'Van Wonderen, Schreuder, Ten Cate, onbegrijpelijk dat niemand is gebeld door NAC'

'Van Wonderen, Schreuder, Ten Cate, onbegrijpelijk dat niemand is gebeld door NAC'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 08:17di 19-03-2019 om 08:17

Sjoerd Mossou constateert dat het een puinhoop is bij NAC Breda. Alleen 'een truc' kan de Brabanders nog behouden voor de Eredivisie, stelt de journalist. Hij ziet twee opties na het vertrek van trainer Mitchell van der Gaag.

"Of de degradatie accepteren, het intern oplossen en bouwen aan een team voor volgend jaar. Of je moet iets geks doen", zegt Mossou bij Sportforum van de NOS. "Dan moet je een truc uithalen en iemand aanstellen die iets teweegbrengt. Bij wijzen van spreken Leo Beenhakker. Simon Kistemaker is helaas te ziek, maar zo'n iemand. Graham Arnold... Puur gokken op het sentiment en dat er iets ontstaat."

"Het ironische is dat de club er in de zomer prima voorstond", vervolgt Mossou over de hekkensluiter van de Eredivisie. "Financieel en organisatorisch. Het enige dat ze moesten was dertiende of veertiende worden en dan waren ze binnen twee jaar weer een stabiele club geweest."

Mossou weet dat er genoeg mensen zijn rondom Breda die NAC willen helpen. "Er zijn heel veel mensen die de club een warm hart toedragen en echt wel iets zouden willen betekenen voor NAC. Wie ik ook spreek: Kees van Wonderen, Alfred Schreuder, Ronald Spelbos, Henk ten Cate... ik heb van niemand gehoord dat ze gebeld zijn. Al is het maar voor informatie, als een klankbord. Dat komt omdat er in de top van NAC geen netwerk is, geen kennis."

"Dat vind ik pijnlijk", concludeert Mossou. "Dat ze zoveel mensen niet weten te bereiken terwijl hulp broodnodig is, vind ik onbegrijpelijk."

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

Guntherr +1859
dinsdag 19 maart 2019 om 08:26
Leo beenhakker?? Is die vent niet al hoog bejaard?
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 19 maart 2019 om 09:27
Als ik Nederland ben dan probeer altijd een paar lezingen te bezoeken. Liefst van succesvolle mensen. Zo heb Van Gaal, Teun de Nooijer, Robert Eenhoorn, Cruijff maar ook Beenhakker horen spreken.

En eerlijk is eerlijk; die ouwe weet je wel te raken. Heeft mooie verhalen maar stelt ook gerichte vragenndie je aan het denken zetten.

Dus ja, hij is oud maar nog niet nutteloos.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18548
dinsdag 19 maart 2019 om 09:35
Zolang je er een goede veldtrainer naast zet kunnen ze mee tot diep in de 70 dus als je zo’n oudje weet te strikken dan komt die veldtrainer vanzelf maar ik krijg bijna de indruk dat NAC het al opgegeven heeft en daar wil niemand bijhoren natuurlijk!
Vind ik leuk
Dr. PA +918
dinsdag 19 maart 2019 om 08:28
De voetballerij valt altijd terug op dezelfde namen, vrij triest! Alsof een bejaarde beenhakker meer energie uit een ploeg kan halen dan een fitte jeugdige trainer met een frisse spelopvatting
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 10:20
. . 't beperkte netwerk van de sportpers ??
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 10:20]
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
dinsdag 19 maart 2019 om 08:28
Femke van Odijk lijkt me wel wat voor de Bredase spelers die te weinig strijd brengen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:12]
Vind ik leuk
JanvdLisme +1512
dinsdag 19 maart 2019 om 08:38
Ondanks dat je nog ooit voor nac sprong? Beetje triest grapje.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
dinsdag 19 maart 2019 om 09:48
Ooit, is dus niet meer en met het slappe spel is mijn reactie te rechtvaardigen.
Buiten dat, wie zegt dat een goede vrouwelijke coach geen weg zou kunnen vinden in het mannenvoetbal.
Gerbrands komt uit de volleybal wereld en er zijn meer voorbeelden
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:48]
Vind ik leuk
JanvdLisme +1512
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Vooral de toevoeging juffertjes maakt het een zeer neerbuigende reactie. Beetje triest. Zeker voor iemand die ooit voor nac sprong. Überhaupt het gegeven dat je eerst voor nac sprong en nu voor Psv maakt precies duidelijk wat voor successupporter je bent. Dat is ook niet erg. Dat zijn de meeste supporters van PSV, wat ik ook begrijp. De weg van de minste weerstand is immers prettig en het is altijd lekker dat je haast elke maandag bij de koffie automaat kunt zeggen dat 'jullie' weer gewonnen hebben of 'jullie' weer kampioen zijn geworden.
Ik ben supporter van Willem II, altijd geweest ook. Maar als ik moet kiezen tussen in Breda op de tribune of in Eindhoven dan ga ik wel in Breda zitten in plaats van de straalkacheltjestombe.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
dinsdag 19 maart 2019 om 13:11
Dan schrap ik toch gewoon juffertjes als jij je daardoor beter voelt.
Vind ze er gewoon onvoldoende op klappen tijdens de wedstrijd waar Nac altijd stond voor strijd.
Ik ben psv'er in hart en nieren en geboren in Eindhoven.
Heb echter lang gewerkt in Breda en heb daar ook wedstrijden bezocht.
Sfeer was altijd goed en heb daar ook meegesprongen ja.
Hoop dat mn reactie voor jou nu wel duidelijk is.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1512
dinsdag 19 maart 2019 om 13:29
Ja Fritsje... het was me al geheel duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:33
Maaaasskantje
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:56
Ik vind dat we wel genoeg gegokt hebben, Sjoerd. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Hoewel het misschien niet te laat is, als je de programma s van de graafschap en NAC naast elkaar legt.
Hoop doet leven
Vind ik leuk
henk1952 +311
dinsdag 19 maart 2019 om 09:03
Hulp is "BROOD"nodig.....
Vind ik leuk
G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 09:03
Van Wonderen?
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
dinsdag 19 maart 2019 om 09:18
Ik denk omdat ze Wonderen nodig hebben in Breda
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Misschien wilden ze wel bellen, maar hadden ze hun nummer niet...😅
Vind ik leuk
Dafkuh +200
dinsdag 19 maart 2019 om 09:43
Vd looi bellen die helpt ze erbovenop
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 10:18
. . en was dat maar 't enige wat je niet begrijpt sjoerd ??
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:20
Van Gaal is ook vrij of even wachten op Gio
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:58
Ze moeten Sjaak Swart halen , die is ook nog Var dus dan komt t wel goed!
Vind ik leuk
Och jeh +2572
dinsdag 19 maart 2019 om 12:56
Wie wil nu nog in die club stappen, onrust, slecht voetbal, bestuurlijke problemen, een grote ellende
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:43
Stop gewoon met het interviewen van dese achterbakse rat
Altijd achteraf 500 open deuren intrappen

En alle opties die ie noemt zijn ongelooflijk duur (toevallig)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws