Lof voor Van Bommel: 'Een geboren leider, kans was klein dat hij zou falen'

Lof voor Van Bommel: 'Een geboren leider, kans was klein dat hij zou falen'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 20:28vr 15-03-2019 om 20:28

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 20:35vr 15-03-2019 om 20:35

Erik Pieters is niet verrast dat Mark van Bommel zich moeiteloos staande houdt in zijn eerste seizoen aan het roer bij PSV. De linksback van Amiens SC had al snel door dat er een trainer schuilging in zijn oud-ploeggenoot bij de Eindhovenaren en Oranje.

"Mark is een geboren leider", stelt Pieters in gesprek met VTBL. "Om eerlijk te zijn zag ik het al toen ik voor het eerste met hem in aanraking kwam bij Oranje. Hij was toen al een type speler dat bezig was met andere spelers en alles eromheen. Hij heeft me toen enorm geholpen en later toen ik bij PSV kwam ook."

Pieters prijst het carrièrepad dat Van Bommel bewandelt. "Hij heeft het slim aangepakt. Eerst ervaring opgedaan als assistent van Bert van Marwijk en later nog in de jeugd van PSV. Op het moment dat hij hoofdtrainer werd, was de kans klein dat Mark zou falen. Zijn rugzak qua ervaring is goed gevuld, zowel als trainer en als speler. Je ziet nu ook dat alles eruit komt en dat heeft hij volledig aan zichzelf te danken. Hij past geweldig bij PSV en PSV bij hem."

Het moet leiden in de landstitel. Pieters ziet het zonnig in. "PSV wordt kampioen! Dat zeg ik op basis van wat ik heb gezien. Al is Ajax natuurlijk ook hartstikke goed bezig. Zij hebben niet voor niets Real Madrid over twee wedstrijden verslagen. Maar als ik moet kiezen tussen Ajax en PSV, dan kies ik PSV. Logisch denk ik."

Poll

Wie is nu de favoriet in de titelstrijd in de Eredivisie?

(7329 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 20:32
Ik vrees voor Van Bommel dat hij de druk niet aan kan in de titelstrijd met Mijn Club Ajax!
Vind ik leuk
Bengelino +13677
vrijdag 15 maart 2019 om 20:34
Juist. En dan heeft hij gefaald. Drama cl, waardeloos in beker en ook geen comp.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:34
Idd. Of nou ja... falen is het niet echt. Ajax is gewoon beter en doet bij titelwinst gewoon het werk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:35]
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 20:49
Van Bommel is een echte vent en een leider. Je zal maar een kale onverstaanbare kabouter als trainer hebben.
Vind ik leuk
John Garp +4755
vrijdag 15 maart 2019 om 21:07
Omdat jij de hele tijd hetzelfde doet, geef ik je maar de hele tijd dezelfde, welgemeende reactie:

Wat maak jij je druk om een club waar je kennelijk een hekel aan hebt. De hele dag ga je maar door met bashen en uitlokken en krijg je alleen maar de hele tijd dezelfde respons van dezelfde mensen die daar kennelijk gevoelig voor zijn.

Tegelijk zie ik aan je taalgebruik en soms de doordachte manier van uitlokken dat je toch een zeker niveau moet bezitten.

Wat is je doel hiervan? En hoe meet je dan je eigen succes? In mijn ogen probeer je in een constante, vicieuze cirkel in je eigen staart te bijten.

Als afsluiter een goedbedoelde waarschuwing, met de groeten van Albert:

"The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 maart 2019 om 21:25
Dan heb je ook nog "Never argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 21:27]
Vind ik leuk
John Garp +4755
vrijdag 15 maart 2019 om 21:33
Scherp! Maar zou de afgrond al terug staren, of staat deze jongen nog op het randje?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 maart 2019 om 21:36
Het randje is geweest....rest nog...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:38
Die John Carp is echt een oude zuurpruim jongens !!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:37
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
035 +225
vrijdag 15 maart 2019 om 21:43
Dat jij geen Nederlands verstaat is jouw p robleem denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:44
Van Bommel is dat niet dat ventje die altijd loopt te stotteren tegen de 4e man
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:18
Oh wat zal jij op je neus kijken als PSV er met de winst vandoor zou gaan. De Ligt, Frenkie, Ziyech en weet ik wie allemaal zonder prijs NL verlaten 😂
Vind ik leuk
barry m +535
zaterdag 16 maart 2019 om 03:54
Als dat gebeurt denk ik dat van bommel een bbq feesje gaat geven voor de psv fans
inc bier en witte wijn en frisdrank voor de kinderen
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:35
hoho het bekertje is ook een prijs!toch?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 14:39
Ja klopt maar niet de prijs die ajax het liefste wil.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 09:12
Die winnen jullie ook niet,willem2 zal vlammen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 20:35
Ik vind dat hij dan alleen echt gefaald heeft in de beker. Dat was nog een bewuste keuze van hem ook.
Vind ik leuk
Always PSV +16970
vrijdag 15 maart 2019 om 20:59
Jippieeee, een positief stukje over PSV en zelfs de reactie van jou is goed. Fijn weekend!
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
vrijdag 15 maart 2019 om 20:48
Jij/jullie vinden het falen.
Vind er weinig falen bij. Hij is eraan begonnen, met een jonge selectie.
Beker had nooit zo mogen lopen. En CL was een loodzware opgave en zag vtv al weinig kansen.
PSV is geen Ajax en zal dat nooit worden. Hele andere stijl van spelen en dat was niet goed genoeg.
In de competitie sta je met een mindere selectie op dit moment bovenaan pf dit aan het einde is weet ik niet. Maar met plek 2 ook zeker tevreden, had dit niet verwacht aan het begin van het seizoen.

Maar ja iedereen die het anders doet als Ajax, faalt volgens jou.
Vind ik leuk
3Bier +14295
vrijdag 15 maart 2019 om 21:20
Hij doet het prima inderdaad. Alleen door zijn extreem goede start lijkt het er nu op dat hij het een beetje kwijt is.
Die beker kan gebeuren. Had Ajax ook kunnen overkomen bij Roda.
Alleen de CL vond ik tegenvallen. Leek wel of er teveel ontzag was voor de tegenstanders. Tactisch vond ik hem daar falen.
Maar al met al voor een debuutjaar doet hij het prima.
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
vrijdag 15 maart 2019 om 21:13
Loop niet te zeiken man, is zijn 1e seizoen als trainer zijnde in de ED. Kampioen of niet, Mark heeft het dan prima gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:44
Jij bent net zo'n kneusje als die Holadiejee , 2 kleuters met een ziekelijke haat naar alles van hun concurent .
PSV gaat geen kampioen worden ,maar met dit niet zo heel goede elftal heeft van Bommel het gewoon goed gedaan tot nu toe .
En geen 1 trainer had het beter gedaan in deze groep in de cl met PSV .
Maar ga jij morgen maar samen in de zandbak spelen met Holadiejee , want jullie zullen wel samen indezelfde kliniek zitten .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:51
Die Service Crew is echt een onderbetaalde werknemer jongens !!
Vind ik leuk
Joe Benchama +1602
zaterdag 16 maart 2019 om 01:24
Die jongen heeft gewoon wat meer liefde nodig.

Kom maar eens lekker bij ome Joe op schoot, Service Crew...
Vind ik leuk
Adje80 +10296
vrijdag 15 maart 2019 om 23:11
Dat niet alleen maar het voetbal is alleen maar slechter geworden sinds de winterstop...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:16
Wie is er nu voor ajakkes.. ajax even poetsen weg is het.
Vind ik leuk
035 +225
vrijdag 15 maart 2019 om 21:46
Wat leuk dat jij ajakkes zegt, Nieuw hier?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Nee die zit hier al een hele tijd , maar als je alleen maar domme opmerkingen maakt krijg je niet zoveel like's ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:47
Die "grap"komt uit de jaren 70 knulletje , verzin iets origineels of hou gewoon je mondje .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:51
Ik vind jou echt knap.. jij kan gewoon met volle mond praten. Of zit Joling te typen terwijl jij hem.. p*jpt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:53
hahahahaha :)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:56
Stoere praat knulletje , ik proef een beetje jaloezie bij jou .
Morgen mag je weer het zeepje oprapen van je medegedetineerde
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:59
Hahahaha wollah ik vind jou 1 droevige druif.
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 05:54
En jij Frank Schoonen...?


In het Anne Frankplantsoen ?
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 05:52
Lozano en Bergwijn (stiekem).
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 20:34
Hij doet het helemaal niet goed. Is de ontvangst in Engeland wel goed?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
vrijdag 15 maart 2019 om 20:50
Hij staat mooi boven de geldsmijters uit de hoofdstad. Doet hij toch iets goed. Die schorre tuinkabouter van jullie heeft geen invloed want niemand verstaat hem.
Vind ik leuk
3Bier +14295
vrijdag 15 maart 2019 om 21:15
PSV heeft ook wat miljoentjes er tegenaan gegooid deze zomer. Niet zoveel als Ajax maar toch ook wel 20 miljoen.
Maar je hebt gelijk, Ten Hag heeft het totaal niet op de rit bij Ajax...
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 05:56
Ik ga ook loenzen als ik naar dat lunkeroog van Van Bommel kijk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:37
Hij is een beetje homo denk ik, veels te handtastelijk en daarnaast gewoon een nicht alleen maar janken
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
vrijdag 15 maart 2019 om 20:39
Je hebt het over al die Spaanse en Italiaanse spelers?
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
vrijdag 15 maart 2019 om 20:45
Hiddink deed het ook een klapje op je schouder dat heet warmte...
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 05:58
Dat was geen klapje.
Hiddink valt anders om.
Hiddink is veel te dik.
Geen warmte van Guus maar hij zoekt telkens een keuning.
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
vrijdag 15 maart 2019 om 21:16
Zucht, kan je anders niet je account deleten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:47
Vanwege een kneus als jij nee dankje doe t lekker zelf
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
vrijdag 15 maart 2019 om 22:14
Ok. Stoer man.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:35
Zielig klein kindjr ben je. Een typische gozer van 18 jaar die stoer denkt te doen via het internet! Mocht je ouder zijn, dan zet je jezelf nog meer voor luk
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:45
Bommeltje oogst dit jaar .
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
vrijdag 15 maart 2019 om 20:46
We staan op nummer 1.
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:51
Top 👍
Vind ik leuk
Vak-T +1787
vrijdag 15 maart 2019 om 22:37
Inderdaad laat ze maar weer zeuren en zijken.....in mei houd van Bommel de schaal weer omhoog....
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 22:39
Gaat gebeuren 👍
Vind ik leuk
PickNikker +365
vrijdag 15 maart 2019 om 20:46
Roemloos ten onder in de CL, onnozel uitgeschakeld in de beker en in de competitie ziet het voetbal er niet uit sinds de winterstop, waarbij ze ook nog eens de kans hebben verkeken op een voorsprong van 8 punten. Waarom overal de loftrompet voor deze protégé van Bert van Marwijk?

En de man die overigens ook nog eens heel irritant is langs de lijn en met vreemde beredeneringen komt op persconferenties om popiejopie te doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:50]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:09
Te vroeg deze reactie, maar kan zo maar waarheid worden
Te voorbarig, ben er nog steeds niet van overtuigd dat AJAX de kampioen wordt ...
De beste wint niet altijd 😎
Vind ik leuk
Vak-T +1787
vrijdag 15 maart 2019 om 22:40
Ik vind jou profiel foto en naam echt niet kunnen....
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 06:01
Braboneger wel dan....?
Vind ik leuk
PickNikker +365
zaterdag 16 maart 2019 om 12:54
Hoezo? Ik picknick regelmatig.
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 20:48
De ploeg mag de laatste tijd bagger spelen, maar Van Bommel heeft wel een gouden toekomst als coach. Meestal rustig blijvend, maar net als de spelerversie kan hij zichzelf laten horen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:11
Wanneer de ervaring toeneemt, zal dat te overdadige gedrag langs de lijn wel afnemen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:53
Een positieve mening over iemand die niet bij ajax heeft gepeeld. Dat vinden de amsterdammertjes niet leuk zoals je aan de trieste reacties duidelijk kan merken. Van Bommel doet het prima tot nu toe, veel betere uitstraling ook dan Gio en Cocu.

Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 06:02
En Stam.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:36
Over Stam hoor ik best positieve geluiden uit Zwolle, maar we zullen volgend jaar zien hoe hij het doet.
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 10:28
Ok we zullen het wel zien, maar hoe kunnen ze in Zwolle na 6(?) wedstrijden waarvan enkele verloren werden een positief beeld van hem vrijgeven ? Ik hoop echt voor jullie dat Feyenoord flink omhoog komt, is spannend voor de top 4 (met AZ dus).
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:17
De spelers kunnen hem na een paar wedstrijden en trainingen wel redelijk beoordelen hoor.
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 13:00
Ja 010, die spelers hè daar mankeert er nog wat aan. Wie mij tevreden stellen zijn: Haps, St. Juste, Gökcu, Berghuis in goede doen, Toornstra, Larson moet echt beter worden, Vermeer en Delle zijn voldoende, Jórgensen als hij blijft, CV is niet voldoende moet vervangen worden en nog jonge spelers laten doorstromen, Feyenoord heeft er veel van. Succes.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:03
Dank je, St Juste valt juist erg tegen maar is in potentie wel een goede CV. Ook Larsson moet veel beter kunnen, hopelijk gaat dat onder Stam wel lukken.
En verder vol op de jeugd in zetten.
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 13:09
St. Juste komt nu -door alle omstandigheden- niet goed uit de verf, maar hij heeft inderdaad potentie ook voor de CV, maar een goede rechtsback een nieuwe nu nog onbekende en gemotiveerde speler is ook nodig. Trouwens Verdonk vind ik ook meer dan prima.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1345
vrijdag 15 maart 2019 om 21:00
Volgens mij moeten de prijzen nog verdeeld worden en waar ik ajax steeds sterker zie worden zie ik psv steeds matiger worden. Daarbij leggen ze 8 mio neer voor guti maar bommel stelt nog liever jeugdspelers op. Slechts 2 puntjes in de CL. Al uit de beker. Kortom.. bergafwaarts
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 21:00]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:37
Dat van Bommel het aan durft dure aankopen te passeren voor een jeugdspeler vind ik alleen maar voor hem pleiten.
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 13:20
Maar dan moeten er vanaf nu goede resultaten geboekt worden.
2 punten zijn niet veel.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1345
zaterdag 16 maart 2019 om 16:21
Zeker. Alleen kost t psv 8 mio en punten
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 18:20
Wie zeg dan dat ze met guti meer punten hadden gehaald?
En je moet hem ook nog niet afschrijven, veel aankopen spelen het 2e jaar veel beter dan het 1e jaar.
Vind ik leuk
Iggy +4517
vrijdag 15 maart 2019 om 21:10
Erik wie???
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:19
Let op mensen ATtENTIE! Psv gaat Ajax weg counteren in de eigen Arena en wordt kampioen ATTENTIE!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:28
Attentie De Ligt en Frenkie spelen heel PSV weg, Ajax pakt de dubbel en de gemeente Eindhoven zorgt voor nieuwe Eierdopjes
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:30
ATTENTIE weerstandisgoed heeft de telefoon van zijn begeleider gestolen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:40
Heb je drugs op Eindhovens Internetgekkie
Vind ik leuk
pietprecies +11732
vrijdag 15 maart 2019 om 21:28
Een geboren huiler eerder 😭
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
vrijdag 15 maart 2019 om 21:29
We zullen het zien na 34 wedstrijden wie de verdiende kampioen is. Op naar spannende finales. Zondag 2 finales
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:29
WC-eend
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:44
Die van bommel is echt een toptrainer in wording jongens !!
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 06:06
Geen topclub dus ook geen toptrainer.
Heel simpel....hoef ik zelfs jou niet moeten bijbrengen.
Mark gaat vroegtijdig weg bij Psv.
Vind ik leuk
Blije +63
vrijdag 15 maart 2019 om 21:46
Mark heeft een grote bek en voor de rest niks
Vind ik leuk
FRChamp +1038
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Geweldige trainer, doet wat goed is voor het team, geeft de jeugd een kans en kan wedstrijden kantelen.
Vind ik leuk
Isakson +150
vrijdag 15 maart 2019 om 22:04
Van Bommel of stotter Erik ..........zeg t maar als de oorlog moet worden gewonnen 😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 06:09
Erik staat met Ajax in de kwartfinale en Van Bommel ?
En Erik was toch ook trainer van Pestvee geweest ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 10:23]
Vind ik leuk
Isakson +150
zaterdag 16 maart 2019 om 09:37
Erik heeft nog nooit iets gewonnen ook niet als speler en bij psv mocht ie de ballen uit het hok halen. 😁😁😁😁😁
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 10:26
Dan heeft Erik veel daarvan geleerd en hij is nu in Europa bij de topclubs bekend en tijdens de CL-wedstrijden van Ajax komt en kwam hij met zijn naam regelmatig in beeld.
En Markje ? Trouwens hoe kan je je vernoemen naar zo'n hele slechte keeper ? Noem je dan Hans van Breukelen vriend.
En Erik was kampioen van Duitsland met Jong Bayern.
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 22:40
Dit is lachwekkend, Bommel wordt met de week grijzer en kan niet met de druk omgaan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:18
Calimero mag een veertje in zijn ...
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 04:53
Hahahhaha wat een grap dit. BOMMEL opzouten samen met GERBRANDS helpen jullie psv naar de klote met deze slappe RVC erboven.
Vind ik leuk
RW1913 +2934
zaterdag 16 maart 2019 om 09:45
Je bent niet wijs.
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 16 maart 2019 om 05:44
Zegt Erik Pieters van Amiens.
Wie....?
Erik heeft je verzekering die ruit van het Psv- stadion al vergoed ?
Vind ik leuk
Mad Max +1135
zaterdag 16 maart 2019 om 07:23
1046, 1047, 1048
Vind ik leuk
PSV_024 +9
zaterdag 16 maart 2019 om 07:42
Ik had stiekem gehoopt op v. Nistelrooi vooraf aan seizoen als mogelijke nieuwe trainer van PSV maar moeten het doen met van Bommel. We zien wel hoe zijn 1e jaar wordt. Het zal er om spannen, Ajax is erg goed op dreef en in een lekkere flow. Ben bang dat zij geen punten meer gaan verspelen.. Vol aan de bak Bommel!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:11
Marc was, is en blijft een geboren leider ( met een korte ei ) . De één is er blij mee en de andere vindt hem irritant. Na Cocu, wie ik als speler ook een geweldenaar vond, is van Bommel een verademing. En ik denk als Ajax aan het begin van de competitie de keuze had gehad tussen Ten Hag of van Bommel de keuze op laatstgenoemde zou zijn gevallen.
Vind ik leuk
RW1913 +2934
zaterdag 16 maart 2019 om 09:44
Bommeltje, met Ramselaar heb je zelfs meer voetbal op middenveld. Rosario en Hendriks zijn verdedigers en geen creatieve oplossing zoekende spelers. Roer moet om wil je nog kampioen worden.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:32
Interessante mening... PSV kan kampioen worden en Ajax ook.
Had me dat voor de competitie even verteld dan had ik tijd kunnen besparen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:40
Hij heeft nog geen enkele prijs, dus errst zien, san geloven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws