Koeman onthult: 'Heb al met Ihattaren gesproken, voordat zij dat deden'

Koeman onthult: 'Heb al met Ihattaren gesproken, voordat zij dat deden'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 16:29ma 18-03-2019 om 16:29

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 16:41ma 18-03-2019 om 16:41

Ronald Koeman heeft gesproken met PSV-talent Mohamed Ihattaren over diens toekomst. De bondscoach deed dat al vòòrdat Ihattaren werd benaderd door de Marokkaanse voetbalbond. Koeman vertelde dat maandag tijdens een persconferentie in Zeist. 

"Ik heb al met Ihattaren gesproken, nog voordat de Marokkaanse bond dat deed. Hij zat bij Oranje O19 en toen hebben we een gesprekje gehad. Hij moet uiteindelijk zelf beslissen, samen met zijn omgeving, maar we hebben uiteraard laten merken dat we hem een groot talent vinden. Meer kun je ook niet doen, denk ik. Het heeft geen zin om druk uit te oefenen."

Een week geleden meldden Marokkaanse media dat de voetbalbond van dat land z'n pijlen heeft gericht op Ihattaren (17). De laatste weken krijgt de spelmaker steeds meer speeltijd van PSV-trainer Mark van Bommel. 

Stengs
Koeman vertelde verder dat hij 'heeft nagedacht' over het selecteren van AZ-aanvaller Calvin Stengs. "Uiteindelijk hebben we Steven Berghuis gekozen, omdat ik de jongere spelers er net niet klaar voor vond. Steven is met zijn actie een toegevoegde waarde, al kan het in de discipline nog wel wat beter. Hij pakt te veel kaarten, soms puur uit frustratie."

Poll

Speelt Ihattaren binnen twee jaar in Oranje?

(3901 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 16:29
T is weer zo’n hypefase... doodziek wordt je drvan...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:37
Koemannetje die et toch niet kan nalaten om zn kids bij Feyenoord te selecteren.

On-topic: Mo'tje gwn lekker kiezen voor Maroc! Laat je niet gek maken!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:39]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:38
Nee je moet ze alleen uit Amsterdam halen maar de meeste zijn buitenlanders ui
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:39
Haha precies dit dus
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:41
Snap jij wel wat ie zegt , want ik begrijp hem niet , of wil hem niet begrijpen .
Vind ik leuk
RebelVox +12579
maandag 18 maart 2019 om 18:01
Ben het niet eens met Rott.Ajacied, Ik hoop dat hij voor Oranje kiest.
Zou ongelovelijk jammer zijn wanneer zo'n groot talent verloren is voor Oranje.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:27
Hoeft ook niet Voxxie ;-)

Ik snap jou ook wel
Vind ik leuk
Lachuh +961
maandag 18 maart 2019 om 17:43
Of niet gewend om prijzen te pakken🙄
Vind ik leuk
Ove +4184
maandag 18 maart 2019 om 17:15
Met de kids van Feyenoord derde op een wk. !
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:35
Met een Ajax meester 😆
Vind ik leuk
Ove +4184
maandag 18 maart 2019 om 17:46
Anders eerste !!!
Vind ik leuk
Paaseiland +219
maandag 18 maart 2019 om 19:02
Haha mooi WK was dat. Bijna tegen Costa Rica eruit en eindigen met 3-0 tegen het gastland.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:16
Stengs is gewoon nog niet goed genoeg. Hij had goede acties zondag, maar als je zag hoe hij ze op goal schoot, dan is hij er nog niet.
Het probleem met Berghuis is dan weer dat het een mooi-weer-voetballer is, dus heb je er ook niks aan voor het Nederlands Elftal. Hij is namelijk niet goed genoeg voor de basis en je hebt niks aan mooi-weer-voetballers op de bank, want als die erin moeten komen is het niet mooi zonnig weer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:35
Ja dan kan je toch beter voor iemand anders gaan?
Vind ik leuk
Cookee +12963
maandag 18 maart 2019 om 18:34
Voor heel veel spelers komt Oranje veel te vroeg, dat geeft niet.
Ze kunnen leren, hoop alleen dat Koeman er geen duiventil van maakt... van elke week 15 anderen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:06
Waarom hoop je dat hij voor marokko kiest?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:29
Wij zullen zien
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:31
Zal Ziyech, Mazraoui en Idrissi wel achterna gaan
Vind ik leuk
010Fr +1885
maandag 18 maart 2019 om 16:46
Idrissi toch niet goed genoeg, Mazraoui in potentie redelijk maar maakt ook veel fouten dus wat maakt het uit joh. Als zij er voor kiezen laat ze. Marokko heeft geluk dat ze Nederlanders kunnen krijgen als ze echt uit hun eigen land moesten selecteren was het heel slecht.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:47
Precies! Lekker man, Centraal Afrikaanse Republiek uit. Zal iedere topclub blij mee zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:32
Follow your hart
Vind ik leuk
Baijiu +1698
maandag 18 maart 2019 om 16:36
... en kies voor marokkeu pls
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:39
Als dat het hart is, moet hij dat doen
Vind ik leuk
Baijiu +1698
maandag 18 maart 2019 om 18:06
Zal toch wel? Ben jij al eens een marokkaan met een oranje hart tegen gekomen irl?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:33
Ik had altijd stengs i.p.v. berghuis geselecteerd.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Zeker.. Qua niveau doet het niet veel voor elkaar onder.. Alleen in stengs zit veel meer rek.. En bovendien is Berghuis uit vorm en Stengs op de weg terug..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:39
..en hangt er rond berghuis steeds een negatieve vibe van misplaatste arrogantie en verongelijktheid.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:40
En Koeman ziet wel het een en ander door de vingers voor die Berghuiske
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
maandag 18 maart 2019 om 16:51
Wat maakt het uit, hij komt toch op het bankie.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:51
Geef ik liever de kans aan een ander...
Vind ik leuk
langeGek +1819
maandag 18 maart 2019 om 16:56
Zeker! DAT is pas een talent. Maar die is niet belangrijk want heeft geen dubbele nationaliteit. Belachelijk. Wil je spelen voor Oranje, prima. Zo niet, ook goed.
Vind ik leuk
Alaaf +435
maandag 18 maart 2019 om 17:35
Daarom ben jij ook geen bondscoach
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 18 maart 2019 om 16:34
Laat hem gewoon lekker voor marokko voetballen. We hebben zelf talenten genoeg. Ik snap toch al niet dat hele gehype en vragen naar spelers uit een andere cultuur. Iedereen moet gewoon voor zijn eigen land en komaf voetballen ook met een gekregen dubbel paspoort.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:36
Soms erg jammer kijk maar Asensio! Wat had ik die graag voor Nederland zien spelen. Spanje ook niks mis mee!
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 18 maart 2019 om 16:37
Mss jammer maar gewoon bij spanje laten.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Dan moet ie ook zijn nl paspoort inleveren
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 18 maart 2019 om 17:10
Is een optie. Vader is in deze spaans en moeder nederlands. Dan is de wet dat je op beide recht hebt geloof ik. Maar zeker weten doe ik het niet
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:56
Asensio is nooit in aanmerking gekomen voor het NL's elftal. Ja zijn moeder is Nederlands maar hij heeft (dacht ik) zijn hele leven al in Spanje gewoond dus zijn keuze voor Spanje lijkt me logisch. Vandaar dat ik het juist weer niet logisch vind dat bijv. een Ihattaren voor Marokko zou moeten kiezen terwijl hij hier geboren is, in de jeugd van oranje heeft gevoetbald en in principe gewoon een Nederlander is.
Vind ik leuk
davidben +6955
maandag 18 maart 2019 om 18:15
Gelukkig heeft Vd Vaart wel voor NL gekozen. Allebei logisch toch.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Ja maar deze jongen is toch "gewoon" een Nederlander? Hij is hier geboren, bekend met de cultuur/omgeving en heeft in de jeugd van oranje gevoetbald. Dan is het toch gewoon een Nederlands talent?
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 18 maart 2019 om 17:08
Zijn ouders zijn marokaans. Dat hij toevallig hier geboren wordt veranderd voor mijn niet
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:31
Toevallig ja?
Vind ik leuk
CR.17 +314
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Precies. Het gros van de marokanen zijn in hun doen en laten alles behalve nederlands en hun hart ligt 9 vd 10x in marokko. Wanneer er bv uitschakeling volgt wil ik jongens in t team zien huilen omdat het vaderland er uit ligt. Die trots voor je eigen land..

Als een marokaanse jongen vanaf t begin al zegt: ' ik voel mij 100% nederlander, ik wil alleen voor nederland voetballen ' vind ik t iets anders.

Maar al dat gebedel en hopen vind ik zo sneu overkomen.
Vind ik leuk
CPP +1120
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Ik vond hem zondag erg matig / onzichtbaar. Eerdere wedstrijden zag ik wel veel talent, maar laten we reeel blijven. De meeste talenten blijken het toch net niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:35
Steven met zijn aktie 😂😂 die schoppen zeker gemist of hebben wij deze juist nodig ??
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
maandag 18 maart 2019 om 16:35
is altijd goed om je even te laten horen denk ik. maar zoals pluisje al zegt, druk uitoefenen heeft geen zin.
mootje is een groot talent net als stengs die naar mijn inziens al een stukje verder is. zal me niks verbazen als deze jongens over een aantal jaar gewoon meedraaien bij het nederlands elftal.
maar laten we het gwoon eens rustig aandoen bij deze jongens. lekker laten ballen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:35
zou wel een goed signaal zijn wanneer die voor Oranje zou kiezen, over een jaar of vier/vijf Moet ook een regel voor komen in jong oranje gespeeld dus niet meer naar een ander land, anders nemen ze de plek in van spelers die wel voor Nederland willen uitkomen en om die reden nu een kans op extra ervaring mislopen ten kosten van iemand die niet voor Nederland wenst te spelej
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
maandag 18 maart 2019 om 16:38
Frenkie 2.0
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 18 maart 2019 om 16:39
Even serieus stengs ? Die speelt al weken dramatisch.
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 18 maart 2019 om 18:10
Ja en berguis speelt de sterren van de hemel?
Bovendien, die arrogantie die berghuis mee brengt lijkt me niks als je dat in je groep hebt
Vind ik leuk
Pieterke +400
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Klopt wel idd. Berghuis is ook wisselvallig
Vind ik leuk
Dani82 +3807
maandag 18 maart 2019 om 19:49
Ik had wel stengs geselcteerd, en ook nog eerder kluivertje dan berghuis denk ik
Vind ik leuk
FSCeara +9570
maandag 18 maart 2019 om 16:42
laten we eerst eens wachten totdat spelers bewezen hebben op niveau dat voor Oranje noodzakelijk is heeft laten zien. Als spelers voor die tijd voor een ander land kiezen als ze daar mogelijkheid toe hebben "so be it".
het is niet dat we momenteel tekort schieten aan spelers met talent.
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
maandag 18 maart 2019 om 16:47
Mo gaat voor Marokko kiezen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:53
Dat denk ik ook. En ik wens hem veel succes daarmee.
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Ik heb van Marokkaanse vrienden die hem en zijn fam zeer goed kennen. Wil sowieso ook nog een aantal jaar bij PSV blijven en jalla naar het buitenland
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 18 maart 2019 om 17:21
Wat een prutser is het dan. Wel van dit land profiteren......ongelofelijk
Vind ik leuk
Pluspot +168
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Ze noemen dit ook wel een 'Martin van Geeltje' in de wandelgangen
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 17:02
Ihattaren kiest toch voor Marokko. Dat doen ze uiteindelijk bijna allemaal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:04
Een oplossing:

Geen dubbelpaspoort meer accepteren en dat geldt voor iedereen!
Vind ik leuk
Beukenbv +398
maandag 18 maart 2019 om 17:04
Er zal geen enkele Marrokkaanse Nederlander meer voor Oranje uitkomen.
Ze voelen zich geen Nederlander.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:10
Dan lekker verhuizen naar Marokko
Vind ik leuk
Beukenbv +398
maandag 18 maart 2019 om 18:03
Goed idee.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 04:52]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:48
Gadverdamme zeg. Alleen al dit soort praat. Om te walgen.
Vind ik leuk
Beukenbv +398
dinsdag 19 maart 2019 om 12:15
Aangepast je hebt gelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:38
Je bent idioot kinderachtig. Een rare mafkees. Je post wijzigen terwijl je er heel anders over denkt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
Beukenbv +398
dinsdag 19 maart 2019 om 20:21
dat klopt maar ruzie maken op internet vind ik sneu dus hou ik het voortaan lekker over voetbal. Fijne dag verder.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:22
En dan zo reageren. Je weet gewoon dat het waar is wat ik zeg. Het kan mij weinig schelen, jouw persoontje.
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 18 maart 2019 om 17:19
Lekker wegblijven dan
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:07
Het Nederlandselftal heeft jong bloed nodig, wat heb je aan die 28 +jaar dertien in een dozijn voetballers, zoals Babel, Berghuis etc
Vind ik leuk
Blije +139
maandag 18 maart 2019 om 17:09
Die geven niks om Nederland die kiest voor Marokko
Vind ik leuk
henk1952 +311
maandag 18 maart 2019 om 17:13
Stengs heeft al een voorcontract bij ajax getekend. Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat. Ik heb dit trouwens uit zeer betrouwbare bron ...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:50
Dat was gisteren goed te zien :P
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 18 maart 2019 om 17:19
Nee want hij speelt dan voor Marokko. Geen tijd aan besteden verder.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:22
mits hij voor oranje kiest wel denk ik groot talent ben ook blij dat psv hem langer heeft weten te binden mooi voor de club maar vooral mooi voor het nl voetbal hoop dat we veel plezier gaan hebben van deze jonge
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 18 maart 2019 om 17:22
En Marokko speelt nooit goed op wk’s, laat lekker gaan joh.
Vind ik leuk
davidben +6955
maandag 18 maart 2019 om 18:21
Nou...1986 en 1998 speelden ze heel goed. Sindsdien alleen 2018. Dus jouw referentiekader is 2018. 😂
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 17:33
Als hij zich zo blijft ontwikkelen en die stappen blijft maken zeker. Als hij voor Oranje kiest natuurlijk.
Vind ik leuk
Cookee +12963
maandag 18 maart 2019 om 17:34
Hoe kan ik nou zeggen of Ihatarren in Oranje zal spelen.
Vroeger was je linksbuiten, nu kan dat hangend zijn of diep, solerend of statisch, het wordt steeds lastiger. Depay was als linksbuiten waardeloos als je Dost hebt... het moet passen alle stukjes tot een puzzel.
Kluivert is weer anders dan Bergwijn. Berghuis meer teruggetrokken dan anderen.
Vind ik leuk
langeGek +1819
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Samenvatting van het gesprek :
K : Hoe gaat het me je?
I : Lekker, lekker je weet zelf toch?
Vind ik leuk
davidben +6955
maandag 18 maart 2019 om 18:22
Dat kan beter.....
Vind ik leuk
langeGek +1819
maandag 18 maart 2019 om 18:53
Lekker, lekker sowieso je weet zelf toch?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:08
Even vooraf. Ik pretendeer niet verstand van voetbal te hebben. :-)
Maar Berghuis te snel gefrustreerd en kaarten pakkend.
Stengs ALTIJD dreigend, sierlijk, garcieus en snel.
Ja hij moet zorgvuldiger met zijn kansen omgaan. Maar kom op:
Prachtige voetballer. Gaat ons meer brengen dan Berghuis.
Ronald, durfen!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:48
Nooit voetballers over willen halen. Laat spelers zelf lekker kiezen. Bij Ziyech heb ik nooit het gevoel gehad dat die zich heeft over laten halen.ze moeten gaan kiezen waar hun hart ligt en niet wat de buitenwereld wil. Het belangrijkste is ieders keuze respecteren!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:29
Die kiest net als Ziyech,Mazraoui en Idrissi voor Marokko, daar is niks mis mee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws