Update: Pastoor keert terug bij oude club en wordt 'Cheftrainer' in Oostenrijk

Update: Pastoor keert terug bij oude club en wordt 'Cheftrainer' in Oostenrijk

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 10:00ma 18-03-2019 om 10:00

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 10:02ma 18-03-2019 om 10:02

Alex Pastoor wordt de nieuwe trainer van het Oostenrijkse SCR Altach. Dat melden Oostenrijkse media. Naar verwachting wordt de 52-jarige Nederlander maandag gepresenteerd bij de degradatiekandidaat van de Oostenrijkse Bundesliga.

Pastoor zit zonder club na zijn ontslag bij Sparta. Dat was in december van 2017. Hij werd opgevolgd door Dick Advocaat, die degradatie niet wist te voorkomen. Altach is bekend terrein voor Pastoor, hij sloot er zijn spelerscarrière af in 2002. Pastoor moet Altach behoeden voor degradatie. De club staat elfde in de Oostenrijkse Bundesliga. FC Wacker is de hekkensluiter.

Pastoor werkte in Nederland bij meerdere clubs. Na zijn periode als assistent bij Feyenoord stond hij bij Excelsior voor het eerst op eigen benen als hoofdtrainer in de Eredivisie. In 2011 vertrok hij uit Rotterdam-Kralingen en maakte hij de transfer naar NEC. Na één jaar bij Slavia Praag werkte hij voor AZ. Daar werd hij ontslagen na een conflict met de directie. Hij was twee jaar lang trainer van Sparta. 

Update 18/3 10.00: Pastoor wordt inderdaad de nieuwe trainer van SCR Altach. De Oostenrijkse club heeft de aanstelling van de oefenmeester maandagochtend bevestigd. Pastoor heeft een verleden bij Altach. In 2001 speelde hij een half seizoen voor de ploeg. Dinsdag wordt Pastoor gepresenteerd door Altach. De Oostenrijkse formatie maakt niet bekend wat de duur is van het contract van de 52-jarige Pastoor.  

Plaats een reactie

Dezeun +6247
zondag 17 maart 2019 om 23:22
Succes meneer Pastoor
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 23:22]
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
maandag 18 maart 2019 om 10:00
Zou die ook een nacht mis organiseren??..
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
maandag 18 maart 2019 om 10:21
Hij reist iig wel al duidelijk africhting Rome
Vind ik leuk
henk1952 +311
maandag 18 maart 2019 om 12:54
Hij valt wel goed in katholiek Oostenrijk...
Vind ik leuk
Arbee +2613
zondag 17 maart 2019 om 23:24
Die moeten dan toch wel heel goed betalen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:24
Hij tekent opvallend bij die club. De club zelf zal niet zo opvallend zijn 🤔
Vind ik leuk
Ove +4184
zondag 17 maart 2019 om 23:27
Professor in de theorie
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 00:12
De Thee Ring Leider.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 00:44
Hij heeft een hele gekke handtekening
Nee joh alle gekheid op een stokkie
Geen idee wat er volgens VP zo opvallend is
Vind ik leuk
Riszh +482
zondag 17 maart 2019 om 23:29
Dat PastHoor
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:44
Jonge jonge hahaha
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:29
Is die man al 52? Doet hij goed!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:36
Ja ik dacht hetzelfde. Dacht dat hij net 40 was ofzo. En dn zag hij er nog jong uit voor zijn leeftijd.
Vind ik leuk
Guusman +1314
zondag 17 maart 2019 om 23:45
Of niet natuurlijk ;)
Vind ik leuk
psv#nr1 +2882
zondag 17 maart 2019 om 23:31
ik dacht al
Ajax?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:36
Alex Pastoor neemt Dirk Kuijt mee als zijn assistent.

Altach is namelijk een dorp.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 18 maart 2019 om 00:16
Dirk volgt volgend seizoen stage bij Stam, gelijkspelletje.
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
zondag 17 maart 2019 om 23:39
Dat is gelukkig nergens te ontvangen.
Vind ik leuk
diekertjedap +5454
zondag 17 maart 2019 om 23:47
waarom wordt op alle sites en programma's die overtreding van Tagliafico doodgezwegen? is dat normaal vp?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4902
maandag 18 maart 2019 om 07:59
De wedstrijd is al gespeeld. Is dat nog relevant nu dan? Dat je je druk maakt over een overtreding waarvan de wedstrijd al gespeeld is, is dat normaal VP?
Vind ik leuk
Spiegel +11604
maandag 18 maart 2019 om 08:24
Heb heel de wedstrijd gezien, welke overtreding is volgens jou het extra benoemen waard?
Vind ik leuk
Mall00t +5618
maandag 18 maart 2019 om 10:27
Ha, wat een gezwets, die actie wordt helemaal niet doodgezwegen, er is volop aandacht voor zoals bij Foxsports en inmiddels ook hier op VP:
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/870147/tagliafico-ontsnapt-aan-rood-in-alkmaar-rare-actie-maar-niet-gewelddadig-.html
Vind ik leuk
Roodbergen +10240
zondag 17 maart 2019 om 23:49
Trainer wijsneus
Vind ik leuk
Oohzo +240
maandag 18 maart 2019 om 00:56
Als assistent neemt ie Andries Jonker mee.
Vind ik leuk
De Kleine +198
maandag 18 maart 2019 om 00:26
Wel gaat hij skileraar worden
Vind ik leuk
raoul88 +973
maandag 18 maart 2019 om 01:55
Mooi toch, dan heeft hij ook iets te doen ..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 03:04
Mooi land groot gelijk lekker genieten. Kampioen staat daar toch al jaren vast. Af en toe een positieve uitschieter zoals Grodig. (Dorp voor Salzburg) verder niveau KKD
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
maandag 18 maart 2019 om 10:32
Zo is het. Zeker als je een redelijk zakcentje verdient, is het daar prima toeven. In de zomer én winter.
Vind ik leuk
Terg +87
maandag 18 maart 2019 om 05:09
AP is totaal ongeschikt om degradatievoetbal te spelen. Hij is een opbouwtrainer en iemand die daarvoor alle touwtjes in handen wil hebben en geen tegenspraak duldt. Een sterke persoonlijkheid die stuurloze clubs en spelers met flair en overtuiging even richting en smoel weet te geven. Uiteindelijk is dat ook meestal een weg naar de afgrond omdat deze goeroe uit Groet onderweg nooit echt in de spiegel kijkt of echt luistert naar anderen, Een onverbeterlijke narcist die na verloop van tijd overal wordt uitgekotst (NEC, AZ, Sparta) en niet met andere gezagsdragers binnen een club kan samenwerken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:33]
Vind ik leuk
HansVites +6770
maandag 18 maart 2019 om 06:06
Sinds hij die keiharde elleboog kreeg van Jan Wouters is het nooit meer goedgekomen met Pastoor.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 06:56
Ik had eerderr verwacht dat hij naar almere city zou gaan. Benieuwd of hij nog nederlandse spelers ga meenemen
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 18 maart 2019 om 06:58
Mooi man.
Vind ik leuk
Hesses +1270
maandag 18 maart 2019 om 07:31
Pastoor neemt Adrie Koster en Henk Kapelaan mee als assustenten....op Zondag komt Piet de Dominee ook langs.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:54
Dirkje Kuyt mag ie ook meenemen
Zijn we hier van hem af tenminste met al zijn ‘inzichten’
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
maandag 18 maart 2019 om 10:18
Leuke avontuur, en beter dan heel de tijd thuis zitten.

Cheftrainer of chefkok?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
Justin Kees +3622
maandag 18 maart 2019 om 11:00
Wijs om niet de duur van het contract bekend te maken, langer dan een jar houden ze het vast niet vol met deze zelfverklaarde wijsneus...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:19
Alex Pastoor speelde nooit voor Altach, maar voor Austria Lustenau...
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 12:56
Dan gaat je carriere niet echt de goede kant op, als je al een Oostenrijkse degradatie club moet aannemen om aan het werk te komen.
Vind ik leuk
Cookee +12964
maandag 18 maart 2019 om 14:09
De drie vrienden Jan de Jong, Gertjan Verbeek en Pastoor alledrie zonder club, dan moet je toch wat .... als je niet binnen bent.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 14:19
Ja zeker alleen is het geen goed teken.
Vind ik leuk
Cookee +12964
maandag 18 maart 2019 om 14:07
Zijn er hier ook N.E.C.-ers?
Hij deed 't toen niet slecht bij jullie toch?
Ik vind het geen verkeerde, jammer alleen dat hij steeds zo beroerd kiest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws