Koeman zag slippertje Van Dijk: 'Als je media moest geloven, was hij buitenaards'

Koeman zag slippertje Van Dijk: 'Als je media moest geloven, was hij buitenaards'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 08:33di 19-03-2019 om 08:33

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 10:58di 19-03-2019 om 10:58

Virgil van Dijk stond afgelopen weekend met een slippertje aan de basis van een treffer van Ryan Babel in het Premier League-duel tussen Liverpool en Fulham. Bondscoach Ronald Koeman was blij dat hij de fout niet in Oranje maakte.

"Ik dacht: laat ik Ryan ook wat vertrouwen geven voor de interlands tegen Wit-Rusland en Duitsland", grapt Van Dijk in De Telegraaf. De centrale verdediger kan achteraf wel lachen om zijn fout. "Vooral omdat we die wedstrijd alsnog wonnen natuurlijk." Toch mocht hij zich gelijk melden bij Koeman. "Hij confronteerde me gelijk met dat foutje."

"Ik heb tegen Virgil gezegd dat hij uiteindelijk toch ook een mens is", reageert de bondscoach, die Van Dijk bewust op zijn misser wees. "Want als je de media in Engeland moest geloven, hadden we met een buitenaardse verdediger te maken. Maar gelukkig voor ons ging Virgil in de fout voor Liverpool en hopelijk speelt hij foutloos voor ons tegen de Wit-Russen en Duitsers."

Van Dijk steekt desondanks in zijn beste vorm ooit. "Alles gaat in een flow. Soms is het jammer dat je nergens bij stil kan staan, maar zo is het leven van een voetballer nu eenmaal. En dit is toch wat je wilt: tot het einde toe meespelen om alle prijzen. Natuurlijk ben ik weleens moe of heb ik last van een pijntje, maar dat hoort erbij. Mentaal kan ik het allemaal goed verwerken."

Poll

Is Van Dijk de beste verdediger ter wereld?

(11122 stemmen)

Plaats een reactie

David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 08:46
Vond het meer een fout van Alisson die de kopbal niet goed inschatte
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:04
Ik vond het beide
Vind ik leuk
Farmer +15013
dinsdag 19 maart 2019 om 09:23
Die bal werd al niet lekker teruggespeeld naar van Dijk, die kon dr niet veel anders meer mee, met Babel 'op zn nek'. Daár begon de fout. Allison hád een stap eerder moeten uitkomen, dán had die de bal precies voor Babel weg kunnen grissen, maar dát is het verschil tussen topvoetbal, en de absolute wereldtop!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 12:04
Dáár kân je nog wel eens gelijk in hebbon
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 13:37
Farmer, jij weet als geen ander dat Van Dijk bij de FC altijd wat 'te' relaxt was en vaak te lichtzinnig deed over moeilijke situaties.

Lukkien, Klopp en Koeman merken dit nog steeds aan als zijn zwakke punt.

Tegen Fulham zie je een risicovol balletje tussen v.Dijk en Allison, terwijl Babel in de nek hijgt, komt je dat terugspeelballetje niet wat te gemakzuchtig over?

Een iets steviger terugspeelballetje of iets meer kracht in de sprint had dit voorkomen. Babel heeft dat gewoon goed gezien en uitgebuit.
Vind ik leuk
Farmer +15013
dinsdag 19 maart 2019 om 20:00
Klopt, bij ons was hij ook iets te nonchalant, en dat mondde dan uit in dít soort situaties idd!
Maar daar was in deze situatie niet veel sprake van, iig niet dat het echt 100% van Dijk zijn fout was: Die bal werd al te zacht teruggespeeld(70% vd fout!), weet even niet wie op van Dijk terugspeelde, maar díe maakte de fout daarin, Babel kon daardoor bij van Dijk komen, en hem in de problemen brengen-> Die wíst gewoon dat van Dijk slecht anticipeert op dat soort (kut-)balletjes(nog es 15%)! Van Dijk kon enkel nog terugkoppen op Allison, die nét een stapje te laat kwam(en dat is de laatste 15%): rekende er ook niet op: ging - denk ik- uit van een directe pass naar van Dijk in de voeten, die hem met een 'welbekende ROEI' naar voren zou peren bv. ("Dag Babel, stuur maar een kaartje als je aankomt!" :P)

Babel had zn teamgenoot op de flank, waarschijnlijk goed geinstrueerd om de verdediging van L'pool er flink kort op te zitten, om zo'n foutje te forceren, en precies zo is het gelopen. Heel slim van Babel! En een goed leermoment (alsnog!) voor van Dijk.

Reken dr maar op dat Klopp,(al was het puur uit vergreldheid), de hele week, flink op terugspeelballen zal trainen!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 09:36
David, daar is Van Dijk het niet mee eens, die vond het een fout van hemzelf.
Vind ik leuk
David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Goed dat hij de fout op zich neemt en niet zijn keeper de schuld geeft. Is natuurlijk wel klasse, maar naar mijn mening was het niet zijn fout.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 11:40
David, je krijgt een heel goede sfeer in je ploeg als je de schuld niet op anderen schuift. Bovendien creëer je tevens een sfeer waarin anderen ook kritisch naar zichzelf willen kijken en dat willen zeggen. Daarmee kweek je bij medespelers ook kwaliteit en dit bestempelt Van Dijk tot een groot teamplayer. Hulde daarvoor, toch?
Vind ik leuk
N.E.C. +836
dinsdag 19 maart 2019 om 08:48
Goed van Koeman
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 08:50
Gelukkig is Van Dijk ook maar een mens...😊
Vind ik leuk
Ferthis +170
dinsdag 19 maart 2019 om 08:56
Als je die engelsen mag geloven komt hij niet eens in de buurt van en mens haha. Mooi op zon speler naar de Ligt te hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:17
Wel een goed voorbeeld ja, spreken beiden de zelfde taal, zijn overigens ook vrienden van elkaar.
Ik kan echt niet wachten op het EK en het WK, als we zo doorgaan hebben we misschien wel weer wat extra bekertjes in de kast zeg maar.
Vind ik leuk
Cappie +7973
dinsdag 19 maart 2019 om 10:05
"Mooi op zon speler naar de Ligt te hebben."

Wat? Die zin begrijp ik niet.
Vind ik leuk
Ferthis +170
dinsdag 19 maart 2019 om 10:18
Excuus naast de Ligt bedoelde ik, een beter leerschool heb je niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:52
Volgens mij is Babel de alien...
Vind ik leuk
Farmer +15013
dinsdag 19 maart 2019 om 09:24
T is dat, of hij probeert zich te identificeren als een roodharige milf oid!
Vind ik leuk
Arvin +7840
dinsdag 19 maart 2019 om 10:05
Kortpittig huisvrouwtje die babel 😂.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 19 maart 2019 om 09:09
Hij is top en speelt bij een topclub.
Dat is verschil met NL clubs.
Niet zeiken over het drukke schema maar gewoon doorgaan!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:51
Verkeerd geïnterpreteerd, excuus
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
Volgens mij heb ik het over Van Dijk die niet zeikt.
En in Engeland spelen ze idd teveel wedstrijden.
Je ziet ook vaker dat clubs 1 of 2 bekertoernooien niet meer serieus nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:38
Ah excuus! Ik dacht even dat je het anders bedoelde. Mijn fout!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 19 maart 2019 om 11:41
Geen probleem.
Het stond er idd beetje krom.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:18
Koeman blijf bij je leest. Deze kritische noot is m.i. meer een open deur intrappen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat deze situatie ook al bij Liverpool besproken is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:22
Giovanni had m direct op de bank gezet, die heeft geen voetbalvisie namelijk.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8042
dinsdag 19 maart 2019 om 09:24
Even serieus, zou Koeman De Jong of De Ligt ook wel eens op het matje geroepen hebben?
Worden door de media ook buitenaards genoemd en hebben ook wel eens een slippertje gehad.
Vind ik leuk
HansVites +6770
dinsdag 19 maart 2019 om 09:56
Afgelopen zondag hadden ze nog een slippertje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:58
Ik vind Chiellini beter.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:28
Die laat het over een langere periode zien.

Ik ben ook een groot fan van hem. Een soort anti-held is het. Een houten klaas op 2 stokken. Je zou hem geen stuiver geven.

Maar ondertussen ben je als spits kansloos. Dat is pas humor.
Vind ik leuk
frhoi +2227
dinsdag 19 maart 2019 om 10:10
Van Dijk hoort zeker bij de beste 5 verdedigers, misschien wel top 3, vind Ramos sowieso al beter eigenlijk
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:52
Goed dat Koeman zon speler met zn voeten op de grond houdt. Nu denk ik wel dat Virgil nuchter en zelfbewust genoeg is. Zo komt hij iig over.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:25
Depay zou vragen om respect.

Iedereen moet je anders behandelen.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
dinsdag 19 maart 2019 om 12:12
Toevallig las ik enkele dagen voor deze wedstrijd dat Babel een zwakke plek van Van Dijk kende en hier gebruik van ging maken tijdens deze wedstrijd. Geinig dat hij dan ook scoort door een fout van Van Dijk.
Vind ik leuk
soksa +1818
dinsdag 19 maart 2019 om 12:29
Ik vind het nog steeds zo bizar dat hij zich binnen ongeveer 2 jaar heeft ontwikkeld van bijna een nobody tot misschien wel de beste verdediger in de wereld. In ieder geval een van de beste. Wat een klasbak is het! Eindelijk een waardige opvolger voor mijn all time favorite Jaap Stam
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:30]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:23
Dat Van Geel dat niet gezien heeft.

Wat een slechte TDer.
Vind ik leuk
soksa +1818
dinsdag 19 maart 2019 om 15:44
Volgens mij zijn er een hele hoop mensen in zowel binnen als buitenland die dat niet gezien hebben ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:49
Daarom mislukken ook wel eens aankopen. Als we alles van te voren weten ...

Dan wisten we nu al, wie er EK ging worden. Best saai.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
soksa +1818
dinsdag 19 maart 2019 om 19:02
Precies. En dat onvoorspelbare is wat voetbal zo leuk maakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:22
Een pijnloos leven bestaat niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:54
Finale CL komen we Van Dijk weer tegen. Finale wordt namenlijk Ajax vs Liverpool.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws