Officieel: Van Marwijk begint voor vierde keer aan periode als bondscoach

Officieel: Van Marwijk begint voor vierde keer aan periode als bondscoach

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 15:34wo 20-03-2019 om 15:34

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 22:25wo 20-03-2019 om 22:25

Bert van Marwijk gaat aan de slag als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten. Dat heeft de bond laten weten in een officiële verklaring.

Eerder werd al bekend dat Van Marwijk op een shortlist met meerdere kandidaten stond. Naast Van Marwijk stond nog een Nederlander op de shortlist: Henk ten Cate, trainer van Al Wahda. Ook Hervé Renard (Marokko), Juan Antonio Pizzi (ontslagen bij Saudi-Arabië) en Zlatko Dalic (ex-bondscoach Kroatië en ex-coach Al Ain) werden genoemd.

Van Marwijk was eerder al actief als bondscoach bij Nederland, Saoedi-Arabië en Australië. Met dat laatste land was hij nog actief op het laatste WK in Rusland. Zijn schoonzoon Mark van Bommel was toen nog zijn assistent. Van Bommel ging na het WK aan de slag als hoofdtrainer bij PSV, terwijl Van Marwijk in Eindhoven een adviserende rol kreeg. Volgens het Eindhovens Dagblad blijft Van Marwijk die rol voorlopig invullen.

Op het WK van 2010 was Van Marwijk met Oranje dicht bij de wereldtitel. Het Nederlands elftal haalde de finale, maar ging in de verlenging onderuit tegen Spanje. Twee jaar later ging Nederland op het EK roemloos ten onder en werd uitgeschakeld in de groepsfase.

Plaats een reactie

Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 15:35
Plaats dan geen tweets.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1737
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Ja nu weet je niet wat er staat. En ik heb geen vertaal-emiraat-bewoner in mijn omgeving.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:40
Er staat dat hij net na het avondgebed hand in hand met een man in een jurk aan de pers wordt getoond.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:43
Je moet het even aan de Rotterdamse Ajacied vragen. Hij is namelijk de VP-oppergod en weet echt álles!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:47
Hij noemt zichzelf Rotterdamse Ajaxcied, dat in je achterhoofd nemend gaat hij dit nooit kunnen vertalen.

Het zou mij verbazen als hij wist dat je moet beginnen van rechts naar links te lezen.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:49
Dat zie je verkeerd Winniefred. Rotterdamse Ajacied is het geweten van VP. Sterke reaguursels mét onderbouwingen heeft hij hoog in het vaandel staan. En hij spreekt ook nog eens een aardig woordje Arabisch.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:51
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:52
Dat zie je toch echt verkeerd.

Als VP een vaas zou zijn, dan was Rotterdamse Ajacied onze Mark Rutte.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:55
Jij gaat denk ik heel gauw je naam veranderen. Als je een echte kerel bent moet je het zo laten en later alle comments die gaan komen over je heen laten komen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:43
Vooruit dan maar, omdat jij het bent
Vind ik leuk
Koekie1970 +1737
woensdag 20 maart 2019 om 16:30
Ga Willem II kijken joh! Voor je iemand uitmaakt voor mongool als hij/zij niet weet hoe je Ajacied schrijft.
En eeuwige nummer 2?? Vreemd dat die club dan als enige 3 sterren op het shirt heeft.

Waarom noemen jullie je dan "Ajax van het zuiden"?
Of heeft die club van jou de bijnaam "Ajax van het zuiden" inmiddels afgestoten?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:54
Je doortastendheid wint! Je hebt gelijk, hij is de man die ik altijd al had willen zijn. Maar als ik de keuze moet maken wie ik graag had willen zijn: of Rotterdamse Ajaxcied of Jaaaaapie?

Pfff dan zou ik dat niet weten, lastige keuze...
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 15:55
Het zijn allebei grootheden. Het is alsof je moet kiezen tussen Pelé en Maradona: je kunt simpelweg niet kiezen omdat je geen van beiden tekort wilt doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:57
Jij en ik begrijpen elkaar. De keuze is onmogelijk!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:07
Als dat de keuzes waren kan je jezelf beter van het leven beroven
Of naar SA gaan en die jurkmans in ze bek rochelen same shit 😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:02
Volgens mij begint er hier iets moois op te bloeien Joe wordt een koppeltje met de Rotterdamse Ajacied . New VP dating alleen voor voetballiefhebbers 🤣🤪
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 16:03
Absoluut, Rinus! Joe hartje Rotterdamse Ajacied (no homo).

Hij is zó doortastend, zó geniaal, en slaat altijd de spijker op de kop. Onze Oppergod.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:14
Persoonlijk vind ik het een freaky wat je schrijft maar ik weet zeker dat de Rotterdamse ajacied de liefde die jij hem toe bedeeld zeer op prijs stelt .
Ik kan dan ook niks anders als jullie al het geluk van de wereld toe wensen .

Het eerste echte VP koppeltje is een feit 🍰👬
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 16:17
In het begin kan het inderdaad wat onwennig aanvoelen, Rinus. Maar als je eenmaal Het Licht hebt gezien, dan zul je beseffen dat Rotterdamse Ajacied de VP-Oppergod is. Hij is in feite het antwoord op de vraag die de mensheid al eeuwenlang bezig houdt: Wat is de zin van het leven?

Helaas is de liefde niet wederzijds, maar daar moet ik als nederige reaguurder maar mee proberen te leven.
Vind ik leuk
Eimersweide +9611
woensdag 20 maart 2019 om 16:59
Joe Benchama, vergeet je Cookee niet? Die heeft namelijk echt veruit het meest verstand van voetbal van ons allemaal. Dat vindt hij zelf trouwens ook. Cookee, het vleesgeworden voetbalgeweten van VP. Als je ziet hoe goed hij over alles nadenkt, dan mogen wij zijn schoenen nog niet poetsen. Het is denken, nadenken, doordenken in het kwadraat bij hem. Als wij toch ooit maar op 5% van zijn ehhh pardon Zijn niveau zouden mogen komen, wat zou dat schitterend zijn....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:15
Ik weet al een goede bestemming voor een weekendje weg. Lekker met zijn twee naar Dubai, Rotterdamse Ajaxcied spreekt een aardig woordje over de grens.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 16:17
Ik heb geen idee welk Arabisch dialect ze daar spreken, maar dat weet Rotterdamse Ajacied vast wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:19
De Rotterdamse Ajacied blijkt in werkelijkheid een 12 jarige knaapje te zijn die meerdere accounts heeft en nu compleet doorschiet in zelfverheerlijking
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:24
Zo wijs en pas 12 jaar? Nu begin ik nog veel meer respect voor hem te krijgen. Misschien toch maar eens naar Rotterdam gaan en kijken naar een 12 jarige jongen in een Ajax shirt. Wil hem graag ontmoeten.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 16:34
Ik heb hem ooit een keer mogen ontmoeten. Dat was echt onvergetelijk. Vooraf had ik een hele lijst gemaakt van allemaal vragen die ik hem wilde stellen, maar toen ik hem eenmaal in het echt zag, verstijfde ik helemaal.

Rotterdamse Ajacied heeft zo ontzettend veel indruk op mij gemaakt. Hij is een brok spieren zoals de hulk, is net zo charmant als George Clooney en is daarnaast bijna net zo slim als Albert Einstein ooit was. De Zoon van God is wedergekeerd op aarde.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:46
Die praten gewoon Arabisch hoor haha. Je hoeft het niet zo ingewikkeld te maken 😉
Vind ik leuk
Koekie1970 +1737
woensdag 20 maart 2019 om 15:48
Ja maar als ik vertaal-marokkaan had geschreven was het weer discriminatie.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:53
Mocros spreken niet echt Arabisch. Arabisch wordt in Syrië, Irak, Libanon, Saudi Arabië, Kuweit, Emiraten, Oman, Jemen, Egypte, Libië, Algerije en Tunesië en op kleine schaal in Marokko gesproken
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:59
En in alle grote steden in west Europa ....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:01
Ik weet niet waar jij allemaal geweest bent, maar dat zal denk ik nog wel meevallen toch
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:02
Mocro's spreken Darija, wat eigenlijk een Arabisch dialect is.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 16:14
Oh grote oppergod, wat weet u toch veel!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Ik kan het gewoon volgen hoor:
We hebben er weer 1 met een zak geld weten te overtuigen om ons land te trainen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:39
Wa moet je nou in een zandbak gaan doen. Maar zolang hij ons helpt vind ik het best!
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
woensdag 20 maart 2019 om 15:35
Ik las witte rook en dacht van Marwijk is de nieuwe paus.
Vind ik leuk
Rondebal +1121
woensdag 20 maart 2019 om 15:50
Dan heeft de paus niet lang te leven in een Arabisch land
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:35
Geknipt voor deze baan, hij heeft dezelfde voetbalvisie als het voetbalelftal en is daar als kind aan huis. Spreekt ook al een woordje Arabisch.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Nta kalamat arabiye? 😮
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:49
Slm goja labass ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:51
Aleikoem Salaam Wa Rahmatullahi Wa Barakatuhu akhi!

Koelshie mazian?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:16
Rustaaaaggghh ;-)

Ken een paar basis dingetjes haha
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 15:36
Ook zo'n mooi land om het vooral over de mensenrechten te hebben daar. Dat zal Bart van Merwijk zijn voornaamste taak zijn. Buiten dat hij dit natuurlijk gratis doet.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 15:40
Ach, vwb die mensenrechten is er vooruitgang gezien zijn laatste werkgever als bondscoach.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:54
Was toch Australië? Daar zijn genoeg mensen rechten!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 19:51
Saudi Arabie had ik in het hoofd.
Ik was die paar weken Australie effe vergeten
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:00
Ik Saudi Arabië wonen geen mensen maar beesten. Dat volkje is zo achterlijk als de achterkant van een varken
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:57
Australië?
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Heerlijk die tweet. Goed te lezen ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 15:40
Leuk, kunnen alle gekkies zich weer opwinden over mensenrechten en dat Bertje daar toch gewoon gaat werken.
Vind ik leuk
Dani82 +3799
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Mooi! Zo komt van bommel ook opzn eigen benen te staan.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:44
Ja, ik lees ook dat Renard erg teleurgesteld is, hij had er al min of meer op gerekend. De ervaring van Van Marwijk heeft hem de voorsprong gebracht die hij nodig had, vermoed ik.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:48
Even lekker de zakken vullen daar. Tjah het is maar wat je wil he. Ik maak liever de zak leeg 😁
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:59
Haha ligt eraan welke zak zeker ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:49
zakkenvuller
Vind ik leuk
Akela +323
woensdag 20 maart 2019 om 15:52
Bert heeft nieuwe kleren met grotere zakken. Dan zou ik het ook doen.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 15:57
Niet goed voor psv nu bommel verliest het advies door het oortje, zal nu ook wel snel vertrekken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:58
😆😆😆👌🏾👌🏾👌🏾
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 15:59
Zo dadelijk komen de brabo trollen weer voorbij in hun busje 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:03
Feyenoord trollen zijn vandaag al langsgeweest 😆😆😆
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 16:05
Die kunnen beter op hun eigen site daar is ook hulpverlening online van therapeuten 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:08
Onzekere meissies zijn et
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:10
Bertje gaat centen verdienen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:11
Moet die gwn doen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:20
tuurlijk cashen ...snap die gasten niet die hem uitlachen ..t gaat uiteindelijk om de centen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:25
Precies!
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 16:10
Hij word daarbij gesouffleerd door Mark van Bommel,om ook eens iets terug te doen.
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 16:32
Gefeliciteerd.
Een goede coach. Veel succes
Vind ik leuk
deltiaan +1465
woensdag 20 maart 2019 om 16:42
ook een geld wolf
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 16:56
Gewetensloze man, alleen maar poen harken in afschuwelijke landen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:18
Kon het niet laten
Vind ik leuk
Monnikehuize +1929