PSV heeft beste uitgangspositie: 'Zij moeten en wij kunnen winnen in Arena'

PSV heeft beste uitgangspositie: 'Zij moeten en wij kunnen winnen in Arena'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 08:41ma 18-03-2019 om 08:41

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 09:53ma 18-03-2019 om 09:53

PSV-verdediger Daniel Schwaab is blij dat de Eindhovenaren een betere uitgangspositie hebben dan Ajax in de strijd om de landstitel. De Duitser roemt verder de jongelingen van PSV.

"Over twee weken willen we er volle bak bovenop gaan. Bij de winterstop stonden we al bovenaan en dat staan we nog steeds. De uitgangspositie is in ons voordeel. Zij moeten winnen en wij kunnen winnen in Arena", aldus Schwaab tegenover De Telegraaf.

Met Michal Sadilek, Mohammed Ihattaren en Pablo Rosario begonnen de Eindhovenaren een erg jong middenveld aan de wedstrijd in Venlo. "Sadilek deed het prima. Ihattaren had het wat moeilijker, maar die heeft het in de vorige wedstrijden heel goed gedaan", meent Schwaab. "Het is ongelofelijk hoe die jongens het doen."

Na de overwinning bij VVV (0-1) en de nederlaag van Ajax bij AZ (1-0) staat PSV nu vijf punten voor op de Amsterdammers. Na de interlandperiode wacht de topper in de Johan Cruijff Arena.

Poll

Wordt PSV kampioen?

(1835 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 08:43
Die gasten brengen weer een beetje leven in het dooie spel. Mooi man dat ze er staan. Volgend jaar lekker doorgroeien, ben benieuwd!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:43
De uitgangspositie is ideaal voor de topper. Maar als daar word verloren door psv. Dan ligt de strijd ook gewoon weer ouderwets open.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2690
maandag 18 maart 2019 om 08:45
Nee hoor, 5 punten voorsprong.
Psv wordt kampioen. Wij hebben het niet meer in eigen hand.
Cruciaal duel gisteren.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:45]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:48
Niet meer in eigen hand hebben betekent nog niet dat het niet meer kan. Natuurlijk heeft psv nu de beste papieren. Maar bij een nederlaag in de arena is het nog maar 2 punten. En dan moet je nog maar weer zien hoe ze de laatste wedstrijden doorkomen.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2690
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Je kent psv nog niet zo goed zeker. Zie gister tegen Venlo.
Het zegt genoeg dat als wij dat tegen PEC doen er zo blij gereageerd wordt. Want Ajax is niet van het winnen op het eind.
Psv heeft bijna alle potten in de laatste 10 minuten gewonnen.
Nee, we hadden van AZ moeten winnen om het in eigen hand te houden.
Maar net als tegen Heerenveen toen we de koppositie konden overnemen bleek de zwakte van Ajax toch een mentaal probleem te zijn.
Zet ons tegen Real of Bayern en je ziet één van de best voetballende ploeg van Europa.
Nu valt Ziyech uit en weg creativiteit.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Ik ken psv al heel goed. Maar zie het nog niet 123 goedkomen. Ook psv heeft moeite, en er komen nog wat moeilijke potjes aan
Vind ik leuk
Buck Worrier +2690
maandag 18 maart 2019 om 10:07
Naja. Één van ons is blij aan het eind van het seizoen 😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:46
Ja dan kan de laatste speeldag, PSV-AZ en AJAX-Utrecht (als ik me niet vergis? , kijk niet naar de uit/thuis) wel eens heel spannend worden?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:53
Makkelie zal ajax utrecht toch wel fluiten?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:58
Zou niet best zijn hè?
Vind ik leuk
De Liefhebber +13054
maandag 18 maart 2019 om 10:09
Dan zal jullie Brabantse huisscheidsrechter de wedstrijd bij AZ wel krijgen denk ik...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:36
Wie is dat?
Vind ik leuk
De Liefhebber +13054
maandag 18 maart 2019 om 12:57
Pol van Boekel....
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:05
Ik heb liever nijhuis, maar prima.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13054
maandag 18 maart 2019 om 13:07
Dat snap ik ja....die heeft zo zijn eigen regels voor tweede gele kaarten en zo...
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 18 maart 2019 om 08:52
denk dat ajax ook wel wint, die laden zich ook wel goed op voor dit soort potjes. kunnen ze die week erna een dagje bovenaan staan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:44
Gelijkspelletje is ook mooi voor PSV, maar we gaan het zien.
Ik heb nog goede hoop..
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 08:50
Gaat dit over Aiaks of over onze jonge talenten. Het lijkt wel een 4rus.
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 08:52
Wel even allemaal klappen voor de aanstaande kampioen he straks in de Arena, gewoon alle 2500 fans en 45000 toeristen even je trots opzij zetten.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2690
maandag 18 maart 2019 om 08:56
Zing maar weer een fout liedje en je uitsupporters mogen weer rechtsomkeert maken 🤣
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 09:07
Gewoon een like omdat ik het met je te doen heb.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:53
Ik zie PSV wel in staat om het af te maken 31 maart. Ongelofelijk hoe Ajax het laat slingeren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:29
Ik niet. Nu gaat alle aandacht uit naar Ajax. Maar PSV liet het bijna liggen tegen VVV!?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:34
Nee dat klopt, maar er staat nu toch wel extra druk op Ajax. Ze moeten winnen. Als het bijvoorbeeld gelijk wordt dan is PSV ook de winnaar. Ze hoeven niet. Alles in eigen hand. Daarin tegen moet het wel echt beter ja, wat een zaadpot gister..
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
maandag 18 maart 2019 om 08:54
Ajax gaat wel weer winnen in de arena, enkel is na gisteren psv wel kampioen denk ik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:54
En Ajax over 2 weken zonder Tagliafico, neem ik aan. Vanwege zijn natrappen richting een AZ-speler gisteren. Ik ga er vanuit dat de KNVB hier nog onderzoek naar gaat doen:

https://youtu.be/6cM2hodf1XY
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Is door de var beoordeeld, dat naderhand schorsen kan niet meer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:01
Goh, zou Ajax daar dan even gematst zijn door de VAR...dit is gewoon donkerrood.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:47
Dat klopt
Vind ik leuk
Importbrabo +2458
maandag 18 maart 2019 om 09:03
Doek die VAR maar op, dit kan echt niet.
Vind ik leuk
aartstyle +2038
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Als je met die instelling die kant op gaat wordt het niks. Dat worden weer 11 makke schaapjes in de arena vrees ik.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
maandag 18 maart 2019 om 08:58
Strijd is klaar. Ajax mietjes zijn moe. Gefeliciteerd PSV, met weer een cadeau uit Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:56
PSV doet het dit seizoen ook gewoon uitstekend.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:02
Van top in madrid, door Alkmaar in de shit!
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 09:08
Tjonge, wat een hoop gedoe.

Sowieso moet PSV nog naar AZ en Vitesse, naast dat ze ook nog naar Amsterdam moeten.
Daar win je niet zo 1 2 3.

Kansloos om nu over titel te praten, maar ja waar moet PSVers er dan over hebben. Ze hebben er niks anders over.

Alsof dat zaligmakend is, net als al die bekerwinsten.

Europa waardeert het niet of je in april een prijs hebt gepakt. Zeker niet als men het over KNVB beker en eredivisie titel gaan hebben. Hoe duur was ook alweer de duurste transfer van de afgelopen jaren?
Zonder prijs word Ajax speler toch meer gewaardeerd dan PSV of Feyenoord.

Maar dat komt natuurlijk dat men blij is als ze verder nergens blij over kunnen zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:16
Ik vind een titel zaligmakender dan de prijs die men in Europa voor een speler van ons of jullie betaald.
Maar inderdaad, aub nog niet over een titel praten want er kan nog genoeg gebeuren
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:17]
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 09:26
Titel over wat? Het afvoerputje van Europa. Waar enkel mislukkingen hoogtij kunnen vieren?

Sorry maar ik vind het zaligmakend dat we Europa voor de gek kunnen houden dat Barça 75 min voor de Frenkie betaalde.

Prijs is niks waard omdat de eredivisie gewoon enkel bestaat uit mislukkingen.
Vind ik leuk
Frank0770 +293
maandag 18 maart 2019 om 09:36
Tot het moment dat Ajax weer eens kampioen wordt. Dan staat gelukshandje voorop te schreeuwen. Wzawzdb want wij zijn kampioen. En wij zullen altijd de beste zijn, want zijn vaker kampioen geworden. Zo voorspelbaar.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 09:48
Zullen we afspreken dat ik dat niet zou doen ook al zou ik er 18 jaar op moeten wachten.
Ik ben namelijk geen succes supporter, dus mij boeit het namelijk niet of Ajax aan het eind een prijs wint. Ik hecht namelijk geen waarde aan Nederlands voetbal. Nederland is namelijk heel klein als je het vergelijkt met andere landen.
Vind ik leuk
Frank0770 +293
maandag 18 maart 2019 om 09:57
Nee hoor, snap je helemaal. Ajax heeft voor het eerst in 13 jaar ofzo weten te overwinteren in de cl. En gelijk is dat het enige wat telt. Zo doorzichtig
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 10:19
Ook als Ajax dat niet had gehaald, was dat mijn antwoord geweest.

Wat mij interesseert en wat mij trots maakt is dat een Slowaakse vrachtwagen chauffeur alle vaandels van alle Slowaakse ploegen in een coupe had hangen, met daarbij 1 buitenlandse club namelijk Ajax.
Buitenland kijkt niet naar de eredivisie, misschien dat alleen de Belgen een Nederlandse wedstrijden uitzend.
Verder kijkt niemand naar de eredivisie.
Als je 3 jaar geleden hoge ogen gooide in de EL en in buitenland erover praten alsof ze Barça zagen voetballen, in ieder geval met bewondering erna hebben gekeken.
Dat je vervolgens van Manutd verliest, dat is geen schande.
Vervolgens heb je een ramp seizoen met onder andere Nouri.
Als je seizoen daarna wel weer goed doet in Europa en dat de wereld weer met verbazing naar Ajax kijkt dan maakt dat mij trots.
Dat we in die 4 jaar geen prijs hebben gepakt, dat boeit mij niet.

Voor mij is het spel belangrijker dan het resultaat. Anders was ik wel fan van PSV geworden, toch?
Vind ik leuk
Frank0770 +293
maandag 18 maart 2019 om 11:00
Wat ik al zeg. Zodra ze geen prijzen winnen worden dit soort verhalen uit de kast gehaald. En maken prijzen niks uit. Zodra er wel weer een prijs wordt gewonnen, roepen ze om het hardste dat ze de beste zijn. Bij elke discussie met supporters van een andere club wordt er een stofdoek door de prijzenkast gehaald om te laten zien dat ze de beste zijn door prijzen behaald in het verleden. Elk jaar aan het begin van het jaar de grooste mond, want dit jaar worden we zeker wel kampioen. En als we het weer niet dreigen te worden, tja dan maakt het kampioenschap totaal niks uit. De hypocriete Ajax supporter in een notendop. Maar jij zal toevallig net die ene uitzondering zijn natuurlijk.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 18 maart 2019 om 11:09
Ja ik ben die uitzondering.
Want ik vind het ook walgelijk om vooraf al te zeggen dat je kampioen wordt.
Net als alle andere voorspellingen, zijn die nutteloos. Je moet gewoon naar buiten kijken of het mooi weer is en niet naar het weerbericht gaan kijken. Totale onzin.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:14
Schwaab zegt dit niet goed want ik vind dat PSV ook gewoon moet. Ik wil niet zon afwachtend PSV zien als vorig jaar want dan gaat het fout
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:20
Ihattaren mag ook wel een wedstrijd minder spelen. Zeker tegen vvv die meer controlerend spelen.

Die swaab werd uitgelachen vanwege zijn uitspraak over dat zij nog steeds bovenaan staan met 2 punten verschil. Nou beste Ajax supporters. Ik denk dat zij over 2 weken met 8 punten verschil voorstaan.

Psv word de terechte kampioen van Nederland
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:48
PSV wint nooit in de Arena😂
Vind ik leuk
LOZGUTI +1100
maandag 18 maart 2019 om 09:24
Wat wel opvalt in de poll vorige week 80% dachten dat ajax kampioen zal worden nu is het omgedraaid
Vind ik leuk
Nar +1215
maandag 18 maart 2019 om 09:35
Tja het is een echte achtbaan.... Het kan over drie weken weer anders zijn....
Vind ik leuk
LOZGUTI +1100
maandag 18 maart 2019 om 09:46
Ja precies, zo zie maar hoe het voetbal wereld snel veranderd
Vind ik leuk
Nar +1215
maandag 18 maart 2019 om 09:33
Ja, Ajax laat het elke keer afweten... Verlies voor Ajax is gelijk exit Ten Hag, denk ik.... Als je zoveel investeert en zo weinig brengt in de competitie dan heb je als trainer gefaald...
Vind ik leuk
Only1nr7 +1596
maandag 18 maart 2019 om 09:38
Hm ik maak me wel zorgen over het uitgangspunt. Erheen gaan met het idee een gelijkspel is ook goed, dat gaat fout. Dan verlies je 100%. Maar als Van Bommel erin krijgt dat je het daar af kunt maken, dan krijg ik wat vertrouwen.
Vind ik leuk
KvhZ +2780
maandag 18 maart 2019 om 09:56
Ben benieuwd in welke opstelling PSV komt opdraven in de Arena
Vind ik leuk
Korm +40099
maandag 18 maart 2019 om 10:29
ben bang dat het bus parkeren gaat worden en met counters het 1 en ander forceren..
Vind ik leuk
KvhZ +2780
maandag 18 maart 2019 om 11:23
Ik ben al blij met een gelijkspel. Een overwinning betekent kampioenschap.
Vind ik leuk
2-1 +1636
maandag 18 maart 2019 om 10:00
Met zo'n uitspraak weet je het alweer. Lekker terug uithangen, geen initiatief nemen, met de rust 0-0, na rust met 1-0 achterkomen en het dan niet meer om kunnen draaien.

GVD, vol op de aanval !
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:08
Een rustpunt in de achterhoede.voor PSV.niet opvallend wel heel nuttig
Vind ik leuk
Korm +40099
maandag 18 maart 2019 om 10:28
PSV moet echt beter gaan draaien want na de winterstop is het echt om te huilen! ik heb nog steeds het gevoel dat Ajax kampioen gaat worden, gezien het programma van beide..
Vind ik leuk
Cookee +12963
maandag 18 maart 2019 om 14:23
PSV gaat gokken op een puntje en dan de laatste minuut van verlenging onderuit. Ik ben niet anti PSV, maar de lef van Ajax spreekt mij wel aan.

Dus laat dit een les zijn, toon je de kampioen door lef te tonen.
Dan heb je het verdiend.

Ajax zal dat vast ook doen als iedereen fit is, kan best een leuk potje worden, mogelijk horen we ook dat er publiek zit in de Arena.

ZO ik heb nu wel weer genoeg vrienden gemaakt. :)
Als men nou maar snapte dat ik het opbouwend bedoel.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:37
PSV is echt een dodelijke ploeg geworden. Ze spelen zoooooo slecht en toch winnen ze bijna altijd. Welke maat staat er op PSV indien ze maar iets beter spelen? Ik heb enkel respect voor deze ploeg, die iedere wedstrijd hun best doen om nog slechter te spelen als de wedstrijd ervoor...............en dan nog 5 punten los staan op Ajax.
Vind ik leuk
Fr koln +74
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Gewoon zeggen je hebt gelijk.
Dat is sneller😂
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 21:22
Als dan wellicht soms nooit zullen we het van te voren weten. Dat is een feit. Geniet van de spanning vooraf en denk niet te veel en schraap je keel om je club te stuwen naar de zege zo hard dat je aan het eind van de wedstrijd niet meer kunt bewegen🤔😉
Vind ik leuk
Nilsinno +978