Oranje-talent 'niet bij Chelsea om door te breken': 'Naar mijn vader geluisterd'

Oranje-talent 'niet bij Chelsea om door te breken': 'Naar mijn vader geluisterd'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 23:08wo 20-03-2019 om 23:08

Juan Familia-Castillo is op jonge leeftijd niet naar Chelsea gegaan om daar door te breken. De negentienjarige flankspeler, die door The Blues uit de jeugdopleiding van Ajax werd weggeplukt, scoorde voor Oranje Onder-19 tegen de leeftijdsgenoten van Wales.

Familia-Castillo schat zijn kansen op een doorbraak bij Chelsea niet al te hoog in. "Ik ben er niet heen gegaan met het idee dat ik wil doorbreken", zegt de jongeling voor de camera van FOX Sports. "Ik heb naar mijn vader geluisterd. Hij zei dat ik moest kijken waar ik me het beste kon ontwikkelen in de komende drie jaar tijd."

Toch voelt de negentienjarige linkspoot zich thuis in Londen. Samen met Daishawn Redan, die ook uit de Ajax-jeugd afkomstig is, vermaakt hij zich prima. "Het bevalt me heel goed", legt Castillo uit. "Ik heb me heel erg ontwikkeld in de afgelopen jaren. Daarnaast is mijn Engels ook een stuk beter geworden. Dat is eigenlijk ook altijd voordelig."

Plaats een reactie

Mr bien +8485
woensdag 20 maart 2019 om 23:14
En het geld is goed
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:24
Als je bij Ajax of elke andere club vertrekt naar het buitenland wetende dat je daar niet doorbreekt en dat Ajax misschien wel de beste opleiding heeft in de wereld weet ook iedereen waarvoor je het doet, het geld.

Als jij je ontwikkelt bij Ajax en het eerste haalt loop je sowieso wel binnen omdat veel clubs je willen hebben, nu je op jonge leeftijd je kansen verdoet om een topspeler te worden moet je ook niet klagen .
Vind ik leuk
Bep Slatter +12021
donderdag 21 maart 2019 om 13:22
Gelukkig wel altijd heel bescheiden gebleven en niet zoiets van wij van WC eend adviseren WC eend.
Ik begin me echt Kieft te voelen hier.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:05
Met dat gevoel zit het dan wel goed, pas je wel op dat de witte korsten niet zichtbaar zijn als je de haven verlaat?
Vind ik leuk
Bep Slatter +12021
donderdag 21 maart 2019 om 14:09
Dat heb ik niet nodig, Kieft niet meer.
Het is meer dat ik moe aan het worden ben van al die borstklopperij en kijk eens hoe goed wij onszelf vinden. Hoogmoed komt voor de val.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:14
Wij zijn ook goed alleen niet zo goed als we denken te zijn, opportunisme ten top.

Neem eens Baudet mensen stemmen op hem maar prikken niet door zijn verkooppraatje heen, blijft als een roeptoeter tekeer gaan zonder enige ervaring in de politiek en zegt nooit hoe het dan wel moet in Nederland omdat hij nergens kaas van gevreten heeft maar ondertussen zichzelf veren in de reet blijft steken.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12021
donderdag 21 maart 2019 om 14:20
Hier hou ik dan weer wel, een gezond portie zelfkritiek. Mijn complimenten.
Ik zeg partij vd dieren!
Vind ik leuk
Bixente +481
woensdag 20 maart 2019 om 23:14
Dus om goed Engels te leren is hij naar Chelsea gegaan...😁
Vind ik leuk
RenW +5625
woensdag 20 maart 2019 om 23:18
Nee het engels leren was een zeer nuttige bijkomstigheid, zegt hij.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:31
Nee, hij ging naar Chelsea om beter te worden in begrijpend lezen.
Vind ik leuk
Jatsee +25
woensdag 20 maart 2019 om 23:14
Heerlijk stukje journalistiek, vraag me ook af wat hij voor ontbijt had
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:15
💤💤
Vind ik leuk
Gerro +9510
woensdag 20 maart 2019 om 23:16
vreemd dat je naar een club om niet door te breken na mijn idee had hij zich in Amsterdam prima kunnen ontwikkelen en misschien dan nu wel zijn kansen gehad
Vind ik leuk
Spiegel +11531
woensdag 20 maart 2019 om 23:33
Nouja, bij Chelsea zal hij zich heus wel ook ontwikkelen.

Een jongen die op 19 jarige leeftijd bij Chelsea ook nog niet eens aan het echte werk heeft mogen ruiken, heeft in mijn ogen ook niet het niveau dat Ajax moet nastreven.

Ik zeg niet dat ie in Chelsea 1 moet spelen, maar een paar keer bij de selectie hier en daar had er toch in moeten zitten.
Vind ik leuk
AVDV +1607
donderdag 21 maart 2019 om 05:17
Chelsea staat er niet echt bekend om dat ze jeugd kansen geven. Hudson-Odoi wil niet voor niets weg.
Vind ik leuk
Spiegel +11531
donderdag 21 maart 2019 om 08:42
Dat ze de kans geven niet nee, maar dat de jeugd van hoog niveau is wel.
Vind ik leuk
Gerro +9510
donderdag 21 maart 2019 om 09:29
Word daar natuurlijk wel anders gevoetbald dan bij Ajax en had Ajax beter bij zijn ontwikkeling gepast.
Vind ik leuk
klick +1373
woensdag 20 maart 2019 om 23:17
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:27
Dit idd.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 23:27
Pa wilde voornamelijk zijn bankrekening goed ontwikkelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:27
Begrijpelijk, als je bij Chelsea het niet haalt staan er na deze zakjes geld die je hebt gekregen nog wat aardige clubs in de rij, als het bij Ajax niets wordt sta je straks bij Dordrecht wat aan te kloten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:28
Die Castillo is echt een Negerlander jongens !!
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 23:30
Niet zeuren als je een ban krijgt of een virtuele kaakslag.
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 23:38
Jij bent echt zo’n sociale knul die hier is om gedachtes uit te wisselen!
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 23:41
👍
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:11
ik weet zeker dat wanneer een Negerlander scoort (want zo noem jij donkere mensen ) ben jij een van de eerste die begint te juichen,nu zie ik de waarom Hittler het Nederlandse volk wou uitroeien, hypocriet beest dat jij bent .
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:38
En nu in het Nederlands a.u.b !!!!
Vind ik leuk
derksen +8896
woensdag 20 maart 2019 om 23:34
Its al about the money ,damn damn damn i dont think its funy
Ja natuurlijk
Maar laat elke zeikerd nou eens eerlijk zijn op zo leeftijd je toekomst financieel en die van je ouders financieel onafhankelijk maken
Van de 1000 doen het 999 en wij hun veroordelen slaat natuurlijk helemaal nergens op
Vind ik leuk
Mr. O +1700
donderdag 21 maart 2019 om 00:55
We zíjn hier toch om te oordelen? 😏
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:40
Ik dacht ik goed was in slap lullen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:40
Hij zei dat ik moest kijken waar ik me het beste kon ontwikkelen in de komende drie jaar tijd."

Je bedoeld de ontwikkeling van je bankrekening?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:29
Idd. Dat soort lulverhalen ken ik zachtjesaan wel. Zeg gewoon waar het op staat ipv dit soort praat.
Vind ik leuk
peewee +303
donderdag 21 maart 2019 om 05:47
die is binnen ....
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
donderdag 21 maart 2019 om 07:27
Lompe kinders...
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
donderdag 21 maart 2019 om 08:18
Thats the spirit.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:04
lol
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:42
jammer die jongen had een goeie toekomst ,de moeder die hééft het verpest,toen hij bij Ajax speelde ging alles 100% goed ,hij had een goede begeleiding langs de lijnen van het veld die bestond uit zijn Vader en zijn Oom die echt alles voor hem regelen denk aan Nike contract en Chelsea contract, alles ging goed tot die naar Chelsea ging verhuizen, vader en oom hadden een werkplan en moeder had haar eigen plan dus verhuisden ze alleen naar England zonder vader en oom ) moeder en Juan ,nou moeder heeft geen idee van wat voetbal inhoud ,bij ajax speelde Juan met nummer 8,11,en som 10 en in het nederlandese elftal was die de aanvoerder met nummer 10 en of 8 nu speelt die bij Chelsea met nummer 4 ,Ja een 4 ,van aanvaller naar verdediger wou dat is een hele grote achteruitgang, maar dan heb je niemand langs de lijn die voor je kan uitkomen niet je moeder en of je zaakwaarnemer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws