Van Dijk bekend met 'zijn' nummer: 'Geweldig, een nummer dat iedereen pakt' 

Van Dijk bekend met 'zijn' nummer: 'Geweldig, een nummer dat iedereen pakt' 

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 12:37wo 20-03-2019 om 12:37

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 13:33wo 20-03-2019 om 13:33

Virgil van Dijk is bekend met het nummer over hem dat de Liverpool-fans al maanden zingen. Het 'It's Virgil van Dijk' op het nummer 'Dirty Old Town' kan op goedkeuring van de centrale verdediger rekenen.  

"Ik zie er echt heel veel voorbijkomen'', aldus een lachende Van Dijk tegenover het Algemeen Dagblad. "Geweldig. Terwijl ik pas een jaar bij Liverpool ben, hè. Een liedje over mij, dat is al prachtig. En het is ook nog een goed nummer, een nummer dat iedereen pakt."

Van Dijk voelt zich naar eigen zeggen sowieso goed. "Ik ben fit, speel alles en ik heb ook nog eens al langere tijd een aardig niveau te pakken. In de groepsfase van de Champions League hadden we alle uitwedstrijden verloren. Daarin konden we niet overtuigen. Maar in München tegen Bayern lieten we het wel zien. Dat stemt je wel vrolijk."

Bekijk ookConcertgangers in Dublin gaan los: "IT'S VIRGIL VAN DIJK! IT'S VIRGIL VAN DIJK!"

Poll

Is Van Dijk de beste verdediger ter wereld?

(11120 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 12:39
Het is dan ook wel echt een lekker nummertje hoor :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 12:45
Van Dijk zou eigenlijk een contract voor het leven moeten krijgen, overal waar hij na Liverpool heen gaat kan alleen maar tegenvallen! En wat heerlijk dat hij bij ons hoort en gewoon Oranje aan heeft straks! Samen met de Ligt beste centrale duo aankomende jaren alleen al omdat ze nog beter worden!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:49
Denk dat Van Dijk zélf zijn hele carriere nergens anders wil voetballen.

Helemaal lyrisch over Liverpool en fans.

En terecht!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:51
Zelfs ik als ouwe lul vind het gewoon een lekker nummertje......;-)
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 12:52
Is ook van een ouwelullen band he, the Dubliners
Vind ik leuk
Sabau +1845
woensdag 20 maart 2019 om 13:39
The Pogues
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 13:43
The Pogues hebben het dan gecoverd.
Vind ik leuk
Sabau +1845
woensdag 20 maart 2019 om 13:39
Ja prachtig, alleen van Celtic (Charlie Mulgrew) geleend
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:40
Toch een bizarre leer curve meegemaakt, hij was voorheen sterk maar sprong er voetballend niet echt bovenuit (laconiek en het missen van slimmigheidjes werd hem verweten). Naast dat hij natuurlijk zichzelf gewoon goed ontwikkelt heeft, vraag ik mezelf ook af of we sporadisch in Nederland niet te veel 'voetballende' kwaliteiten van een verdediger vragen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:42]
Vind ik leuk
Metal +3479
woensdag 20 maart 2019 om 12:50
Dat laatste is zeker het geval. Een verdediger (net als een keeper overigens) moeten, lijkt het wel, eerst kunnen opbouwen en daarna is het verdedigende aspect pas belangrijk.
Vroeger stond er centraal achterin gewoon twee beulen die de spits uitschakelden. Enige techniek die ze moesten hebben was om de bal bij de creatieve middenvelder (destijds gewoon de nummer 10) in te kunnen leveren. Van Dijk is overigens een speler die beide beheerst. Goede inspeelpass, goede lange bal, verdedigend ijzersterk (zowel kopduels als positioneel als de sliding). En heel soms maakt ook hij een fout(je). Maar iedereen foutloos spelen is een utopie. Want dat zou betekenen dat er niets zou gebeuren.
Vind ik leuk
TheRedMen +3740
woensdag 20 maart 2019 om 12:42
Het domste wat Van Dijk kan doen is Liverpool verlaten voor bijvoorbeeld Real Madrid. Ik denk dat hij nergens meer zoveel geliefd gaat worden als in Liverpool. Als hij de rest van zijn carriere (of een groot deel daarvan) bij Liverpool blijft, weet ik zeker dat hij als een legende gaat gezien worden.
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 20 maart 2019 om 12:46
Op dit moment is Liverpool ook gewoon een van de beste clubs van de wereld, dus ik zou als ik hem was ook zeker niet weggaan en dan gaan voor CL winst en weer eens de PL, dan zou hij zeker een legende kunnen worden daar..
Vind ik leuk
Couto76 +1231
woensdag 20 maart 2019 om 13:02
Hij is de meest complete verdediger, puur verdedigend is die rat Ramos beter.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:37
Ja alleen van Dijk pakt geen opzettelijke gele kaarten
Vind ik leuk
Couto76 +1231
woensdag 20 maart 2019 om 14:40
Haha nee inderdaad zo dom is Van Dijk niet
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Het liedje voor Coloccini vind ik nog het leukst, op het nr. Can't take my eyes off you..:
Oooh Coloccini,
You are the love of my life,
Ooh Coloccini I'll let you s*ag my wife,
Ooh Coloccini I want curly hair too...
Vind ik leuk
nick140 +211
woensdag 20 maart 2019 om 13:25
Soms zijn ze gewoon zó prachtig op de lyrics van het originele liedje gemaakt:

(op Mrs Robinson van Simon and Garfunkel)

And here's to you, Mkhitaryan, Wenger loves you more than Mourinho, oh-oh-oh

Maar zelfs het mooiste negatieve (!) spelersliedje dat ik ken is van Arsenal

(Op Blame it on the Boogie van the Jackson 5)

Don't blame it on Henry,
Don't blame it on the injuries,
Don't blame it on the referee,
Blame it on Eboue!

(Met some nog:
He just can't, he just can't, he just can't control his feet!
He just can't, he just can't, he just can't control his feet!)

:D
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:08
Heerlijk dit
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Luister liever kwaliteit zoals Boef.
Vind ik leuk
Fr koln +74
woensdag 20 maart 2019 om 13:21
En dan fvd stemmen 😂
Vind ik leuk
Donnygo +6136
woensdag 20 maart 2019 om 13:14
Niks is beter dan het Old town gezongen door de The Pogues maar het is heel mooi gevonden dit liedje.

Al vond ik die van Lukaku bij United ook leuk gevonden;)
Vind ik leuk
Fr koln +74
woensdag 20 maart 2019 om 13:22
Wat een wereldtopper deze jongen, verdediging staat als een huis in oranje. Nu nog een goeie spits erbij
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:23
Het zal aan mij liggen maar ik ken dat liedje niet.
Vind ik leuk
frhoi +2225
woensdag 20 maart 2019 om 13:37
dat ligt aan jou denk ik ja
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:37
ja, dat zei ik al.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:52
Echt mooi hoe de Engelsen voetbal beleven. De Live fans zijn zo blij met 'onze' Virgil, en geef ze eens ongelijk. Wat een verdediger, echt een leider. En er zit ook nog eens een goeie (lees: normale) kop op. Normale gesprekken tijdens interviews, helemaal goed.
Hopelijk kunnen we nog lang van deze speler genieten, natuurlijk ook in het NL 11 tal 😁
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:47
Fijn dat hij het zo waanzinnig goed doet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws