'Jammer dat het bij één minuut in PSV 1 bleef, maar draag dat heel mijn leven mee'

'Jammer dat het bij één minuut in PSV 1 bleef, maar draag dat heel mijn leven mee'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 14:38wo 20-03-2019 om 14:38

Als speler van PSV kwam Suently Alberto (22) ooit één minuut in actie in het eerste elftal van de club. Tegenwoordig staat de verdediger onder contract bij Sparta en speelt hij, na een blessure, zijn wedstrijden in de Tweede Divisie namens Jong Sparta. "Natuurlijk denk ik soms: dit had ik een paar jaar geleden niet voor ogen", zegt Alberto in een interview met ELF Voetbal. 

In mei 2015 mocht de stopper invallen bij PSV 1. "Dat blijft een van de mooiste momenten uit mijn loopbaan. Weinig mensen kunnen zeggen dat ze ooit voor PSV hebben gevoetbald. Het is jammer dat het bij een minuut is gebleven, maar die minuut draag ik heel m’n leven met me mee", blikt hij terug

Na een mislukt avontuur bij NEC (2017/18) belandde Alberto in Rotterdam. "Het is niet gelopen zoals ik wilde, maar uiteindelijk ligt dat aan jezelf. Ik heb niet genoeg laten zien om minuten te maken in het eerste. Ik ben waar ik nu ben en dat is niet waar ik dacht dat ik zou zijn. Mijn contract loopt tot de zomer van 2020, maar ik weet nog niet precies wat ik wil."

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 14:45
Niet opgeven! Gwn blijven strijden
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 14:47
Hij heeft wel mooi een minuut meegedaan bij de koploper van de Eredivisie. Dat kunnen Frenkie en Matthijs niet zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:50
Ach, er zijn ergere dingen... het blijft tenslotte maar voetbal.
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
woensdag 20 maart 2019 om 14:52
Negeer het he.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:02
Ik ga er ook niet tegenin ofzo, ik bedoel alleen te zeggen dat relativeren goed is en dat voetbal niet het belangrijkste is.. Dat is alles.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:53
Nee die kunnen dat niet zeggen! Die kunnen alleen zeggen dat een vaste waarde zijn in het Nederlands elftal! Dat ze straks bij Barcelona spelen, dat valt in het niets natuurlijk dan die minuut bij PSV 😂😂😂
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 14:54
Die ene minuut draag je voor altijd bij je.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:55
Spelen voor het grote oranje denk ik meer 😂😂
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
Dat zie je verkeerd. Die ene minuut in dat prachtige roodwit, met dat PSV-embleem op je borst...

Dat draag je écht voor de rest van je leven bij je.
Vind ik leuk
pedros +363
woensdag 20 maart 2019 om 14:55
Ach joh, als Frenkie en Mathijs heel goed hun best doen halen ze misschien ooit nog PSV. Als ze het kopje maar niet laten hangen nu.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:57
Hoe kan een speler als Frenkie PSV halen wanneer de transfersom van Frenkie hoger is dan de begroting van PSV? 😂😂😂
Vind ik leuk
pedros +363
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
Die knul kan natuurlijk straks gewoon besluiten zijn contract niet te verlengen in Barcelona en alsnog naar de voetbalhoofdstad van de Benelux trekken. Of, als Sittard hem niet trekt iets verder doorreizen naar het Noorden en in Eindhoven asiel aanvragen. Zo moeilijk is het echt niet, je moet eens wat vaker Football Manager spelen.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:25
Zo is dat. Ik heb PSV gisteren nog aan een nieuwe Champions League-winst geholpen!
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
woensdag 20 maart 2019 om 18:33
Het draait om prijzen en niet om geld😉. Zegt genoeg dat Ajax supportertjes laatstgenoemde al belangrijker vinden!
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 14:59
Dromen mag altijd. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Frenkie in een PSV-pyama slaapt en een poster van Berry van Aerle boven zijn bed heeft hangen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:06
Ik heb gehoord dat een " PSV pyama " niet eens bestaat!😂
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:07
Hartelijk dank voor deze informatie. Ik zal mijn bron erop aanspreken!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:34
Dan word het onderhand toch eens tijd dat ze die uit gaan brengen .
Steeds meer Ajacieden hebben het heel de dag over PSV op vp , dus ik begin haast te denken dat er in Amsterdam en omstreken een enorme vraag naar PSV pyjama's is
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
woensdag 20 maart 2019 om 18:31
Ze? Wie nog meer dan🤔?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:58
Ik geef een like omdat ik het leuk gevonden vind. Maar die 2 zijn straks miljonair en hij waarschijnlijk niet. Ik probeer realistisch te blijven, frenky is volgend jaar sowieso kampioen net als die keeper die terstegen eruit wou spelen. Hahaha
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:00
Hij heeft ook mooi meegedaan bij de club die al 14 wedstrijden op rij niet weet te winnen in de CL. Dat kunnen Frenkie en Matthijs niet zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:19
Voor jullie waren wij degene die voor het laatst naar de KO fase waren gegaan dus sshht
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:27
Volgend jaar mogen we wel wat verwachten van PSV in Europa. Nog zo'n seizoen zou echt dramatisch zijn.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:32
Het zou mooi meegenomen zijn maar op een schaal van 1 tot 10 voor de gewilde prijzen staat voor ons staat de landstitel dik op 1. De groepsfase CL doorkomen ergens op plek 6 of 7 en de beker en johan cruijf schaal op 10.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:37
Kampioenschap stat terecht op 1 , maar daarna zou toch echt overwinteren in de cl moeten staan .
Je bent toch een professionele voetbalclub ofniet .
Anders kunnen ze beter hun proflicentie opgeven en in de amateur divisie's gaan voetballen .
Daar kun je ook gewoon kampioen worden .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Niet kampioen van Nederland. Kampioen van de amateurs nou wa leuk....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Nee elk jaar voor lul staan in de groepsfase v/d cl , dat is leuk .
Maar dat krijg je als doorkomen in de cl ergens op 6 of 7 staat .
Dan interesseerd het je spelers ook nie veel wat de uitslag word tegen Barca of de Spurs .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Echt prachtig die titel zou m graag willen hebben. Maar daar hoort iets laten zien in Europa ook bij. De waarde van een titel zou voor mij veel minder waard zijn als Ajax in Europa in de CL poule steeds laatste wordt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:27
Ja jullie speelden slechts tegen Wolfsburg, CSKA Moskou en het totaal uitvorm verkerende United. Dat had Ajax look makkelijk gewonnen. Dus bakkes dicht!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:44
Hahahah PSV had ook gewonnen tegen KKD team Athene, Bayern en Benfica dus wat is je punt?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:48
Ajax moest een aantal jaar terug tijd meteen in een poule met Real Madrid en Bayern of Inter toen die nog wel top waren. En ook vaak tegen Barca en City! Dat is mijn punt. En Dortmund niet te vergeten. Jullie hadden een mazzel poule die keer
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:02
Maar Frenkie en waarschijnlijk ook Matthijs voetballen volgend jaar bij Barcelona dat kunnen ze bij PSV dan weer niet zeggen 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +50227
woensdag 20 maart 2019 om 15:04
Jij ook niet, dus waarom doe je cool?
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 15:17
hahahahha… auw. (Top opmerking)
Vind ik leuk
Hoogland +490
woensdag 20 maart 2019 om 17:17
Trrrr padoem. pATS.

Hahaha vrij scherp deze.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10882
woensdag 20 maart 2019 om 17:20
Frenkie en mathijs spelen straks allebei bij een topclub en gaan miljoenen verdienen, dat kan suently niet zeggen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:42
Maar Frenkie en Matthijs verkassen straks voor 2x €75mln naar topclubs met een vorstelijk salaris. Dãt kan deze jongen weer niet zeggen ;-)
Vind ik leuk
Mr bien +8651
woensdag 20 maart 2019 om 20:09
540 minuten minuten cl en het lachertje van Europa.
Dat kunnen niet vele zeggen
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
woensdag 20 maart 2019 om 15:09
Liever 1 minuut spelen dan 1 minuut stilte...
Vind ik leuk
Dezeun +6240
woensdag 20 maart 2019 om 14:45
Hard blijven werken 22 is nog altijd jong
Vind ik leuk
Springbok +1491
woensdag 20 maart 2019 om 14:46
Tegen wie was die ene minuut? (serieuze huiskamervraag)
Vind ik leuk
Roeptoeter +18702
woensdag 20 maart 2019 om 14:50
Heracles.
Vind ik leuk
sundaymanara +1421
woensdag 20 maart 2019 om 14:55
Dat maakt wel heeeeel veel goed.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18702
woensdag 20 maart 2019 om 14:48
Gewoon terug naar PSV. Altijd beter dan Viergever.
Vind ik leuk
michelhx +4684
woensdag 20 maart 2019 om 15:00
Suently Alberto, wie kent hem niet?
Ik, om eerlijk te zijn.
Vind ik leuk
mcmodd +28607
woensdag 20 maart 2019 om 15:13
Ja, zo kan het ook gaan. Toch beluister ik nog vooruitgang, vooralin zijn mentale ontwikkeling. Misschien is dan nu pas het moment om echte stappen voorwaarts te maken. Dat moet hij dan nu wel laten zien.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1739
woensdag 20 maart 2019 om 16:42
Reactie Albert: "Het is niet gelopen zoals ik wilde, maar uiteindelijk ligt dat aan jezelf. Ik heb niet genoeg laten zien om minuten te maken in het eerste. "

Kijk dat is een volwasse reactie. Kan menigeen nog wat van leren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:38
Toppie VP moddereters niet alleen maar mijn comments verwijdert

Ga zo door dan zijn we misschien binnenkort van een paar trolletjes af

Goed om te zien dat het niet alleen maar een kant op werkt
Vind ik leuk