VP-voetbalkantine: 'Stengs had Oranje-oproep meer verdiend dan Berghuis'

VP-voetbalkantine: 'Stengs had Oranje-oproep meer verdiend dan Berghuis'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 17:00di 19-03-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Becker verdient lange schorsing voor trappen Danny Buijs'

Stelling 2: 'Kluivert moet meer gaan spelen en een stapje terug doen'

Stelling 3: 'Stengs had Oranje-oproep meer verdiend dan Berghuis'

Plaats een reactie

El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 11:49
1. heeeeeeeeeel lang
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 19 maart 2019 om 11:55
Stelling 1: 'Becker verdient lange schorsing voor trappen Danny Buijs'

Zal stelling 2 dan worden:

Stelling 2: 'Tagliafico verdient lange schorsing voor trappen Svensson' ??? Die kan je in één lijn trekken en hadden beiden bestraft moeten worden in mijn ogen.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:57
Verschil is wel dat de VAR de actie van Tagliafico heeft beoordeeld en de actie van Becker niet heeft gezien
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 19 maart 2019 om 12:03
moet je nagaan, dan zou bij Tagliafico niet eens alleen de speler alsnog geschorst moeten worden, maar ook de VAR ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:09
Ik vind de overtreding van Tagliafico ook zeker rood, snap ook niet dat de VAR niet ingreep. We hebben hier best wel geluk mee gehad, maar doordat de VAR het beoordeeld heeft is een straf voor hem niet aan de orde
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 19 maart 2019 om 12:46
Nee dat weet ik ook wel. Maar dat is net zo scheef als dat een crimineel wordt vrijgesproken vanwege een vormfout... net zo schandalig...
Vind ik leuk
Snapje? +9949
dinsdag 19 maart 2019 om 14:08
Zijn er geen topics over psv-ers of ex psv-ers. VP staat vol over Ajax of ex Ajax spelers, kleine clubs moeten ook een eerlijke kans krijgen hoor!
Vind ik leuk
goekie4 +1650
dinsdag 19 maart 2019 om 15:57
Zuigen daarentegen moet geen kans krijgen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:57
Moeten toch wat schrijven over de tweede club van nederland over prijzen kunnen ze al 5 jaar niks schrijven zure zult
Vind ik leuk
Snapje? +9949
dinsdag 19 maart 2019 om 18:52
Voor alle kinderen van 5 is PSV idd de club van de Nederlandse competitie, baby!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:53
Jij snapt niks maar ja wat wil je👃
Vind ik leuk
Snapje? +9949
dinsdag 19 maart 2019 om 18:56
Je praat als een baby en je reageerd als een baby! Ik ben blij dat PSV je cluppie is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:58
En ik de 👃club van jou
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:56
En de hoeveelste keer is dit dat een ajacied geen rood krijgt terwijl hij wel rood verdient?
Vind ik leuk
RenW +5772
dinsdag 19 maart 2019 om 12:35
wobo stop er is mee, dit gaat over Becker.
Stomme vergelijkingen steeds, heeft er niks mee te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:57
ze hadden allebei rood verdient dus geen slechte vergelijking
Vind ik leuk
RenW +5772
dinsdag 19 maart 2019 om 20:31
Ja dat kan, maar het gaat nu over Becker. Ik heb er wel meer gezien dit weekend.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
levenslang...............slachtpraktijken.......
Vind ik leuk
Metal +3479
dinsdag 19 maart 2019 om 14:53
Tuurlijk moeten iemand die een ander schopt tijdens een voetbalwedstrijd worden gestraft. Die is toch complete waanzin. Hoe die Becker tekeergaat, mss ook een drugstest bij hem doen. Wat een idioot.

Stelling 2 over Kluivert; Kluivert moet gewoon gaan presteren. Zo geweldig is dat Roma toch ook weer niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:14
Als dat rood was dan ben ik klaar met voetbal kijken... Geen enkele intentie tot wat dan ook. Heeft hem wss helemaal niet gezien. Duwde hem weg met zijn voet, maar ik denk dat hij het zelf helemaal niet door had.

En jij bent ook verschrikkelijk irritant... Je zoekt echt alles om te zeggen dat Ajax zogenaamd de VAR altijd mee hebt, maar PSV heeft hem 2 keer zo vaak mee...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:16]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:11
Over de rode kaart ben ik het eens, maar dat VAR gedeelte...
Vind ik leuk
David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 11:49
Kan natuurlijk niet dit, een schorsing van een paar wedstrijdjes moet genoeg zijn denk ik zo.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 14:07
Mja, ik vond het ook idioot, maar het leek Danny zelf allemaal weinig te boeien.

Dus als hij het ok vind dan moeten ze bij ADO zelf maar kijken wat ze ervan gaan maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:49
Is toch al klaar??
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
Eens, dit kan en mag echt niet. Kappen met dat soort gedrag, dus een schorsing is op zn plaats lijkt me.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
dinsdag 19 maart 2019 om 12:08
1. Yep 8 wedstrijden.

Wel opmerkelijk dat Taglifico niet wordt onderzocht gezien alle scheidsrechters volgens Sjaak tegen Ajax zijn.

Wat zouden de reacties zijn in de media en op forums als Lozano deze trap had gegeven aan de AZ speler i.p.v. Taglifico?

Mmm...zoiets waarschijnlijk:

G*dverd****...minimaal 8 wedstrijden schorsen die Mexicaanse matennaaier!!!...

Zoiets toch?

Stelling 2: Moet Koeman Ajax Spelers sparen as donderdag?

Antwoord: Ja dat moet, weet je hoeveel wedstrijden Ajax al heeft gespeeld?

44!!!!!!!!
44????

Ja 44 wedstrijden en ook nog eens x 90 minuten. Ongelooflijk is dat.
2 x 42,5 minuut zou eigenlijk de duur van een wedstrijd moeten zijn.

Stelling 3: Moet Ajax beroep aantekenen bij de UEFA m.b.t. oneerlijke coëfficiënt-lijsten per land?

Antwoord: Ja want iedere NL club verliest expres Europees om Ajax dwars te zitten.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 17:08
Snik Snik zullen je ouders wel horen uit slaapkamer of niet.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
dinsdag 19 maart 2019 om 19:31
Verder nog meer uit je nek te kletsen????
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
dinsdag 19 maart 2019 om 20:51
Grapje beste koekie en Donny hè.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
woensdag 20 maart 2019 om 15:16
Ja, ja nu is het een grapje. Daar gebruik je dan knap veel tekst voor. Daardoor lijkt het voor meerdere personen dus dat je serieus bent.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
woensdag 20 maart 2019 om 17:48
Oké, toch was de insteek een grapje.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 19 maart 2019 om 12:31
Spelers horen hun tegenstanders nooit te schoppen, sowieso horen mensen elkaar niet te schoppen. Dat hij dan ook nog de trainer van een tegenstander zo schopt verdient natuurlijk een schorsing. De zwaarte daarvan laat ik lekker over aan de strafcommissie. Die heeft de bevoegdheden en de kennis.
Vind ik leuk
goekie4 +1650
dinsdag 19 maart 2019 om 16:00
Dat ze over de juiste kennis beschikken is een aanname, soms zie je de gekste dingen.
Daarentegen vraag ik me wel af of zijn actie bewust gericht was op Buijs.
Trainer of geen trainer, dit hoort niet op een voetbalveld thuis en hoort ten alle tijden een schorsing op te leveren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:33
ja heel erg lang. minstens 5 jaar voor zo'n doodschop.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
dinsdag 19 maart 2019 om 12:39
Ik zou Becker schorsen voor een paar wedstrijden, maar ik zou Buijs ook een wedstrijdje schorsen! De trainer komt zijn trainersvak uit om deel te nemen aan de chaos. Ik snap dat hij de boel wil sussen en wil opkomen voor zijn spelers, maar in dergelijke situaties vind ik dat scheidsrechters en grensrechters dat moeten doen. In het verleden moest de scheidsrechter altijd afstand houden om het overzicht te bewaren. Nu is er echter een VAR, die zou hier het overzicht moeten houden zodat de scheidsrechters de boel kunnen sussen!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:50
Buys hoort daar niet te zijn.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 19 maart 2019 om 14:06
Er stonden 22 man elkaar in de haren te vlliegen, een beetje de boel sussen was wel op z'n plek daar. Was anders één grote slapstick geworden met 5~6 rooie kaarten.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
dinsdag 19 maart 2019 om 19:30
Dat had wel beter geweest 5 - 6 x rood.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:40
De actie van Becker overschrijd natuurlijk elke fantsoennorm.
Vind ik leuk
gerard.. +1004
dinsdag 19 maart 2019 om 14:18
Kluivertje bepaald niet of hij meer moet spelen. Hij had een betere doel moeten uitkiezen en niet voor geld. Ik zie hem nog op vliegveld aan komen in Rome. Hij voelde zich een filmster . Ik zei toen al tegen mijn vrouw zie hem genieten van de aandacht. Dit is meteen het mooiste moment in de 4 jaar voor hem.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:33
Stapje terug? NAC zoekt nog een aanvaller
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 14:57
1. heb het niet gezien dus weet het niet.
2. Ja maar had hij maar van te voren moeten bedenken.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 19 maart 2019 om 17:05
3 Ja
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 17:05
Doe nou eens rustig aan met die jongens, Stengs komt er wel, maar komt ook net pas kijken, als je maar steeds zo snel voor Oranje geselecteerd wordt dan gaat het veel te snel en lijkt het geen enkele uitdaging te zijn om dat te bereiken.

Die lat moet omhoog, dus Stengs moet er nog harder voor werken. Ik vind het een leuk ventje en een goede voetballer, dus laten we nou eens rustig aan doen en die jongens niet te snel omhoog praten, daar worden ze alleen maar minder van.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:16
Stelling 3: oneens, ik vind Berghuis ondanks zijn mindere seizoen completer, Stengs daar zou ik nog een jaartje mee wachten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:23
3. Laat Stengs nog maar ff lekker met rust, het gaat goed zo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:24]
Vind ik leuk
rinirat +4208
dinsdag 19 maart 2019 om 17:25
3 Ik vond stengs en Til zondag de 2 zwakste van AZ
Vind ik leuk
AZVork +3074
dinsdag 19 maart 2019 om 17:27
3. Vind het niet. Stengs is niet bepaald op het niveau van voor zijn blessure.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:36
3 Stengs is nog niet klaar voor Oranje!
Vind ik leuk
falcon +51
dinsdag 19 maart 2019 om 17:45
Stelling 3, Neee, Stengs wordt veel te veel gehyp, hij was tegen Ajax de slechtste speler op het veld, net als tegen Zwolle miste hij twee keer alleen voor de keeper. In de 21ste minuut had hij pas zijn eerste balcontact, leed veel te makkelijk balverlies. Ik volgde hem, omdat Van Hanegem een lovend artikel over hem schreef afgelopen vrijdag. Berghuis, is veel verder in zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
Andreh +1203
dinsdag 19 maart 2019 om 17:56
Ik als ADO fan, zou het niet erg vinden als Becker voor 3 wedstijden wordt geschort. Gedrag is ontoelaatbaar. Zeefuik van Groningen ook, levensgevaarlijke belachelijke harde duw in de rug, wat een ernstige blessure had kunnen opleveren. Buis verdiend lof en geen straf voor zijn ingrijpen om erger te voorkomen. Kluivert vond zichzelf al helemaal top, betaald nu de tol. Stengs is een supertalent, maar nu nog niet voor Oranje. Berghuis totaal uit vorm , had niet geselecteerd mogen worden
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:59]
Vind ik leuk
Kuip +10256
dinsdag 19 maart 2019 om 18:24
Stelling 3: geen van beiden hebben het verdient. Berghuis speelt matig bij Feyenoord en zal nooit beter worden. Stengs is een talent zegt men, maar het valt mij allemaal nogal tegen. Ik vind dat hij veel onnodig balverlies lijdt en fysiek nog veel te kort komt. Ik heb het echte talent nog niet kunnen ontdekken.
Vind ik leuk
Cantona +1412
dinsdag 19 maart 2019 om 18:28
Stelling 1 : ja
Stelling 2 : wat is er met Kluivert dan?
Stelling 3 : nee,
net terug, laat hem eerst maar weer op z'n oude niveau terug
komen.
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 19 maart 2019 om 18:37
st 2: 5 a 6 stapjes achteruit !!
st 3: . . bijlange na niet, . . appels en peren vergelijken !!
Vind ik leuk
Eimersweide +9635
dinsdag 19 maart 2019 om 18:52
Stelling 1: Becker verdient een bos bloemen voor het trappen van Buijs.
Vind ik leuk
Smithsonian +45263
dinsdag 19 maart 2019 om 18:59
Stelling 3:jep. Berghuis oproepen is zinloos.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:08
Eens
Vind ik leuk
RGB +2038
dinsdag 19 maart 2019 om 19:21
Stelling 1 - ik heb geen idee, heb het niet gezien.
Stelling 2 - meneer Kluivert zal wel moeten
Stelling 3 - nee
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
dinsdag 19 maart 2019 om 19:27
1. Ja. Maar Buijs zelf ook.

2. Ja.

3. Geen van twee.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:00
Waarom Buijs ook?
Hij heeft de boel juist gesust.
3. Voor Stengs is het nog te vroeg, zijn tijd komt nog wel.

Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
woensdag 20 maart 2019 om 15:14
Hoe goed de bedoelingen van Buijs ook zijn; hij mag het veld niet betreden. En in een soortgelijk geval is in het verleden al 1x een trainer in Nederland er voor bestraft.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:52
Ik weet niet welke wedstrijd je bedoelt maar als dat zo is dan was dat toen ook niet terecht. In dit geval vind ik het een goede beslissing van de knvb soms moet je juist wel naar de situatie en de intentie kijken.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
vrijdag 22 maart 2019 om 14:56
Nogmaals: Hoe goed de bedoelingen van Buijs ook zijn; hij mag het veld niet betreden. Dat zijn nu eenmaal de regels. Ik zeg niet dat ik het met die regel eens ben, maar zolang die regel er is zul je als KNVB je eigen beleid moeten volgen.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
dinsdag 19 maart 2019 om 19:36
Zowel Stengs als Berhuis hebben het niet verdiend.. beiden zijn prima spelers maar niet productief genoeg..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:02
Berghuis is wel productief als hij in vorm is maar nu totaal uit vorm. Er is verder echter niet echt een alternatief.

Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 19 maart 2019 om 22:57
Berghuis is wel productief hoor, staat vooralsnog op 11 assists en 8 doelpunten in de eredivisie. Vorig seizoen had hij 18 doelpunten en 14 assists.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
woensdag 20 maart 2019 om 07:22
Kortom.. hij was vorig jaar productief..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:39
klopt, dit jaar totaal uit vorm.
Van mij had hij ook niet opgeroepen hoeven worden, maar ik zou ook niet zo snel een alternatief weten.
Vind ik leuk
Cookee +13015
dinsdag 19 maart 2019 om 19:38
Laat Kluivert het eerst maar eens laten zien, die naam hoort niet eens genoemd te worden.

Stengs had tegen Ajax even moeten scoren, het is een fijne speler maar die is nog niet zover. Een topper laat het in de top zien, niet tegen kleintjes.
Vind ik leuk
meloen87 +847
dinsdag 19 maart 2019 om 20:32
1. Respectoos was het, dus een schorsing is meer dan logisch.
2. Dat heeft iedereen natuurlijk al van mijlen ver weg kunnen zien aankomen. Die jongen komt bij een grote club als AS Roma, op zo'n jonge leeftijd, nooit aan spelen toe, mits hij een soort Messi is. Kluivert is echt niet zo talentvol als veel mensen denken, en hij kan gewoon beter weg daar.
3. Lijkt me logisch, Stengs is in bloedvorm en Berghuis is al heel het seizoen lang wisselvallig. Dat hij Vilhena oproept begrijp ik, want hij is echt nuttig als stormram. Maar Berghuis, daar snap ik echt helemaal niks van, die heeft niet diezelfde functie.
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 19 maart 2019 om 20:34
Stelling 3, Duh, hij is 20x beter.
Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Had Stengs er tenminste eentje in moeten leggen.
Vind ik leuk
Erik7494 +1499
dinsdag 19 maart 2019 om 23:02
Ik snap die Stengs hype niet. Hij is meestal, afgezien van een paar momenten, doorgaans gewoon de slechtste speler bij AZ.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:26
Ik zie Stengs praktisch elke week. Hij komt langzaam terug. Het is belachelijk om hem nu te selecteren en je doet ieder ander in vorm te kort. Hij heeft gemiddeld 2 a 3 goede acties per wedstrijd. De studio sport momenten zeg maar. Verder nog erg slecht. Logisch toch