Stengs rekent niet op transfer: 'AZ is een club die mensen groot kan maken'

Stengs rekent niet op transfer: 'AZ is een club die mensen groot kan maken'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 20:45vr 15-03-2019 om 20:45

Calvin Stengs verwacht dat hij ook volgend seizoen nog bij AZ speelt, zo meldt de Volkskrant. De twintigjarige aanvaller wordt in verband gebracht met grotere clubs, waaronder Ajax.

"AZ is een club die mensen groot kan maken en goed kan doorverkopen. Grote clubs kijken naar AZ", laat Stengs weten in de ochtendkrant. De rechtsbuiten ligt nog tot medio 2022 vast in Alkmaar. In de toekomst hoopt hij wel een stap te maken. "Ik droom groot. Uiteindelijk wil ik de top halen. De top is Barcelona, dat is mijn club van jongs af aan. Sinds Ronaldinho."

Stengs, die sinds kort Mino Raiola als zaakwaarnemer heeft, is weer terug na een gescheurde knieband. "Ik heb mijn revalidatie zo gebruikt dat ik er sterker ben uitgekomen en de lijn heb kunnen doortrekken. Ik heb iets overwonnen: niet kunnen meedoen met voetballen. Leren vechten, werken om terug op niveau te komen."

Poll

Is Stengs na dit seizoen klaar voor Ajax?

(2632 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 20:50
Stengs moet lekker ballen na zijn blessure. Een stap hogerop komt wel als hij zich zo blijft ontwikkelen.
Vind ik leuk
Wijndalum +753
vrijdag 15 maart 2019 om 20:50
Keep up the good work! Potentie genoeg.
Vind ik leuk
PickNikker +369
vrijdag 15 maart 2019 om 20:51
Raiola als zaakwaarnemer..
Dan eindig je net zoals die eveneens gehypte Kluivert.
Vind ik leuk
RWB013 +2317
vrijdag 15 maart 2019 om 20:56
Kluivert is nog geen 20 jaar en heeft al in 28 officiële duels gespeeld voor Roma. Niets mis mee toch? Je kan ook eindigen als Zlatan. Uiteindelijk heb je het wel een beetje zelf in de hand ook.
Vind ik leuk
PickNikker +369
vrijdag 15 maart 2019 om 20:59
Hij zit de laatste tijd meer op de bank of tribune dan dat hij speelt.
Vind ik leuk
RWB013 +2317
vrijdag 15 maart 2019 om 21:05
Afgelopen 10 wedstrijden 8 keer gespeeld waarvan 4 keer als basisspeler.. Best prima voor een 19 jarige toch?
Vind ik leuk
PickNikker +369
vrijdag 15 maart 2019 om 21:13
En in de belangrijkste wedstrijd in de CL zat hij op de tribune.
Vind ik leuk
HJR +9044
vrijdag 15 maart 2019 om 21:06
De laatste wedstrijd speelde hij basis. Eerste wedstrijd van Ranieri. Of had je het over Zlatan ;)?
Vind ik leuk
PickNikker +369
vrijdag 15 maart 2019 om 21:12
Ja, we zullen het beleven wat hij onder een nieuwe trainers laat zien.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:52
Mino Raiola als zaakwaarnemer..
Die gaat dus never nooit meer een tussenstap maken naar een Ajax of PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:24
Zeker niet naar psv. Die hebben raiola eruit gegooid jaren geleden
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:37
Raiola heeft veel tussen personen die adviseren ook, sommige werkten bij AZ. Kijken echt wat het beste is voor hem en Boadu, daarom moeten ze 3e worden en de el gaan halen. Met Isdrissi kan dat wel wat worden en Seuntjens op het middenveld.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11990
vrijdag 15 maart 2019 om 20:53
Stengs heeft wel wat van die speler. Axel Witsel die bij Dordmund speelt
nu ik goed kijk maar dan alleen de jonge versie 👍😂
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:56]
Vind ik leuk
vierde-ster +5167
vrijdag 15 maart 2019 om 20:54
Eerst maar is 2 of 3 constante seizoenen draaien en dan een stap naar de subtop en van daaruit verder werken
Vind ik leuk
De Hout +2017
vrijdag 15 maart 2019 om 20:57
Stengs is onbetaalbaar voor ajax.
Vind ik leuk
PickNikker +369
vrijdag 15 maart 2019 om 21:00
Tuurlijk 😂
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:02
Dan maar naar PSV. 🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:21
Haha ja vast, is toch niet goed genoeg voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:40
Lekker in Mexico verder gaan zoeken!
Vind ik leuk
SirUltionem +3201
vrijdag 15 maart 2019 om 21:01
stelling slaat natuurlijk nergens op, AZ wil de hoofdprijs en Ajax gaat natuurlijk nooit de hoofdprijs aan een Nederlandse subtopper betalen...
Vind ik leuk
companen +2202
vrijdag 15 maart 2019 om 22:10
Prima toch kan AZ volgend jaar meedoen om de titel.
Vind ik leuk
SirUltionem +3201
vrijdag 15 maart 2019 om 22:28
sure
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:04
@ Beste mede forumlid, meneer Mino Rioolrat, mocht u dit lezen:

Uit interesse hoeveel spelers heeft uw “voorbeeld” wel niet in zijn portefeuille?

Nu ook al Stengs.

Mino moet af en toe wat chillen in the UsA met Zlatan, dan een week in Eindhoven mee carnavallen om tig spelers te laten verlengen, vervolgens door naar Manchester of even met Paulus Pogba zijn neie Rolls Royce te cruisen...

Ik dacht dat ik een mooie baan had ooit en veel uren aan de hobby was (advies niet nadoen, denk aan uw gezindheid) maar Mino lijkt ne echt 168 uur per week aan de gang, die typt en lees wat contracten af...of heeft Mino een kleine 100 mensen in zijn bedrijf lopen die hem ondersteunen en regelt hij alleen de bekendste spelers?

Wellicht dat u het weet, puur uit interesse voor het voetbal en de wereld daarachter.

Bij voorbaat dank.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 21:04]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:49
Ja meerdere personeel o.a. 2 bij AZ. Hij heeft er best veel. Pantelic, Boadu etc etc. Berghuus.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:08
Lekker jaartje daar blijven nog. Groeien en blessurevrij blijven hopelijk. Leuke speler, veelbelovend... heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen
Vind ik leuk
HJR +9044
vrijdag 15 maart 2019 om 21:09
Welke speler van AZ is de laatste tijd nu echt doorgebroken en heeft echt de top gehaald?
Dat is lang geleden, wie weet de laatste ;)?
Vind ik leuk
#Keizerout +45881
vrijdag 15 maart 2019 om 21:16
Dembele?
Vind ik leuk
HJR +9044
vrijdag 15 maart 2019 om 21:23
Ja klopt, die heeft het wel redelijk gedaan :).
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:10
Romero?
Vind ik leuk
HJR +9044
zaterdag 16 maart 2019 om 01:08
Mwoah, keept natuurlijk bij Argentinie, maar qua clubs. Sampdoria en reserve bii Manu. Zeg maar het niveau VD Gouw :). Prima natuurlijk maar de echte top?
Vind het wel een goede vervanger voor Onana trouwens bij Ajax.
Gaat nog zeker 2 seizoenen mee als basis keeper. En zal niet veel kosten
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:50
Geen 1e keeper, maar toch op je cv.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:11
Die Stengs gaat alleen naar Barcelona voor een stedentrip met Ryan air jongens !!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:54
Die vliegt er niet op, die zijn gek genoeg hem, over 2 jaar te halen nu ze die Duitser haalde hahaha Bij w2 dachten ze dat van Frenk ook ni.
Vind ik leuk
pos +9773
vrijdag 15 maart 2019 om 21:22
In ieder geval een prima reactie. En wie wil er nou niet trainen onder Arne Slot.
Vind ik leuk
hollister +800
vrijdag 15 maart 2019 om 21:25
Hij is er denk ik wel klaar voor maar op de een of andere manier denk ik dat Az en Stengs niet een transfer naar Ajax zien zitten... het zij zo... Ajax moet zich niet laten afpersen met belachelijke bedartgen
Vind ik leuk
Nar +1118
vrijdag 15 maart 2019 om 22:12
Juist....is hooguit 5 miljoen waard als je zijn blessure in acht neemt....
Vind ik leuk
pietprecies +11845
vrijdag 15 maart 2019 om 21:27
AZ heeft vaak een prima selectie maar spelers van AZ schoppen het daarna helaas doorgaans niet ver..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:07
Ik denk Stengs wel. En Til ook.
Vind ik leuk
pietprecies +11845
zaterdag 16 maart 2019 om 00:12
Nouja noem mij eens een recent voorbeeld wat is doorgebroken?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:14
De opleiding wordt steeds beter.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:52
Zo goed is ie niet
Nog niet
Vind ik leuk
De Hout +2017
vrijdag 15 maart 2019 om 21:53
Calvin meldt in het interview dat Barcelona zijn droomclub is. Hij is al fan sinds zijn kinderjaren. Eerst nog maar eens een seizoen extra rijpen bij AZ, waar hij al tien jaar speelt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:07
Zonde van dat ene jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:06
Stengs moet spelen.
Vind ik leuk
Mari +12539
vrijdag 15 maart 2019 om 22:08
Ik denk niet dat er belangstelling is voor Stengs (dit jaar) van Nederlandse clubs
Maar ik vrees dat hij ook bij AZ te weinig zal kunnen laten zien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:08]
Vind ik leuk
Nar +1118
vrijdag 15 maart 2019 om 22:10
Zo jong al, zo’n zware blessure.... Dat moet Ajax niet doen....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:11]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:13
Die gaat straks gewoon naar het buitenland.raiola zorgt daar wel voor.die gaat niet meer naar top 3 nl.jammer.kan in nl.nog veel.leren en beter worden.heeft wel potentie
Vind ik leuk
SantiagoErik +1500
vrijdag 15 maart 2019 om 22:51
Mooie voetballer die ik graag bij Ajax zie spelen. Maar met deze zaakwaarnemer denk ik niet dat dat lukt.😎
Vind ik leuk
Cookee +12766
zaterdag 16 maart 2019 om 10:31
Na zo'n blessure kan je ook een terugval krijgen.
Ik zou niet naar AJax gaan, AZ speelt voetbal om te plezieren, Ajax wil effectief zijn, ik zou eerst nog een jaar genieten bij AZ en dan naar het buitenland.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 15:51
denk dat az hem zo snel mogelijk wil verkopen wegens zijn knie banden verleden!
Vind ik leuk
Cookee +12766
maandag 18 maart 2019 om 15:07
Geloof ik niet, zo'n speler is genieten, die zijn zeldzaam.
Al vond ik hem gister slap, hij had zeker 2 mogen maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:07]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 15:49
denk dat die te duur is en een risico voor Ajax wegens zijn blesuren verleden ajax betaald nooit 10 miljoen voor hem,. maar het is wel een top talent!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws