Zomeraankoop van Vitesse speelt niet: 'Dit is niet wat ik had verwacht'

Zomeraankoop van Vitesse speelt niet: 'Dit is niet wat ik had verwacht'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 07:15do 21-03-2019 om 07:15

Rasmus Thelander is niet happy met zijn situatie in Arnhem. De Deense verdediger krijgt dit seizoen amper speelminuten van trainer Leonid Slutsky. In gesprek met dagblad de Gelderlander uit Thelander (27) zijn frustratie. 

Woensdag stond de stopper negentig minuten op het veld tijdens een oefenpotje met sc Heerenveen (1-1). "Hiermee moet ik het nu eenmaal doen. Dan geef ik ook alles. Hier houd ik nog een beetje wedstrijdritme."

Zijn situatie in Arnhem is momenteel uitzichtloos. "Als sportman is dit heel erg moeilijk. Als mens ben ik gelukkig bij Vitesse. De club en de mensen - dat is allemaal goed. Maar ik wil voetballen. Dat is mijn passie. Ik heb nu een gebrek aan vertrouwen. Dat is helder."

Afgelopen zomer signeerde Thelander een driejarig contract bij Vitesse. Maar wat nu? "Natuurlijk denk ik na. Ik kwam na een heel goed seizoen in Zwitserland naar Nederland. Zürich plaatste zich voor Europees voetbal. Dan is dit duidelijk niet wat ik had verwacht. Maar: dit is wel stof voor ná het seizoen. Ik doe nu mijn best. Als de coach mij nodig heeft, moet ik klaarstaan."

Thelander kwam in de Eredivisie tot vijf basisplaatsen en drie invalbeurten. 

Plaats een reactie

Denstrax +33
donderdag 21 maart 2019 om 07:17
De keren dat hij speelde was het inspelen en passen naar andere spelers van dezelfde kleur een drama. Eerst even oefenen kerel.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:17
Wie????????????
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:18
Misschien iets beter voetballen en die plaats afdwingen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:21
Martin van Geel zal ongetwijfeld belangstelling hebben in deze 3e rangs speler.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:24
Hij heeft de leeftijd...
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 07:26
Alles voor de likes he.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:25
Vooraf meer van verwacht, valt tot nu toe erg tegen, maar goed dat doen vrijwel alle verdedigers bij Vitesse momenteel.. Karavaev uitgezonderd..
Vind ik leuk
Het Brein +4898
donderdag 21 maart 2019 om 07:30
De opvolger van Kashia...lekker dan 😐
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
donderdag 21 maart 2019 om 08:25
Niet zo gek hè? Thelander laat zich nog dollen door een f-pupil en is een typische miskoop. In de zomer zsm verkopen met een strik er om!
Vind ik leuk
Erik-Vites +1011
donderdag 21 maart 2019 om 08:50
Als echte mandekker kan het nog wel, maar Vitesse wil daarnaast ook voetballen en dat kan hij niet is wel gebleken.
Centraal achterin moet sowieso door geselecteerd worden.
Thelander en vd Werff lozen en Clarke-Salter terug naar Engeland sturen.
Doekhi kan er nog wel mee door, die ontwikkeld zich nog wel.
Allach heeft een mooie zomer in het vooruitzicht....
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
donderdag 21 maart 2019 om 09:17
Vitesse wil daarnaast ook voetballen.........oh, dat wisten we nog niet !
Vind ik leuk
Kiwi +231
donderdag 21 maart 2019 om 11:49
Moet je nou echt noodzakelijk op élk mogelijk bericht een quasi-lollig antwoord geven. We snappen allemaal wat Erik-Vites daarmee wil zeggen. We hebben niet allemaal de (mentale) leeftijd van een walnoot.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
donderdag 21 maart 2019 om 11:53
Ik wist het echt niet........ben je nu boos of slechts verdrietig ?
Wat is dat: "de mentale leeftijd van een walnoot' ? of is dat een Vitesse grapje.....ha ha ha ha ha ha ha😒
Vind ik leuk
VA1 +3070
donderdag 21 maart 2019 om 13:26
Zou jij toch moeten weten, Vitesse heeft Ajax nou zovaak voetbal les gegeven...
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
donderdag 21 maart 2019 om 19:59
Maar daar is iedereen bij Ajax ook dankbaar voor !
Vind ik leuk
Vak-DD +12764
donderdag 21 maart 2019 om 09:08
Die ordinaire nijmeegse roddelkrant is de hele dag bezig om ontevreden spelers bij Vitesse op te sporen en op te steuken. Zo lopen ze weer onrust te kweken bij het voor hun gehate Vitesse. Deze krant is de nummer één in nepnieuws.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
donderdag 21 maart 2019 om 09:20
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
/> Fake News !!!! Dat is allemaal gelogen hoor ha ha ha
( als het nieuws niet weergeeft wat je zo graag wil lezen....)
Stoute krant !
Vind ik leuk
rebelkushh +430
donderdag 21 maart 2019 om 13:31
Thelander is nog altijd beter dan vd Werff net zoals Buttner op linksback 10x beter is dan Max Clark maar vd Werff wordt lachwekkend aanvoerder en Clark mag zo nu en dan linksback spelen met alle gevolgen.
Eigenlijk beetje het zelfde als Max Clark Isak en v Persie bij corners moet verdedigen terwijl hij toch echt 10/15 cm kleiner is.
Slutsky moet in de zomer lekker terug naar Rusland.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:57
Ligt iets genuanceerder:
Vd Werff is enige personality die aanvoerdersrol kan vertolken momenteel (ja Linssen, maar die voegt niets toe als leider). Thelander is verdedigend iets beter, maar vd Werff weer in balbezit (al is dat ook niet alles, maar Thelander echt drama). Volgens mij is afgelopen wedstrijd de enige wedstrijd dat Büttner op de bank zat en Clark er in, dus dat valt ook wel mee. Büttner is achterin ook niet alles en Clark gaat steeds beter. Met oog op aflopende verbindtenis Büttner ook niet gek om even goed te testen wat Clark in zijn mars heeft.
Vind ik leuk
rebelkushh +430
donderdag 21 maart 2019 om 18:49
De twee wedstrijden daarvoor speelde Buttner linkshalf en Clark linksachter.
Het is gewoon bizar dat je een speler die 2/3 seizoenen niet heeft gespeeld en door verschillende trainers was afgeschreven ineens basisplek geeft maar bovendien ook de aanvoerdersband. Slutsky had bijvoorbeeld Serrero maar misschien ook Eduardo de aanvoerdersband kunnen geven.
Voetballend is Thelander idd drama maar hij is verdedigend veel beter dan vd Werff, kijk bijvoorbeeld hoe Doekhi het doet sinds vd Werff op de bank zit.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:37
Als Büttner en Clark er beide in staan, kun je daar nog steeds vanalles van zeggen, maar vind ik het een ander vraagstuk. Het ligt nog gecompliceerder. In eerste instantie was dat geboren uit noodzaak vanwege tekort op het middenveld en voorin en ging goed. Ook een hoop voorzetten van Clark. Maar Büttner deed het op die positie wat minder en zo belandde hij op de bank.

VdWerff was al op de eerste training aanvoerder. Misschien zelfs aangedragen door Sturing en/of Hofs. Als van de Werff speelt, vind ik hem de rol als aanvoerder/gangmaker trouwens wel goed vertolken. Alleen wel opmerkelijk om een van je mindere spelers aanvoerder te maken, waarvan het vooraf al zeer de vraag was of hij de basis zou halen.
Serero is totaal geen aanvoerderstype. Eduardo zou een goede aanvoerder zijn, hoewel ik zelf nooit zo’n fan ben van een doelman als aanvoerder.
Goede leider ontbreekt in het elftal. Al eerder aan bod geweest dat dit ook aan het aankoopbeleid is te wijten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
rebelkushh +430
donderdag 21 maart 2019 om 22:36
Mwuah ik kan me niet zo goed herinneren dat Buttner het slecht of minder deed. Ik vind Clark verdedigend echt te matig maar aanvallend is hij wel goed met heerlijke voorzetten.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat Sturing of Hofs vd Werff zouden aanbevelen als aanvoerder en ik denk ook niet dat Slutsky naar hun zou luisteren.
Het wordt tijd voor vers bloed op het middenveld, wat mij betreft kunnen Foor (wordt niet meer beter) en Serrero (ontzettend goed maar nu kun je er nog wat aan verdienen) verkopen.
Tapia lijkt me trouwens wel heel erg interessant.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:52
“Dit is niet wat ik had verwacht”, zegt hij. Het is ook niet bepaald wat wij ervan hadden verwacht...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:58
Je kan verwachten tot je een ons weegt, maar laat het dan een keertje zien gap. Lijkt me wel zo handig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws