Internazionale wint verhitte derby van AC Milan, De Vrij eist belangrijke rol op

Internazionale wint verhitte derby van AC Milan, De Vrij eist belangrijke rol op

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 22:28zo 17-03-2019 om 22:28

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 22:34zo 17-03-2019 om 22:34

Internazionale heeft de stadsderby tegen AC Milan weten te winnen: 2-3. Stefan de Vrij had met een doelpunt een belangrijk aandeel in de knappe overwinning.

De wedstrijd tussen Inter en Milan was er een om de derde plek in de Serie A. Beide ploegen kunnen geen kampioen meer worden en hoewel de achterstand op nummer twee SSC Napoli te overbruggen is, lijkt de derde plek het maximaal haalbare voor beide teams. 

Inter opende furieus in San Siro en kwam al na drie minuten op voorsprong. Matias Vecino schoot van dichtbij binnen nadat Lautaro Martinez bij de tweede paal goed terug wist te leggen: 0-1. Milan had daarna het betere van het spel en kreeg ook de grootste kansen.

Het echte spektakel begon pas in de tweede helft. Inter kwam kort na rust op 0-2 dankzij De Vrij, die een voorzet in de verre hoek binnen wist te knikken. Vrijwel meteen daarna maakte Milan de wedstrijd weer spannend dankzij de aansluitingstreffer van Chelsea-huurling Tiemoue Bakayoko, die eveneens met het hoofd scoorde.

Inter leek de wedstrijd daarna vanaf de stip te beslissen. Scheidsrechter Marco Guida floot voor een strafschop nadat Samu Castillejo zijn tegenstander neerhaalde. Lautaro Martinez schoot vervolgens de 2-3 binnen. De genadeklap bleek dat echter niet, want via Mateo Musacchio werd het twintig minuten voor tijd toch weer 2-3. 

De wedstrijd werd onvriendelijker, maar liep niet uit de hand. Wel kreeg Milan-speler Andrea Conti vlak voor tijd een rode kaart nadat hij een speler van Inter met gestrekt been neerhaalde. Althans, dat leek te gebeuren. Na ingrijpen van de VAR werd de rode kaart slechts een gele. In de slotminuten kreeg Castillejo de grootste kans op de 3-3, maar Samir Handanovic redde uitstekend. Inter wint en heeft de derde plek steviger in handen. 

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 22:29
De rol? De vrij denk ik dat het moet zijn???
Vind ik leuk
Sjaakhaak +3123
zondag 17 maart 2019 om 22:30
Hahaha.. de rol heeft belangrijke rol😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:30
Haha ja ook dat kan
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:34
Of een D vergeten:)
Vind ik leuk
StoneyTony +2471
zondag 17 maart 2019 om 22:52
Hahaha was eerder ook bij die az Ajax topic...stond er ook zoiets raars van; Ajax zetten druk op Ajax ...spel foutje niet,gewoon hele woorden dat je denkt...ben je nog dronken van gister🤣🤣
Vind ik leuk
Bud Spencer +2856
zondag 17 maart 2019 om 22:31
Stefan had een vrije rol vandaag
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
zondag 17 maart 2019 om 22:31
De Rol eist belangrijke rol op? 😂😂

Heerlijke pot..

Forza inter.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:43
Alleen die penalty sloeg nergens op .
Hij loopt expres tegen die voet aan , terwijl ie weer op weg was naar de buitenkant van de 16 meter , en laat zich dan vallen .
Wel een mooie wedstrijd .
Vind ik leuk
Fr koln +74
zondag 17 maart 2019 om 22:49
Inderdaad en dan hebben ze een var! Die scheids was ff een partijtje slecht
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:30
Mogen wij niet klagen hoor in Nederland met onze scheidsrechters
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:31
Lekker hoor de Vrij, knap dat hij al zo'n lange tijd een hoog niveau aantikt. Nederland moet eigenlijk gewoon met 3 centrale verdedigers gaan spelen, dood zonde om 1 van de drie toppers op de bank te houden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:35
Absoluut. Maar dan moet er eigenlijk wel 2 hoogstaande backs te vinden zijn. Anders wordt het verduvelde lastig.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:39
Ik sluit mij geheel aan bij jouw mening !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:31
Heerlijk wedstrijdje toch nog een beetje kunnen genieten vandaag.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:38
Haha sterkte kerel, gelukkig is er meer in t leven dan voetbal ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:34
‘Internazionale wint verhitte derby van AC Milan, De Rol eist belangrijke rol op?

💩
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:34
Werd het 2x 2-3 of eerst 1-3 en dan 2-3.
Foutje in de tekst
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:52
Tja das was toch gewoon rood?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws