PSV-tiener (17) verkaste naar Chelsea: Wat ik nu doe, is die droom najagen

PSV-tiener (17) verkaste naar Chelsea: "Wat ik nu doe, is die droom najagen"

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 16:45ma 18-03-2019 om 16:45

Ian Maatsen staat nog altijd vól achter zijn keuze om op piepjonge leeftijd de overstap te maken naar Chelsea. In 2018 besloot de inmiddels zeventienjarige verdediger PSV in te ruilen voor een avontuur in Londen. 

In jeugdteams van PSV speelde Maatsen samen met onder meer Michal Sadilek, Cody Gakpo en Mohamed Ihattaren. Zij kloppen nu nadrukkelijk op de deur bij het eerste elftal. "Ja, natuurlijk denk ik daar wel eens over na. Wat als ik was gebleven. Misschien had ik mijn debuut dan nu ook wel gemaakt, dat weet je nooit", zegt Maatsen in gesprek met Voetbal International. 

"Maar toch heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze voor Chelsea. Veel mensen vragen het me. Waarom ga je zo jong al naar het buitenland?. Ik hoorde: zal wel te maken hebben met geld. Of: zijn ouders zullen wel een baan hebben gekregen."

"Maar weet je waar het mee te maken heeft? Met dromen. Als ik met mijn oom Xavier in de auto zat en we bespraken de wedstrijd na, of zo, ging ik vanzelf dromen. Groot dromen. Over de Premier League, Barcelona, dat soort dingen. Ik zei het ook tegen mijn oom. Ooit speel ik daar. Wat ik nu doe, is die droom najagen. Geld speelt geen rol, nu nog niet en mijn vader en moeder wonen gewoon nog in Vlaardingen."

Plaats een reactie

Pluspot +168
maandag 18 maart 2019 om 16:54
Prachtig artikel, heel waardevol. Bedankt!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Jaloers?
Vind ik leuk
Pluspot +168
maandag 18 maart 2019 om 16:56
Teentjes? of gewoon MAND!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:58
Ze vertrekken allemaal vroeg bij PSV he?
Vind ik leuk
Blindsy +20520
maandag 18 maart 2019 om 17:34
De meesten vertrekken volgens mij bij Ajax. In opleiden de nr 1, heh. 😉
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:37
Dat is ons b en c garnituur maat 😝
Vind ik leuk
Blindsy +20520
maandag 18 maart 2019 om 18:27
Hmm.. niet die jochies die op hun 16e Ajax inruilen voor Real, Chelsea, Man Utd, etc ..
Vind ik leuk
Jozef +45139
maandag 18 maart 2019 om 20:34
Ze vergeten een ding. De opleiding is voltooid rond hun achttiende...

Ze halen talenten weg, maar verknallen het laatste belangrijke stukje.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
maandag 18 maart 2019 om 21:50
Ik heb t idee dat je bij F A en P JO19 nog wel wat leert, ja ...
Vind ik leuk
Jozef +45139
maandag 18 maart 2019 om 21:55
Ik heb het idee dat ze bij F P en A inderdaad beter hun opleiding niet afbreken...😉
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 21:55]
Vind ik leuk
R2 +5292
maandag 18 maart 2019 om 22:30
Jammer, want dit leek me een vrij nuchtere jongen. Heeft nog met mijn kleinste broertje samen gespeeld in de F-Jeugd in Vlaardingen. Betwijfel of dit de juiste weg is.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 07:19
En beetje off-topic. Maar naast Moordrecht nu uit Vlaardingen weer een talent in de voor- en achtertuin van Rotterdam die bij PSV eindigt...
Vind ik leuk
R2 +5292
dinsdag 19 maart 2019 om 10:32
Ian had eerder al wel bij zowel Sparta als Feyenoord gespeeld.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 10:54
Dan blijft alleen de vraag 'waarom weg'? Maar dat gaat soms gewoon zo .
Vind ik leuk
R2 +5292
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Om die laatste vraag te beantwoorden ken ik hem niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
Het gaat hem in ieder geval goed, hoop ik.
Vind ik leuk
R2 +5292
dinsdag 19 maart 2019 om 12:57
Zou wel leuk zijn voor mijn broertje. Als Ian dalijk in het eerste van Chelsea speelt, kan die beginnen met vertellen dat ze ooit nog samen hadden gespeeld. Toch wel geinig.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
Haha. Zo heb ik t verhaal dat ik t schoolelftal net niet haalde omdat een klas lager ene Peter van Vossen zonodig mee moest doen 😜. Achteraf wel n goede keus.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:48

Edit VP: Reactie verwijderd

blijkbaar mag die stoker alles zeggen maar mag je dat niet tegen hem zeggen. Hij loopt al te stoken sinds hij hier op VP zit.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:01]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 18:21
Daar ben ik het mee eens, ik spreek iemand erop aan en dan verwijderen ze het. Raar dat trollen is toegestaan.

Mij zie je hier voorlopig niet meer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:22
Ik denk dat het ook het beste is. Ik gaf slechts mn mening (wat denk ik vrij normaal is hier op VP) en gelijk val je me aan met ja je bent aan het stoken en ja je hebt geen leven....

Is toch nergens voor nodig? Ik zie dat er ook inmiddels 2 reacties van je verwijdert zijn...

Misschien ben je te gefrustreerd. Neem even wat rust maar zou et zonde vinden als je hier niet meer zou komen, ondanks dat je toch altijd mij aanvalt, uitscheldt etc.

Het kan toch ook gemoedelijk gaan? Of misschien heb je daar geen zin in...maar dan adviseer ik je om niet meer op mij te reageren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:31
ik heb je nog nooit uitgescholden, ik heb je alleen gevraagd te stoppen met trollen tegen Feyenoord en nu ook tegen PSV.

Want dat is wat je doet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:38
Ok ik zag wel dat je reactie was verwijderd maat.

Kijk ik geef gwn mn mening, je kan et er mee eens zijn of niet. Daarnaast worden er steken over en weer gegeven. En dat moet gwn kunnen vind ik.

Maar ik ben tegen dat uitschelden, ras erbij halen, geloof of zelfs met de dood bedreigd worden (ook dat is hier gebeurd ja). Dat is de grens...er moet wel altijd respect zijn.

En dat heb ik en zal ik altijd blijven. Maar ik ga mn mening niet veranderen. Dat jij dat als 'trollen' wilt classificeren, moet je doen 👍🏾 Maar lees mijn reacties dan gwn niet, ben je er vanaf 🤷🏾‍♂️
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 02:26
Gerapporteerd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:26
Meissie toch
Vind ik leuk
Mosquito +22481
maandag 18 maart 2019 om 20:04
Je moet ze gewoon negeren en rapporteren.
Vind ik leuk
Guusman +1314
dinsdag 19 maart 2019 om 01:16
Dat heet een beetje plagen tegenwoordig, een leuk gesprek met af en toe
een dolletje is er niet meer bij hier helaas, het is alleen nog maar elkaar uitdagen
en elkaars club afzeiken. Je ziet het overal hoor niet alleen hier, de simpelheid viert hoogtij deze dag.

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:07
He nie zo rotterdamse vriend he
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:19
Ja die gozer valt mij aan omdat ik mijn mening geef?

Wat maakt et nou uit voor wie je bent...zolang je maar met respect met elkaar kan omgaan toch. Maar als je gelijk komt met ja jij stookt, jij hebt geen leven en blabla...zo ben ik niet. Hou van gezelligheid, lekker geinen over en weer...

Maarre nog wat belangrijkers...weet jij wanneer je al naar Rdam komt?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:43
In april denk ik
Of het feestje is in april in ehv dan weet ik het nog niet
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 19:45]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:44
Zeker op 1 april ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:04
Welke feestje dan?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:06
Een feestje dat jij niet leuk vind😎
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:08
Hoe weet jij dat nou? En als jij er bent dan is het toch sowieso leuk?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:07
Haha als je zo doorgaat ga ik je nog leuk vinden
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:15
Komt mooi uit dushi. Waar woon je van damsco?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:33
In de buurt van overtoom miep miep
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:07
Ohw daarzo...Rdam is toch gezelliger hoor ;-)
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 02:27
Ben jij een Amsterdamse Feyenoorder? Zo ja, dan passen jullie wel bij elkaar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:31
Nee amstetdamse psv fan
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:02
He rotte Ajaxcied, blijf van mijn vrouwke af
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:15
Nie bemoeie G
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:16
Ze is van mij
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:18
Hoor ik wel van mn dushi als et zo is.

Nie bemoeie verder..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:39
Als jij eens terugstapt, Anna is gek op Thee
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:42
Ze zal mijn theezak lekkerder vinden maat
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:03
Laten we haar toch beslissen ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:34
Thee is al jaren mijn maat
Daarvoor had ie een andere alias
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:00
😘
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:09
Hij mag je maat blijven dushi...zolang die maar niet moeilijk doet als je naar Rdam komt 🌹
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:36
Mijn hart blijft brabants🙄
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:07
Maar klopt sneller als je in Rdam bent 🙊🙊
Vind ik leuk
Mario 1 +2843
maandag 18 maart 2019 om 18:47
Hoe oud is de Ligt..?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:39
google.com
Vind ik leuk
Mario 1 +2843
dinsdag 19 maart 2019 om 07:27
Gaat over jeugd behouden.
Vind ik leuk
Mario 1 +2843
maandag 18 maart 2019 om 18:47
Hoe oud is de Ligt..?
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 02:29
Hij mag morgen op voor zijn zwemdiploma B, dus ik schat een jaar of acht, negen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:00
Ben bang dat we weer weinig van hem gaan horen in de toekomst! Blijft gewoon jammer
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:03
Ja blijkbaar bij PSV toch niet echt zo een goede begeleiding dat ze de jeugd daar kunnen vasthouden...
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 18 maart 2019 om 17:10
Een hoop van die jeugd staat anders mooi bovenaan in de Eredivisie!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:34
Je bedoelt jong Mexico?
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
maandag 18 maart 2019 om 17:46
Gelukkig gaan ze bij andere clubs nooit weg op die leeftijd. Ajax koopt ze meestal als ze 17 zijn... ;-)
Vind ik leuk
Jozef +45139
maandag 18 maart 2019 om 20:38
De opleiding wordt al jaren beroofd van nog jongere talenten...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:10
jullie hebben meer buitenlanders in de jeugd dan PSV, dus waar heb je het over?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:55
Waaruit concludeer je dat er zoveel "buitenlanders" bij beide ploegen spelen? Dat hun anders "getint" zijn, betekent niet meteen dat je hun buitenlander kunt noemen, deel van beiden ploegen zijn gewoon de toekomst van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:25
Mensen en hun frustraties...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:35
Bij ajax lopen een aantal Denen en Brazilianen in de jeugd en bij PSV veel belgen. Feyenoord heeft ook veel donkere jongens maar dat zijn merendeels gewoon Rotterdammers dus ik weet ook wel dat niet elke donkere jongen een buitenlander is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 06:37
Ah oké dan, dacht dat dit gericht was naar de getinte Nederlanders.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:24
Waar heb jij et over dan?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:50
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:32
Alweer een reactie die is verwijderd van jou. Je hoeft me toch niet uit te schelden?

Jij geeft toch ook je mening en ik scheld je toch daarvoor ook niet uit, ook al zou ik graag willen?

Laten we gwn ff normaal doen man, dat lukt je wel.
Vind ik leuk
MeAgain +7178
maandag 18 maart 2019 om 18:02
Wat doe je zielig, waarom nu weer zo stoken en reacties uitlokken?
Moeten psv-ers nu weer wat van jouw geweldige clubje gaan roepen? Wedstrijdje ver pissen of wie heeft de langste?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:26
Hoe bedoel je? Ik geef slechts mijn mening?
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
dinsdag 19 maart 2019 om 02:29
Ook weer gerapporteerd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:30
Zielig man...ik denk dat je jaloers bent
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:14
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
Pluspot +168
maandag 18 maart 2019 om 17:54
Korter asjeblieft
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:02
Kun je dit uitleggen?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:55
Goede instelling
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Een goede instelling is puur als je ergens hard voor werkt en er veel voor wilt opofferen, het hebben van dromen heeft daar niets mee te maken.

Ook heeft die droom niets te maken met zijn huidige keuzes, de droom heeft hem juist verblind, want zijn droom heeft een grotere kans van slagen als hij bij PSV was gebleven en zich daar had ontwikkeld, nu zien we hem over een paar jaar bij Utrecht terug keren en is zijn potentie vergooid .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:16
Hij offerd veel op om in het buitenland te voetballen, ook voetbalt hij daar bij een betere opleiding
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
maandag 18 maart 2019 om 17:49
En waarom is de opleiding van Chelsea beter? Noem eens een paar jeugdspelers van Chelsea die zijn doorgebroken en langjarig op een hoog niveau spelen? Ik kan alleen John Terry zo snel bedenken. Bijna de hele selectie is gekocht...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:55
Betere jeugdtrainers met meer ervaring in de profwereld
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:58
Een grotere naam misschien maar of ze beter zijn vraag ik me af.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 19:50
We praten over opleiden dus hij is jong en hij ervaart en gaat weer een vervolg doen net als op school je leidt op ga vervolgens door met opleiden en vervolgens zoek jij je bestemming waar je je ervaring gaat onder vinden en het is geen John Terry hij heet Ian Maatsen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:52
Wat offert hij op dan?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:55
Zijn school, zijn vrienden en famillie in Nederland
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
En daar krijgt hij goed voor betaald, ik denk ook niet hij het als een opoffering ziet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Staat toch in het artikel of niet?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:58
Grapje
Vind ik leuk
Pluspot +168
maandag 18 maart 2019 om 17:55
Jij bent familie?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:57
Wat doe je nou stoer dan?
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 18:19
Haha betere opleiding? Ze kopen daar een blik spelers en hopen dat er een geweldige bijzit. In nl is de opleiding bij een topclub op zeker beter qua met name begeleiding.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 19:45
Ik zou zeggen blijf hem volgen zijn droom is tevens zijn doelstelling het behalen van het spelen in de Premier League ongeacht welke club dus een betere opleiding genieten bij die club is er niet en lees het artikel voordat je voor oordeelt wil je meer weten vraag of Google rond en vraag aan mensen wat voor speler het is. Uiteindelijk heb je maar een exemplaar van elk individu
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 16:56
Die zien we nooit meer terug! Ze blijven hardleers die gasten.
Vind ik leuk
Mosquito +22481
maandag 18 maart 2019 om 17:01
Je bedoelt dat men hardleers blijft vooroordelen.
Je weet nog helemaal niet of hij het waar gaat maken!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:11
Jeugdspelers en Chelsea? Geloof je t zelf?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:53
De kans is in ieder geval kleiner dan wanneer hij nog een paar jaar bij PSV zou blijven. Bij Chelsea krijg eigen jeugd of gekochte jeugd nooit een kans.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 19:54
Kom gerust kijken bij NL O17 en oordeel zelf als je het heb gezien elk individu is anders
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 16:56
Hoop dat de volgende generatie jonge Nederlandse voetballers gewoon in Nederland blijven
Vind ik leuk
Fce9091 +3450
maandag 18 maart 2019 om 16:58
Idd, die dromen komen eerder uit als je gewoon hier rustig je carrière opstart. Wat vlieguren maken in de eredivisie en langzaam naar je ultieme doel toewerken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:11
je zou zeggen dat dat voor de nl competitie beter s ik denk dat ze individueel eigen keuzes moeten maken laat ze lekker als dat is wat ze op dat moment willen niks in de weg leggen gewoon laten gaan
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
maandag 18 maart 2019 om 17:13
Ja dat sowieso iedereen zn eigen keuzes. Maar zou mooi zijn voor de competitie en vind het gewoon al leuk om jonge spelers te volgen binnen de club
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:16
ben ik met je eens maar zulke boys hebben wss familie die hun hoog prijzen en dan schiet het in de bol zulke jongens gaan hier toch koppie onder dus vandaar dat ik zeg laat ze zelf hun keuze maken daar groeien ze van en kijk na bruma en rekik miss dat ze in de toekomst op huurbasis terug komen en profijt van trekken dan hebben we er toch nog plezier van
Vind ik leuk
NikosMachlas +1848
maandag 18 maart 2019 om 18:23
Bruma en rekik hadden met een geleidelijk stappenplan verder geweest dan nu daar ben ik redelijk zeker van, als je ziet hoeveel uitleen en maanden niet gespeeld dan hadden ze beter als een grote meneer vanuit nl in het buitenland terecht kunne komen dan als wegkocht talent. Nl wilt graag investeren in de jeugd etc. In engeland is het gewoon et zoiets als tien krasloten kopen of een rijtje staatsloten. Er zit op zeker wat fatsoenlijks tussen en je hoopt op die grotere prijs.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:01
Van mooie voorbeelden kan je heel veel van leren uiteindelijk iedereen maak zijn eigen keus maar geef ieder geval de persoon zijn kans en lees het artikel op VI Pro eens door dan zeg hij zijn eigen ervaring en zeg persoonlijk niet iedereen is het zelfde was het zo dan hadden we alleen maar Messi's en Ronaldo's gehad toch maar dat is niet zo Google zou ik zeggen en blij hem volgen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
ik zal het is bekijken geef later reactie wat ik r van vond tnx voor je info
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:18
en natuurlijk gefeliciteerd nog met het strikken van marc hebben ze goed gedaan in amsterdam heeft al heel veel betekent voor je club fijn dat we zo iemand ook kunnen behouden in nl
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:13
Vind ik ook fijn dat hij blijft maar hij zal komende zomer een heidense klus krijgen om weer een elftal neer te zetten,maar ja,hij krijgt wel scheppen geld binnen hahaha
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 18:01
Is te hopen dat er nooit eentje komt zoals Messi die het ooit lukte om door te breken... de rest hoor je nooit meer iets van.
Vind ik leuk
MG MG +535
maandag 18 maart 2019 om 20:07
Je kunt je droom verwezenlijken door verantwoorde stapjes te zetten en zien waar je plafond ligt of door een enorme sprong te maken met het risico dat je mislukt en uiteindelijk je plafond nooit leert kennen. Je omgeving kan je daar enigszins voor behoeden.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 17:01
Wat je nu doet? Laten zien dat je dom bent .
Vind ik leuk
zwollie +9901
maandag 18 maart 2019 om 17:01
Nog niet genoeg van al die te vroeg vertrokken spelers geleerd? Word tribuneklant.
Vind ik leuk
G.Kopf +5763
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Nee hij had het waarschijnlijk gratis nog gedaan die droom najagen... 😴
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:05
Bs, hij is gewoon bang dat hij het op eigen kracht niet redt in PSV.
In plaats van eerst jezelf omhoog te werken vanuit PSV en eventueel een volgende club, neemt hij deze shortcut, zodat hij Chelsea op zijn cv kan neerzetten. En hij zal daar waarschijnlijk nooit vast in de basis van het eerste spelen, want de enige die dat ooit is gelukt is Tim Krul en de rest heeft in meer of mindere mate gefaald.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:03
Daarom heet hij gelukkig Ian Maatsen ieder zijn eigen succes toch
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:09
Iedereen is vrij om zijn eigen keuzes te maken, hoe dom die ook mogen zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:06
Natuurlijk heeft geld een rol gespeeld.....
Vind ik leuk
045Brunssum +1117
maandag 18 maart 2019 om 17:15
Die zie je nooit meer terug!!!
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
maandag 18 maart 2019 om 17:16
Weer een speler die geld belangrijker vind dan zijn carrière, zeker weer naar Raiola geluisterd oftewel weer een speler die de grootste fout van zijn leven gemaakt heeft !
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:05
Jammer lees het artikel VI Pro en blijf hem volgen
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 18 maart 2019 om 17:18
Matig artikel. Het zoveelste waarbij een speler te vroeg vertrekt en net als Aké op zn 23e bij bournemouth speelt.....zo jammer.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2758
maandag 18 maart 2019 om 17:39
En wat doet hij nu ?
Vind ik leuk
Humberto01 +970
maandag 18 maart 2019 om 17:45
Als je dit zo weer lees moet als club wel weer eens achter de oren krabben waarom je talenten gaat opleiden. Dit mannetje is nog zo groen achter zijn oren en heeft nog geen haar op zijn zak, en vertrekt nu (voor het grote geld) naar Engeland. Hij komt uit Vlaardingen, waarom speelt hij dan niet bij Feyenoord of Sparta? Ook de Brabo's pikken overal de talenten weg, dat blijkt maar weer, nu krijgen ze een koekje van eigen deeg.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 18:16]
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:12
Heeft gespeeld voor beide clubs als je hem ken dan reageer je anders Google eens voor de gein of vraag het bij omstanders die hem kennen of kom kijken bij NL O17 binnenkort en oordeel daarna heel makkelijk gezegd dan gedaan lees het artikel op VI Pro dan leg hij je uit hoe hij het ervaart het gaat erom iedereen mag zijn eigen ding toch ik zou zeggen blijf hem volgen misschien een voorbeeld voor andere wie weet
Vind ik leuk
Beste PSV +369
maandag 18 maart 2019 om 17:50
Ik gun het je alles en hopelijk binnenkort ben je de vervanger van David L bij Chelsea
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 17:53
Ook als Ajacied hoop ik dat het niet lukt.... die droom komt vanzelf als je goed genoeg bent!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:55
Ik hoop wel dat hem lukt, ik geef hem alleen niet veel kans.
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 18:04
Zeker bij Chelsea niet nee.
Het is meer dat ik dit soort gelukzoekers het niet gun, ook de top kan je bereiken bij een nederlandse club, een club die je vaak al jaren alles heeft gegeven.
Chelsea staat niet echt bekend om zijn opleiding dacht ik.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:08
Aan de ene kant heb je gelijk maar het is ook lastig om zo'n aanbod af te slaan als je 16 of 17 bent en meteen binnen kan zijn en je hele familie kan onderhouden.
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 18 maart 2019 om 18:13
Ja het is krom inderdaad die wereld is verziekt, zo’n jongetje moet in mijn ogen opgroeien tussen zijn vrienden en lekker bij psv blijven tot je volwassen bent.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:28
Hij komt uit Rotterdam dus eigenlijk had hij bij Feyenoord, Sparta of Excelsior moeten spelen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:11
Denk je ook zo over de buitenlandse jeugd die naar Nederland komt.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:14
Wordt vervolgt en blijf hem volgen
Vind ik leuk
Cookee +12967
maandag 18 maart 2019 om 17:58
Hebben we cijfers over hoe groot de kans is dat zijn droom uitkomt?
Hij is nu 19, over 2 jaar dan zegt Chelsea je bent te oud ga maar weg.
En dan komt hij bij Twente of zo, moet heel veel geld kosten en heeft nog nooit iets bewezen ... en dan is hij Castaignos nr2.
Na zijn 2e slechte invalbeurt roept 't publiek miskoop en het is gedaan.
Op dat moment spelen Ihattaren elders bij grote clubs.

Hoe groot denkt hij dat de kans is dat Chelsea een speler van 60 miljoen op de bank zet en hem als 19 jarige een kans geeft.
Natuurlijk hoop ik voor hem dat ik ongelijk heb.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:16
Lees het artikel op VI Pro hij is 17 jaar en blijf hem volgen vriend alleen maar positief
Vind ik leuk
Cookee +12967
dinsdag 19 maart 2019 om 20:59
Ik hoop het voor hem dat het lukt.
Maar dan is hij met Messi de uitzondering op de regel.
De rest faalt daarin namelijk.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:07
Speel je soms in het achtste elftal van Chelsea.
Droom maar lekker verder
Vind ik leuk
yuuup +11187
maandag 18 maart 2019 om 18:14
Die droom kun je goed afbeelden met een vette kluif die aan een lange stok hangt, vastgehouden door iemand op een wagen, waaraan die jonge hond (Maatsen) vastgemaakt is. Go get it!
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 18 maart 2019 om 18:14
Tuurlijk. Hij droomt van de premier league. Veel belovend talent waar we waarschijnlijk weinig meer van horen. Over 3 jaar komt hij met hangende pootjes terug naar de eredivisie. ( Bruma Rekiki). Waarschijnlijk door zijn zaakwaarnemer ingefluisterd dat je dit moet zeggen om niet als geldwolf te worden weggezet en het vertrouwen van de mogelijke fans niet te verliezen. Maar zo'n jochie gaat echt alleen voor het geld en nergens anders voor.
Vind ik leuk
Matti +2
maandag 18 maart 2019 om 20:19
Blijf hem volgen vriend of kom anders kijken
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 18 maart 2019 om 20:50
Hoef hem niet te volgen. Ik heb een hekel aan dat soort verwende ventjes
Vind ik leuk
Mari +13307
maandag 18 maart 2019 om 18:17
Ik hoop voor jou dat je droom uit komt
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 18:34
Geld dus.
Vind ik leuk
Retweet +844
maandag 18 maart 2019 om 18:35
Benieuwd hoe ver die het schopt daar in Londen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Die jonge getalenteerde gasten moeten geen dromen najagen, maar bewust aan carrièreplanning doen. Kiezen voor de weg van geleidelijkheid via een Nederlandse club is de beste weg, dat is inmiddels wel gebleken. Volgens mij is er tot nu toe geen enkele speler via de jeugd in een topland doorgebroken in een topclub in een grote competie zonder allerlie omzwervingen.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
maandag 18 maart 2019 om 19:54
Nooit zeggen dat je niet achter je keuze staat les 1 in media training
Vind ik leuk
Cantona +1412
maandag 18 maart 2019 om 19:55
Moedige beslissing , een droom najagen en hopen dat je slaagt.
Het zou wel zonde zijn dat hij net als zoveel jeugdige spelers niet doorbreekt en dan de telleurstelling niet weer te boven komt en aan lager wal raakt.
Vaak hebben ze het dan zo hoog in de bol dat een stapje terug geen optie is ,terwijl zo nog gemakkelijk een prof carrière kunnen hebben in bv Nederland.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:26
Dappere beslissing, wetende dat er heel veel voor je zijn gesneuveld. Maar jij bent anders, aldus zijn zaakwaarnemer. Jaag je droom na jongen. Zit niet te dromen jongen!! Eet je pizza
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
maandag 18 maart 2019 om 20:32
Iedereen weet toch dat je als jeugdspeler nooit door gaat breken bij Chelsea?
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 20:40
Waar blijven de PSV-ers met hun galgenhumor die ze bij Kluivert wel spuien?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:26
Ja, ja, don't piss on my back and tell me it's raining. Wat een complete onzin. Natuurlijk speelt geld een grote rol.
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 18 maart 2019 om 23:53
Je kunt het hem niet kwalijk nemen, mooier shirt, pracht stad, geen amoniakgeur etc
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws