Oranje gewaarschuwd: 'Dat heeft ons in het verleden vaak genoeg punten gekost'

Oranje gewaarschuwd: 'Dat heeft ons in het verleden vaak genoeg punten gekost'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 16:41do 21-03-2019 om 16:41

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 16:42do 21-03-2019 om 16:42

Het Nederlands elftal moet donderdagavond tegen Wit-Rusland waken voor onderschatting. Oranje is er alles aan gelegen om de eerste twee wedstrijden in de kwalificatiereeks te winnen, stellen oud-internationals Youri Mulder en Stan Valckx.

"Wit-Rusland is een hele vervelende tegenstander. Juist tegen dit soort tegenstanders mag je er niet vanuit gaan dat we in grote cijfers van ze winnen", aldus Mulder tegenover het Algemeen Dagblad. "De Wit-Russen zijn al blij met een puntje. Fysiek zijn ze vrij goed. Het zijn echte teamspelers die wat voor elkaar over hebben, ze gaan voor elkaar door het vuur. Dat is moeilijk om tegen te spelen."

Volgens Valckx moet Oranje waken voor onderschatting. "Dat heeft ons in het verleden vaak genoeg punten gekost. Kijk, een wedstrijd tegen Duitsland maakt iets extra’s los, dat kun je als speler moeilijk kunstmatig aanmaken bij een tegenstander als Wit-Rusland."

Mulder meent dat het belangrijk is om goed van start te gaan in de kwalificatie. "Het is ontzettend belangrijk om de eerste twee wedstrijden te winnen. Dan ben je al een heel eind op weg om je uiteindelijk te kwalificeren. Kom je eerst op een achterstand, dan is het moeilijk om de schade weer in te halen. Dan kan het vertrouwen afnemen en dan raak je verder achterop", stelt hij.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Roeptoeter +19157
donderdag 21 maart 2019 om 16:43
Helemaal gelijk. Daarom neem ik ook genoegen met een 3-0 overwinning op Wit-Rusland vanavond.
Zondag minstens een 5-0 overwinning omdat men dan wel gemotiveerd is.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:45
De Duitsers weer is inmaken zou ideaal zijn.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:05
Ga ik eerlijk gezegd niet 100% van uit. Maar als je die wint, ben je echt een heel eind! Wie zou jij tegen Wit-Rusland in de spits zetten? Luuk zou wel een goede optie kunnen zijn toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:27
Ben toch meer voorstander van een bewegelijke spits zoals Depay. Werkt beter in het Nederlandse systeem. Aangezien bijvoorbeeld Dost de betere versie van Luuk is maar heel erg slecht speelde voor Nederland. Zie Luuk persoonlijk liever invallen als er iets geforceerd moet worden of als 10 achter de spitsen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:35
Maar dat was tegen Duitsland en Frankrijk, nu zou een nr 9 niet misstaan denk ik. Zal depay ook in oranje uit vorm zijn??
Vind ik leuk
Enden +5036
donderdag 21 maart 2019 om 18:12
Depay kan toch erg goed een bal vasthouden?
Tegen de statische verdedigers van de Witrussen juist voor bewegelijke combinatie spelers kiezen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:40
Helemaal mee eens. Die Wit-Russen zijn waarschijnlijk niet de meest behendige en beweegelijke spelers. Meer van die houthakkers.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:26
Dan 100 keer liever Babel die kan heel goed een balletje vasthouden, die rol heeft hij enkele jaren geleden Ajax ook gehad.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:41
Zie Babel liever op links, zolang Promes niet speelt is alles goed.
Vind ik leuk
Enden +5036
donderdag 21 maart 2019 om 18:10
Waarom het systeem en spelers van de laatste wedstrijden wisselen?
Speelde Nederland niet goed genoeg?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:55
Hanteer de Feyenoord tegen Ajax inzet en mentaliteit en het komt goed.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:07
Klopt, maar helaas kan dat niet elke wedstrijd. Hopen zondag van wel. Mentaliteit wint het soms van kwaliteit. Gelukkig heeft Nederland iets van beiden.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 17:09
3-0 zit er zeker in ja!
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
donderdag 21 maart 2019 om 16:43
Leuk dit indekken tegen een eventuele teleurstelling, maar de Witte Russen gaan we vanavond gewoon zonder punten naar huis sturen..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:46
Ik denk dat ze er vanavond vol op knallen. Die 2 gemiste eindtoernooien doen bij de spelers ook pijn en als je je land kan vertegenwoordigen op een groot eindtoernooi door deze potjes te winnen gaan ze er volle bak voor.
Vind ik leuk
NvC +9670
donderdag 21 maart 2019 om 16:49
Gewoon 3 punten, gelijk of verliezen is een schande.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:49
Hoog tempo vanaf het begin en hopen op die snelle goal zodat er wat bij die gasten knakt, hun zelfvertrouwen. Dan pas kun je wat gas terug nemen als ze er meer uit moeten komen en op de counter spelen.
Vind ik leuk
Zegikniet +171
donderdag 21 maart 2019 om 17:00
Je moet deze wedstrijd voetballend willen winnen. Fysiek ga je hoe dan ook ten onder tegen Wit Rusland. De buitenspelers van NL hebben nog wel een behoorlijke body (afhankelijk van de opstelling), maar een Frenkie de jong moet gewoon met zijn bewegingen langs die stugge russen passeren, want een duel ga je niet winnen van die gasten.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:42
?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:23
Die Wit Russen hebben sinds november geen officiele wedstrijd meer gespeeld, dus die hebben geen wedstrijdritme. Competitie ligt daar zo lang stil. En de meesten spelen in eigen competitie. Rustig kapot spelen dus!
Vind ik leuk
Bennamari +297
donderdag 21 maart 2019 om 17:46
Met alle respect ik denk dat het Nederlandse elftal hier met 1-3 gaan verliezen omdat de russen er alles aan doen om van ons te winnen en spelers van oranje niet vol in duels gaan omdat ze allemaal de wedstrijd tegen Duitsland willen spelen! Bovendien willen spelers als van de beek en de jong ook denken aan de championsleuge waardoor ze ook geen 100%Duel aan gaan. Maar op papier moet het een makkelijke overwinning voor oranje zijn.
Vind ik leuk
Keuneklets +166
donderdag 21 maart 2019 om 17:56
Youri heeft ooit gescoord tegen Wit-Rusland dus hij heeft er verstand van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws