'Backje' van Sevilla: 'Koeman zal niet vergeten zijn dat ik scorend vermogen heb'

'Backje' van Sevilla: 'Koeman zal niet vergeten zijn dat ik scorend vermogen heb'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 07:05wo 20-03-2019 om 07:05

Quincy Promes was lange tijd een grote meneer bij Spartak Moskou én basisspeler bij het Nederlands elftal, maar onder Ronald Koeman moet de 27-jarige aanvaller van Sevilla pas op de plaats maken. Promes weet dat zijn status veranderd is.

Zijn miljoenentransfer naar Sevilla leverde Promes in eerste instantie weinig succes op. "Een paar jaar geleden was ik nog de 'koning van Moskou', nu ben ik een 'backje' in Sevilla", lacht Promes over zijn rol in gesprek met de NOS.

De vleugelspeler werd in Sevilla omgeturnd tot 'wingback', een positie die in Oranje overbodig lijkt. "Het Nederlands elftal speelt een heel ander systeem dan Sevilla. Daar moet ik mee dealen. En de bondscoach zal heus niet vergeten zijn dat ik ook nog scorend vermogen heb."

Promes kreeg als aanvaller weinig speeltijd bij Sevilla, waarna hij in de verdediging werd gezet. "Als ik lekkere wedstrijden speel, dan blijf ik daar wel staan. Dat is een uitdaging en ik ben mentaal sterk genoeg om het te halen."

Promes begon slechts in één van de tien wedstrijden in de basis onder Koeman.

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Promes op de bank !
Vind ik leuk
Ome Sjakie +3365
woensdag 20 maart 2019 om 07:14
Dat staat buiten keif
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3968
woensdag 20 maart 2019 om 07:53
👌🏾
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:15
Marc!...KOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:25
Ik weet niet of we wel zonder dat ‘scorend vermogen’ kunnen...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Vandaag mogen we weer stemmen.
Stemt u op de linksbuiten Babel of de rechtsbuiten Berghuis?
Ja, vandaag gaan we weer los, zonder te remmen.
Vandaag is de dag van het grote gespuis.
Vandaag horen we de leeuwen brullen,
dat zijn de beesten ... die hun zakken vullen.
De lui die het voor iedereen verstieren,
ik stem maar weer op de dieren.

Was Koeman maar verkiesbaar,
hij gaat recht door zee en is onvermurwbaar.
Een man van Jan, Piet, Joris en Korneel,
dat liever dan die stropdassen met hun pikhouweel.
De leeuw moet weer brullen,
en niet zo slap l......

Kein geloel, aber fussbal spielen!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 07:14
Hup holland hup, hup wim jansen! Leuke reactie. Super!
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 07:25
Wim je bent alweer vroeg op de poëtische toer 😂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:43
In een gedicht kan ik lekker veel onzin kwijt.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 07:45
Dat kan in een gewone reactie ook hoor, dat bewijzen veel van onze mede forummers hier dagelijks 😄
Vind ik leuk
John Garp +5269
woensdag 20 maart 2019 om 08:14
Ik moest weer een traantje wegpinken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:55
Vond je het zo slecht?
Vind ik leuk
mba4u2c +3577
woensdag 20 maart 2019 om 13:49
Met dank aan Ernst Happel...
Vind ik leuk
Suck r +1003
woensdag 20 maart 2019 om 07:17
Wij gaan Quincy niet missen. De vorige bondscoach zette hem zo ongeveer als eerste op het wedstrijdformulier, maar dat is dus een misvatting gebleken. Terecht dat hij er niet meer bij is.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 07:24
Gelukkig. Voegt niets toe.
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
woensdag 20 maart 2019 om 07:35
Had ie ook scorend vermogen in Oranje?
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
woensdag 20 maart 2019 om 07:36
Doe je toevallig ook aan sinterklaasgedichten Wim?
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
woensdag 20 maart 2019 om 07:41
Scorend vermogen? Hoeveel heeft hij er gemaakt in Nederlands elftal?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:10
Ik heb wedstrijden van hem gezien toen hij nog bij spartak speelde, deze jongen was niet te houden. Had gedacht dat hij het goed zou gaan doen bij Sevilla maar het blijkt dat het niveauverschil toch wel erg hoog is.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:28
Ik had dit al voorspeld. Hij komt nu tekort voor Oranje maar is nog altijd nuttig voor de breedte.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
woensdag 20 maart 2019 om 08:30
Welk scorend vermogen? Zes goals in 34 wedstrijden is voor een aanvaller niet hee bijzonder. Die jongen mag blij zijn dat hij überhaupt nog wordt opgeroepen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws