Oranje begint EK-kwalificatie met overtuigende overwinning op Wit-Rusland

Oranje begint EK-kwalificatie met overtuigende overwinning op Wit-Rusland

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 22:36do 21-03-2019 om 22:36

Het Nederlands elftal is overtuigend begonnen aan de kwalificatie voor het EK 2020. De ploeg van de jarige bondscoach Ronald Koeman won in De Kuip met duidelijke cijfers van Wit-Rusland: 4-0. Memphis Depay was met twee treffers en twee assists de grote man.

Wit-Rusland begon dramatisch in Rotterdam-Zuid en bood Memphis al na vijftig seconden de kans om de score te openen. Dat lukte. De geplaagde aanvaller van Olympique Lyon onderschepte een mislukte terugspeelbal, hield het hoofd koel en rondde vervolgens fraai af: 1-0. Oranje had in de eerste 45 minuten amper iets te vrezen van de Wit-Russen, die niet naar Nederland waren gekomen om aan te vallen.

Oranje counterde zich na 21 minuten naar een 2-0 voorsprong. Denzel Dumfries gaf vanaf rechts voor op Memphis, die Georginio Wijnaldum met een subliem hakje vrij wist te spelen. De middenvelder van Liverpool schoot van dichtbij raak, waardoor de wedstrijd min of meer gespeeld was. Het enige gevaar dat Wit-Rusland stichtte werd door de verdedigers van Oranje onschadelijk gemaakt.

Uitblinker Memphis mocht vlak na de rust de beslissende treffer binnen schieten. Mikhail Sivakov maakte een overtreding op Wijnaldum, waarna Davide Massa resoluut naar de stip wees. Memphis maakte er vervolgens overtuigend 3-0 van. 

De ploeg van Koeman nam met het oog op de interland tegen Duitsland van komende zondag wat gas terug, maar kreeg ineens twee tegenvallers te werken. Dumfries kon niet meer verder en moest noodgedwongen worden vervangen door Kenny Tete. Diezelfde Tete strompelde na amper een minuut weer van het veld nadat hij bij zijn eerste sprintje geblesseerd raakte. Dat duurde veertig seconden. Koeman had echter al drie keer gewisseld en moest met tien man verder.

Ook met een man meer kon Wit-Rusland niet gevaarlijk worden, al kreeg de ploeg in de 78e minuut via Igor Stasevich nog wel een grote kans op de aansluitingstreffer, maar Jasper Cillessen verrichtte zijn enige redding van de wedstrijd. Het slotakkoord kwam van Virgil van Dijk, die op aangeven van Memphis de 4-0 mocht maken. Oranje neemt het zondag in Amsterdam op tegen Duitsland. 

Plaats een reactie

rexxo +16765
donderdag 21 maart 2019 om 22:37
Wat een verschil met een paar jaar terug.
Zulke slappe potjes leverde niks op en nu win je easy met 4-0. Op naar zondag met een fitte rechtsback.
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Dumfries en Janmaat oproepen als backup.

Verder in een kleurloze pot toch nog genoten van met name Memphis vanavond.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:43]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Dumfries speelde toch al ?
Vind ik leuk
Quareck +7562
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Ik denk dat hij bedoelt: dumfries opstellen en Janmaat als backup oproepen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Echt jammer van Tete man! Maar ik heb een prima Oranje gezien. En Memphis die het zeker wel weer heeft laten zien.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Maat, heb je wel gekeken met je PSV-bril op😃? Het was echt een slechte wedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:01
Het spel zal tegen Duitsland wel vele malen beter moeten zijn. Maar resultaat is prima toch? Ik had ook niet het gevoel dat ze een volle 100% hoefde te geven
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:08
Dat is waar man.
Vind ik leuk
GaoYao +6007
vrijdag 22 maart 2019 om 05:03
Nu doorzetten tegen Duitsland. Zijn zeker te verslaan!
Vind ik leuk
FRChamp +2510
zaterdag 23 maart 2019 om 14:26
Vriend, waar ben je? Ik mis je man👍. Ben je aan het verschuilen op de wallen😂?
Vind ik leuk
yuuup +11187
vrijdag 22 maart 2019 om 05:44
De PSV-brillen waren in de aanbieding dus... Niks mis mee, alleen vond ik De Ligt en De Jong opeens middelmatig.
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Jep. Hij zei ‘op naar zondag met een fitte rb’.. gewoon dumfries
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
👍
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:17
Tja, die stond er toch.
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 21 maart 2019 om 23:06
Opperde die interviewer serieus om Zeefuik als back up RB op te roepen.Die kan er echt geen klote van.

Tom Egberts moet echt niet meer op tv. Ik krijg altijd het idee dat je net het WK sprinten van melk koeien hebt gezien als hij presenteert.
Vind ik leuk
JNM +15
zaterdag 23 maart 2019 om 00:55
Zeefuik 🤣🤣🤣

Tom Egbers was een goede interviewer, maar word alleen maar slechter, kijk maar naar studio voetbal... Beter gewoon Sjoerd van Ramshorst
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
@dhrwobo

De enige die kleur bracht was Babel met z'n geverfde bol...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Heerlijk toch 👍
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Op naar de vuilnisbelt.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
donderdag 21 maart 2019 om 22:38
Het was genieten .............
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Moet we zeggen die wit Russen lieten niet veel zien zat weinig spanning in
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
donderdag 21 maart 2019 om 22:38
Ik heb veel vertrouwen voor zondag momenteel
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Onderschat Duitsland niet dat blijft gewoon een goede ploeg met in principe betere spelers dan Nederland.
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
donderdag 21 maart 2019 om 22:43
Ja in principe misschien wel. Maar Nederland heeft het mentale aspect meezitten. Duitsland steekt niet in een lekkere vorm.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Eens. Ik denk dat het huidige spel niet genoeg zal zijn tegen Duitsland.
Tegen Duitsland zal het beter én sneller moeten. In de eerste helft , maar ook in de tweede redelijk wat momenten die echt minder moeten worden. Duitsland straft dit wél af.

Uiteraard is 4-0 een goeie uitslag tegen Wit-Rusland, zeker met een behoorlijk lange tijd met 10 man spelend.

Zeer benieuwd naar zondag.
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
We gaan het meemaken.
Vind ik leuk
abraksas +2700
vrijdag 22 maart 2019 om 07:33
Goed dat Duitsland hun WK 2014 vorm hebben, oh wacht :D
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 07:33]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:20
Nederland vs Duitsland is een wedstrijd opzich. Vorm of geen vorm vooraf maakt weinig uit.
Wel mee eens hoor dat Duitsland absoluut niet heel goed bezig is en ze niet echt tonen dat ze zo fantastisch zijn. Verre van. Maar ik denk dat Duitsland de 3-0 tegen Nederland nog niet vergeten is. Ik verwacht een felstartend Duitsland. Nederland kan er hopelijk onderuit spelen. Er zal sowieso een hoger niveau dan tegen de Witrussen gehaald moeten worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
abraksas +2700
vrijdag 22 maart 2019 om 20:36
Dat klopt, het zal zeker beter moeten dan gisteren maar ik denk dat ze wel al hebben laten zien dat het ook beter kan.
Zal een mooie pot worden morgen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:45
Absoluut, Nederland heeft idd al laten zien. Als het erop aankomt, dat heb ik bij dit Nederland erg het gevoel,(misschien vanwege Koeman) dan staan we er!
Ik heb er ook vertrouwen in. De wedstrijd is trouwens niet morgen, maar wel zondag!
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Klopt. Die 2 wedstrijden hiervoor tegen Duitsland gingen net goed.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:23
Das genoeg toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:38
Lekker begin en moe kunnen ze niet zijn geworden.
Zin in zondag!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:38
Netjes gedaan mannen. Hopen dat de blessure van Dumfries meevalt. De blessure van Tete zag er niet goed uit. Op naar het potje tegen Duitsland.🔥🔥
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 22:39]
Vind ik leuk
Ale +6153
donderdag 21 maart 2019 om 22:43
Dumfries heeft een Bergwijntje... Die is zo weer fit
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Laten we het hopen.
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Prima. Zolang ze beiden maar prijzen pakken. Ze staan zowel met hun land als club eerste momenteel ;)
Vind ik leuk
Mr.Dee +663
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Jammer dit!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:39
Ooh wat had Memphis er zin in vanavond
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:39
Heerlijk.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:39
Mensen die zeggen dat PSV te weinig doet voor het NL elftal mogen weer even hun mond dichthouden. Bergwijn en Memphis waren fantastisch. De Ligt eerste helft erg goed 2e helft wat minder. Jammer dat Dumfries beetje tegenviel.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Bergwijn? Ik weet niet naar jij hebt zitten te kijken? Die moet duidelijk zn draai nog vinden in Oranje. Memphis was geweldig.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Hij kreeg de bal nauwelijks, en dat vond ik jammer. Speelde naar mijn mening zeker niet slecht, maar hij kreeg gewoon niks. Zijn momenten en goals komen er nog echt wel.
Vind ik leuk
Gijsie +2097
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Hij kreeg de bal wel alleen hij neemt hem nooit goed aan. Stuk of 4 keer.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Zn momenten gaan wel komen. Maar vandaag was hij onopvallend.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Ja, hij kreeg ook weinig de bal van zijn team, stond iets van vijf keer vrij in het midden, maar ja als Memphis in zijn flow zit gaat hij hem niet graag passen xD ach kan een keer gebeuren zondag doet hij het beter ik geloof daar wel in. Genoot voor de rest gewoon van het Nederlands elftal!
Vind ik leuk
voetbal!!! +9578
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Bergwijn vond ik juist één van de minsten. Speelde niet zoald die dat bij PSV wel doet.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4818
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Speelt Depay weer bij PSV?
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Bergwijn was toch niet zo fantastisch. Memphis geniet ik sowieso altijd van en ook van Dumfries
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Met alle respect.
Bergwijn, hij had een oranje shirt aan en hij is echt niet gewisseld.
Meer heb ik niet van hem gezien.
Vind ik leuk
Rabarber +8767
donderdag 21 maart 2019 om 22:43
Luuk was ook weer fantastisch.
Vind ik leuk
Kuip +10212
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Deed Bergwijn ook mee?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Nee. Helaas was hij in slaap gevallen. Ach...kan gebeuren.😌
Vind ik leuk
Ale +6153
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:15
Hahahahaha, hier zat ik op te wachten, heerlijk.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Niet een beetje raar om Memphis nu te noemen? Speeld toch al een tijdje niet in eindhoven. Opgeleid bij sparta volgens mij.
Vind ik leuk
Mr.Dee +663
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Speeld????? Serieus?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Dee vind je mooi zeker😂
Vind ik leuk
Mr.Dee +663
donderdag 21 maart 2019 om 23:04
Heel erg mooi....en een beetje dom 😊.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:27
Beetje dom van jou om iemand die een spelfout maakt gelijk dom te noemen. Misschien woont de beste man net in Nederland?
Vind ik leuk
companen +2353
vrijdag 22 maart 2019 om 02:15
Beetje triest niet iedereen is zooooo slim als jouw
Vind ik leuk
AVDV +1615
vrijdag 22 maart 2019 om 05:36
Als jij* 😶
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:16
Dummie ook van Sparta. Tutututututi Denzel Dumfries tutututu
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:46
Volgensmij heb jij een bril nodig om de wedstrijd in het vervolg wel goed te zien
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Deed Bergwijn mee dan? Dumfries kijkt te vrolijk.
Vind ik leuk
Hans van Hit +1000
donderdag 21 maart 2019 om 23:08
Ik vind Bergwijn een topper maar was vandaag erg slecht. Kan een keer gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:39
Die Memphis voelt zich als een vis in t water bij Oranje. Geweldige voetballer MOTM.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 22:43
Memvis bedoel je?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:48

🤣🤣🤣🤣🤣 Erg leuk is ie!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23122
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Sterk
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Dankje. Ik heb achteraf spijt, want ik vind Memphis de haai misschien nog wel leuker.
Vind ik leuk
Depsvfan +477
donderdag 21 maart 2019 om 22:40
Zoals die bij ons geleerd heeft! Op naar Duitsland!!!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
donderdag 21 maart 2019 om 22:40
De 3 punten zijn binnen, dat is het belangrijkste.
Maar met dit spel ga je er tegen de Duitsers hard af.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Ze deden na de 1-0 volgensmij rustig aan hoor haha ze gaven niet echt vol gas viel me op
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:44
Waarom zou je tegen dit land de volle 100% geven? Was gewoon voetballen op een laag tempo. Tegen Duitsland geven ze de volle 100%.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:46
Eens.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1220
donderdag 21 maart 2019 om 22:46
Denk je? Tegen de Duitsers is het een totaal andere wedstrijd, ook qua wedstrijd benadering van de Duitsers ten opzichte van de Wit Russen. Krachten vandaag gespaard en zondag volle bak erop! De Duitsers waren trouwens grotendeels drama tegen Servië.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
De Duitser vliegen er zondag vol op, dat kan ik je meegeven.
Die hatelijke 3-0 nederlaag doet ze nog zeer.
En zo "Hosanna" is dit Nederlands elftal niet hoor.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Jups, maar hetzelfde zal Nederland doen. Als team lijkt Nederland goed in elkaar te zitten, maar qua snelheid van het spel lijkt het regelmatig op zn 11-un-dertigst te gaan.
Verder zie je weinig gogme in het Nederlands elftal. Af en toe mooie momenten, maar niet echt een gevoel van ‘wow, dit Nederland moet gevreesd worden door andere toplanden’.
Maar misschien komt dit nog.
Ik denk dat dit Nederlands elftal erg effectief moet zijn tegen Duitsland. Zoveel kansen gaan we denk ik niet krijgen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
donderdag 21 maart 2019 om 23:00
Klinkt hoopvol, maar ik moet het nog zien.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:01
Nou, ik ook hoor. Het team moet het zondag gaan doen, meer dan ooit imo.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1220
donderdag 21 maart 2019 om 23:01
Dat maakt de wedstrijd alleen maar mooier! Maar verdedigend zijn de Duitsers zeer kwetsbaar. Dat het nog geen hossana is ben ik met je eens, maar we zijn op de goede weg.
Vind ik leuk
Het Brein +4904
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Heb jij Duitsland tegen Servië gezien? Buiten Sané was het erg matig..
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
donderdag 21 maart 2019 om 22:58
Ja de hele wedstrijd.
Daar zat zat 200% meer beleving in als dit potje.
En Servië is een iets wat andere tegenstander dan Wit-Rusland.
Vind ik leuk
Het Brein +4904
donderdag 21 maart 2019 om 23:03
Daar gaat het niet om, Servië kreeg makkelijk kansen in die wedstrijd (Servië B trouwens)
Vind ik leuk
WilcoS64 +4818
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Prima overwinning, verder snel vergeten.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1412
donderdag 21 maart 2019 om 22:41
Ik ben benieuwd tegen die duitsers zondag. Gas eroppahhhh
Vind ik leuk
SimonSays +7391
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Prima pot, je ziet dat ze het serieus nemen en dat de wil om te winnen er is. En er is genoeg kwaliteit om met verzorgd voetbal potten te breken.

Zondag weer een echte test, kijken hoe we er voor staan.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1220
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Wedstrijd gespeeld in 3e versnelling! Geen overtallige krachten verspeeld, behalve Tete dan! Op naar zondag en volle bak erop!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Ik vond het allemaal maar erg matig. Dit Wit-Rusland hoor je toch op te rollen. Wat doet Babel in het Nederlands Elftal? Hoort er toch totaal niet bij. Ben benieuwd hoe Duitsland speelt want dat wordt een andere wedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Matig was het niet. Sloom was het wel. Waarom zou je 100% geven tegen dit Wit-Rusland? Die hebben helemaal niets laten zien. Zondag volle 100%.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Sloom is misschien een beter woord. Maar je moet wel aan je doelsaldo gaan werken als je eerste wilt worden in deze groep.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Haha dat komt wel goed joh. Alleen Duitsland wordt lastig Zondag maar die andere landen zijn nog minder dan dit Wit-Rusland.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Ben benieuwd!
Vind ik leuk
Aosin +79
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
Babel speelde gewoon een prima wedstrijd, is bezig aan zijn tweede jeugd!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Mja ik vind het niet echt passen in dit elftal.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Helemaal waar. Niveautje Fulham.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Vond het heel matig. Geef dan de jeugd de kans als je toch nu aan het vernieuwen bent.
Vind ik leuk
Aosin +79
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Wie dan?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Ik zou sowieso geen 4-3-3 spelen maar 4-4-2 met Memphis en Promes voorin afgewisseld met Luuk De Jong of Wout Weghorst om ballen vast te houden voor de beweegelijke spelers. Dan speel je de meeste teams echt weg.
Vind ik leuk
Aosin +79
vrijdag 22 maart 2019 om 07:09
Misschien gebruikt ie deze variant ook wel een keer, afhankelijk van de tegenstander. Ik vond het nu wel goed gaan met Memphis als een soort valse spits die zich ook geregeld liet terugzakken.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 22:53
Precies. Koeman verzaakt. En wat doen die de Ligt en de Jong daar?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2950
donderdag 21 maart 2019 om 22:57
Haha die kunnen zich wel doorontwikkelen maar snap de aanwezigheid van Babel niet en in mindere mate ook Blind niet.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:05
Dat is waar!
Vind ik leuk
HansVites +6751
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Prima overwinning alleen een paar slordige momenten achterin, en zo te zien zit het met Dumfries wel goed desnoods zetten ze Promes rechtsback dat speelt die bij Sevilla ook de laatste tijd.
Vind ik leuk
Kuip +10212
donderdag 21 maart 2019 om 22:45
Hopelijk speelt Promes voor Bergwijn tegen Duitsland. De rest speelde uitstekend.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
donderdag 21 maart 2019 om 22:47
2de helft speelde bergwijn al stukken beter van mij hoeft die er niet uit.
Vind ik leuk
Mdam +847
donderdag 21 maart 2019 om 22:46
Toch wel lekker dat die bergwijn nu al zenuwachtig is in de Arena
Vind ik leuk
Aosin +79
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Was de Kuip, maar ok....
Vind ik leuk
Mdam +847
donderdag 21 maart 2019 om 23:23
Ach bijna goed toch. Mijn fout
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:06
Heb je naar Jong Ajax gekeken?
Vind ik leuk
JanTa48 +9354
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Zelfs met 10 man een makkelijke overwinning zonder al te grote inspanningen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Met die donkere voetballers voornamelijk (Surinamers) is Oranje geweldig en het kan alleen maar beter gaan. Nu nog wat Marokanen erbij en we worden Werelkampioen. Kijk maar naar Frankrijk en Portugal . Reunited Oranje!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:57
Boys van Surinaamse oorsprong hebben altijd een belangrijke rol gespeeld in het Nederlands elftal.

Weet je nog hoe van Basten Davids geschoffeerd had?
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:07
Zeker waar, maat zeker. Ook ik ben daat trots op, ‘k heb gedeeltelijk Surinaams bloed.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
donderdag 21 maart 2019 om 23:01
Marokkanen willen Wk spelen en vele mooie Afrikaanse toernooien,Voor de Surinamers of Antillianen(Anita die voor Ned gekozen hebben en nooit meer opgeroepen worden..Pech..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:27
Surinamers zijn surinamers en kunnen niet kiezen voor het Nederlandse elftal. Net zoals nederlanders met een donkere huidskleur niet kunnen kiezen voor het Surinaamse elftal.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 22 maart 2019 om 21:16
Was het altijd zo?
Wist ik echt niet maat..👍
Vind ik leuk
Het Brein +4904
donderdag 21 maart 2019 om 22:54
Ik heb Hansie Hateboer alvast gebeld..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws