Cillessen wijst op 'lastige periode': 'Jammer dat je donderdag en zondag speelt'

Cillessen wijst op 'lastige periode': 'Jammer dat je donderdag en zondag speelt'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 11:18di 19-03-2019 om 11:18

Volgens Jasper Cillessen is het een 'lastige periode' voor het Nederlands elftal om weer in actie te komen. De laatste keer dat Oranje de eerste interland in een kalenderjaar won was in 2012.

"Het is altijd wel even lastig, ja", aldus Cillessen tegenover het Algemeen Dagblad. "Deze periode is een drukke tijd bij de club, iedereen heeft veel wedstrijden. Nu is het ook jammer dat je nu donderdag en zondag speelt. Een bondscoach en een spelersgroep hebben altijd liever zaterdag/dinsdag, zodat er iets meer tijd is voor herstel of juist om jongens te prikkelen."

Toch moet het goede gevoel volgens de doelman de doorslag kunnen geven. "Ik zie spelers met een goed gevoel binnenkomen. En als je een goed gevoel hebt, speel je vrijer. Er zijn ook geen nieuwe gezichten en geen debutanten. Dus iedereen kent elkaar, er is niemand die hoeft te wennen aan Oranje."

Achter de naam van Cillessen stond lange tijd een vraagteken, maar de goalie is op tijd fit en kan spelen. "Ik heb alweer twee weken goed kunnen trainen en ook probleemloos een wedstrijd gespeeld om de Copa Catalunya", stelt hij.

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 11:20
Jezus man, het geklaag over werken. Nou ja werken...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:22
Geklaag? De enige die hier klaagt ben jij. Voor de rest geen idee wie er klaagt.
Vind ik leuk
pos +9979
dinsdag 19 maart 2019 om 11:25
Lees het stuk dan ook eerst. Nou ja Jasper gaat van een ritme van 1 wedstrijd per maand naar 2 wedstrijden in 4 dagen. Let op mijn woorden die gaat uitvallen met kramp.
Vind ik leuk
abraksas +2713
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
Lees jij dan ook het stuk eens.
"Deze periode is een drukke tijd bij de club, iedereen heeft veel wedstrijden."
Je weet hopelijk wel dat de keeper niet de enige is die meedoet aan zo'n wedstrijd he?
Vind ik leuk
pos +9979
dinsdag 19 maart 2019 om 11:59
Het is een lastige periode vind ik klagen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:31
Ik heb het stuk gelezen en volgens mij spreekt hij gewoon uit hoe hij er over denkt maar ik zie hem nergens klagen. Als je dit al klagen vindt..?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:21
De nummer 1 keeper van NL!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:21
Spelen om te winnen!
Vind ik leuk
Raziel +146
dinsdag 19 maart 2019 om 11:22
Drukke periode bij de club? Daar hebben Cillessen en Depay géén last van. :P
Vind ik leuk
Erik-Vites +1058
dinsdag 19 maart 2019 om 11:23
Kom op zeg....
Jullie worden al zo lekker rijkelijk betaald voor je hobby!
Ga lekker moeilijk doen.
Je hoeft maar 90 minuten te vlammen in de week, dat krijg ik bij mijn baas er niet door heen....
Vind ik leuk
Mazraoui +3966
dinsdag 19 maart 2019 om 11:43
Hij heeft gewoon gelijk. Heeft niets met geld of vrije tijd te maken maar met logisch nadenken
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:44]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:08
Waarom snappen mensen hier echt niks van topsport? Het is niet maar 90 minuten vlammen. Het is je hele leven in het teken zetten van. En kneiterhard trainen. Niet na het werk nergens meer aan denken, en met de voetjes op de poef met een biertje voetbal kijken
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:25
je speelt tegen Wit Rusland. Dat zou je zonder voorbereiding moeten kunnen winnen. En als er nog spelers geprikkeld moeten worden na het missen van twee eindrondes is er ook iets niet goed.
Vind ik leuk
soccer02 +753
dinsdag 19 maart 2019 om 11:50
Ik vind dat Jasper gelijk heeft. Ook het feit dat sommigen landen eerst een vriendschappelijke wedstrijd spelen. Nu zit Duitsland in de poule van Nederland. Die spelen een wedstrijd een dag eerder en het is ook nog eens vriendschappelijk. Dus zij kunnen spelers sparen. Terwijl Nederland dat niet kan. Want Nederland speelt 2 kwalificatie wedstrijden. En Nederland moet ook niemand onderschatten. Al is het wit rusland. Nederland heeft zich al twee toernooien niet weten te plaatsen en daar zaten ook tegenstanders bij van het niveau Wit Rusland.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:45
.MARC Celissen is er.. dus maak er ff werk van .zou ik zeggen .!!
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
dinsdag 19 maart 2019 om 13:12
Iedereen heeft veel wedstrijden.... Behalve ene bankzitter bij barca natuurlijk.
Vind ik leuk
Hazelnoot +197
dinsdag 19 maart 2019 om 16:30
Hij speelt zelden, en nog klagen. Wat een grap dat deze speler is opgeroepen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:09
Volgens mijn heeft Zoet meer wedstrijden gespeeld. Hem hoor ik hier nooit over. Pfff weer spelen in Oranje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws