'Gevolg is dat het vermogen in de selectie van Ajax na een paar weken terugloopt'

'Gevolg is dat het vermogen in de selectie van Ajax na een paar weken terugloopt'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 08:44di 19-03-2019 om 08:44

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 09:22di 19-03-2019 om 09:22

Naweeën van de succesvolle Europese campagne zijn de oorzaak van het mindere spel van Ajax. Dat is althans de mening van Jos Geijsel, een topsportfysioloog die tot 2006 werkzaam was bij de Amsterdammers.

De Ajacieden speelden dit seizoen al 45 officiële wedstrijden. "Topsport draait om herstel", zegt Geijsel in het Algemeen Dagblad. "En reizen is heel vermoeiend. In die zin zijn topwedstrijden in de Champions League slopend. Frisse onderhoudstrainingen kunnen niet gedaan worden, de ene dag vrij in de week schiet erbij in. Gevolg: na enkele weken loopt het vermogen terug in een selectie. En dat is fnuikend."

Maar volgens Geijsel is er geen sprake van fysieke overbelasting. "Voetballers van Ajax zijn al jaren gewend aan elke dag trainen. Vaak zelfs tweemaal per dag. Bij Ajax heerst een cultuur van intensief trainen. Fysiek kunnen zij het spelen van meerdere wedstrijden in een week aan."

"Je zult slimmer moeten timen in je periodisering", geeft de topsportfysioloog een oplossing voor Erik ten Hag en zijn medische staf. "Een dag na de wedstijd is fysiologisch geen herstel nodig. Melkzuur is een uur na de wedstrijd immers uit de benen. Uitlopen hoeft dus niet meer. Neem die dag rust, zou ik zeggen. Dan kan de daaropvolgende dag weer onderhoudstraining gedaan worden."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

N.E.C. +836
dinsdag 19 maart 2019 om 08:47
Heb met ze te doen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:48
Komen gewoon net wat te kort om een Europese top club te zijn
Vind ik leuk
Nashua +7242
dinsdag 19 maart 2019 om 08:52
Jammer van dat afgunst. Als je bij de laatste 8 van de CL zit ben je op dit moment al een topclub.

Ik hoop echt van ganser harte dat alle Nederlandse clubs zulk Europees succes mogen halen.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:04
Heeft niks met afgunst te maken . Een Europese topclub ben je niet na een paar rondjes CL spelen . Presenteren ze dit nu 3-4 jaar achter elkaar ( de 1/4 finale bereiken ) dan wil ik best mee in je topclub verhaal
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:07
Finale EL laatste 8 CL....volgens mij kun je dan prima meekomen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:13
3 of 4 x tweede worden in de ED , hier en daar een 1/4/8 finale van de nationale beker bereiken en met uitschieter dit jaar de finale . Bij een Europese topclub zouden ze het een 5 jaar durende crisis noemen waarin je verkeerd
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:15
Nationaal niet de successen waar we op hopen. Maar om nu te zeggen dat het geen topclub is.....het moet allemaal nog maar. We zullen zie wie de schaal dit jaar pakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:40
Hoezo geen successen? Er is nog niets gewonnen of verloren toch ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:41
Dat geef ik aan;-) geen nationale titels afgelopen jaren. Maar dit jaar doen we nog gewoon mee.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:05
geblokte rinus en hoe zouden ze dan de resultaten van jou clubje noemen...?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:12
Is ook geen schande. Om structureel mee te kunnen heb je een veel hogere begroting nodig.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:23
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat je vorige reactie helemaal nergens op slaat en helemaal niks te maken heeft met het artikel?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:39
Ja maar je moet ergens beginnen toch? De andere topclub in NL speelt maar één wedstrijd per week en wint het net aan of speelt gelijk sinds de winterstop. Ook niet echt een goed vooruitzicht voor Europese prestaties volgend seizoen. Ik heb geen medelijden met Ajax want wie met de grote jongens wil meedoen moet dan ook echt meedoen. T punt blijft wel dat de aanslag op een lijf met dergelijke belasting wel z'n gevolgen heeft. Niet alleen in het voetbal maar in elke teamsport met meerdere wedstrijden per week
Vind ik leuk
AFP +3717
dinsdag 19 maart 2019 om 09:51
GEBLOKTE RINUSJE 19/3 9:04 uur.
Met de allelkleinste begroting ten opzichte van de 7 overige topclubs Rinus ?
Ajax heeft geen Etihad of VAE of Huawei op de shirts staan. Maar sportief -en dat is het belangrijkste- is het heel erg knap van Ajax om bij de laatste 8 topclubs in de competitie bij te horen,
Waar zijn: Bayern, Dortmund, Schalke, Lyon, Atletico, Real, Arsenal, Chelsea, PSG (Mbappé !), Spartak Moscow, Dynamo Kiev, Valencia, Sevilla, Osiek, Trencin, RB Salzburg, FC Basel, Anderlecht, Standard Luik, Hoffenheim, RB Leipzig, SV Hamburg, Werder Bremen, PSV gebleven dan ?
Wil je nog meer clubs weten ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:23]
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 12:36
'U jelly, Rinus?' 😉
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 10:31
In jouw lijn verder redenerend zou je dus kunnen zeggen dat Ajax de enige Nederlandse club is die nog n beetje tegen de Europese top aanschuurt...en PSV dus absoluut niet meer?
Vind ik leuk
AFP +3717
dinsdag 19 maart 2019 om 16:01
Wil je beweren dat PSV wel tegen de Europese top aanschuurt ? Nou prima toch als jij het wel vindt, ik niet, maar het bewijs is er toch ?
Vind ik leuk
MG MG +535
dinsdag 19 maart 2019 om 10:28
Afstemmen van de fysieke trainingsbelasting is dan niet goed geweest. De europese top heeft exact hetzelfde en in Engeland zelfs nog meer. En die zetten hun topspelers echt niet op de bank voor rust.

Ik hoop ook dat we met meer clubs europees succes gaan halen.
Vind ik leuk
Fcdhfc +120
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Of een toevalstreffer treffer haha
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:56
Als je in drie jaar een Europese finale haalt, en de kwart finale is die uitspraak niet helemaal correct. Wanneer ben je het dan wel? Echter zijn er maar weinig teams een structurele topclub, zelfs niet altijd bij het grote geld (PSG). Als neutrale toeschouwer mag ik zeggen dat ze een indrukwekkende Europese reeks neerzetten. Misschien worden ze inderdaad geen kampioen, doet niks af aan de europese prestatie moet mooi voetbal. Hopelijk volgend seizoen weer een jaar met twee Nederlandse clubs in Europa.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:46
Goed verwoord. Ik ben zelf voor Psv, maar moet tot mijn spijt en eerlijkheid toegeven dat Ajax de afgelopen jaren Europees prima aan de weg timmert. Finale EL nu kwartfinale CL met uitstekend voetbal...misschien gaan mede psv supporters deze uitspraak niet leuk vinden maar Ajax Is wel degelijk een topclub
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 19 maart 2019 om 16:13
PSV moet het ook kunnen hebben over het algemeen een spelstijl waarmee je Europees ver mee kunt komen ik vind alleen het afgelopen jaar dat PSV vooraf de tegenstanders erg zat op te hemelen waardoor ik het idee kreeg dat ze net erg weinig vertrouwen die wedstrijden in zijn gegaan waardoor je op zeker geen resultaat haalt, je ziet het nu dat inter hoort natuurlijk niet bij de grote jongens ook spurs valt altijd tegen zodra de prijzen verdeeld gaan worden
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:33
Voor Eredivisie begrippen kunnen ze goed mee gezien de afgelopen jaren. Maar voor in Europa missen ze een Top Verdediger ala Alex/ Stam een top middenvelder ala Cocu / van Ginkel en een top spits als Ronaldo/ van Nistelrooij. Dan kan psv misschien weer een keertje verder komen Europees gezien.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 19 maart 2019 om 09:48
Het is nog geen 2 jaar, mei 2017 en nu maart 2019 ;-)
Vind ik leuk
groninger +2015
dinsdag 19 maart 2019 om 09:34
wat een jaloezie. jou clubje komt nog tekort voor de europa leaque
Vind ik leuk
AFP +3717
dinsdag 19 maart 2019 om 09:43
Niet zo veel als die uit Edhv, maar Ajax blijft de beste club van Nederland. Helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:02
geblokte rinus.... en jou club zal nooit een topclub zijn in Nederland
Vind ik leuk
Spartan +7205
dinsdag 19 maart 2019 om 08:50
Verstappen reist de hele wereld rond en zet zijn leven dagelijks op het spel.

Die presteert wel en nog zonder te klagen ook.
Vind ik leuk
Jordtt +1638
dinsdag 19 maart 2019 om 08:51
Maar die kan alles met de auto doen ;-)
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 08:52
Voetballers met hun voetbalschoenen als ze kunnen voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:51
Maar die zit ook alleen maar op z'n reet.. ;-)
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 08:53
Kost meer kracht dan achter die bal aan rennen vriend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:54
Was ook maar een geintje joh..
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 08:56
Ja dat weet ik maar vele denken dat het maar zitten is ,maar er komt veel meer bij kijken dan je denkt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:59
Ja en chirurgen doen veel ingrijpender werk. Waarom zou je F1 met voetbal willen vergelijken? Heeft in geen enkele definitie overeenkomsten. Behalve dat Nederlanders ook daar uiteindelijk aan het kortste eind trekken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 08:59]
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 09:02
Qua inspanning in anderhalf uur tijd zet ik mijn geld op Verstappen.
Vind ik leuk
Entombed +1592
dinsdag 19 maart 2019 om 09:06
Ze trainen 'soms zelfs twee keer per dag' fucking hell man mijn vriendin in paraatleet en die traint 5 dagen per week intensief 2x op een dag in cycli van 3 weken waarin de laatste week een rust sowieso 6 sessies zitten.

Het enige waarvan ik kan zeggen dat een atleet extra rust mag hebben is vanwege het reizen. De rest is part of the game en mag geen grote impact hebben, zoals Ajax dat liet zien tegen PEC (ja, dit was ook matig ondanks de winst) en AZ.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:05
Voor menigeen is 2 heats achter elkaar karten al een hele opgave hahaha.
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 09:09
Zekers ,en zeker als je je ribben kneust. Dan ben je er klaar mee.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:12
Ja joh, je wordt helemaal door elkaar geschud in zo'n F1 wagen, plus die g-krachten die je lichaam te verduren krijgt..
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 09:13
Daar zit je helemaal ingepakt in een F1 bolide ,maar in een kart Ho maar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:16
3 heats in een kart en ik ben 8 jaar ouder.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 19 maart 2019 om 16:15
Absoluut waar maar over het algemeen is het geen contact sport waardoor het toch een andere belasting is
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:02
Zijn fysiek gewoon topsporters de Formule 1 coureurs. Is ook een andere sport, maar niet 1 voetballer houd het 40 ronden vol.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Daar in tegen kan geen enkele F1 chauffeur 90 minuten mee tijdens een prof voetbal wedstrijd. Van voetbal spelers worden gewoon andere dingen verwacht (netzoals chauffeurs). Op een lager niveau kan een F1 chauffeur inderdaad conditioneel mee, echter kan ik in een Kia ook 40 rondes rijden. Het zijn gewoon twee verschillende sporten, waarom willen we zo graag het een altijd bagatelliseren tov het ander?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:22
Niet bagatelliseren, maar meer het feit dat veel mensen denken dat het wel mee valt. Je hoeft "alleen maar" te sturen. Wat ik wel vind is,dat voetballers ( top) overbetaald worden als je ze vergelijkt met b.v atleten. Ik weet, zo werkt de markt, maar we verwachten met wereldkampioenschappen en O.S wel medailles. Maar voetballers van NAC verdienen meer dan al onze atleten ( behalve Schippers en Martina).
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
dinsdag 19 maart 2019 om 09:30
Hahaha. Jij kan in één Kia ook wel 40 ronden mee? Heb je het ooit geprobeerd? De concentratie die Formule 1 coureurs moeten opbrengen is wel wat anders dan 90 minuten voetbal. Nog even los van alle krachten die op je lijf staan wanneer je 250 - 300 km per uur rijdt, kan een foutje dodelijk zijn of minstens een crash tot gevolg hebben waarmee je niet alleen jezelf, maar ook anderen het ziekenhuis in kan rijden.

Ik denk dat je je aardig vergist in de fysieke gesteldheid van een F1 coureur. En je zegt dat je het één niet wilt bagatalisseren ten opzichte van het ander, maar eigenlijk doe je hetzelfde...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:10
Met het voorbeeld doel ik op het feit dat ik ook 40 rondes kan rijden, maar nooit onder de omstandigheden waaronder hun het doen netzoals andersom de F1 chauffeurs nooit 90 minuten op topniveau mee kan. Netzoals ze beide nooit de prestatie van een wielrenner kunnen evenaren en andersom. Iedere prestatie op topniveau is een prestatie aangezien weinig het blijkbaar beter kunnen dan een ander. Daarom is fysieke gesteldheid ook relatief aan het doel waartegen je het gaat meten. Een bodybuilder is lichamelijk sterk, Maar zal nooit de marathon winnen. Terwijl een hardloper, nooit het WK bankdrukken zal winnen. Wie van de twee is fysiek beter? In dat opzicht bedoelde ik zeker niet iets te bagatelliseren, mijn excuses als dat zo overkwam.
Vind ik leuk
markie +3201
dinsdag 19 maart 2019 om 08:54
Goede vergelijking man!

NOT
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Nou....deze vind ik erg passend goede vergelijking👍
Vind ik leuk
Pancev +1410
dinsdag 19 maart 2019 om 09:15
Zwaar beroep, je zou maar in hun schoenen staan zeg....
Vind ik leuk
David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 08:49
Geen excuus
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 08:51
Verwende kinderen denken dat ze na een wedstrijd rust moeten krijgen ,kijk eens in Engeland daar is het doorgaan daar trainen ze op . Ik zou nooit van competitie veranderen want daar word je moe van.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:56
Daarom zullen weinig Nederlandse voetballers in het buitenland doorbreken. Als ze het in de Nederlandse competitie al niet aankunnen...tja
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 08:58
Zo is het wel ,maar wij Nederlanders klagen teveel vind ik .
Vind ik leuk
Entombed +1592
dinsdag 19 maart 2019 om 09:07
Nederlandse voetballer janken te veel. Ik ken een behoorlijk aantal atleten en die trainen vaker en intensiever dan deze ventjes.
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 09:12
Dat is ook en ze hebben een zeer mooi vak,elke dag maar tegen die bal trappen,een beetje je auto showen wat sierraden kopen ,hier en daar een lintje door knippen wat wil je nog meer. De mooie vrouwen staan in de rij wie doet je wat.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:54
Wat een fijne misleidende titel weer! Hulde, vp!!
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
dinsdag 19 maart 2019 om 08:55
Ik denk dat het een heel stuk aan de focus ligt. Je gaat van Real Madrid, naar een loting tegen Juventus. Dat is dan DE wedstrijd waar je naar toe leeft. Die wedstrijden tegen PEC of AZ zijn daardoor een stuk lastiger.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 09:24
Ja, daar leg je de goede klemtoon. De focus is niet alleen belangrijk voor de concentratie, die moet ook met de nodige omzichtigheid worden benaderd. Als je er goed mee omgaat krijg je er kortstondig, zeg een dag of vijf, een energieboost van. Maar het krijgen van extra energie is tevens behoorlijk vermoeiend. We kennen allemaal de vermoeidheid wel als we eens tijdens ons werk gedwongen waren extra goed op te letten. Dat is veelal vermoeiender dan het versjouwen van een aantal vrachtjes bij een verhuizing.
Dat brengt je dan vanzelf bij de hersteltijd. Een dag niks doen, zoals hierboven gesteld, is de beste remedie. Vooral het niet hebben van een focus de dag na de wedstrijd betekent veel. Fysiek en mentaal komt een mens dan in balans, letterlijk.
Vind ik leuk
Werner1913 +11123
dinsdag 19 maart 2019 om 09:32
En wat te denken van de tactiek? Tegen Real Madrid speelde Ajax vanuit de omschakeling (zie de eerste twee goals). Tegen PEC mag je zelf de oplossing vinden tegen een geparkeerde bus. En als je dan net niet helemaal fit bent, kan dat lastiger zijn, dan voetballen tegen een ploeg die veel ruimte achter de verdediging laat.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 08:57
oke, maar hoe heeft ajax het gedaan tegen AZ ?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
dinsdag 19 maart 2019 om 08:58

Scherpte. Daar lag het aan!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
dinsdag 19 maart 2019 om 08:58
En het goede spel van AZ natuurlijk..
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 08:58
Reizen is heel vermoeiend.....
Zeg dat ff tegen een stel truckchauffeurs, of zeelieden.
Die reizen geen business class.

Ga daar effe je betoog houden.
Maar dat levert minder dollars op.

Natuurlijk moeten voetballers begeleidt worden. Maar overdrijf het niet zo.

Een tennisser reist 11 maanden per jaar van tournooi naar tournooi.
Maar zeiken minder.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:04
De belangen liggen ook daar anders. Niet presteren bij tennis, is geen geld. Voetballers hebben doorlopende contracten die aangevuld worden dmv bonus constructies. Die vertegenwoordigen een club/bedrijf. Die zullen dus meer belang hebben bij dit soort onderzoeken. Uiteindelijk wil je zo optimaal mogelijk presteren als club, als een dag vrij na een wedstrijd hier mee helpt. Zou ik dat zeker toejuichen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Het is hier dan ook geen voetballer zelf die zeikt maar een topsportfysio
Dit gaat nu ffe over voetbal maar het onderwerp had ook gewoon tennis kunnen zijn de antwoorden van hem zijn dan waarschijnlijk hetzelfde
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 09:26
Die zweten meer?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:50
Want zeelieden en truckchauffeurs voetballen een wedstrijd voordat ze het vliegtuig in stappen? Om vervolgens na het uitstappen weer te trainen?

Wat een vergelijking zeg..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:12
Dit soort vergelijkingen gaar toch niet op. Alle tennissers reizen. Waar is AZ naar toe geweest??
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 08:59
Tsja, of je in Bernabeu staat om de kwartfinale CL of in Sittard op een koude zaterdagavond. Dat maakt mentaal ook wel een verschil.
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 09:00
Eindelijk iemand die het begrijpt.
Spelers voelen zich niet slap/zwak.
Ze willen ook wel en dat is wel eens anders geweest, maar het lichaam reageert minder snel op wat je hersenen doorgeven.
Je kan en mag de groep dan ook niets verwijten.
Bovendien hebben ze ons dit jaar veel gegeven om van te genieten
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1132
dinsdag 19 maart 2019 om 09:02
Ze hebben te veel achter de senorita’s aangezeten in Madrid na afloop. Huntelaar liep voorop
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 19 maart 2019 om 09:03
Maak kennis met de nieuwe Raymond Verheijen. Periodisering pfffff........
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 09:08
Kijk, hier hebben we wat aan. Een topsportfysioloog hoort hier van alles vanaf te weten en dat blijkt. Jos van Geysel is een van de mensen die er niet alleen voor hebben doorgeleerd, maar ook een man die elke uitzonderingssituatie herkent. Direct weer in dienst nemen, al was het alleen maar als adviseur.
Vind ik leuk
Blueman +1122
dinsdag 19 maart 2019 om 09:11
Ik moet vijf dagen in de week werken, moet iedere dag meer dan een uur reizen naar mijn werk en verdien ook nog eens veel minder. Wat hebben die voetballers die van hun hobby hun werk hebben gemaakt toch een zwaar leven!
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 09:14
Ik hoop dat ze op 31 maart ook een beetje moe zijn...😁
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:25
Ik hoop van niet, naar je reactie is te leuk om niet te reageren. Een like voor jou.
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 09:38
Thnx maat😀. Dat de beste maar mag winnen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:03
Daar valt wel de beslissing denk ik. Als wij winnen komt er weer hoop en vertrouwen ( ook al scheelt het dan nog 2 punten) en jullie worden misschien wat zenuwachtig ( hoop ik 😉). Als jullie winnen is het zo'ie'zo gespeeld. Met gelijk spel hou ik een heeeel klein beetje hoop ( ijdele ? ).
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:34
Er zijn heel veel foute varianten op het woord "sowieso", maar zelfs in dat lijstje komt de variant "zo'ie'zo" niet voor. Hulde!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:38
Bedankt schoolmeester Douwe. Nu ook nog effe 😉, inhoudelijk reageren graag.
Vind ik leuk
Downvalley +300
dinsdag 19 maart 2019 om 09:20
Wannear gaat Vp eens onrust stoken bij een andere Nederlandse club.....
Er zijn bij andere clubs meer zorgen.....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:21
KNVB zijn schuld moeten die grote jongens van Ajax gewoon twee weken rust geven
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:22
"En reizen is heel vermoeiend. In die zin zijn topwedstrijden in de Champions League slopend"

Tel daarbij op dat ze in de winterstop naar Amerika gaan en je ziet dat de spelers van Ajax eigenlijk geen rust hebben gehad.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
mcmodd +28752
dinsdag 19 maart 2019 om 09:32
Maar Pruim, daar zat een commercieel belang bij dat van de commercieel directeur moest worden gediend. Uiteindelijk kost dat Ajax misschien wel de titel, en daarmee een hoop centen. Hoe paradoxaal kan het zijn?
Vind ik leuk
AZVork +3062
dinsdag 19 maart 2019 om 10:06
Het zijn allemaal dichtbij tripjes. Kan zo slopend niet zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 09:34
Fnuikend?
Vind ik leuk
Sideburnn +3235
dinsdag 19 maart 2019 om 09:38
Periodisering....in Engeland en Duitsland spelen ze zonder problemen meer wedstrijden en lijken de spelers sterker op veel vlakken.
Je hoort van hollandse spelers in deze landen dat ze altijd ff nodig hebben om aan te haken bij de rest als ze op trainingkamp zijn.
Lijkt mij dan dat ze in Nederland te weinig trainen.
Vind ik leuk
AZVork +3062
dinsdag 19 maart 2019 om 10:03
Ten Hag is nu eenmaal geen prijzenpakker. Dat was al bekend. Bedte zal zijn een andere trainer en wel direct willen ze de cl winnen. Kost een paar centen maar levert wel wat op.
Vind ik leuk
Bennamari +299
dinsdag 19 maart 2019 om 10:29
Ajax is ver gekomen in de championsleuge puur omdat ze dit seizoen gewoon super goede spelers hebben en je ziet het gelijk de jong weg de ligt gaat weg Ziyech gaat waarschijnlijk weg nou dan weet je gewoon dat ze dat soort spelers gewoon niet kunnen vervangen omdat ze gewoon zeldzaam zijn bovendien is Tadic echt een versterking voor Ajax maar denk dat zonder Ziyech hij niet de bal kan krijgen zoals hij dat graag heeft
Vind ik leuk
Muscles +2091
dinsdag 19 maart 2019 om 10:53
Gewoon niet klagen maar dragen kan ook. Salaris vereist het verschil te maken. Bobby Haarms, reïncarnatie gewenst
Vind ik leuk
Bas49 +24
dinsdag 19 maart 2019 om 12:59
In het huidige ontwikkelproces van dit gemiddeld jonge team worden strategisch verkeerde keuzes gemaakt. Iedereen is het erover eens dat landskampioenschap de hoogste prioriteit moet hebben . De doelstelling in CL Is inmiddels ruischoots gehaald. Het is strategisch dom, dat de wedstrijd tegen PEC vorige week ingehaald moest worden, wat onnodig ruimte voor herstel is misbruikt ..... dom!
Ook moet niet alle energie gestopt worden in het overleven van de kwartfinale. Die lat kan volgend seizoen omhoog.
Voor nu is de hoogste prioriteit. Een klinkende overwinning op PSV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws