Bijna 'nee' gezegd tegen Ajax: Ik stond er absoluut niet om te springen

Bijna 'nee' gezegd tegen Ajax: "Ik stond er absoluut niet om te springen"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 20:55wo 20-03-2019 om 20:55

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 21:01wo 20-03-2019 om 21:01

Pelle Clement stond naar eigen zeggen bepaald niet te springen, toen hij op jonge leeftijd een uitnodiging van Ajax kreeg. De middenvelder van PEC Zwolle heeft desondanks absoluut geen spijt van zijn keuze om toch vroeg naar Ajax te verkassen. 

Het scheelde niet veel, of Clement had als F-pupil nee gezegd tegen Ajax. "Ja, dat herinner ik me nog wel", zegt Clement op de website van PEC Zwolle. "Als jochie speelde ik in de F-jes van de Koninklijke HFC uit Haarlem. Toen er op een dag een brief van Ajax in de brievenbus lag, dat ik in Amsterdam mocht komen voetballen, zouden de meeste jongens zo trots als een pauw zijn."

"Dat voelde voor mij toen wel even anders. Ik stond er absoluut niet om te springen, want ik wilde veel liever bij mijn vriendjes in Haarlem blijven. Gelukkig hebben mijn ouders mij gerustgesteld en ben ik het avontuur tóch aangegaan", aldus Clement. Via Ajax en Reading kwam Clement deze winter terecht bij PEC Zwolle, waar hij tot op heden negen wedstrijden voor speelde. 

Plaats een reactie

voetbal@com +1064
woensdag 20 maart 2019 om 21:05
Talent wednesday?
Vind ik leuk
Guusman +1313
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Dat staat morgen op VP ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Zal stam hem weer meenemen? Hoorde dat Kieftenbelt in beeld is als vervanger voor de te dure Clasie komend seizoen.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
woensdag 20 maart 2019 om 21:18
Leuk spelertje voor een club als Pec maar te licht voor 1 van de topclubs.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:22
Bij jong Ajax deed ie het leuk!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14468
woensdag 20 maart 2019 om 21:49
als je ouders je moeten overhalen....pfhhh., geen ambitie die jongen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:00
Hahaha achja weet niet hoe oud hij was toen. Ik speelde ook liever met mijn Star Wars op die leeftijd 😉
Vind ik leuk
rpaulp50 +14468
woensdag 20 maart 2019 om 22:33
Vandaar dat jij ook niets van belang hebt bereikt in het betaalde voetbal.......😜
Werk je nu bij de plaatselijke Bioscoop of zo ? 🙈
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:21
Wauw! I wish.... ik sta gewoon in weer en wind bij de Jumbo met mijn straatnieuws. Ik ben een bikkel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:04
Pelle Clement man man man nieuws aub !!
Vind ik leuk
Isakson +625
woensdag 20 maart 2019 om 22:47
Hoe doe je dat Bijna nee zeggen? Lijkt me ondoenlijk😶😶
Vind ik leuk