AZ maakt korte metten met Feyenoord-plannen: Is voor ons géén optie

AZ maakt korte metten met Feyenoord-plannen: "Is voor ons géén optie"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 20:11wo 20-03-2019 om 20:11

AZ wil niets weten van het plan van Feyenoord om weer een aparte beloftencompetitie op te zetten. De beloften van de Alkmaarders spelen, net als die van Ajax, PSV en FC Utrecht, in de Keuken Kampioen Divisie en dat wil de club absoluut zo houden. 

Martin van Geel opperde namens Feyenoord dat het beter zou zijn om weer een beloftencompetitie te starten, voor de Jong-elftallen van BVO's. Max Huiberts, technisch directeur van AZ, wil daar niets van weten. "Wij zijn tot op de dag van vandaag erg gelukkig dat we destijds de keuze hebben gemaakt om met ons beloftenelftal deel te nemen aan de piramide. Wij ervaren dat onze talenten in deze competitie de maximale weerstand krijgen van teams die iedere wedstrijd moeten en willen winnen", zegt Huiberts op de clubwebsite

Het verschil tussen spelen tegen profs of enkel leeftijdsgenoten is groot, volgens Huiberts. "In de Keuken Kampioen Divisie tref je tegenstanders die tot op het bot gemotiveerd zijn om de wedstrijd te winnen voor hun eigen fans, de media en voor een eventuele volgende stap in hun carrière. Deze situatie kunnen wij niet creëren op de maandagavond als beloftenteams tegen elkaar gaan spelen."

De boodschap van Huiberts laat aan duidelijkheid niets te wensen over. "Teruggaan met de beloften naar een maandagavond-situatie zoals die hiervoor is geweest, is voor ons géén optie."

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 20:12
Az heeft 100% gelijk.
Vind ik leuk
Nashua +7241
woensdag 20 maart 2019 om 20:19
Had Martin toentertijd maar mee moeten doen. Ook toen wist hij alles beter, visionair!!!!

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
Tsja, heel die Van Geel. Die neemt zichzelf ook nog echt serieus. Niet te filmen.😭
Vind ik leuk
Tommieman +8096
woensdag 20 maart 2019 om 21:27
1 woord: DUH!
Vind ik leuk
voebtalie +3732
woensdag 20 maart 2019 om 21:31
Nog een woord: Martin is een dikke vette grote sukkel.


Ok ik had iets meer woorden nodig :p
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:11
Deze opmerking zegt meer over jouw dan over vangeel.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
woensdag 20 maart 2019 om 23:22
Wat een kut opmerking van jou. Gewoon kut.
Vind ik leuk
Kaar +4235
woensdag 20 maart 2019 om 23:54
Touche👊🏼 Maar ff onderons he, Voebtalie is de valse stiefzus van die Spartaan (Rotterdamse Ajacied)....dan weet jij genoeg toch😂👍🏻
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:07
Van Geel is een 💩
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
donderdag 21 maart 2019 om 06:38
Een hele grote ja.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:25
Er was geen poen.... alleen maar schulden.

Betweter!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:01
Bij Feyenoord ook 😂😂
Vind ik leuk
plein19 +3390
woensdag 20 maart 2019 om 21:53
ze zijn bij de degradatie van Twente nog gevraagd om mee te doen. Het aantal contractspelers zal de reden wel zijn. idd een visionair
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 20 maart 2019 om 20:35
Het is een nogal arbitraire aangelegenheid. Wel de jong teams van Ajax, PSV, Utrecht en AZ en niet die van de overige BVO’s.

Stel dat alle BVO’s in de KKD mee zouden doen met een jong elftal, wat dan? Dan zou je aldus de competitie die van Geel voor stelt hebben.
Vind ik leuk
Gearry +1537
woensdag 20 maart 2019 om 20:45
De overige BVO's kunnen dat ook bereiken, enige dat je hoeven te doen is kampioen worden van divisie. Zodra degradatie/promotie uit/naar KKD weer ingevoerd is (wat bijna zo is) dan kan je gewoon promoveren. Momenteel spelen Sparta, Vitesse en Almere in de tweede divisie. In de 3e divisie staat momenteel Volendam bovenaan. Ook zijn er ondertussen maxima gesteld aan het aantal jong ploegen per divisie.
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 20 maart 2019 om 20:50
Hoeveel jong elftallen mogen mee doenin de KKD? Mag die uit louter jong elftallen bestaan?
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
Van Geel heeft gewoon een heel goed punt. Er is bovendien sprake van competitievervalsing in de Juup... alle BVO's in die competitie zullen dat beamen.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1216
donderdag 21 maart 2019 om 02:47
De vervalsing is maar een betrekkelijk punt wat door verschillende critici verschillend wordt aangewezen. Door beperking van de in te zetten spelers is een deel van die klachten al weggenomen. Onfertussen in ieder het er over eens dat door de Jong-deelname de publieke belangstelling voor de KKD is toegenomen. En ook valt op dat de afstand in kwaliteit tussen Eredivisie en KKD kleiner is geworden, waardoor gepromoveerde clubs zich kunnen handhaven in de erediviisie. Dat restantje vervalsing neem je dan snel voor lief.
Vind ik leuk
4everfcu +5479
donderdag 21 maart 2019 om 15:06
publieke belangstelling toegenomen? natuurlijk niet jong psv jong ajax jong utrecht en jong az trekken nog geen 100 man publiek dus hoezo toegenomen!
het enigste waarom er wat meer kijkers zijn komt door fc twente.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1216
donderdag 21 maart 2019 om 18:49
Als m.n. Jong Ajax komt dan komt er meer. En vergeet niet de TV.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
4everfcu +5479
donderdag 21 maart 2019 om 19:22
dat is bewezen onzin sterker nog er kijken niet meer mensen na jong ajax tegen telstar dan na cambuur den bosch en sterker nog als er 150 man bij jong ajax zitten is het heel veel..
Vind ik leuk
4everfcu +5479
woensdag 20 maart 2019 om 21:11
dat hebben ze niet
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:19
Waarom niet volgens jou?
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:28
Ga jij eerst maar motiveren waarom wel..... die moeite neem je namelijk ook niet.
Vind ik leuk
4everfcu +5479
woensdag 20 maart 2019 om 21:43
om de doodsimpele reden dat jong teams niet in de kkd horen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:44
Jeps. Had dit antwoord verwacht. Jeps, gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde.
Vind ik leuk
4everfcu +5479
donderdag 21 maart 2019 om 15:03
jij noemt het gelukkig, ik noem het helaas.
ik vind het gewoon pure competitie vervalsing.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:45
Met ‘gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde’ bedoel ik het gewoon in het algemeen.

Opzich zit er wel wat in wat je zegt, maar ik zie dat dus anders.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 19:46]
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
donderdag 21 maart 2019 om 20:23
Hij ziet het vooral anders omdat ie dat graag wil.....
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:24
Vooral omdat jij dat zegt.
Vind ik leuk
Kaar +4235
donderdag 21 maart 2019 om 00:10
Waarom?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:19
Voetbal Primeur lid Gearry legt dit prima uit.
Vind ik leuk
Farmer +15005
vrijdag 22 maart 2019 om 19:07
Vanuit AZ's perspectief, ja, zeker.

Maar vanuit het totaalplaatje, is en blijft het een 'gedrocht'zoals Jeugd-teams in de KKD spelen.

Spelers die tegen dat niveau aanzitten, moeten niet 'onder de vleugels van Moeder-Kip' blijven, in een Jeugd-team, maar hun eerste prof-contract verdienen bíj een KKD-club!

Dan léren ze ook wat het werkelijk is! Precies die weerstand die ze nu krijgen, die moeten ze dan zelf opbrengen in een échte entourage, ipv het 'gemaakte scenario' wat je nu hebt.

Jong-elftallen zullen nimmer de publieks-aantallen trekken die de gemiddelde KKD-club haalt.

Aangezien voetbal een volkssport is, is het in die zin, een 'doodssteek voor de KKD"

En als we de tegenwoordige 'marktwerking' er bij halen wordt het nog erger... Neem Justin Kluivert als voorbeeld; Kwam uit de Jeugd van Ajax, heeft nog helemaal NIKS gepresteerd als 'onafhankelijke prof'(inkt nog nat op t papier staan), en eist wel even 1.5 tot 2.5 miljoen aan jaarsalaris: KKD clubs kunnen dat nooit opbrengen!
Ha, sommige clubs halen dat bedrag nog niet eens als jaarbegroting.
Gevolg: Jeugdspelers worden nu al VEEL te duur voor onze 2e competitie, en die zal daardoor, dus nog veel verder afglijden!

Hoezo had een Justin Kluivert niet 1 of 2 jaartjes kunnen rijpen bij bv een Cambuur/Sparta ipv Jong Ajax? Was hij volwassener van geworden, en had hij meer van geleerd als mens, én speler!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:05
Hier zit ook absoluut wat in. Ik persoonlijk vind de huidige opzet wel ok.
Vind ik leuk
Farmer +15005
vrijdag 22 maart 2019 om 21:34
Ik vond dat er een veel betere doorstroming was in de oude opzet waar Jeugd-teams gewoon in een Beloftencompetitie speelden.

Op die manier werden dat soort spelers snéller 'weggeplukt' door de profclubs. De jonge speler wordt niet alleen al op jonge leeftijd geconfronteerd met de harde realiteit in de voetbalwereld, maar kweekt vooral karakter op die manier!

Het tegenovergestelde van het huidige beeld van de verwaande modepopjes die met een eisenlijstje, en een exorbitant salaris 'wel eventjes de meneer komen uithangen'.

Tegelijkertijd had je voor KKD-clubs een goede opzet waarin hún scouting dan bv een talent uit de jeugd vd betere opleidingen had kunnen losweken, en 'doorkweken', om dan voor een winstbedrag door te sturen naar bv de Eredivisie(terugkoopclausule misschien?) of voor een vette zak geld, gelijk naar t buitenland!

Even heel gek als voorbeeld, maar t was beter geweest als bv een Cambuur of Sparta dan die Justin Kluivert, in 1 klap hadden verpatst aan Roma, voor bv 5-6-7 miljoen, ipv het bedrag wat Ajax er voor ontvangen heeft. In verhouding is het voor Cambuur/Sparta veel meer waard, en Ajax heeft 'andere middelen' om aan zulke bedragen te komen. Voor de KKD zou het een flinke opsteker zijn als een dergelijke club eens zón bedrag zou vangen!

Stel je nu eens voor dat zoiets met een kleine regelmaat zou gebeuren!
Tuurlijk geld is geld, maar clubs als Ajax, PSV en Feyenoord, en dan in iets mindere mate AZ, en Utrecht bv,... zouden hun Jeugd niet zo krampachtig moeten proberen te behouden, maar zorgen dat ze zo goed mogelijk ontwikkelen.

Dat 'systeem' is vooral gekraakt door de stroom van 'Zaakwaarnemers', die het financieel allemaal zo goed weten(en laten we eerlijk zijn, als ze jou of mij zulke bedragen bieden, doe je het ook!).

Conclusie: de fout zit hem dus in de opzet, en de regelgeving!
Dus moet je daar beginnen in mijn ogen; Jeugdteams terug naar een beloftencompetitie, en doorgebroken jeugdspelers gewoon een profcontract laten verdienen in de 'echte profwereld', niet in een 'kunstmatige omgeving' zoals Jong Ajax/PSV/AZ/Utrecht nu zijn!

:P heh, en dan klagen mensen over Kunstgras... wat zeggen ze hier van dan in die vergelijking! ^^
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:49
Uitstekend verhaal. Ik ben nog niet om, maar het begint te komen.
Vind ik leuk
Farmer +15005
vrijdag 22 maart 2019 om 21:55
Denk je dan ook eens in bv... dat áls dit nooit veranderd was voorheen... En het gewoon zo gebleven was, dat bepaalde BVO's nu nog hadden bestaan misschien!

RBC, Veendam, Haarlem.....toch een verlies voor de competitie(s)?
Even grof gezegd, hebben we ipv dat, nu een paar clubs, die toch al wel geld genoeg op de rekening hadden, nog een paar centen meer....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:10
Jeps. Ik ben om.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:12
Martin moet 5 jaar verbod krijgen op beleid maken
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:13]
Vind ik leuk
#Keizerout +50318
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
Heeft hij dat niet al?
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:27
Nee..... het is een vrijwillige keuze van Martin.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
5 jaar maar?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
volgens mij moest hij dit zeggen van zijn vrouw anders sliep hij vanavond op de bank , vandaar 5 jaar haha
Vind ik leuk
Pimman +11490
woensdag 20 maart 2019 om 20:44
Ach als je zijn vrouw hebt gezien slaap je toch écht liever op de bank 😀
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:50
Wanneer gaat hij uberhaupt beginnen met beleid maken?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:09
Bij zijn volgende club?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
Martin moet maar eens gaan opstappen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
Behalve van Geel zelf neemt niemand hem meer serieus, ben je als Feyenoord zijnde lekker klaar mee..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:15
Zijn vrouw neemt hem toch nog wel serieus hoop ik .
Of zit ze elke week langs hem op de tribune om een andere vent te scoren ??
Vind ik leuk
#Keizerout +50318
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
Dan hoeft hij zich alsnog geen zorgen te maken. Zoveel wordt daar ook weer niet gescoord :p
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:29
Soms 6 goals in 1 wedstrijd..... gekkenhuis!
Vind ik leuk
#Keizerout +50318
woensdag 20 maart 2019 om 21:32
Ja, die had ik wel verwacht :p
Maar soms? Dat klinkt alsof het vaker gebeurt
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:33
Soms gebeurt het vaker..... kan me alleen niet meer heugen wanneer dat was....
Vind ik leuk
Nashua +7241
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Nee ze bedenkt spelletjes & uitjes voor de spelersvrouwen en dat is geen geintje
Vind ik leuk
#Keizerout +50318
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Wat leuk.
Vind ik leuk
Blindsy +20416
woensdag 20 maart 2019 om 20:26
Ze laat de spelersvrouwen toch scouten voor Martje?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:47
Toch geen vieze spelletjes Nashua , dat zou trouwens wel de slechte prestatie's van de Feyenoord spelers verklarten in sommige wedstrijden .

Je kunt moeilijk een goede wedstrijd spelen op zondag , als je op zaterdagavond , verkleed als Batman op de kast moet gaan staan om je vrouw te bespringen .
Vind ik leuk
rpaulp50 +14485
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
De Directie en RVC staan achter van Geel hoor.......
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:41
Ik hoop het voor van Geel..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14485
woensdag 20 maart 2019 om 20:51
De Jong ( AD ) heeft zich onlangs nog uitgesproken in het voordeel van van Geel en betrok daar ook de RVC bij....

Lees svp:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/179582/Analyse-de-Martin-van-Geel-discussie-splijt-en-gijzelt-Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:04
Ik geloof jou wel, maar wat zeggen woorden van steun in de voetballerij?
En daarbij maken de Jong en van Geel allebei niet echt een sterke solide indruk de laatste tijd.

Ik hoop iig wel dat het snel beter gaat met Feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Die hebben er of geen kijk op of ze houden elkaar de hand boven het hoofd.
Ik denk dat het beide is.
Vind ik leuk
Blindsy +20416
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Loeki en De Koef dekken hem anders meer dan hun echtgenotes.
Vind ik leuk
rexxo +16764
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
Voor de voorstanders van de huidige opzet een duidelijk antwoord en meteen een dikke vinger naar van Geel die mooie luchtfietser.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:14]
Vind ik leuk
hollister +1302
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
En Ajax zal er niet anders over denken dus ... zeg maar dag met je handje Van Geel... jezelf proberen goed te praten wat je keer op keer fout hebt gedaan.. en dan met kul-argumenten.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
woensdag 20 maart 2019 om 20:14
Die hebben tenminste capabele mensen op de juiste plek
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:15
Heel goed Max. Dat stilstand achteruitgang betekent zie je aan Feyenoord.

Je mee laten sleuren in achteruitgang omdat een andere club foute keuzes maakt moet je je niet laten gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:15
v.Geel bedenkt van alles, behalve het goede.
Vind ik leuk
FRChamp +2507
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
Martin heeft gelijk!
Vind ik leuk
Nel Smol +29
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
Gemiste kans om niet met de Piramide mee te doen...toen Twente uit de eredivisie ging hadden ze in kunnen stromen...pfff
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
Ach ze degraderen misschien wel
Vind ik leuk
Mr bien +8752
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
Feyenoord heeft geen geld voor een jong elftal en terug gaan naar de belofte competitie is achteruit gaan met de jeugd.
De weerstand in de kkd is vele malen sterker dan tegen leeftijdsgenoten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:18
Ja, leuk geprobeerd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:19
Ja zelfs op dit gebied kijkt een club als AZ niet meer tegen het eens zo grote Feyenoord op. Van Geel wat heb je er toch een ongelofelijke puinhoop van gemaakt
Vind ik leuk
#Keizerout +50318
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
Misschien kan hij binnenkort voorstellen om allemaal geen spelers meer uit het buitenland te halen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:12
Voorstellen kan altijd ....
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
De clubs die met Jong teams meedoen hebben er duidelijk baat bij en in groter verband het Nederlands voetbal in zijn geheel.

Van Geel heeft een foute beslissing genomen en miste de trein...
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 20 maart 2019 om 20:40
Die jong elftallen in de voetbalpiramide toe laten slaat nergens op. In het uiterste geval zou je op die manier uiteindelijk precies die competitie krijgen die van Geel voor stelt. Tenzij er maar een beperkt aantal jong elftallen in de KKD mee zou mogen doen. Wat discriminerend is en derhalve onwettig.
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 20:42
Feyenoord kreeg die kans, dat is het hele punt.

Vroeger zag je vaak satelliet clubs waar talenten gestald werden, maar dat werkte minder dan dit. Kan me niet onttrekken aan de indruk dat bijvoorbeeld TOP Oss liever PSV talenten ontvangt dan het ter ziele gegane Veendam of zo. Voorheen waren onderste tien clubs van de Eerste Divisie zielloos en structureel aan de bedelstaf. Clubs als ooit SC Amersfoort, FC Vlaardingen, FC Wageningen, RBC, Veendam, Haarlem gingen niet zonder reden failliet en ik denk dat het niet fijn zou zijn voor clubs als Telstar, AGOVV, MVV, Almere of Eindhoven als ze mee zouden moeten hobbelen in een competitie zonder Jong teams... Vroeger gebeurde het ontzettend vaak dat clubs in de marge voor amper 500 toeschouwers voetbalden. Het stelde werkelijk structureel geen reet voor. Het is gewoon veel beter en interessanter nu.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 22:56]
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 20 maart 2019 om 20:48
Van Geel heeft in mijn optiek het gelijk aan zijn zijde voor wat betreftde deelname van de jong elftallen aan de KKD. Die horen daar echt niet. Sta die toe in de voetbalpiramide en je kunt precies die competitie krijgen die van Geel voor stelt, met slechts jong elftallen in de KKD.
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 21:03
Er is nagedacht om de KK divisie aantrekkelijker te maken. Gezien de stijging van toeschouwersaantallen is dat aardig gelukt.
Het niveau ging omhoog (doelstelling) en er was een mogelijkheid voor Feyenoord. Die hebben liggen pitten.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
donderdag 21 maart 2019 om 20:20
Pitten..... op een hele grote zak met schulden.... als je de feiten niet kent.... jammer weer.
Vind ik leuk
Waagplein +979
vrijdag 22 maart 2019 om 12:18
AZ niet?
AZ zat in ernstige geldproblemen zoals je je misschien kan herinneren, maar die hadden andere prioriteiten blijkbaar...
Vind ik leuk
Retweet +835
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
Tja ...had je maar mee moeten doen... Toen had je kritiek en nu moet je niet gaan zeuren dat het anders uitpakte...
Tot 2 keer toe de kans gehad..
Dus omdat Feyenoord niet heeft meegedaan , moet iedereen maar stoppen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:23
Heel Nederland ziet t behalve v Geel en de Jong.
Vind ik leuk
AZVork +3030
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Ook al vind ik het niet ideaal jong teams in de KKD, maar zo is het. En nu van Geel na jaren ziet dat hij de boot gemist heeft nu met flut redenen komen.
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
woensdag 20 maart 2019 om 20:29
Tja, de boot gemist heh.. Dom, dom, dom..
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:30]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:30
Mijn clubbie in de kkd, is er ook al tegen net als andere clubs, dus lekker opdonderen met die nep teams die sfeer verprsten in kkd! Ben er helemaal zat van alleen in eigen belang van de clubs met beloften teams, jong utrecht staat onderaan en er komt niemand naar die wedstrijden, net zoals jong az dus gewoon nieuwe beloften competitie met onder andere az ajax feyenoord vitesse utrecht go ahead,
Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 20 maart 2019 om 21:08
Ik kan me dit eigenlijk heel goed voorstellen.
Voor AZ leuk dat hun beloften team flink wat ervaring opdoet, maar voor de reguliere BVO's in de 1e divisie blijft het klote: aantreden in een leeg stadion, tegen een team wat vaak gwn 2e keus is van een Eredivisie-club.

Dit systeem valt alleen te billijken, als het nog verder aangescherpt wordt.

Alleen in hun eigen stadionnetje spelen. Liefst onder een andere naam. Geen trainingsveldje van een of andere BVO.
Spelers mutaties alleen tijdens transferwindows.

Maar dan nog: voorlopig zit geen enkele Eagles/De Bosch/MVV of wat voor supporter dan ook te wachten op een wedstrijdje tegen jong AZ
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 22:51
Net een rijtje opgedist van clubs die failliet zijn gegaan in een tijd zonder Jong teams....
Als ik Eagles supporter was, dan zou ik toch meer benieuwd zijn naar een wedstrijd tegen een jong talententeam uit onze (sub)top dan voorheen tegen RBC, Veendam, Haarlem, Wageningen Vlaardingen, Amersfoort of SVV...clubs als Almere, Telstar of Top Oss (willekeurig genoemd) dragen ook niet echt bij aan feestvreugde en kwaliteit en volle stadions.... dat moeten mensen toch nog herinneren uit de tijd voordat de Jong teams toetraden.... Niet zelden ontvingen zieltogende clubs 600 supporters en gingen als vanzelfsprekend failliet....

Nee, vroeger was niet alles beter...
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 22:52]
Vind ik leuk
Waagplein +979
vrijdag 22 maart 2019 om 12:20
Je vergeet AGOVV ;)
Vind ik leuk
Jozef +45094
vrijdag 22 maart 2019 om 14:34
VC Vlissingen ook...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:26
Vgm ben je niet goed wijs, kijk eerst historie van GAE dan pas praten dan je neus lang is! Eerst prijs pakken dit jaar, dan mag je weer zeiken
Vind ik leuk
Jozef +45094
zaterdag 23 maart 2019 om 09:28
Jaja...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:30
Niks jaja aan, je doet alsof er niemand naar GAE wedstrijden ging, was je erbij dan? Vgm niet
Vind ik leuk
Jozef +45094
zaterdag 23 maart 2019 om 09:34
Oh, bedoel je dat.

Zeg dat dan, of is dat te moeilijk?

GAE is een mooie club en dat doet niks af aan wat ik beweer.
Van oudsher waren er veel clubs ten dode opgeschreven in de Eerste Divisie. Dat is gewoon gebleken.
Neem voor de lol alle statistieken over toeschouwers aantallen er eens bij. Voor en na de introductie van de Jong teams...
Vind ik leuk
Dorzon +4813
woensdag 20 maart 2019 om 20:33
Dat feyenoord nu geen beleid kan maken, daar hoeven andere clubs toch niet de dupe van te worden
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:36
Wie wordt waar de dupe van? Die Juup clubs die met structurele competitievervalsing te maken hebben?
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 23:07
Jong teams zijn nu teams met speler van maximaal 23 jaar. Dat is terecht zo verandert om een eerlijker ompetitieverloop te waarborgen. Het is toch veel leuker om tegen talentvolle teams te spelen dan in die goeie ouwe tijd met FC Wageningen of VC Vlissingen en zo...?
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
donderdag 21 maart 2019 om 20:22
Zou zo kunnen zijn, maar door diverse oorzaken leidt het tot competitievervalsing. De clubs in de Juup klagen er niet voor niets over.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
woensdag 20 maart 2019 om 20:33
Matchfixing
Vind ik leuk
RGB +1982
woensdag 20 maart 2019 om 20:41
Feyenoord had gewoon moeten meedoen, nu hebben ze de boot gemist en komen ze met eigen plannen. Too little, too late.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:06
Geld was er niet bro

Ff beetje inlezen in de situatie dan kom je wat slimmer over

Feyenoord was de jaren ervoor in de problemen gekomen met de jeugd, er was een vriendje van die Egyptische keeper toendertijd die twee ton verdiende en in een intervieuw letterlijk heeft gezegd dat ie ee allee aan deed zo min mogelijk bij de club te zijn (hij geeft in het intervieuw van VI ook aan zeven keer in een heel jaar bij Feyenoord te zijn geweest)

En hij was echt niet de enige jeugdspeler met zon contract
Wel met zon mentaliteit waarschijnlijk

Na dat debacle heeft men besloten het eerste elftal een betere investering te vinden
En is de Feyenoord jeugd derde klasse gaan spelen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
Jozef +45094
woensdag 20 maart 2019 om 23:01
Toch wel beschamend dat Feyenoord het niet deed of niet kon en Utrecht wel...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:37
Utrecht is jaren later ingestroomd toen koos Feyenoord er weer niet voor omdat men toen genoeg mogelijkheden dacht te hebben om perpectief te bieden aan de jeugd

En het geld alweer liever in het eerste wou steken 🙈🙈🙈

Utrecht plukt trouwens nu na twee jaartjes (volgens mij) aardig de vruchten van die keuze
Hebben leuke spelers ertussen zitten daar en sommige komen aan bod bij het eerste die Marokkaanse jongen venema en die grote stevige verdediger (geen idee hoe die jongen heet)
Vind ik leuk
Jozef +45094
donderdag 21 maart 2019 om 07:34
Feyenoord lag dus weer te pitten...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:10
Klopt niet de eerste keer idd 😂
Lijkt een beetje op het aankoopbeleid
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
woensdag 20 maart 2019 om 20:46
Begin bijna medelijden met Van Geel te krijgen.. Denkt hij nou echt dat die clubs daarin meegaan ineens terwijl hun belofte-teams op een hoger niveau kunnen spelen ? Haha, sorry hoor..
Vind ik leuk
De Hout +2037
woensdag 20 maart 2019 om 20:47
AZ en Max hebben gelijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:01
Even voor alle mensen die hersenloos los gaan over Feyenoord en dat ze te laat zijn etc
Feyenoord was bijna failliet toen en had geen geld om mee te doen
Kostte toen ongeveer twee ton om de aanvraag te doen
En dan moest men ook direct alle jeugdspelers een soort van profcontract geven
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:50
Dat was toen een goede reden om niet mee te doen, maar het tegenovergestelde wordt ook gelijk bevestigd, namelijk dat ze wel mee gedaan zouden hebben als ze er destijds wel het geld voor hadden.

Daarnaast waarom kunnen AZ, Utrecht en Sparta het bijvoorbeeld wel. Wat doen zij dan anders en wel goed?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:59
Ik heb rond die tijd een artikel van het AD gelezen dat ging over die keeper en centrale verdediger (beide Egyptisch) die waren 20 en 19 en stonden allebei voor 200.000 onder contract
Men had gewoon een heel slecht beleid toen want je hebt nl 25-29 spelers nodig
Dus ff rekenen koste miljoenen
Zonder de kosten om in te stromen dus

Door die fouten heeft men besloten geen internationale jeugdspelers meer aan te trekken en eerst orde op zaken te stellen
Geld kon beter naar Feyenoord 1 gaan

Ik weet van die centrale verdediger dat ie allerlei smoesjes verzon om zo min mogelijk aanwezig te zijn
Hij was zeven keer in een jaar bij de club geweest (met blessure van twee a drie maanden)
Lekker doe mij ook zo’n deal

Het verschil met de club die jij noemt is dat hun gewoon eigen jeugd erin passen en Feyenoord kocht toen jeugdinternationals met dure contracten , niet dat dat soort spelers er niet zijn bij de clubs die jij noemt , maar daar is het vast het salaris voor iemand die zich bewijst
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:02
Kan dat wel begrijpen van AZ. Echt een enorm gemis voor Feyenoord dat zij geen team in de KKD hebben. jeugdspelers daar hebben zo te weinig uitdaging en perspectief. Met als gevolg dat die paar buitencategorie die er ballen, toch snel geneigd zijn in te gaan op aanbiedingen van andere (buitenlandse) clubs.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:07
Is deze man niet iets voor Feyenoord?
Vind ik leuk
Waagplein +979
vrijdag 22 maart 2019 om 12:21
Zeker.


Maar ze krijgen hem niet.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 20 maart 2019 om 21:34
Max kan praten wat hij wilt.... feit is dat Van Geel een sterke zaak heeft.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
woensdag 20 maart 2019 om 22:32
Maar de KNVB wilt de ED niet inkorten en vind het prima zo..
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 22:32]
Vind ik leuk
Isakson +656
woensdag 20 maart 2019 om 21:39
Doe suikerooms in Rotterdam hebben alleen nog maar een zoetje zo lijkt.
Vind ik leuk
Isakson +656
woensdag 20 maart 2019 om 21:39
DIE !!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:50
Wederom de boot gemist, helaas niet de beslissing gemaakt om te spelen in de 1e divisie. Waar talenten zich beter kunnen ontwikkelen of dit de competitie ten goede doet is een 2e. Triest om t zien dat eens zo mooie club achter de feite aanloopt. Geen woorden maar daden, helaas nu meer mooie woorden dan daden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:57
Als je het zo kortzichtig verteld, kun je nog wel eens gelijk hebben ook.

Maar dan nu het hele verhaal.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 02:46
Het hele verhaal, daar kan je boeken over schrijven, feit is dat naast de ontwikkeling van talenten. Het missen van finianciele middelen door geen Europees voetbal te spelen. Het doormodderen van het stadion dat maar niet van de grond wil komen. Mede omdat regionalen bedrijven zich niet meer willen binden aan t merk Feyenoord. Wordt het gat met de top alleen maar groter. Oplossing vol inzetten op eigen jeugd en daar is mede de keukenkampioen divisie erg belangrijk in. Helaas ziet van geel dat niet in....
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:30
Mij gaat het er dan toch om, waarom Feyenoord niet mee kon doen, toen de jongere teams mee gingen doen in de KK divisie.
Het gaat toch echt om toen. En niet nu.

Van Geel is tegen, maar had hij geen team in willen schrijven, als het toen wel mogelijk was geweest?

Ik gok van wel.
Vind ik leuk
Lady Sam +178
donderdag 21 maart 2019 om 18:09
Nee hij zei dat hij geen geld had .was gewoon eigenwijs.....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:55
Welles.

Nietes.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
woensdag 20 maart 2019 om 22:15
Begin steeds meer fan van Huiberts te worden!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:24
Feyenoord miste de slag keer op keer of wouden o. Het geld niet meedoen maar spelers aangeven wie zijn doorgebromen 4 wie 2 en 3 x mochten mee doen en toen spoorloos kapitaalvernietiging door sjuste niet te verkopen want met een paar goede verkopen hadden ze kunnen meedoen en aansluiten.
Maar welke club zou een super lichtgewicht met 0 ervaring europees fors meer dan 12 mil
Willen betalen daar had je hem met een strik erom heen moeten brengen ..toen deden ze op fronten mee en had een speler meer waarde.
Neem bv d.Ligt heeft nu een meerwaarde dan in januari.
Frenkie de jong verkocht te vroeg voor 68 .maar had nu miss. Wel 78 of meer waard geweest en mocht ajax stunten
Dan er miss.Wel 5 mill.. meer
De Beker .naja o. Niet arrogant te doen een Frenkie de JONG had zowieso 85 tot 90 waard kunnen zijn... de Ligt van 60 ook wel 75 tot 85 Misschien.
Dus v.Geel ..waar haal je in vredesnaam de meerwaarde van sjuste vandaan en 12 .. wat moet dat worden .. hoffenheim bayern ?? Welke club Scandinavië ?? Oo welke club ?
Vind ik leuk
Isakson +656
woensdag 20 maart 2019 om 22:50
Ik denk dat ik t begrijp.
Vind ik leuk
Waagplein +979
vrijdag 22 maart 2019 om 12:23
Doe mij ook zo'n vertalingstool dan maar.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
donderdag 21 maart 2019 om 09:15
Ga er vanuit dat Ajax en PSV er net zo in staan. Domme man, die Van Geel.
Vind ik leuk
fer65 +411
donderdag 21 maart 2019 om 14:15
Martin is een enorme grote dikke lul,die man is onverbetelijk,een enorme blindganger.
Vind ik leuk
Lady Sam +178
donderdag 21 maart 2019 om 18:07
Dat roepen wij al jaren ,maar meneer is eigenwijs en daar zijn we nu de dupe van....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws