Update: 'Ziyech meldt zich af voor Marokko-interlands en blijft in Amsterdam'

Update: 'Ziyech meldt zich af voor Marokko-interlands en blijft in Amsterdam'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 22:44ma 18-03-2019 om 22:44

De kans is groot dat Hakim Ziyech in Amsterdam blijft en niet afreist naar Marokko, dat komende week twee interlands moet spelen. De Marokkaan raakte tegen AZ opnieuw geblesseerd en moest halverwege de eerste helft worden gewisseld.

Ziyech was vanwege een kuitblessure al een vraagteken voor het duel met AZ, maar verscheen toch aan de aftrap. "Ik denk dat hij er op tijd uit is gegaan. Hopelijk is het niet al te ernstig", zei trainer Erik Ten Hag zondagavond bij Rondo van Ziggo Sport. "Vooralsnog blijft hij in Amsterdam, maar we bekijken het van dag tot dag."

Ziyech leek fit genoeg om de wedstrijd tegen AZ te spelen, maar kreeg een terugval. De middenvelder liep geen nieuwe blessure op, maar kreeg weer klachten die hij al had. "Wij dachten dat het oké was. Tijdens de wedstrijd voelde hij zich toch niet honderd procent."

In samenspraak met Ten Hag is Ziyech gewisseld. "We hebben geen risico's genomen zodat we hem niet langer zouden missen." Marokko speelt de komende week tegen Malawi en Argentinië.

Update 22:43 uur: Volgens Marokkaanse media heeft Ziyech zich vanwege een blessure afgemeld bij de Marokkaanse bond. De Ajacied blijft in Amsterdam om aan zijn herstel te werken. Het is niet duidelijk hoe lang Ziyech eruit is.

Poll

Is Ziyech onmisbaar voor Ajax?

(3249 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +39224
maandag 18 maart 2019 om 12:31
Allemaal blijven!

Laat het Nederlands elftal en Marokko de kolere krijgen, spelers moeten eerst maar eens helemaal fit worden :)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 12:32]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:32
Ja anders wordt et helemaal kut met peren

Edit: goede en verstandige actie van onze Ziyech!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:50]
Vind ik leuk
Ove +4286
maandag 18 maart 2019 om 12:55
Hij moet alles op Marokko zetten !
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:56
Dank voor jouw inzet vandaag!

🙄
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:25
Ff tegen die kuit aanschoppen over 2 weken
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:37
Doe es lief dushi
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:48
Altijd Papiamento
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:58
Niet altijd habiba 🌹
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
dinsdag 19 maart 2019 om 00:13
Op ze Grieks:agapi
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:09
Anna, eerste trein terug naar Paulowna.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:09]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:25
Ga alleen naar brabant met de trein
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:52
En naar Rotterdam?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:58
Met de auto naar rotterdam vriend
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:28
Wanneer ben je er weer meiske?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:46
😏
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:48
Tis zo gezellig met jou hier in Rdam.
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
dinsdag 19 maart 2019 om 00:14
Lijkt geen eind aan te komen. Pokke-end
Vind ik leuk
ajaksiet +1353
maandag 18 maart 2019 om 16:42
Dirkje voetbalt niet meer..
Vind ik leuk
Ove +4286
maandag 18 maart 2019 om 23:06
Juist Frank
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:50
Wow, really?🤒
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:32
lijkt me logisch na de wedstrijd tegen AZ en maar 22 minuten meedoen
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 12:32]
Vind ik leuk
Ehv-er +1589
maandag 18 maart 2019 om 12:34
Mietjes van Ajax gewoon voetballen en minder trainen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:37
Mietjes van Ajax en dat zegt een PSVer terwijl Bergwijn af had gezegd voor Onanje wegens lies klachten en een week later gewoon mee deed bij PSV!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:41
Ach die zijn niet veel meer gewend he...wij spelen op 3 fronten mee...zij alleen ED.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:44
PSV'ers hebben een handicap, een selectieve handicap... aangestoken door een oudje uit Spanje, die had de eerste verschijnselen ervan!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:47
Niet alleen PSV heeft een handicap, maar vooral de supporters. Allemaal van die halve zolen
Vind ik leuk
Ehv-er +1589
maandag 18 maart 2019 om 12:50
Kuddegedrag past idd beter bij Ajax supporters

indoctrinatie van studio voetbal
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:53
Kuddegedrag.....

Liep jij ook net als een kudde het trainertje achterna?
Vind ik leuk
Jozef +45152
maandag 18 maart 2019 om 13:02
Oh ja joh?

Het gevalletje Bergwijn vorig jaar sprak voor zich hoor....
Iedereen wist het en zag het gebeuren, zelfs blinden, daar heb je geen indoctrinatie voor nodig...


Wanneer flikte een Ajacied dat voor het laatst?
Vind ik leuk
Futjebal +2843
maandag 18 maart 2019 om 13:26
Hoe dom kun je zijn...blinden kunnen niks zien ,dus hoe kunnen blinden het dan zien gebeuren?
Vind ik leuk
Jozef +45152
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Ja hoor, pak het effe letterlijk en ga voorbij aan de boodschap...

Niet zo slim van je. Dit klinkt vriendelijker vind ik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:28
Als ik zo jouw reactie lees heeft Ajax ook een grote mongool onder zijn supporters .
Maar dat is het nadeel van een grote club zoals Ajax als ze succes hebben .
Dan trek je ook randdebielen zoals jij aan die zich Ajacied noemen
Dankzij jongetjes zoals jij lachen veel mensen in Nederland Ajax onterecht uit .
Gelukkig kijk ik daar doorheen , en snap ik dat jij een gefrustreerde idioot bent en dat de meeste Ajax supporters wel gewoon normaal zijn .
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 14:30]
Vind ik leuk
Lachuh +961
maandag 18 maart 2019 om 14:46
Die supporters van ajax bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:41
Daar reageerde ik niet eens op!

Seizoen PSV
-cl 3x kut
-beker 3x kut
-competitie 3x kut, ondanks dat ze 1e staan...

1 wedstrijdje per week spelen krijgt zelfs de plaatselijke dam club nog voor elkaar...
Vind ik leuk
pedros +363
maandag 18 maart 2019 om 12:43
God allemachtig, die praatjes altijd. Worden jullie daar zelf niet een beetje simpel van?
Vind ik leuk
Jozef +45152
maandag 18 maart 2019 om 13:19
Praatjes is geen exclusief Amsterdams fenomeen. Gewoon VP een weekje intensief volgen...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:03
@Niet arrogant. Je bent wel arrogant. Maar bovenal jaloers/gefrustreerd. Zo triest jouw uitspattingen... Maar vardaar uit ook wel weer vermakelijk!!
Vind ik leuk
Ehv-er +1589
maandag 18 maart 2019 om 12:42
Dat is mogelijk.. maar bij Ajax piepen ze wel heel veel. Ten Hag spaarde zijn spelers al tegen Heracles THUIS! 1e wedstrijd 🥴🥴🥴
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:49
Jullie hoeven maar 1 partijtje per week te spelen...

De cl al vergeten? Gewoon 6 wedstrijden van het kastje naar de muur gestuurd! 2 hele puntjes...
Vind ik leuk
Lachuh +961
maandag 18 maart 2019 om 14:48
Beter als 4 jaar helemaal niets snotneus!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:29
dan*
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 06:01
Jaaaaa, zonder PSV zou de competitie veel leuker zijn, jaaaaa.. Competitie zonder spanning, jaaaaaaa, net als in Italië en Frankrijk, jaaaaa...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:51
Ajax speelde toen al veel eerder CL voorrondes! Maar jij noemt Ajax mietjes terwijl Bergwijn het zelfde deed en minder wedstrijden had gespeeld dan Ajacieden... wat is Bergwijn dan wel niet?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:51
Nu hoor je Ehv-er niet. Altijd hetzelfde bij dat soort idioten.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:52
Omdat ie hypocriet is!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:54
Ja, lijkt me wel ja. En omdat hij een dermate grote troll is dat een paard er de hik van krijgt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:49
Dus omdat Ziyech geblesseerd is moeten ze meteen allemaal maar blijven?
Vind ik leuk
Basik013 +930
maandag 18 maart 2019 om 12:51
Ja !
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:53
Meerdere spelers hebben pijntjes dat komt de beste voor! Zelfs diva koningin Ronaldo had dit weekend rust nodig!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:04
Ik denk niet dat hij net nodig had, maar dat hij gewoon rust kreeg.
Die speelt geen nietszeggende wedstrijden meer.
Bovendien is Ronaldo bijna 10 jaar ouder dan Ziyech.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:06
Ziyech ging na 22 min al naar de kant en is dus niet fit! Spelers die niet fit zíjn hebben rust nodig om te herstellen!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:06
In het geval van Ziyech snap ik het dan ook wel.
Niels wil meteen iedereen in Amsterdam houden. Die logica zie ik dan weer niet helemaal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:09
Je merkt aan alles dat spelers niet meer fit zíjn! Aangezien Ajax het salaris betaald is Ajax belangrijker dan het nationaal elftal!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:54
Dit dus.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 01:23
Er worden gewoon compensaties betaald
Sinds het robben gedoe met de dokter van bayern

En helemaal niets is belangrijker als het Nederlands elftal pik
Ja frisse lucht voor iedereen maar das dan ook het enige
Vind ik leuk
leozao +2723
maandag 18 maart 2019 om 13:11
So David Neres pode jogar!
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 18 maart 2019 om 13:35
En dan klagen over Bergwijn?
Vind ik leuk
Sabau +1860
maandag 18 maart 2019 om 14:27
Prima, dan ook niet mee naar het EK/WK danwel Nations League.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:17
Teken ik voor
Vind ik leuk
JWK +850
maandag 18 maart 2019 om 14:49
Zo is dat!
Roepen ze maar andere spelers op.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:59
Worden de wijdbekken een beetje bang. 3 xxx nikssyndroom
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2321
maandag 18 maart 2019 om 23:17
ik wil toch echt graag een oranje EK meemaken niels
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 05:54
Like voor Niels.
Als clubman vind ik het NL-elftal maar bijzaak, vond de EC1 overwinning in '88 mooier dan het winnen van het EK '88.
Geen enkele Ajacied verkiest het winnen van EK '88 boven CL'95 als favoriete titel...
Vind ik leuk
DeanJayden +13733
maandag 18 maart 2019 om 12:32
Hakim gewoon thuis blijven! Geen risico afmelden en klaar
Vind ik leuk
Ehv-er +1589
maandag 18 maart 2019 om 12:33
Hopelijk in de CL weer helemaal hersteld 👍
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
maandag 18 maart 2019 om 12:35
Ik hoop, als Ajacied, dat jongens als Ziyech, Mazraoui & Frenkie wat rust krijgen tijdens de interlands. Ziyech moet in Amsterdam blijven. Mazraoui gaf al aan vermoeid te zijn, dus laat hem ook in ieder geval 1 wedstrijd op de bank zitten daar. Frenkie zou tegen Duitsland en Wit-Rusland wel starten. Hopen dat we tegen Wit-Rusland met rust 3-0 voor staan, waardoor Koeman Frenkie ook voortijdig kan wisselen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:45
Wijnaldum speelt net zoveel wedstrijden moet die er dan ook uit?
Vind ik leuk
Basik013 +930
maandag 18 maart 2019 om 12:52
Neuj, die hoeft geen punten te halen voor ajax en het nederlands voetbal.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 12:52]
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
maandag 18 maart 2019 om 13:19
Wijnaldum heeft dat al een aantal jaar dus is ook al meer gewend natuurlijk. Maar die zal zijn rust ook vast nodig hebben. Maar ik praat in dit geval vanuit een Ajacied zijnde, met het oog op de wedstrijden dat Ajax nog gaat spelen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:20
ja al lang is niet zo goed als iedereen denk
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:35
Als ie maar speelt tefen PSV.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:35
*tegen
Vind ik leuk
Cookee +13015
maandag 18 maart 2019 om 12:36
Sorry Marokko, maar club gaat voor en het is voor Hakim ook beter, als hij nu forceert dan heeft Marokko daar later ook niks aan. Een half fitte Ziyech is gewoon een stuk minder dan normaal.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 18 maart 2019 om 12:42
Zelfde geldt uiteraard ook voor Nederlands elftal en andere twijfelgevallen.
Vind ik leuk
Mr. Writer +590
maandag 18 maart 2019 om 12:36
Hetzelfde geldt voor Mazraoui, die moet ook afmelden en in Nederland herstellen. Anders moeten we tegen PSV Veltman opstellen.....NOOOOOOOOOOOO!
Vind ik leuk
dijkie87 +1447
dinsdag 19 maart 2019 om 02:46
veltman is een betere verdediger dan mazraoui hoor die hoort op middenveld achterin is ie de zwakste schakel dat zie je ook als ajax topwefstrijden speelt is hij de zwakste het is gewoon geen verdediger
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 18 maart 2019 om 12:37
De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar met deze verplichte rustpauze komt het goed in de laatste wedstrijden. Ik blijf er rotsvaste vertrouwen in houden. De kwaliteiten moeten voldoende zijn om alles over de streep te trekken!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:37
Ten hag moet in deze drukke weken gewoon veel meer rouleren en vooral spelers die al klachten hebben aan de kant houden
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:41
Spelers met klachten sowieso aan de kant houden, maar rouleren ben ik geen fan van. Haal je de vastigheden en automatismen eruit. Bovendien is de bank van Ajax niet van hetzelfde niveau als de basis, dus dan krijgt je een hoop lastige wedstrijden...
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 18 maart 2019 om 12:43
Er is bewezen dat de 2e garde het niet kan.
Vind ik leuk
MG MG +540
maandag 18 maart 2019 om 13:01
@ Robbie Denk dat de selectie daar te klein voor is. Het verschil met basis en bank is vrij groot. Nu het erom gaat komende weken is dat te link.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:53
Daar heb je wel een punt maar je speelt nu met mensen die te moe zijn.
Of zoals zyech licht geblesseerd
Dus dan denk ik dat de wisselspelers misschien ietsjes meer kunnen brengen dan de spelers die er tegen az in stonden
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:40
Die wist dat ze gingen verliezen en dan laten ze de club in de steek
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
maandag 18 maart 2019 om 12:40
Jongen houdt niet zo van vliegen + Malawi uit is ruim 6000 km = Ik snuffel iets met mijn snuit.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
maandag 18 maart 2019 om 12:41
Sterkte daar allemaal in Utrecht. Je kon er op wachten. Off topic.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:45
Breaking news ten hag ontslagen
Vind ik leuk
Retweet +847
maandag 18 maart 2019 om 12:57
Dat is de eerste Amsterdammer die afmeldt....
Vind ik leuk
voorstopper +1154
maandag 18 maart 2019 om 13:06
Beter blijft hij even rustig thuis en gaat hij over 2 weken weer knallen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:08
Niet zeiken Ziyech gewoon vol voor je vaderland gaan. Daar hebben ze respect voor je. In Amsterdam als het even niet gaat fluiten ze je uit of staan ze bij de bus op je te wachten. In Marokko word je als held ontvangen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:17
en dat zeg een psv er!?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:16
gewoon rust geven Ajax is veel belangrijker dan Morocco
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 18 maart 2019 om 13:24
Dat is goed, lekker laten herstellen en geen risico, zelfde moeten de andere spelers ook doen.

Ze hebben al bijna 50 wedstrijden gespeeld dit seizoen pak die rust om niet te forceren.
Vind ik leuk
RGB +2039
maandag 18 maart 2019 om 13:39
Is Ziyech onmisbaar voor Ajax? Wat een vraag, wedstrijd niet gezien gisteren?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:48
Lijkt me duidelijk ja

Tegen Zwolle zag je een zwalkend elftal zonder de Jong en Ziyech: geen enkele speler die een creatieve (risicovolle) oplossing bedenkt

Tegen AZ werd de Jong zowat belegerd, hij vocht zich er nog wel doorheen maar werd continu op de huid gezeten

Zonder Ziyech bleef er weinig over, als ten Hag toch tactisch zo slim is, had dan Tadic een linie naar achteren gehaald

Je hebt toch echt een speler nodig die de boel open kan breken, de andere spelers zijn er niet toe in staat

Dat wordt nog een hele kluif volgend jaar als de Jong (zeker) en Ziyech (bijna zeker) zullen vertrekken

Dat wordt een puzzelstukje

Gebleken is dat je bij een tegenstander die terugzakt niets aan Blind, de Ligt, Schöne hebt, opbouwend dan

Te weinig creativiteit in de ploeg dan

Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
maandag 18 maart 2019 om 23:02
Het ging ook al slecht met Ziyech erbij..
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
maandag 18 maart 2019 om 13:42
Wat een gezeur zeg als je iemand geblesseerd is moet hij zeker af kunnen zeggen voor Interlands en daarbij gaan club belangen altijd voor !
Vind ik leuk
pos +9983
maandag 18 maart 2019 om 13:46
Kunnen die interlands waar Ajacieden voor zijn opgeroepen niet worden uitgesteld ? In het belang van het Nederlands voetbal uiteraard.
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Als Zyech er tegen PSV niet bij is, geef ik Ajax weinig kans. Hij is gewoon de belangrijkste speler voor Ajax. Dat zag je gisteren ook tegen AZ.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:59
Lekker gaan, voor de eer van je land wat je alles heeft gegeven.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:54
Beter voor Ajax. Vlammen tegen Juve veel belangrijker dan rondhobbelen voor marokko.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
maandag 18 maart 2019 om 23:00
Beetje vreemd dat hij Marrokaan wordt genoemd.. het is toch gewoon een Nederlander..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:05
Een ouderwets Bergwijntje.
Hoe reageert men in Marokko als ze doorhebben dat dit puur is om het Nederlandse voetbal te redden ? Want Ajax redt ons toch van de ondergang ???
Vind ik leuk
Bizzy +22880
maandag 18 maart 2019 om 23:35
En ik maar denken Mark Rutte
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 06:46
Die ook.
Vind ik leuk
Nr14always +5600
maandag 18 maart 2019 om 23:05
Die heeft volgens mij ook niet veel zin om voir Marokko te voetballen.
Vind ik leuk
AZ14 +603
maandag 18 maart 2019 om 23:31
Supporters van Betis,gisteren na de afloop van wedstrijd tegen Barca !
MESSI !
https://www.youtube.com/watch?time_continue=62&v=K0Rp1lBgu9s
Vind ik leuk
Dorzon +4832
dinsdag 19 maart 2019 om 00:40
Laten we alle interlands verzetten. In het belang van het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
isaa +32
dinsdag 19 maart 2019 om 01:00
Verstandige man die Ziyech. Respect!! Wzawzdb
Vind ik leuk
NikosMachlas +1938
dinsdag 19 maart 2019 om 01:01
Dit zagen we gisteren al wel aankomen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 05:13
Je bent een voorbeeld top Morokaan
Vind ik leuk
ritje +788
dinsdag 19 maart 2019 om 07:40
hallo jammer dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen ! Ik vind en dat is mijn mening dat de regels van 1 officiele wedstrijd voor een land spelen? Dat je daarmee niet voor een ander land meer mag uitkomen! Dat vind ik vreemd als je 2 paspoorten hebt! Ik vind dat een speler de mogelijkheid moet hebben om na een paar wedstrijden van landskeuze moet kunnen veranderen ( Het kan tegenvallen? ) en dan kun je niet meer veranderen? mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +788
dinsdag 19 maart 2019 om 07:45
hallo Niemand is onmisbaar!!!! mvg ritje
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:55
Met Ziyech hadden we zondag nooit verloren!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws