Dumfries reageert op fluitende fans: 'Hebben niet zoveel verstand van voetbal'

Dumfries reageert op fluitende fans: 'Hebben niet zoveel verstand van voetbal'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 11:26di 19-03-2019 om 11:26

PSV-verdediger Denzel Dumfries vindt niet dat hij een mindere periode doormaakt. De Oranje-international stelt zich verder niet veel aan te trekken van het fluitconcert dat hem ten deel viel in de thuiswedstrijd tegen NAC.

"Je merkt gewoon om je heen dat je wat artikelen voorbij ziet komen. Ik ben het er niet mee eens dat het een mindere fase is in mijn carrière", aldus Dumfries voor de camera van RTV Rijnmond. "We gaan gewoon lekker door. Natuurlijk zitten er mindere wedstrijden tussen. Aan het begin van het seizoen wist ik ook dat ik wat wedstrijden minder zou spelen. Daar ontkom je niet aan."

Dat hij werd uitgefloten door een deel van de PSV-aanhang, doet Dumfries ogenschijnlijk weinig. "Maar een enkeling begint met fluiten, waarvan ik denk: die hebben niet zoveel verstand van voetbal. Je staat 1-0 voor en het voetbal loopt iets minder. Alleen je wint alsnog die wedstrijd."

Poll

Zit Dumfries momenteel in een mindere fase?

(1114 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 11:28
Hoe kan hij nou zeggen dat hij niet in een mindere fase zit.. Hij speelt lange na niet zo goed als voor de winterstop. Het vertrouwen lijkt ook wat minder, hij komt minder vaak op.
Vind ik leuk
John Garp +5396
dinsdag 19 maart 2019 om 11:32
Dat ie minder vaak opkomt, kan ook weleens aan een opdracht van de trainer liggen, waarschijnlijk omdat Lozano verzaakt in zijn verdedigende taken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:33
Dat zou ook nog eens kunnen, maar waarom zou je als trainer iets veranderen als je voor de winterstop bijna alles wint.
Vind ik leuk
John Garp +5396
dinsdag 19 maart 2019 om 11:38
Blijft speculeren. Toch een poging:
Middenveld werd steeds minder door vormverlies, waardoor het niet meeverdedigen van Lozano een groter probleem wordt, dat probleem schuift dan door naar de verdediging.
Een soort domino-effect dus.

Bommel zei ook dat de resultaten en hoge uitslagen voor de winterstop eigenlijk van boven hun kunnen waren. Dat vertekent.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:20]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:32
Dat hij minder vaak op kan komen komt echt niet alleen door hem. Als het team onder druk staat (zoals dat bijv. tegen VVV regelmatig zo was) heb je het als back gewoon druk zat met verdedigen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Klopt, maar ze hebben niet iedere wedstrijd na de winterstop onderdruk gestaan. Hij is gewoon echt uit vorm. Speelt ook ik weet niet hoeveel ballen terug ipv vooruit. Denk dat dat wel met zelfvertrouwen te maken heeft.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
dinsdag 19 maart 2019 om 12:01
Maar als de tegenstander de bus parkeert zoals vele het hier noemen dan ligt er weinig ruimte aan de zijkant om op te stomen. Dat kan pas als je twee creatieve middenvelders hebt die allebei met een steekpass de spits kunnen bedienen. Als de vleugels dan naar binnenkomen en de tegenstander een steekpass kan geven moeten de verdedigers meer zones verdedigen zodat er ruimte komt aan de zijkant waardoor hij op kan stomen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:21
Aww joh komt wel weer goed met die jongen. Als meer mensen er over praten wordt het eerder een ding. Lekker laten gaan hij komt er wel.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
dinsdag 19 maart 2019 om 11:32
denk dat hij gewoon gepiekt heeft voor de winterstop, toen was hij echt n beest. hopen dat hij zn vorm gauw terug heeft
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:50
Misschien moet je ook eens naar de ruimte kijken die hij niet krijgt als voorheen. De ruimtes zijn klein en erg kort. Qua techniek is hij sowieso niet goed voor de kleine ruimtes en je kan ook niet als een kip zonder kop naar voren rennen. Na de winterstop en zeker na Emmen zag iedereen de zwaktes van PSV. Dus bijna elke tegenstander houdt de ruimtes nu klein waardoor het moeilijk is.

Zelfs vindt ik dat Angelino ook niet meer zo makkelijk heeft als voor de winterstop maar door zijn technische vaardigheden komt hij verder naar voren en kan hij wat meer in de kleinere ruimtes.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 11:29
Haha iets van 15000 man die er geen reet van snappen, lekker omgedacht.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
michelhx +4684
dinsdag 19 maart 2019 om 11:47
Want er floten er 15000? Hoogstens 50.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
50, nee joh zoveel passen er niet in.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 11:53
Alsof aantallen iets zegt over of het klopt.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
Nee eigenlijk niet, ben sowieso in 99% vd gevallen tegen het uitfluiten van je eigen spelers.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 12:04
Ik ook. Daarnaast vind ik het niet vreemd als een prof er meer van weet dan een niet prof. Ook als die niet-profs met meer zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:41
De realiteit toont zijn gelijk. Hoeveel fluiters het er ook mogen zijn, zij staan naast het veld, Dumfries d'rop.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19232
dinsdag 19 maart 2019 om 11:29
Domme teksten. Duidelijk dat hij minder speelt en als je dat zelf niet ziet zal daar voorlopig wel gene verbetering in komen.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1850
dinsdag 19 maart 2019 om 14:37
Idd, speelt letterlijk alle ballen terug naar Schwaab of Zoet. Komt niet meer op en als ie vooruit speelt is het balverlies.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
Overstoorbaar door gaan is ook het beste. Dat psv minder draait ligt niet alleen aan dumfries m.i.
Vind ik leuk
Artikia +344
dinsdag 19 maart 2019 om 11:33
Eens, ook Angelino heeft moeite op te komen de laatste tijd. Voetballend draait PSV minder als geheel, en als we de controle niet hebben dan kunnen de backs ook niet zo vaak opkomen. Verdedigend staat Dumfries gewoon prima.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Angelino?? Hij is de enigste van PSV die een hoog niveau haalt en dat zie je aan zijn spel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:37
Dat klopt zeker!.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
dinsdag 19 maart 2019 om 11:38
Beste LB van de Eredivisie samen met Tagliafico ook als Ajax minder speelt is Tagliafico ook het beste van het team.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:14
Amen!
Vind ik leuk
Artikia +344
dinsdag 19 maart 2019 om 11:41
Daar ga ik ook niet tegen in. Als Angelino de bal krijgt in de aanval gaat het prima. Mijn punt is dat hij de laatste tijd iets minder de bal krijgt hoog op het veld, net als Dumfries. Ze moeten nu vaak rond de middenlijn iets met de bal bedenken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:57
En daar hebben ze dan ook een probleem omdat het geen opbouwers zijn, evenals Schwaab. Er is ook weinig diepgang en beweging op het middenveld en ook Rosario lijkt de bal liever niet als wel te willen hebben, dacht echt dat het aan Hendriks lag dat het middenveld van Psv zo stroef liep maar wat ik zondag heb gezien zie ik liever hendriks spelen dan rosario. Maar vooralsnog worden de punten gehaald en is de voorsprong op Ajax weer 5 punten
Vind ik leuk
Artikia +344
dinsdag 19 maart 2019 om 12:46
Het ligt ook wel een stukje aan de spelers natuurlijk, maar vooral aan de speelstijl vind ik. We spelen echt met een controlerend blok, wat ervoor zorgt dat je eigenlijk maar 4 spelers voorin hebt staan. Bij Ajax staat alleen of Schone, of Frenkie als controleur en de ander is dan voorin aanspeelbaar. Dat neemt iets meer risico met zich mee, maar je kan dan wel makkelijker voetballen, en dus hebben de backs meer ruimte, wat het nog makkelijker maakt. Alleen heeft Ajax maar 2 spelers achterin bij een tegenaanval. Dat kan met De Ligt en Blind, maar met Schwaab en Viergever is dat geen optie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:51
Bij ons is het ook vaak wat vermakelijker om te zien al verdien je daar geen punten mee. We gaan het zien op het einde van de rit wie er met de schaal aan de haal gaat ;-)
Vind ik leuk
De fries +2053
dinsdag 19 maart 2019 om 15:59
Rosario doet vaak voor spek en bonen mee
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:00]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:14
Net zo als Hendrix de laatste tijden. Dan kies ik eerder voor Rosario.
Vind ik leuk
De fries +2053
woensdag 20 maart 2019 om 13:19
Mee eens maar hendrix doet nog wel zijn verdedigende taken.. Rosario blijft in de zone.. doet niks!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:56
Vindt ik van Hendrix ook tegenwoordig minder staat meer in de weg dan dat hij de ballen blokt of af pakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:55
En toch is hij ook minder dan voor de winterstop. Zijn voorzetten zijn minder, hij komt minder langs zijn man. Maar doet zijn werk nog altijd goed.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:36
Beide spelers moeten de bal in de loop krijgen, daar ligt hun kracht. Opbouwend zijn het gewoon niet de beste spelers, maar verdedigend staan ze hun mannetje en als je ze in hun kracht gebruikt ook aanvallend van grote toegevoegde waarde
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:54
Juist en precies wat Artikia hier vermeld. Want ik vindt zelf dat Dumfries zowel aanvallend als verdedigend tot zijn recht komt. Alleen aanvallend minder dan voor de winterstop, met name hoe de tegenstander zich nu verweerd tegen PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:59
Ja is ook logisch. Hopelijk winnen wij in Amsterdam en word het weer spannend, al zal jij daar anders over denken 😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:02
Hahaha daar denk ik zeker anders over. Is een gelijkspel ook goed🙈 dan nog steeds spannend, want we moeten nog naar Alkmaar en Arnhem 😅
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:11
Nee ik zie liever een overwinning ☺️
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:27
Haha ja snap ik. En ik zie PSV liever winnen maar dat snap jij ook wel😊
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:46
Natuurlijk, dus ieder voor zich en God voor ons allen ! ;-)
Vind ik leuk
David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
"Maar een enkeling begint met fluiten, waarvan ik denk: die hebben niet zoveel verstand van voetbal.'

Wel leuk dat hij dit durft te zeggen tegen zijn eigen aanhang.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
Als je je eigen spelers uitfluit heb je in elk geval geen verstand, ook het woord supporter is dan niet op deze persoon van toepassing of hij snapt het woord ook niet. Ik vind het een goede uitspraak van Dumfries jij niet ?
Vind ik leuk
David001 +63
dinsdag 19 maart 2019 om 11:39
Jawel, vind het juist leuk dat hij dat doet maar je maakt jezelf er niet populairder mee. Belachelijk dat je eigen spelers uit gaat fluiten, helemaal als je voor staat en ook nog is bovenaan de ranglijst. Hoop dat hij de monden van zijn eigen supporters kan snoeren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:41
Supporters moeten elkaar corrigeren, dat gefluit is verschrikkelijk irritant en slecht voor een speler zijn vertrouwen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:01
Dit probeerde ik ook iemand uit te leggen maar tevergeefs 😒
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
Oohh jawel hoor hij heeft tenminste ballen om dit te zeggen... En het waren een handvol die hem uitfloot. En oost die er heel goed op reageerde:)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:58
Hele goede uitspraak inderdaad. Dezelfde supporters stonden zondag te juichen voor de buis toen Dumfries die bal tegenhield. Want hij redde PSV daar echt op een geweldige manier zoals hij zo vaker doet maar dat zien ze niet;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:00
Dat was een 100% goal geweest indd. Maar aan zijn inzet ligt het sws nooit. Je moet hem enkel niet op laten bouwen, daar ligt zijn kwaliteit niet
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:04
Zijn inzet is geweldig sinds dag 1 al. Opbouwen is inderdaad niet zijn ding maar is wel PSV zijn spel. Alleen zijn de ruimtes nu kleiner waardoor hij minder naar voren kan spelen ook vanwege zijn mindere techniek.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:14
Minder opties om aan te spelen ook. Psv mist een middenvelder die graag de bal wil hebben. Ja ihattaren wel maar van een 17 jarige mag en kan je dat niet elke wedstrijd 90min verwachten
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:29
Daar heb je gelijk in. Maar als hij de beste is met nog 8 wedstrijden te gaan waarom niet. Je hebt altijd nog sadilek die wilt ook graag de bal en speelt meer vooruit. Of toch maar guti de kans geven, of ihattaren voor 70 minuten opstellen en daarna maar de kans aan pereiro geven als dat maar helpt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:49
Tja het zijn keuzes voor van Bommel, maar dat er te weinig voetballend middenveld staat is mij wel duidelijk. Pereiro is een fantastische speler, aleen hij lijkt er zo vaak geen zin in te hebben. Behalve tegen ons vaak wel ;-(
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:40
Ja en dat is zeer jammer voor ons😥 zo een mooie voetballer met een mooie traptechniek.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Als je dat in Amsterdam zegt, ben je arrogant.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 11:30
Hij speelde goed toen tegen Frankrijk
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:31
Kan toch gewoon eens een mindere fase zijn. En dan kunt gewoon zeggen dat die nu is aangebroken is niks mee. Gewoon eens kritisch op jezelf zijn! Nu gewoon weer focus en door
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:33
Al zou hij ook in een mindere fase zitten, neemt niet weg dat ik hem uitzonderlijk vindt voetballen voor iemanddie 5 á 6 jaar nog bij een amateurploeg speelde.
Vind ik leuk
jayc +140
dinsdag 19 maart 2019 om 11:35
Hebben de meeste fans van PSV niet, anders hadden ze wel een ander club als favoriet. LOL.


geintje boys... niet meteen huilen doen. Ieder zijn ding.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:39
Doet hij goed, doorgaan en je stinkende best doen. Hij stopt veel energie in zijn wedstrijden. En ja het gaat iets minder, maar hij komt wel weer met zn acties. Goeie gast volgens mij, vind hem altijd wel grappig overkomen in de interviews.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
Een matige speler maar die er lomp tegen in kleunt. benieuwd of hij volgend seizoen zich nog zo kan handhaven. Luckassen en Dumfries zouden een leuk duo vormen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:49]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:06
Ik hoop dat die Luckassen het nog gaat maken. Met een verstandige speler naast hem kan dat misschien wel wat gaan worden.
Vind ik leuk
Amnesia +323
dinsdag 19 maart 2019 om 11:50
Ontzettend overschat deze Dumfries.
Vind ik leuk
AVDV +1628
dinsdag 19 maart 2019 om 12:31
In welk opzicht en waar baseer je het op?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:37
Aan het feit dat hij voetballend gewoon erg erg zwak is. Werkt hard, verdedigd redelijk maar aan de bal een drama.
Vind ik leuk
AVDV +1628
dinsdag 19 maart 2019 om 12:51
Maar wie overschat hem dan? Heb nergens gelezen dat hij de beste rechtsback is, de nieuwe Dani Alves is, de toekomst van Oranje en dat er niks beters dan hem is etc. etc.

Hij doet het gewoon prima in zijn eerste jaar bij een topclub.
Vind ik leuk
Blac-ca +615
dinsdag 19 maart 2019 om 11:59
Klopt niet n ieder heeft verstsnd vsn voetbal ja,soms als aanvallende mid/mid zegt de coach ook tegen mij niet te dicht en teveel naar de zestien toe .
Opdat zo dan de linies groter voor mn spits blijven en mijn wings daarvan flink gebruik van kunnen maken ,dus ja kan ook aan de opdrachten van de trainer liggen.
Vind ik leuk
AZ14 +603
dinsdag 19 maart 2019 om 12:07
ja klopt , maar wel van Handball !!
alk ik je zie voetballen , gewoon geen verschil met rechtsbuiten handballer !
Vind ik leuk
Pieterv14 +553
dinsdag 19 maart 2019 om 12:09
Hij heeft een punt! Als je bij psv op de tribune gaat zitten heb je er niet zoveel verstand van 😜
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:11
Of juist wel verstand van 🤔
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:20
prima backie , is pas zijn eerste seizoen op topniveau ,hij heeft gewoon een beetje tijd nodig , niks mis mee
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:33
Zegt hij nog gewoon dat zijn eigen supporters geen verstand van voetballen hebben? Hij speelt minder, daar wordt op gereageerd en de supporters hebben het gedaan?? Mogen de supporters niet laten merken dat ze niet blij zijn met hoe hij speelt? Is dumfries zo een grootheid dat zijn eigen supporters alleen maar voor hem mogen juichen? Ik snap niet dat je zelf slecht speelt en dan de supporters zo een sneer geeft. Die supporters betalen geld voor goed voetbal, en niet een verdediger die denkt dat de kwaliteit van zijn spel, afhangt van hoe boos hij kan kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:37
Als je voor psv bent heb je indd niet zoveel verstand van voetbal
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
Dumfries eindelijk iemand met verstand van voetbal . Ik gok op een Dumfriesje tegen de mannetjes in het wit met een rode middenstreep 😁😁😁
Vind ik leuk
PickNikker +369
dinsdag 19 maart 2019 om 13:07
Daarom zijn ze ook voor PSV!
Vind ik leuk
Friend +400
dinsdag 19 maart 2019 om 13:27
Moet nodig zeggen over psv supporters , wat dom !
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 13:28
Slimme uitspraak.. dat wordt een Ziyechje... alleen heeft die het volledig kunnen omdraaien.. zie ik deze houthakker niet zo snel doen
Vind ik leuk
PoepWagen +2268
dinsdag 19 maart 2019 om 13:32
Arrogantie ten top en een volstrekt gebrek aan zelfkritisch vermogen dit, schokkend!
Vind ik leuk
pewi52 +28
dinsdag 19 maart 2019 om 14:07
Als hij eerlijk naar zichzelf kijkt, dan zal hij zelf toch ook zien dat hij regelmatig hele rare en domme acties doet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:01
Je eerste jaar bij een top club,na een mega groeispurt,je speeld alles,nederlands elftal erbij,doet het prima voor zijn eerste seizoen,zelfs boven verwachting,mag die dan af en toe is wat minder spelen,wordt aan gewerkt,zal alleen maar beter worden naarmaten hij meer ervaring krijgt.
Zolang hij verdedigend maar staat als een huis,dan komt het aanvallen vanzelf wel weer. Zal steeds slimmer zijn momentjes kiezen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:03]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:33
Een gebrek aan zelfreflectie zal ik maar zeggen...
Vind ik leuk
AFP +3717
dinsdag 19 maart 2019 om 16:40
Ja Dumfries dat deel van het publiek neemt geen genoegen met winst partijen met een slecht spelende Dumfries, maar dat publiek wil Dumfries bij elke wedstrijd zien knallen. De Oranjefans ook.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:53
Dumfries gewoon vertrouwen geven
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:35
Hehe eindelijk een eigen speler die de waarheid spreekt. 9 vd 10 is een SuccesSupporter daar.
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
Inderdaad Supporters die Succes hebben mooi he 🚜
Vind ik leuk
Lebowski +708
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
Youʼre in denial dude! Geen techniek wel enorme drive en 'n atleet. Dat is nu te weinig voor de volgende stap. Ik lees geen enkele zelfkritiek. Da's ook een flinke handicap zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws