'Napoli ziet bui al hangen en legt contact met 24-jarige verdediger van Oranje'

'Napoli ziet bui al hangen en legt contact met 24-jarige verdediger van Oranje'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 13:30wo 20-03-2019 om 13:30

Nathan Aké staat in de belangstelling van SSC Napoli. Dat schrijven Britse media. Napoli heeft de verdediger van Bournemouth op het oog als potentiële opvolger van Kalidou Koulibaly. 

Koulibaly wordt op zijn beurt nadrukkelijk gelinkt aan een toptransfer naar de Premier League. Aartsrivalen Manchester United en Manchester City zouden beide een oogje hebben op de Senegalees. Koulibaly kost een slordige 100 miljoen euro. Napoli vreest dat de international niet te behouden is - en dus is men in Napels al bezig met de zoektocht naar een vervanger. 

Volgens onder meer The Daily Mirror is er door Napoli inmiddels contact gelegd met het management van Aké. De 24-jarige verdediger heeft een prijskaartje van circa 35 miljoen euro. 

Overigens werd eerder dit seizoen geschreven dat topclubs als Tottenham Hotspur en Chelsea de ontwikkeling van de Oranje-international eveneens op de voet volgen. Aké speelde eerder jarenlang voor Chelsea. The Blues schijnen over een terugkoopclausule te beschikken - maar Aké is volgens The Daily Mirror niet geïnteresseerd in een terugkeer. 

Poll

Is Aké goed genoeg voor de Italiaanse top?

(1877 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 13:31
Zou een mooie stap zijn voor hem
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:31]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 13:46
Is die Koulibaly zo goed dan?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:49
Een mooie stap voor Ake bedoelde ik
Vind ik leuk
Piranha73 +328
woensdag 20 maart 2019 om 16:08
En voor zijn bankrekening
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:09
Sowieso...lkkr cashen...daarna de vastgoed in...living your life tranquiloooo
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 13:53
Van het type waar ze in Engeland nogal dol op zijn. Grote Afrikaanse centrale verdediger.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:22
Dat is een beest!
Die wil je zeker in je team hebben want hij vreet ze echt letterlijk op.
Snel, balvaardig, en een echte leider en voor 100 miljoen een prima bedrag.
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3347
donderdag 21 maart 2019 om 00:06
Is hij ook beter dan de ligt?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:01
Nog wel , meer ervaring. Maar de ligt word sws een topper geen twijfel over mogenlijk in potentie op t moment een van de beste cv,s (vindt ik persoonlijk)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:31
Kan je lekker samenspelen met onze toppertjes Milik & Zieliński. Niets mis mee!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:33]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:33
En met onze Dries. Daar doe je het voor!
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:37
Pardon? Onze Dries nog altijd, die werd door jullie gepikt ;—/))
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:42
Denk dat AGOVV daar anders over denkt
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:48
Ja, o dat is waar ook, maar als je wilt (en durft) kun je nog een stukkie terug.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:07
Die van de Utreg en PSV supporters natuurlijk ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:32
Allemaal leuk en aardig hoor maar bij Napoli kan deze jongen het lang niet bijbenen.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 13:35
Want? Hateboer en De Roon doen het ook prima in de Calcio A, het is nou ook niet dat napoli nu van die geweldige backs heeft
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:36
Hij moet daar sowieso niet als back gaan spelen, als centrale verdediger komt hij veel beter uit de verf en daar speelt hij dan ook vrijwel altijd in Engeland.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 13:46
Ja daar heb je gelijk in! Alsnog denk ik dat hij wel een toegevoegde waarde kan zijn voor Napoli ;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 13:48
Als centrale verdediger pist hij wel naast de pot in Oranje dan geef ik hem als back meer kans!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:41
Dat wel, al vind ik Van Aanholt als linksback dan al een betere optie, Aké moet i.i.g. niet wekelijks op clubniveau als back willen spelen, terwijl je aan alles ziet dat hij veel meer van een centrale verdediger heeft.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 15:24
Ik zie hem ook nog wel als verdedigende middenvelder spelen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:26
Of misschien een linie naar voren. Weet alleen niet of hij dat qua inzicht en handelingssnelheid kan bijbenen (in de PL). Wellicht in de Serie A.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:47
Aké is gewoon een CV als je het mij vraagt.
Bovendien wordt er bij Napoli nog wel wat meer gevraagd dan bij Atalanta.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:55
Ik zie hem liever als opvolger van Nico
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:00
Hey dat is een goede! Maar Nico is wel echt een stier hoor
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:04
Zeker een beest onze Nico, ik denk met Ake dat je nog meer voetbal in het team krijgt. Zal wel heel wat kosten
Vind ik leuk
frhoi +2225
woensdag 20 maart 2019 om 13:58
Hij kan het daar wel beter leren.. mooi toch voor oranje!
Vind ik leuk
Boompje85 +151
woensdag 20 maart 2019 om 13:32
Meteen doen! Altijd Champions League en daarbij is het verdedigen in Italië van een heel hoog niveau, wat Aké in de toekomst weer mee kan nemen richting onze nationale ploeg.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 13:33
maar Aké is volgens The Daily Mirror niet geïnteresseerd in een terugkeer.

Slim jongen, ga naar een aartsrivaal en bewijs ze net zoals, salah, de bruyne, lukaku etc, hun ongelijk.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 13:33
Één van de weinige die wel goed terecht lijkt te komen na een vroege stap naar het buitenland
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:11
Relatief goed. Van zo'n groot talent mag je toch wel meer verwachten dan op je 24e bij bournemouth te spelen. Je weet natuurlijk nooit hoe het anders zou zijn gegaan maar ik denk wel dat hij dan nu bij een betere club zou zitten. Maar je weet het nooit.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:51
Die mooie stap kan hij dus nu mooi gaan maken.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 15:30
Noem mij een speler van de afgelopen jaren die is doorgestroomd vanuit de jeugd en na een aantal jaar eredivisie direct structureel speelde in de absolute top?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:44]
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
woensdag 20 maart 2019 om 15:35
Wijnaldum
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 15:37
Wijnaldum speelde op zijn 24e ook nog voor newcastle, dergelijk scenario is voor ake niet uitgesloten
Vind ik leuk
PoepWagen +2251
woensdag 20 maart 2019 om 15:39
Huh, jij vroeg een speler te noemen die jaren eredivisie speelde en nu absolute top, dan moet je je vraag wat duidelijker formuleren denk ik, vaag dit.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 15:43
je hebt gelijk, maar ik doelde op een soortgelijk scenario als dat van ake
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:36
De absolute top hoeft niet perse maar ik schat bijvoorbeeld een ajax toch wel al een stuk hoger in dan met alle respect bournemouth.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Dan heb je m'n reactie verkeerd bergrepen. Mocht Ake inderdaad naar Napoli gaan dan komt hij toch nog goed terecht, Napoli is toch een stap hoger dan ajax gezien de competitie waarin zij spelen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:26
Als hij inderdaad naar Napoli gaat en daar ook vast basisspeler wordt dan heeft hij het goed gedaan. Maar op dit moment speelt hij nog bij bournemouth dus beoordeel ik hem daarop ;). Bij bournemouth vind ik hem wel sterk spelen trouwens.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:36
100 miljoen voor Koulibaly, wat een onzin
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:52
Voor een verdediger inderdaad wel teveel geld, ik denk eerder aan de helft.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:41
Langzaamaan nadert ake toch wel de top zo! Lekker bezig vind ik!
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
woensdag 20 maart 2019 om 13:45
Vele malen beter dan blindje. Onbegrijpelijk dat die kwal wordt opgesteld en niet een topper als Ake.
Vind ik leuk
satesaus +1650
woensdag 20 maart 2019 om 13:48
Wie verzint zo'n achterlijke headliner? Hahaha, Ake heeft minder letters dan nu....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:53
Volgens mij gaan Europese top clubs invensteren aankomende zomer
Vind ik leuk
Hotboy99 +1238
woensdag 20 maart 2019 om 14:16
Ake moet lekker naar Tottenham gaan, kan Jan Vertonghen gaan afbouwen bij Ajax ofzo.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:33
Vertonghen blijft i.i.g. nog tot de zomer van 2020 bij Spurs.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:06
Jij bent een handige jongen haha, zou Willem II Vertonghen ook wel willen hebben denk ik. Daar kunnen ze nog wel een afbouwer als bouwvakker gebruiken denk ik.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1238
woensdag 20 maart 2019 om 15:10
Wij hebben Vertonghen niet nodig. Wij hebben Peters en Heerkens al centraal staan, komt Jantje niet eens tussen.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:15
OK, dan doen we het toch gewoon niet. Ik blijf natuurlijk niet leuren met jongens als Vertonghen, die verkoopt zichzelf ook wel.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1238
woensdag 20 maart 2019 om 15:17
Daarom, hij kijkt maar waar hij heen gaat. Wil hem iig niet zien in Tilburg.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:19
Ja joh, je hebt er eigenlijk ook geen donder aan hè? ;-‘)
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 14:24
Die jongen heeft een hoop tijd verspilt in Engeland, is al 24 jaar en heeft dus niet heel veel jaar meer te gaan en heeft net aan over de 100 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld, waarvan slechts 3 potjes europees.

Echt, je verknalt je carrierekansen eerder dan dat je er beter van wordt als je zo vroeg vertrekt, je bent een gebruiksvoorwerp voor zulke clubs en wordt heen en weer geslingerd in verhuurperiodes waar je niet beter van wordt.

En kijk eens waar Bruma en Rekik zijn, zogenaamd de grootste talenten van hun generatie, we zien of horen nooit meer wat van ze, terwijl de mindere goden van hun generatie zoals de Vrij het gewoon goed doen, een speler die wel stapjes gemaakt heeft en eerst in Nederland wilde slagen.
Vind ik leuk
LifeErazor +1653
woensdag 20 maart 2019 om 15:11
Mee eens. Ze hadden hier veel meer ervaring op kunnen doen. Verrast me overigens dat hij al 24 is. Had hem jonger gedacht.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 15:20
Tegenwoordig ben je rond je 30e al afgeschreven, dus hij heeft gewoon ongelofelijk veel tijd verspilt. Zonde, want hij heeft zeker talent.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:55
Als ik jou was zou ik het Duitse voetbal eens volgen voordat je maar wat roept. rekik speelt wekelijks bij Hertha en Bruma speelde zelfs cl met Schalke. Wat is daar mis mee.
Vind ik leuk
Teetje +447
woensdag 20 maart 2019 om 14:25
Prima stap voor Aké. Na jaren in de Premier League verkassen naar een andere competitie bij een topclub. Directe concurrent bewandelt de omgekeerde weg, dus er is een plekje vrij.
Zou niet verkeerd zijn. Aké moet sowieso zien of hij een stapje hoger kan dan Bournemouth. Hij doet het daar goed, maar zou naar een (sub)top club moeten verhuizen. Wel een prima verdediger overigens.
Vind ik leuk
LifeErazor +1653
woensdag 20 maart 2019 om 15:10
Hopelijk vangt Feyenoord nog een behoorlijke vergoeding i.v.m. de jeugdopleiding die hij daar genoten heeft.
Vind ik leuk
hantayo +1267
woensdag 20 maart 2019 om 15:15
In hoeverre speelt racisme nog een rol bij Napoli. Koulibaly is geloof aardig op zijn huid gezeten door de eigen aanhang. Overigens, als je in de PL bij Bouremouth gespeeld hebt, en het zo goed deed, dan kan je echt in elke competitie terecht. Ben benieuwd wat zijn eind-nivo is. Wel jammer voor hem dat van Dijk op zijn positie speelt in Oranje, misschien een invalbeurt als linksback?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:50
Zou een goede keuze zijn voor zijn ontwikkeling verdedigen kun je op geen betere plek leren als in Italie
Vind ik leuk
ritje +757