Berghuis over morrende fans: 'Ik weet niet of dat persoonlijk naar mij was'

Berghuis over morrende fans: 'Ik weet niet of dat persoonlijk naar mij was'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 07:57ma 18-03-2019 om 07:57

Steven Berghuis erkent dat de selectie van Feyenoord niet overloopt van vertrouwen. De aanvaller is daarnaast blij dat hij weer is opgeroepen voor het Nederlands elftal.

"We moeten door, we moeten derde worden'', aldus Berghuis na afloop van de verloren competitiewedstrijd tegen Willem II (2-3) tegenover het Algemeen Dagblad. "Meer kan ik er niet van maken. We maken ons er natuurlijk wel zorgen over. Het vertrouwen is niet groot. We hebben veel tikken gekregen dit seizoen."

In Rotterdam is de sfeer de laatste weken niet al te best. "Het blijft leuk om voor Feyenoord te spelen, ik vergeet niet de tijd dat het hier wel heel mooi was. Het gaat nu heel erg moeizaam. Dat is moeilijk", aldus Berghuis. De buitenspeler maakte op weergaloze wijze de 1-0, maar werd later in de wedstrijd ook getrakteerd op gefluit. "Ik weet niet of dat persoonlijk naar mij was, eerlijk gezegd. Maar als je daar niet tegen kunt, heb je de verkeerde sport gekozen. Over het hele seizoen gezien is het gewoon echt slecht wat wij laten zien. Ik begrijp het wel dat mensen daar iets van vinden.''

Voor Berghuis is het prettig dat hij zich kan melden bij Oranje, waardoor hij even in een andere omgeving is. "Ik ben trots dat ik weer bij Oranje zit. Ik wil deel uitmaken van een generatie die er weer goed voor staat."

Poll

Terecht dat Berghuis is opgeroepen voor Oranje?

(1885 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 07:59
Jazeker is dat! Je loopt met kapsones op het veld!!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 08:01
Maar daar liep die al mee rond toen die net het feyenoord shirt aan had getrokken.. denk dat dat niet zomaar bij hem eruit gaat. Wel een schitterende goal!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:03
Ja, na 57 schoten, ging er weer eens eentje in.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 08:04
Tja, neemt natuurlijk niet weg dat het 58e schot een mooie goal is.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:56
Ik heb begin wou Steven de mouwen nog opstropen en ze best doen. Tegenwoordig staat die te zeiken op ze ploeg genoten als die een kut bal krijgt maar geeft zelf geen kick bij zijn zoveelste afzwaaier! Maarja onze angsthaas trainer zal hem er nooit uit halen, Nee Steven mag lekker blijven zeiken, De ster uit hangen en uit frustratie zijn tegenstander natrappen!!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
maandag 18 maart 2019 om 10:36
Maniertjes heeft ie altijd wel gehad maar dit is anders.
Het lijkt wel of hij zich alleen druk maakt om zich aan te bieden als Van Persie de bal heeft en of hij ook alleen maar de bal aan Van Persie wil afgeven.

Larsson werkte zich het snot voor de ogen zaterdagavond, probeerde continue aanspeelbaar te zijn, kon ik van Berghuis niet zeggen
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 11:32
Ik volg feyenoord niet goed genoeg om je mening daarover te delen. Wat ik wel weet is dat die al vanaf het begin daar met kapsones rond liep. Hij maakte van het weekend een schitterende goal dat is waar ik wel mijn mening over kan geven.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
maandag 18 maart 2019 om 11:36
Ik noem het maniertjes. Hij kan wel een beetje ene zuigertje zijn.
Zijn geen kapsones.
Kapsones is arrogantie. Hij is niet arrogant.

Zijn goal was wel fijn, ja.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 11:39
Zo loopt hij er altijd wel bij, ik zeg daarom ook dat dit mijn mening is.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:23
Het was voornamelijk de verdediging die stond te schutteren. Botteghin maakt het enigszins nog goed met zijn goal maar wat ik daar allemaal zag achterin.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:10
Voorin is het net zo dramatisch, Van Persie weet de pijn nog te verzachten maar Larsson en Berghuis presteren helemaal geen reet! Clasie is niet goed genoeg Vilhena is geen schim van wat die vorig jaar was
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:50
Toch geeft Berghuis heel veel ballen goed voor, geeft hij veel assist en hij kan scoren al dat laatste dit jaar minder. Tevens is balvast en ik denk daarom dat Koeman dat ook ziet en hem selecteert.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:01
Ik weet het wel.
Vind ik leuk
Korm +40086
maandag 18 maart 2019 om 08:21
ja?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:03
Hoe is Berghuis geselecteerd voor oranje 🤔😑
Vind ik leuk
Korm +40086
maandag 18 maart 2019 om 08:22
Is voor mij ook een raadsel
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
maandag 18 maart 2019 om 10:40
Noem eens een Nederlandse aanvaller die het beter doet op dit moment.

Kan niet zeggen dat ie er bij hoort qua prestaties maar als ik dan ga zoeken naar een logisch alternatief.....
Toen wel goed in vorm was en ook bij het NL efltal de ene na de andere assist gaf werd ie opeens niet meer opgeroepen.
Ook tamelijk onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:03
100% zekur, kneus..................
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:13
Met de u van Univé
Vind ik leuk
Connie Veren +5762
maandag 18 maart 2019 om 08:08
mensen met een mening of maniertjes kunnen ze in de kuip niet hebben. Zelfs van Persie was men destijds liever kwijt dan rijk.
Dat het de meest belangrijke speler na van Persie is, dat zien mensen dan niet meer.
Ja natuurlijk kan en moet Berghuis beter, maar men ziet liever Vilhena als een dolle over het veld draven, als een kip zonder kop, met slechts 4 keer per jaar iets van toegevoegde waarde.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:09]
Vind ik leuk
COYG +8525
maandag 18 maart 2019 om 08:30
Dit is zo overdreven. Van Persie was een onhandelbare puber. Logisch dat hij op een gegeven moment weg moest.

En nee niemand van de Feyenoorders ziet Vilhena liever... Die kan gewoon niet voetballen. Alleen een marathon lopen en als een pitbull een duel aangaan. Geef die gast dan gewoon een andere taal en positie denk ik dan.
Vind ik leuk
Connie Veren +5762
maandag 18 maart 2019 om 09:03
ook met onhandelbare pubers moet je om kunnen gaan als je ziet dat ze exceptionele kwaliteiten hebben.

En ja, velen zien Vilhena liever
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
maandag 18 maart 2019 om 08:09
Voegt, net als blind, helemaal niets toe aan dit Nederlands elftal. Net als een bankzitter oproepen die zich alleen maar verschuilt op de bank en niet de ballen heeft ergens onder de lat te staan.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:10]
Vind ik leuk
Korm +40086
maandag 18 maart 2019 om 08:20
over blind ben ik het absoluut niet eens, berghuis voegt inderdaad niks toe
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:59
Blind heeft niks te zoeken bij Oranje.

De Vrij, De Ligt, Ake en V Dijk zijn allemaal betere centrale verdedigers. Voor op Linksback komt die zwaar te kort mist snelheid en de power om op te stomen. En op het middenveld zou ik de voorkeur geven aan andere.....

Vind ik leuk
Korm +40086
maandag 18 maart 2019 om 10:23
Uhhh wie wil je linksback zetten dan? een betere dan blind? Haps?? --> die is er nog lang niet!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Van Aanholt,Ake of Kongolo. Allemaal spelend in de premier league en hebben in het verleden vaker op die positie gestaan. Ik vind ze fysiek sterker, sneller en meer power hebben! Daley heeft wel een betere pass in huis.

Zeker Van Aanholt!
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
maandag 18 maart 2019 om 08:12
Steven Berghuis erkent dat de selectie van Feyenoord niet overloopt van vertrouwen. (en kwaliteit)
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 18 maart 2019 om 08:15
Misschien moet Martin dat laatste eens goed lezen. 😶
Vind ik leuk
fdb +217
maandag 18 maart 2019 om 08:18
FEYENOORD IS ZIEK, DOOD ZIEK!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:00
Klopt het heeft een gezwel zitten in het kantoor van de technisch directeur uitgezaaid naar het kantoor van de algemeen directeur!
Vind ik leuk
Enw02 +684
maandag 18 maart 2019 om 08:19
Vind het helemaal niks deze jongen. Irritante praten alrijd van hem
Vind ik leuk
Korm +40086
maandag 18 maart 2019 om 08:19
Ook dit is geen oranje materiaal
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:21
Als ik PSV was, zou ik eens een lijntje uitgooien naar Berghuis. Lijkt me een prima vervanger voor Lozano. En zou voor Berghuis ook goed zijn.
Vind ik leuk
Korm +40086
maandag 18 maart 2019 om 08:22
ik hoop wel dat PSV voor een betere speler gaat..
Vind ik leuk
kees ee +1055
maandag 18 maart 2019 om 08:30
. . berghuis is, met afstand de beste rechtsbuiten van nederland !?
Vind ik leuk
heur es +962
maandag 18 maart 2019 om 08:34
Messi maakt een vergelijkbare goal en krijgt een staande ovatie. Maar Feyenoord supporters zien liever een sliding.

Ga naar Ajax of kom terug naar Twente, wij genieten WEL van hoogstandjes.

Feyenoord is een trieste club aan het worden dat bewees eens temeer Van Geel gisteren bij ‘Tafel van Kees’.

Heel mooi dat AZ gewonnen heeft, nu gaan ze nog meer zweten om die 3e plaats.

Over 2 weken Utrecht-Feyenoord, oei!
Vind ik leuk
Cantonoy +59
maandag 18 maart 2019 om 08:42
Berghuis zal altijd wisselvallig blijven en nonchalant ogen. Ene keer briljant en dan weer knullig.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:56
Niet zo vreemd dat het publiek reageert op de houding van Berghuis.Loopt er bij alsof hij het niet leuk vindt om bij Feyenoord re spelen. Pleur lekker op zou ik zeggen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:00
Een grote grap dat deze man is opgeroepen voor het Nederlands elftal. Pure middelmaat waar je niks mee opschiet. Neem dan een Stengs mee en laat die ervaring opdoen. Hoeft niet persé te spelen maar kan er alleen maar beter van worden om met "de grote jongens" te trainen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:01
Arrogant en nonchalante voetballer die altijd naar binnen gaat net als die andere drama aan de linkerkant.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:01
Berghuis gaat professioneler om met het gefluit dan van Rhijn. Dat siert hem.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10464
maandag 18 maart 2019 om 09:25
Ik vond zaterdag Berhuis niet eens zo slecht, al heeft hij soms wel dat nonchalante in zijn spel. Larsson speelde een geweldige pot.

Het was vooral de verdediging (Martinez en Van der Heijden) die liepen te slapen en het middenveld was steeds net te laat, dus daar misten we een Toornstra.

De wissel (Toornstra voor Clasie) kwam dus veel te laat en de nederlaag was terecht.

Neemt niet weg dat we die pot gewoon hadden kunnen en moeten winnen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:25
Feyenoord moet karsdorp terug halen. St juste naar binnen,en misschien Pierrie van Heerenveen halen. Haps staat goed
Vind ik leuk
De Kleine +184
maandag 18 maart 2019 om 09:35
Nee want hij is een arrogantte zak die niet met zijn eigen falen om kan gaan en daardoor veel smerige overtredingen gaat maken
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Kijk van Bommel, zo kun je ook reageren op fluitende supporters. Fans zijn geen trekpoppen die je precies kjnt laten doen wat jij wil.
Vind ik leuk
orion73 +1529
maandag 18 maart 2019 om 09:46
Berghuis steekt gelukkig niet onder stoelen of banken dat het schandalig slecht is/was. Anderen komen niet verder dan dat gelul van, we moeten in de spiegel kijken, dit is Feyenoord onwaardig etc etc
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
Lady Sam +178
maandag 18 maart 2019 om 11:47
Hopelijk kan Koeman hem weer leren om beter te spelen wekelijks ,hij kan het wel maar laat het niet zien...
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 18 maart 2019 om 14:32
Even zaken op orde.
AZ en Fey hebben evenveel punten.
Maar Berghuis zegt Fey krijgt vele tikken.

AZ en Fey hebben evenveel punten.
Dat AZ zich zondag beloont helpt ze misschien over een dood punt.

Nu stond Berghuis weer op links, wie vertelt de trainers daar nou eens dat hij daar van meer waarde is dan op rechts?
Nog liever zag ik hem in de AZ-rol als zwervende midvelder, maar dat schijnt bij Fey niet te kunnen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:32]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:26
Berghuis moet niet lullen maar poetsen! Klaar met dat gejammer van die gozer, geef eens een keer 90 minuten alles slapjanus!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws