te rausen of te verduisteren
Helaas had PSV te laat door wat er aan de hand was met hem
Gelukkig heeft men hem nog geholpen om ervanaf te komen

Veel andere clubs zouden hem gewoon wegsturen en klaar ermee zijn
Hulde voor de aktie van PSV toen
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 01:04
Ja je hebt zoveel ratten die alleen gebruik willen maken, veel nep mensen. Iedereen gaat ook anders om met leed, gemis enz en als je dan in zo'n situatie zit zoals je schetst ja dan kan het snel gaan. Niemand kan daar over oordelen. Zeker hulde dat is heel menselijk wat je idd niet overal ziet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:07
Ik vind het echt netjes had zelf verwacht dat ze em gewoon lieten gaan

Wat vind jij trouwens van alle debieltjes die hier beginnen over zijn vermeende verslaving want we waren er niet bij hè
Ik irriteer me mateloos aan die troosteloze mannekes
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 01:15]
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 01:13
En met oordelen bedoel ik ook juist berichten als die gast hieronder me🤦‍♂️

Zeker netjes, drugs gebruik betekend vaak problemen die verder gaan, iemand aan zijn lot over laten grote kans voor een zwarter gat. Ze moeten het zelf doen, Psv bijvb die hem hielp maar hij zelf moest het aangrijpen en er weer uitkomen. Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn, het leven kan harder slaan dan wie dan ook niemand is sterker dan het leven, enige wat je altijd moet doen om sterk door het leven te gaan, om altijd op te staan te incasseren en opstaan en nooit de vinger wijzen naar andere nooit veroordelen, oordeel over je zelf kijk naar jezelf! Kies nooit voor de makkelijke weg!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:20
100 procent eens

Ik vind het vooral zonde dat men maar popi jopi speelt en niet eens weten dat dit was omdat hij zijn beste vriend verloren is waarmee ie vroeger in de favela speelde
Als ik me het goed herinner is die vriend van hem toen doodgeschoten bij een mislukte kleine cocaïne deal
Maarja das niet heel raar om Brazilië
Sommige mensen doen helemaal niets verkeerd en komen nooit meer thuis (helaas)
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 01:30
Klopt, een totaal andere wereld daar. Heb er veel over gelezen en veel van gezien docu's en films ook omdat mixed martial arts mij boeit, en veel MMA vechters uit Brazilië veel met een heel verhaal, sommige ook verfilmd zoals van Aldo.

City of Gods overigens een van de beste films ooit! Gaat ook daar over!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 01:44
Cool van die MMA
Ga ik morgen ff beetje over surfen
Goeie tip van je
Mooi raakvlak met de capoerha
Hopen dat je het zo schrijft
Veel mensen uit de favela zien sport als weg om te ontsnappen van de malaise die daar heerst zowel economisch als in de regering nu

Trouwens gaat het nu ff niet de goeie kant op met die gek die nu aan de macht is daar (bolsenaro)
Hij heeft al een paar walgelijke gekke dingen gezegd over ontbossing van het Amazonegebied en dat de tribes maar lekker moesten oprotten oid
Laat staan wat ie verder nog over homo’s en transgenders gezegd heeft
Niet dat dat mij heel veel uitmaakt
Maar hij is wel beëdigt om iedere Braziliaan te representeren
Niet alleen de mensen die hij aardig of leuk vind

Ik heb ergens op internet gelezen dat ie een deal aan het maken is met een zeer groot bedrijf/conglomeraatwat de ontbossing gaat uitvoeren

Echt zonde
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 03:11
Vooral het Braziliaanse Jiu Jitsu is daar heel groot, een geweldige geschiedenis Helio Gracie die in 2009 op 95jarige overleed, ging toen hij rond 20 was naar Japan, om de Jiu Jitsu technieken te bestuderen. Jiu Jitsu vergelijkbaar met Judo, maar dan met veel meer grondtechnieken. Hij ging terug naar Brazilië en ontwikkelde Jiu Jitsu naar zijn manier het Braziliaanse Jiu Jitsu, en ging terug naar Japan en versloeg daar alle toppers, zoals Geesink deed in Japan met Judo.

De Gracie family dochters, zonen, kleinzonen enz een hele kamp met meer dan 100 familie leden allemaal opgegroeid en top Jiu Jitsu beoefenaars. In de jaren '90 ging een neef van hem naar Amerika daagde alle vechters uit, uit alle disciplines en versloeg ze allemaal, als een vis op het droge ben je op de grond tegen die technieken. En zo is de UFC (als je die kent) groot geworden, door de Gracie family door Braziliaanse Jiu Jitsu. Is echt een manier van leven ook, ik beoefen het nu ongeveer 10jaar, heeft me zeker wel veel gebracht.

Pff ja ik weet het Bolsenaro niks goed voor het land, (toevallig een MMA vechter;) Wanderlei Silva die bezig is om in de toekomst zijn plek in te nemen) niet veel kans denk ik, maar er zijn veel bewegingen nu op gang daar om te vechten voor Brazilië. Idd het Amazonegebied de tribes die daar gewoon horen, belachelijk wat de ideeën nu zien, en hoe hij mensen wegzet! En het nog niet te hebben over de militaire politie en meer, zo corrupt als wat! Idd heel zonde!


[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 03:12]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:57
Deze gozer grijpt straks gelijk weer naar het Colombiaanse bakpoeder wedden? Deed hij al bij PSV en hij was een graaggeziende gast op de korenmarkt in Arnhem.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 01:07
Ga lekker ergens anders oordelen veroordelen en denkend te weten in welke fase Reis nu is in zijn leven

Zowat al jouw berichten hebben niks met jouw accountnaam te maken, zie nooit realisme van jou, bij elk onderwerp altijd eenzijdig en vooral veroordelend wijzend.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 02:11
Zal ik jou is in je nek kakke.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 02:45
En zie daar, het trollisme uit Eindhoven. Je bent vast nog maar een puber ofzo, groen achter de oren nog niet in staat om volwassen normaal te communiceren.
Althans Ik hoop voor je dat je leeftijd een excuus is voor het gedrag op vp van jou, want dan is er nog hoop wijsheid komt met de jaren, realisme ook. Als je wel al ouder bent dan is het wel erg met je gesteld dit gedrag van jou.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 02:48]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 02:54
Zo'n dikke ronde dampe bolus.. Jordaan zal nooit meer hetzelfde ruiken hahaha.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
woensdag 20 maart 2019 om 03:15
Oke een kleine puber dus, een scholier met opgekropte frustratie die hij dus op Internet uit, als enige uitlaatklep. Goed bezig hoor, en heel grappig om realisme te gebruiken terwijl je nog niet wijs genoeg bent om realistisch te zijn..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:59
Gelukkig niet “onze” Reis. Al zit die niet meer lang in Groningen ben ik bang. Statistieken na de winter al topclub waardig.
Vind ik leuk
debacle +551
woensdag 20 maart 2019 om 01:08
Zijn broertje?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:12
Nee gelukkig niet. 100% tegenovergestelde qua mentaliteit en inzet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:00
Ja einde van de Reis.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3396
dinsdag 19 maart 2019 om 23:12
Ouwe snuifduif
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:19
Misschien een nieuwe carrière als grensjager. Hij heeft al genoeg ervaring met de witte lijnen.
Vind ik leuk
Isakson +149
dinsdag 19 maart 2019 om 23:26
Een voorbeeld van verkeerde begeleiding en de verleiding van iets meer geld. Heel jammer inderdaad.
Vind ik leuk
AjaxSneek +138
woensdag 20 maart 2019 om 00:24
Zonde.... Coke verneukt veel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:57
Die Reis houd echt van Aziatisch Coken jongens !!
Vind ik leuk
FRChamp +1038
woensdag 20 maart 2019 om 03:22
Sterkte, Jonathan Reis!
Vind ik leuk
Optelsom +665
woensdag 20 maart 2019 om 06:23
Jammer dat het zo gelopen is met die jongen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws