'We zoeken druk naar een trainer en Wim Jonk zou een kandidaat kunnen zijn'

'We zoeken druk naar een trainer en Wim Jonk zou een kandidaat kunnen zijn'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 14:28ma 18-03-2019 om 14:28

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 14:35ma 18-03-2019 om 14:35

Wim Jonk staat op het lijstje om de nieuwe hoofdtrainer van FC Volendam te worden. Voorzitter Henk Kras bevestigt dat aan het Algemeen Dagblad.

Volendam neemt na dit seizoen afscheid van Hans de Koning. "We zijn druk bezig een trainer te zoeken en Wim Jonk zou een van de kandidaten kunnen zijn", laat Kras weten aan het AD. De 52-jarige Jonk is na zijn vertrek bij Ajax uit de spotlights verdwenen. Dat was in 2015, na een conflict binnen de club.

Jonk was van 1986 tot 1989 al speler van Volendam. Van 2004 tot 2007 was hij bestuurslid technische zaken bij de club uit de Keuken Kampioen Divisie. Volendam staat momenteel op de vijftiende plaats. 

Na zijn vertrek bij Volendam was hij van 2008 tot 2015 werkzaam bij Ajax. Eerst drie jaar als jeugdtrainer, daarna als hoofd jeugdopleidingen.

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 14:30
Edit VP: Reactie verwijderd (off-topic)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:44
Wat heeft dit met Wim Jonk te maken ?
Vind ik leuk
Gerro +9595
maandag 18 maart 2019 om 14:30
Ze moeten hem terug halen naar Amsterdam
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:38
Jonk zou goed passen bij het huidige Ajax.
Vind ik leuk
Nashua +7242
maandag 18 maart 2019 om 18:39
Maar zonder die club van die Ruben Jongkind
Vind ik leuk
Couto76 +1268
maandag 18 maart 2019 om 14:38
Ze mogen Robert Molenaar terughebben!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19229
maandag 18 maart 2019 om 14:41
NEEEEEE.

Hij moet terugkomen naar Ajax als Overmars en Ten Hag weg zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:46
Ik denk dat je met Jonk een sterker geheel maakt van Overmars, Sar en Ten Hag.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19229
maandag 18 maart 2019 om 14:48
Nee. Jonk is ook juist door Overmars en Sar weggestuurd destijds. Die hebben de verkeerde kant gekozen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:55
Ja maar toch denk ik dat het goed is om samen te werken, je kunt veel zeggen over alle betrokkenen destijds nu Bergkamp weg is denk ik dat je Jonk met zijn inzichten goed kun gebruiken daarbij is hij wel verantwoordelijk voor de grote talenten die we nu hebben .
Vind ik leuk
leozao +2671
maandag 18 maart 2019 om 15:25
Men kan zich ontwikkelen tot een expert of een manager. Bij Wim Jonk, die ik hoog heb zitten, denk ik aan een expert. Met het coachen van een spelersgroep staat Jonk mijn inziens niet in zijn kracht.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:04
Nathan Rutjes zou ook een kandidaat kunnen zijn..... Jantje Smit Nick en Simon
Vind ik leuk
Cookee +12962
maandag 18 maart 2019 om 16:44
Bizar dat Jonk zo weinig genoemd wordt overal, bijvoorbeeld PEC zou ook kunnen. Ik weet dat hij nog niet op hoog niveau ervaring heeft maar dat kan toch komen?
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 17:12
Lijkt mij een prima keuze!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:40
Het wordt weer tijd voor een terugkeer bij Ajax.
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 21:52
Staat goed op je cv 🚜
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 00:43
Laat hem met de jeugd bezig hij is geen type coach voor een 1e elftal.
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 19 maart 2019 om 08:04
hallo Ten HAG vervangen door WIM JONK!!!! die heeft het Ajax gen! ten hag niet! mvg ritje
Vind ik leuk