LIVE-discussie: Duel der promovendi: Fortuna en Emmen strijden tegen degradatie

LIVE-discussie: Duel der promovendi: Fortuna en Emmen strijden tegen degradatie

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 19:30vr 15-03-2019 om 19:30

Fortuna Sittard en FC Emmen stonden vorig seizoen nog in de Eerste Divisie tegenover elkaar, nu zijn de ploegen in de Eredivisie in een degradatiestrijd verwikkeld. De Limburgers verdedigen vrijdag in eigen huis een voorsprong van één punt.

Fortuna Sittard kreeg in zijn laatste zes competitieduels minstens vier goals om de oren. Trainer René Eijer kiest desondanks voor drie aanvallers, zoals gebruikelijk in thuiswedstrijden. Wel schuift José Rodríguez door naar het middenveld. Lisandro Semedo staat eveneens in de basis. Finn Stokkers keert na blessureleed weer terug in de wedstrijdselectie. Hij zit op de bank.

Coach Dick Lukkien van FC Emmen kiest opnieuw voor een 3-4-3 formatie. De ervaren aanvallers Anco Jansen en Michael de Leeuw moeten spits Sven Braken ondersteunen. Laatstgenoemde krijgt de voorkeur boven Jafar Arias, die op de bank zit. Emmen pakte vorige week tegen Heracles Almelo weer eens een punt (1-1). Braken maakte in die wedstrijd vijf minuten voor tijd de gelijkmaker.

Eerder dit seizoen eindigde het duel tussen Fortuna en Emmen in Drenthe in een 3-3 gelijkspel. Fortuna staat momenteel veertiende in de Eredivisie, Emmen is de nummer zestien.

De opstellingen

Fortuna Sittard: Koselev, Ninaj, Heerings, Mac-Intosh, Pinto, Rodriguez, Smeets, Diemers, Semedo, Novakovich, Lamprou

FC Emmen: Scherpen, Veendorp, Lukic, Bakker, Bijl, Ben Moussa, Chacon, Cavlan, De Leeuw, Braken, Jansen.

Plaats een reactie

Bengelino +13677
vrijdag 15 maart 2019 om 19:35
2-1
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:36
Waarom?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10434
vrijdag 15 maart 2019 om 19:37
Legendarische wedstrijd 4-4 alles erop en eraan, publiek grote winnaar!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:38
Hopelijk ook zoiets bij Ajax-PSV, hoop persoonlijk dan meer op een 4-5 maar 4-4 punt meegenomen ook prima 👌👌👌
(Ja offtopic weet ik)

P.S. veel succes op de 31e he? May the best team win ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10434
vrijdag 15 maart 2019 om 19:40
Okay dan ga ik voor 5-4 ook off topic ;-)
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
vrijdag 15 maart 2019 om 20:20
Of topic:
7-3
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:39
VP verwijder plz deze reactie, alvast bedankt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:39
Werk je bij de reclame?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:07
U krijgt gelijk...
Vind ik leuk
Bengelino +13677
vrijdag 15 maart 2019 om 19:41
Omdat ik het denk
Vind ik leuk
Cruggax +507
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Denken moet je overlaten aan een.....?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:49
Als je mij er maar buiten laat.
Vind ik leuk
Cruggax +507
vrijdag 15 maart 2019 om 19:50
Zeker weten, 100%.
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 22:59
1000% 😜
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Ja, dat kan ook gewoon.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:36
Sittardia tegen Emmania.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:36
Sorry Fortuna, ik ga voor Emmen. Ik heb helemaal geen reet tegen Fortuna of Sittard, maar Emmen heeft echt nooit eerder in de Eredivisie gespeeld, dus ik gun ze eerder een extra seizoen op het hoogste niveau. Zal wel een heet potje worden vanavond!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:38
Jammer voor je
Vind ik leuk
Mr bien +6888
vrijdag 15 maart 2019 om 19:37
2-2
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:40
Na 90 minuten?

Of ergens halverwege?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
Mr bien +6888
vrijdag 15 maart 2019 om 20:30
Eindstand
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:44
1-1, waar beiden helaas niet veel..ja 1 punt...met opschieten.

Mmm update...1-0 valt wel heel snel..ik pas me aan het wordt 2-2....

Ik dacht buitenspel maar de var niet.

Lekker voetbalweertje, vond ik zelf ook altijd wel fijn, zeker de helft met wind en regen mee.

Update 2: 3-0 alweer, de heer Tottenham krijgt gelijk, 3-3 of 4-3 met alles erop en eraan.

Mooie spitsgoal de 3de van Fortuna, in de rug weg lopen van je directe bewaker.

Heeft Emmen nu wind mee?

Update 4, antwoord op mijn eigen vraag, Emmen heeft zelfs wind tegen nu blijkt via de commentator.

De wind gedraaid of heeft Emmen echt 3 tegen goals gehad terwijl ze de wind mee hadden voor de rust?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 21:17]
Vind ik leuk
Lee +879
vrijdag 15 maart 2019 om 20:06
Fortuna pakt thuis nog regelmatig punten, Emmen uit weinig, daarom denk ik dat Fortuna wint.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
vrijdag 15 maart 2019 om 20:16
5-5
Vind ik leuk
jeffah +90