Perez ziet 'het slimste' AZ: 'Zat er een beetje tussenin, dat was wel eens anders'

Perez ziet 'het slimste' AZ: 'Zat er een beetje tussenin, dat was wel eens anders'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 08:06di 19-03-2019 om 08:06

Kenneth Perez was zondagmiddag onder de indruk van het strijdplan van AZ. De Deense analyticus van FOX Sports zag dat de Alkmaarders definitief afrekenden met het 'topclub-syndroom', dat de club liefst negentien topwedstrijden parten speelde.

De aanpak van trainer John van den Brom viel in de smaak bij Perez. "Dit is de slimste manier waarop ik AZ tegen een topploeg heb zien spelen", begint de Deen zijn lofzang tijdens Natafelen. "Meestal was het of heel naïef opbouwen totdat je een ons weegt, of het was gewoon open en gaan met de banaan. Dit was er een beetje tussenin."

"Uiteindelijk had die wedstrijd veel eerder beslist moeten worden door AZ", gaat Perez verder. "Die hadden zo veel kansen qua uitbraken. Op een gegeven moment liep Ajax ook niet meer mee terug. AZ speelde echt een goede wedstrijd en ik denk dat Van den Brom tevreden is dat het nu een keer klaar is met die topwedstrijden."

Mats Seuntjens stak er wat Perez betreft bovenuit bij de Alkmaarders. "Hij speelt vaker in de spits, moest in de bal of in de diepte komen en heeft ook snelheid. Seuntjens speelde heel goed gisteren, maar het stond gewoon goed. AZ viel aan waar het kon en verdedigde waar het moest. Dat is wel eens anders geweest bij AZ in topwedstrijden."

Plaats een reactie

De Liefhebber +13074
dinsdag 19 maart 2019 om 08:14
Nu tegen PSV ook maar even zo je best doen! Volgens velen hier is dat de enige echte topclub....
Vind ik leuk
3Bier +15681
dinsdag 19 maart 2019 om 08:15
Dat ze dit niveau halen verbaasd me niks. Het probleem bij AZ is dat ze dit vaak niet vol kunnen houden.
Vind ik leuk
Pds010 +1465
dinsdag 19 maart 2019 om 08:27
Of weer leeg gekocht worden:)
Vind ik leuk
DeNeutrale +290
dinsdag 19 maart 2019 om 08:21
PSV speelt na de winterstop maar liefst 4 keer gelijk en toch lukt het de ploeg met de beste selectie niet om de koppositie over te nemen.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2047
dinsdag 19 maart 2019 om 08:40
Beste selectie maakt nog geen team mocht het überhaupt zo zijn
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 08:40]
Vind ik leuk
ppdf +1332
dinsdag 19 maart 2019 om 08:22
Mee eens. Het gaat nu overal vooral over Ajax dat zich niet kan motiveren of moe zou zijn. Maar az heeft gewoon ook een goede ploeg die voor deze wedstrijd alle lof verdienen. Zo gretig en altijd druk op het juiste moment. Als Stengs war scherper voor de goal was geweest. Wa ajax met een grote nederlaag weg gepoetst. Natuurlijk heeft Ajax meer kwaliteit, maar ze hadden kunnen weten dat AZ goed in vorm is en gewoon een lastige ploeg kan zijn. Ook al winnen ze bijna nooit van een top ploeg. Maar AZ was gewoon erg goed tegen Ajax
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
Mari +13380
dinsdag 19 maart 2019 om 08:34
Dit is wat ik ook heb gepost.
Ajax heeft weliswaar 3 punten verloren op PSV, maar de wijze waarop en de wijze waarop PSV van VVV won zorgt er toch voor dat ik nog stees vertrouwen heb in de kampioenkansen van Ajax.
Voor Bommel zal het wel sneu zijn.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2047
dinsdag 19 maart 2019 om 08:42
Hoe kan je nu vertrouwen hebben. Vind ik echt vreemd. Ajax wordt compleet overspeeld terwijl PSV de gehele wedstrijd controleert. PSV controleert tot op heden gewoon elke wedstrijd. Tegenstanders counteren en graven zich totaal in. Ajax wordt vaak overklast zie az, fey en Heracles ....
Vind ik leuk
Mari +13380
dinsdag 19 maart 2019 om 08:44
De tegenstander
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 09:22
Het zal mij benieuwen hoe AZ zich de laatste 8 wedstrijden gaat manifesteren.

Kunnen wel degelijk erg wisselvallig zijn.
Het resterende programma is nog moeilijk genoeg.

Tegen Ajax een passend strijdplan.
Maar de voorhoede schiet niet echt met scherp.
Dat kan ze nog wel eens opbreken.
Vind ik leuk
De Hout +2041
dinsdag 19 maart 2019 om 09:46
Seuntjens is een koning. Gauw verlengen met Mats. Geldt ook voor Midtsjø. En Maher uiteraard. AZ zou deze speelstijl wekelijks moeten hanteren.
Vind ik leuk
pinkelman +4474
dinsdag 19 maart 2019 om 11:33
Seuntjes doet het goed als valse spits maar wat als straks weer het grootste AZ talent, Boadu, terug is?
Al bij al heeft dit AZ wel de toekomst met spelers als Idrissi,Boadu,Stengs, Maher, Til, Koopmeiners,Wijndal, Midtsjo, Svensson, Bizot. Niet voor niets is Raiola de zaakwaarnemer van de grootste AZ talenten en is daarbij ook nog een persoonlijke vriend van Huiberts.
Als ajax en psv weer aan nieuwe elftallen moeten bouwen en AZ kan haar spelers nog wel 1 a 2 seizoenen bij elkaar houden met een enkele versterking, dan doen ze gewoon mee voor de prijzen en gaan die talenten weer geweldig in de spotlights staan wat goed voor AZ (die al enkele mega transfers heeft gemaakt) en Raiola is

Goed voor de competitie en dit is toch ook wat van de Sar wil: een zo sterk mogelijke competitie!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:43]
Vind ik leuk
De Hout +2041
dinsdag 19 maart 2019 om 15:02
*Seuntjens (tweemaal een n)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:30
Hoe weet jij dat Max en hij vrienden zijn dan? Vreten ze in dezelfde restaurants. Wijndal is niet super hoor. Ouwejan is veel beter!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws