Update: Bergkamp begint per direct aan nieuwe job: 'Donderdag op het veld'

Update: Bergkamp begint per direct aan nieuwe job: 'Donderdag op het veld'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 14:44do 21-03-2019 om 14:44

Dennis Bergkamp gaat aan de slag als assistent-trainer van Jong Almere City. Dat meldt Omroep Flevoland donderdag. Technisch directeur Robert Maaskant bevestigt het nieuws. Mitchel, de zoon van Bergkamp, speelt voor Jong Almere City. 

Omroep Flevoland weet dat Bergkamp op dinsdag en donderdag aan de slag gaat met de talenten van de club. Maaskant laat weten dat de voormalig spits van Ajax, Internazionale, Arsenal en Oranje in eerste instantie tot het einde van het seizoen de functie invult. Bergkamp is aangetrokken zodat trainer Ivar van Dinteren zich meer kan focussen op zijn rol als assistent van het eerste elftal. Jong Almere City komt uit in de Tweede Divisie. 

Bergkamp (49) werd in 2011 assistent van Frank de Boer bij Ajax. Toen Peter Bosz in de zomer van 2016 het stokje overnam van De Boer, bleef de voormalig aanvaller deel uitmaken van de technische staf. Dat was ook het geval toen Bosz een jaar later naar Duitsland vertrok en Marcel Keizer aan het roer kwam te staan. Met het ontslag van Keizer in december moest ook Bergkamp het veld ruimen. 

Update 14.44: Bergkamp begint per direct aan zijn nieuwe job in Almere. "Het is een geweldige invulling. Hij staat vandaag voor het eerst op het veld", laat Maaskant in een eerste reactie weten aan Voetbal International. Onduidelijk is nog of de intentie er is om de samenwerking na afloop van het seizoen te verlengen. 

Plaats een reactie

jari11 +5193
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Hopen dat hij de talenten van Almere even wat mooie dingen kan bijleren. Jammer dat hij op zo'n vervelende manier is weggegaan..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:23
Ja ook echt ontzettend jammer, net als Jonk!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 14:05
Eens, het is doodzonde hoe oude helden elkaar de tent uit gevochten hebben. Wel ben ik kritisch op zijn handelen, hij was veel te dominant in het Technisch Hart en hield goede aankopen tegen, want alles moest met jeugd opgevangen worden en dat was gewoon naief.

Voor jonge voetballers een zege om met zo'n man te mogen werken.
Vind ik leuk
jari4ever +1580
donderdag 21 maart 2019 om 14:21
Hij had tadic echt niet tegengehouden hoor maar over heel veel spelers had hij waarschijnlijk gewoon gelijk en dat blijkt nu ook gezien de jeugd die erin staat
Vind ik leuk
jari11 +5193
donderdag 21 maart 2019 om 14:37
Ik denk dus wel dat hij een stokje had gestoken voor Tadic komst..
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 14:56
Ik ook, hij wilde louter jeugd doorschuiven, of volledig zelf opgeleid of gehaald op hun 16e en nog 2 jaar in de A-jeugd.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 14:55
Hij heeft zat aankopen tegen gehouden, hij wilde geen dure investeringen.
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Tja die laatste Ajax-periode heeft zijn imago geen goed gedaan helaas.
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 21 maart 2019 om 13:23
De hoofdtrainers kunnen de komende 50 jaar aankopen vergeten.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 13:24
Dit heeft met imago denk ik weinig te maken.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:23
Inderdaad.

Ach ik blijf Bergkamp hoe dan ook als voetballer herinneren.

Technische tegen het perfecte aan, en als je het mij vraagt een van de beste spelers die ons kleine landje ooit gekend heeft.
Wat was die man goed zeg, en een genot om na te kijken met zijn stijl en technische vaardigheden.
Vind ik leuk
pietprecies +12524
donderdag 21 maart 2019 om 18:23
Dat is ook zijn probleem, hij was zo goed dat hij er heilig van overtuigd is dat je dat iedereen kan leren omdat hij ook via de opleiding kwam maar zo werkt het niet.
Vind ik leuk
Niels92 +39053
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Leuke club Almere City, ik ga er wel eens heen, club zonder agressie van supporters :)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:57
Komen daar wel eens supporters dan? Heb er vorig seizoen wel eens beelden van gezien maar met die paar man op de tribune zou ik me ook niet agresief gaan gedragen ;)
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
donderdag 21 maart 2019 om 14:50
Ja belchinezen komen er graag
Vind ik leuk
Kwal +845
donderdag 21 maart 2019 om 19:23
Nee dat was de uitwedstrijd bij jong ajax
Vind ik leuk
El Cazador +9344
donderdag 21 maart 2019 om 13:21
Dennis welkom terug in de voetballerij, had je eerder in de hockey wereld terug verwacht!!

p.s. heb zijn neefje nog getraind.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:24]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:38
van harte gefeliciteerd met het mogen training geven aan de niffo van Dennis Bergkamp. Had ie net zo veel kwaliteit?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
donderdag 21 maart 2019 om 13:58
Mijn fout, slechte reactie van mij! Heb het even gewijzigd ik dacht dat je zijn zoon verwarde met zijn neef maar je reageerd op iemand. Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar of zijn neefje ook die kwaliteiten heeft :p. Ik wist zelfs niet dat hij een zoon had die in de voetballerij zit. Wie weet word dat ook ooit nog een hele grote!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:01]
Vind ik leuk
Heimdall +48
donderdag 21 maart 2019 om 13:21
Nu hij assistent is, zal het niet lang duren voordat hij bij Almere City de hoofdtrainer wegpest
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:25
Had altijd een hoge pet van hem op.maar nooit gedachten verwacht dat het zo'n vervelende vent zou zijn..bah
Vind ik leuk
A.I.D.H. +227
donderdag 21 maart 2019 om 13:25
Sta je daar als jochie uit Almere je kunsten voor de neus van de grote meneer Bergkamp te etaleren! Jammer dat de man zo eigenzinnig was en geen weerwoord kon handelen!
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
donderdag 21 maart 2019 om 13:34
Aan de reacties te lezen lag het dus aan Bergkamp zelf dat hij via de achterdeur buiten werd gezet? Ha ha, Marc en Edwin dachten gewoon we gaan ons zelf niet slachtofferen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:39
De meest waardeloze voetballer die ooit heeft rondgelopen... Alsof hij de spelers van Almere iets kan leren..
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 14:45
Pirouetjes?
Vind ik leuk
Gerard86 +26
donderdag 21 maart 2019 om 13:55
Zou mooi zijn voor de jeugd van Almere. Een man die ze veel kan leren. Maar word het niet eens tijd dat hij bij bv deze club een stapje hoger inzet. Hoofd trainer van de club?
Vind ik leuk
mcmodd +28725
donderdag 21 maart 2019 om 14:10
Daar heb je diploma’s voor nodig, misschien heeft hij die (nog) niet? En een verklaring omtrent gedrag, maar die kun je zo halen bij het gemeentehuis (weekje wachten).
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:01
Bergkamp weet wel op wie hij gestemd heeft;).
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:24
Je bent op de verkeerde site met je politiek gezeik.
Vind ik leuk
APE +294
donderdag 21 maart 2019 om 14:13
Gelukkig spelen ze geen Europees voetbal.
Vind ik leuk
Nr14always +5512
donderdag 21 maart 2019 om 14:36
Waarom vernedert hij zich zo, hij was een der grootsten alltime.
Vind ik leuk
Plaotie +65
donderdag 21 maart 2019 om 14:39
Een van de mooiste Nederlandse voetballers ooit.

Knap dat Jong Almere city gewoon 2e divisie speelt en Almere 1e divisie.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19167
donderdag 21 maart 2019 om 14:51
Prima toch. Lekker je ding doen buiten de spotlights. Veel succes daar.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
donderdag 21 maart 2019 om 14:51
Dacht dat hij zo bij Arsenal kon werken? Jammer dat hij het zo Verpest heeft bij Ajax,maar ja het kan in Almere
Vind ik leuk
Lippie80 +259
donderdag 21 maart 2019 om 14:58
Hoeft ie in ieder geval niet zo vaak te vliegen, dat scheelt weer 😉
Vind ik leuk
Akela +346
donderdag 21 maart 2019 om 15:00
Zo, die is diep gezonken.
Vind ik leuk
Fransku +2
donderdag 21 maart 2019 om 21:38
Als je werkt voor je poen ben je niet diep gezonken. Hij voelt zich in ieder geval niet te groot om bij almere zijn kunstjes te vertonen
Vind ik leuk
Bizzy +22837
donderdag 21 maart 2019 om 16:01
Van Basten, Jonk en Bergkamp waren van de gouden generatie. Wat is er nog over die gasten. Jammer toch.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:16
Zou hij erheen vliegen?
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
donderdag 21 maart 2019 om 16:21
Tja dat krijg je er van als je een smerige matennaaier bent, (zeg maar de gemiddelde Ajacied) dat ga je jong Almere trainen...

Die zien we nooit meer.... Terug!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:28
Mooi om te horen dat de non flying dutchman weer op het veld staat. Denk dat hij bij de jeugd prima op zijn plek is.
Vind ik leuk
Broes +1079
donderdag 21 maart 2019 om 17:17
Tjonge, jong Almere City, met alle respect maar daar spreekt weinig ambitie van uit. En dat is ook wat hij bij Ajax uitstraalde. Daar is overigens niets mis mee, ik hoop dat hij daar naar zijn zin heeft / krijgt
Vind ik leuk
Malaga036 +487
donderdag 21 maart 2019 om 18:13
Almere City weinig ambitie? Bij Almere City zit juist ambitie.. denk dat het plan is dat hij dan in de loop der tijd door zal schuiven naar hoofdcoach van het 1ste elftal.. anders is het wel een stap terug ja. Maar er loopt talent rond bij City, zou mooi zijn als ze leuke resultaten halen en ze allebei een mooie ontwikkeling door maken
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:39
Heel verstandig om als vader met je eigen zoon te gaan werken...
Vind ik leuk
De Goffert +959
donderdag 21 maart 2019 om 18:04
Weergaloze speler die vreemd genoeg nooit hoofdtrainer is geworden. Hii is geen prater en gaat niet vliegen maar een club in de eredivisie zou hij zeker wel aan moeten kunnen.
Laatste periode ajax is misschien niet de beste periode in zijn bestaan geweest maar hij hield gewoon voet bij stuk qua spelers aantrekken en gebruiken. Ajax was de weg ingeslageb van eigen jeugd eerst en daar wilde hij het ook mee doen. Ofdat helemaal goed was weet ik niet maar het getuigt wel van ruggengraat!
Vind ik leuk
Malaga036 +487
donderdag 21 maart 2019 om 18:12
Welkom! :D volgend jaar doorschuiven naar het eerste en mooie resultaten pakken. En laat ze maar lekker veel scoren :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws