Mooi gebaar: Henk de Jong hoefde niet mee met spelersbus De Graafschap

Mooi gebaar: Henk de Jong hoefde niet mee met spelersbus De Graafschap

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 11:46zo 17-03-2019 om 11:46

De Graafschap speelde zaterdagavond een uitwedstrijd bij sc Heerenveen. De spelers van de Doetinchemmers wilden niet dat hoofdtrainer Henk de Jong met de selectie mee terug zou reizen naar De Vijverberg.

De Jong woont in Drachten, wat dicht bij Heerenveen ligt. De Jong vertrekt na dit seizoen bij De Graafschap omdat hij meer tijd met zijn gezin door wil brengen. Dagelijks maakt hij de reis van Drachten naar Doetinchem en weer terug, wat neerkomt op iets minder dan vier uur reizen per dag.

De spelers van De Graafschap stonden erop dat De Jong na de wedstrijd in Heerenveen rechtstreeks naar huis zou gaan, in plaats van eerst naar het stadion van De Graafschap en weer terug naar Drachten. "Dat is fantastisch. Mijn aanvoerders kwamen bij me. Uit principe doe ik dat niet, want ik vind dat de hoofdtrainer altijd in de bus moet zitten", vertelt De Jong aan Omroep Gelderland.

"Vanaf Drachten rij ik langs Heerenveen naar Doetinchem en van Doetinchem rij ik langs Heerenveen naar Drachten. Ze zeiden: we willen niet dat u met ons terug gaat. Dat verbieden we als spelers. Daar heb ik naar geluisterd, dus ik blijf hier."

De Jong is blij met zijn spelers. "Dat is gewoon kwaliteit. We winnen niet alles, maar we hebben wel een kwaliteitsgroep."

Lees ook: Mooie beelden: Henk de Jong wordt gebeld door zijn moeder tijdens perspraatje

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 11:49
Het begint een soepel lopende machine te worden daar. Helaas voor ons, wel een mooi eind voor henkie daar
Vind ik leuk
Roodbergen +10256
zondag 17 maart 2019 om 14:07
Jullie programma is erg gunstig, wie weet komen jullie in een flow. Vaak zie je op eind van de competitie de onderste ploegen veel punten pakken. Succes in Breda!!! Jullie supporters horen zeker in de eredivisie thuis
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 11:49
Iedereen moet zo'n echte topper toch ook alles gunnen. Toppertje ben je Henk
Vind ik leuk
PRICE +8922
zondag 17 maart 2019 om 11:50
Het is Henk de Jong dag op VP
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:11
Niks mis mee verdiend het ook!
Vind ik leuk
wilheimus +1464
zondag 17 maart 2019 om 12:12
Henkie, Frenkie.. who cares!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:16
En gelukkig maar. Veel reageren graag. Hoe meer reacties op topics zonder Ajax in de titel hoe meer artikelen over andere onderwerpen en clubs.
Businessmodel VP.
Vind ik leuk
Sargon +1797
zondag 17 maart 2019 om 11:50
Is wel erg veel Henk de jong nieuws. Lijkt de nieuwe Frenkie wel.
Vind ik leuk
PRICE +8922
zondag 17 maart 2019 om 11:50
Credits voor Henkie.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 11:52
Kon gewoon in zijn Ferrari terug, topclubje.
Vind ik leuk
NvC +9674
zondag 17 maart 2019 om 11:53
Mooi gebaar. Loopt goed de laatste tijd daar!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:51
Zeker een mooi gebaar.. Zou ook mooi zijn als jou cluppie het voor elkaar zou krijgen om via de Play-offs weer te promoveren, hebben we volgend seizoen weer drie Gelderse clubs in de Eredivisie, mits De Graafschap niet degradeert uiteraard..
Vind ik leuk
NvC +9674
zondag 17 maart 2019 om 14:12
Ja dat zou mooi zijn. Maar eerst de playoffs halen. De derby zou ook weer mooi zijn. 😉
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 11:54
Op voetbalone snappen ze er niks van en denken dat de auto van Henk nu in Doetinchem staat.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6118
zondag 17 maart 2019 om 11:55
Maar is Henkie de vader van Frenkie?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 11:57
De Graafschap gaat zich nog wel rechtstreeks veilig spelen, onder Henkie gok ik maar zo. Jammer dat een mooie club als Nac de Eredivisie gaat verlaten ben ik bang, met alle respect zie ik liever Emmen eruit gaan dan Nac, is mijn bescheiden mening dan..
Vind ik leuk
Blindsy +20705
zondag 17 maart 2019 om 11:59
Mooi gebaar. Maar juist nu was het natuurlijk wél n prachtige rit terug geweest!
Vind ik leuk
Gwen +197
zondag 17 maart 2019 om 12:08
Ik weet hoe het is om een zieke vrouw te hebben.
Hulde aan Henk
Als trainer en mens
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 12:18
in voor en tegenspoed kerel.
Top kerel dat jij het ook doet diepe respect.
Vind ik leuk
Gwen +197
zondag 17 maart 2019 om 12:48
Dank u :)
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 12:14
Mooi gebaar, dat geeft aan dat de spelers veel respect voor hem hebben
Vind ik leuk
Muscles +2094
zondag 17 maart 2019 om 12:53
De Graafschap, zo mooi kan voetbal zijn. Spelers en supporters one team, one Mission, d’ran 🎩
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:03
Mooi gebaar van de mannen, het is ook gewoon echt een leuke vent die de Jong. Puur, oprecht en een hoge gunfactor... mooi!
Vind ik leuk
wilheimus +1464
zondag 17 maart 2019 om 13:03
Het lijken haast mensen daar bij de Graafschap!
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
zondag 17 maart 2019 om 13:03
Aardige vent maar om daar 100 topics aan te besteden mbt zijn reistijd & zijn gezin.

Begrijpelijk allemaal echter hij heeft ook gewoon de keuze om per direct te stoppen om zo nu bij zijn gezin te zijn.

[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 13:06]
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 13:49
Lekker gewerkt Henk. Enige probleem, hoe kom je weer op de club aangezien je auto daar nog staat? ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws