Acht conclusies: Memphis weer top in Oranje-shirt en Nederland doorbreekt trend

Acht conclusies: Memphis weer top in Oranje-shirt en Nederland doorbreekt trend

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 23:15do 21-03-2019 om 23:15

Het Nederlands elftal is uitstekend begonnen aan de EK-kwalificatie. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman was met 4-0 te sterk voor Wit-Rusland. VoetbalPrimeur trekt acht conclusies na een eenvoudige avond in De Kuip.

Wit-Rusland vaste klant
Het was eigenlijk al geen verrassing meer dat het Nederlands elftal werd gekoppeld aan Wit-Rusland in de kwalificatiepoule. Beide landen troffen elkaar op weg naar de EK's van 1996, 2004 en 2008 en het WK van 2018. Na vanavond staat de teller van Oranje op negen zeges, de Wit-Russen trokken twee keer aan het langste eind.

Memphis top in Oranje
Het gaat al maanden zéér moeizaam bij zijn Franse werkgever Olympique Lyon, maar in Oranje draait Memphis Depay op volle toeren. Bondscoach Ronald Koeman sprak voorafgaand aan het duel met Wit-Rusland het vertrouwen uit in zijn aanvalsleider en kreeg dat dubbel en dwars terugbetaald. Memphis scoorde twee keer en gaf ook nog eens twee assists.

Nederland doorbreekt trend
De laatste keer dat Oranje het kalenderjaar met een overwinning begon was in 2012, toen Engeland met 2-3 werd verslagen. Nadien bleef Oranje zonder zege tegen Italië (1-1 in 2013), Frankrijk (2-0 nederlaag in 2014), Turkije (1-1 in 2015), Frankijk (2-3 nederlaag in 2016), Bulgarije (2-0 nederlaag in 2017) en Engeland (0-1 nederlaag in 2018). Tot donderdagavond dus.

Geen last van favorietenrol
"Voor het eerst zijn we een keer zwaar favoriet", zei bondscoach Ronald Koeman op de persconferentie over de wedstrijd tegen de nummer 78 van de wereldranglijst. Van die favorietenrol had Nederland geen moment last. Al na 50 seconden opende Memphis Depay de score, waarna Oranje kinderlijk eenvoudig uitliep naar een 4-0 overwinning in De Kuip.

De Kuip een warm bad
Het Nederlands elftal voelt zich uitstekend op zijn gemak in De Kuip. De vijftien voorgaande interlands in het stadion van Feyenoord werden gewonnen en daar werd donderdag ten koste van Wit-Rusland nummer zestien aan toegevoegd. Het laatste gelijkspel dateert van maart 2007 (0-0 tegen Roemenië) en de laatste nederlaag zelfs van oktober 2000 (0-2 tegen Portugal).

Frivole Frenkie
Memphis Depay eiste een hoofdrol op, maar ook Frenkie de Jong speelde weer ijzersterk. De Ajax-middenvelder had in de eerste helft een passzuiverheid van 97 procent. De toekomstig FC Barcelona-speler bewoog intelligent, anticipeerde en verdeelde. De Jong ziet het spel écht. Sinds zijn entree komt Georginio Wijnaldum bovendien ook véél beter tot zijn recht.

Vraagtekens richting Duitsland
Denzel Dumfries was niet helemaal fit meer, dus mocht Kenny Tete invallen. Heel gelukkig was die invalbeurt niet. Tete liep al na veertig seconden een hamstringblessure op. Voor Nederland en bondscoach Ronald Koeman is het te hopen dat beide rechtsbacks op tijd hersteld zijn voor het treffen met Duitsland, zondag in de Johan Cruijff Arena.

Fraai verjaardagscadeau Koeman
Ronald Koeman vierde donderdag zijn 56e verjaardag en kreeg een passend cadeau van zijn spelers. De 4-0 overwinning op Wit-Rusland is de grootste van Oranje onder leiding van Koeman.

(Teun Buis/VoetbalPrimeur)

Plaats een reactie

★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:17
En tegen Duitsland wordt gezien of Oranje het ook oprecht kan terugkomen in de top.

Verwacht dat Duitsland gaat winnen
Vind ik leuk
Te ligt +304
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
Met de laatste 2 ontmoetingen in gedachten ben ik positiever gestemd dan voorheen in het treffen met de Duitsers die ook niet de beste periode achter de rug hebben...

Verwacht winst voor Nederland.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:25
Oefenpotten zeggen vrij weinig.
Vind ik leuk
Te ligt +304
donderdag 21 maart 2019 om 23:28
Zeggen jou vrij weinig.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:26
Daar ben ik niet zo bang voor! Duitsland is zit nu in een neerwaartse spiraal. En tuurlijk is het tegen hun altijd lastig. Maar denk wel dat er een goed resultaat valt te behalen. Heb vertrouwen😉
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:27
Succes emee
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:29
Komt goed✌
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:30
Zolang het ons maar eens lukt zo. al moeten wij nog beginnen.

Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
Het komt wel goed deze keer. Volgend jaar gewoon alles weer oranje😉
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:34
Ik nooit. Vreselijke kleur Oranje. En het elftal is ook al zo ruk :P


(al moet ik niet zeggen dat een Wit tenue nou zo mooi is.... )
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:04
Geweldige kleur man Oranje! Beter als die standaard kleuren van iedereen. Dit is iets aparts. Prachtig gezicht zo'n Oranje zee. Heb dat veel minder met blauw, Rood of Geel.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:05
Dat het uniek is is leuk, maar ik vind her wel prima dat niet zo velen deze kleur dragen.... Alleen witte tenues zijn erger ( en helaas.... Irak is een wit team)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:05
Geel echter? Die komt niet zo vaak voor.

Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:08
Brazilie, Zweden, Roemenie, Colombia, Oekraine.Wat me ff te binnen schiet. Oranje zie je bijna nergens. Alleen ivoorkust.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:08
Ja klopt wel. Alleen geel is nog lang niet zo vaak gekozen als Rood Blauw en Wit natuurlijk
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:10
Dat klopt.ach,Oranje kleur you love it or hate it.
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
vrijdag 22 maart 2019 om 00:19
Niks mis met Oranje toch. Goed team man. Geen idee waar jij vandaan komt.maar veel beter zal het wel niet zijn
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:20
Beter is het zeker niet. Dramatisch zelfs maar zolang er passie is klaag ik niet
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
vrijdag 22 maart 2019 om 00:22
Ach, dan snap je vast ook wel dat wij na jaren van minder voetbal weer eens de echte passie voelen :) 4-0 op wit rusland is miss niet heel bijzonder maar wel zeker een goed begin
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:22
Passie is leuk. Onnodige hossana nie
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
vrijdag 22 maart 2019 om 00:24
Hossana hoort er nou eenmaal bij in Nederland
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 00:25
Klopt. Blijf t verder dom vinden
Vind ik leuk
JAG89 +478
vrijdag 22 maart 2019 om 01:31
Denk juist dat geel een van de meest gebruikte kleuren is hoor! Tel maar is op!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 09:40
Denk je? Wit en Rood zie ik echt overal hoor.

Maar misschien vergeet ik wel veel afrikaanse landen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:10
Ik vond dat uitshirt op het WK2014 prachtig. Koningsblauw met oranje accenten. Jammer dat ze het zo vaak veranderen.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:34
Je doet erg je best om de euforie te temperen he haha
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:36
Ja het is een beetje irritant zo'n volledige hossanastemming meteen.
Alsof Nederland ineens weer terug is in de WK finales.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:39
Ben het opzich wel met je eens hoor...maar het is ook begrijpelijk want het is lang geleden dat we Oranje weer zo hebben zien spelen. En die Duitsers zijn echt niet meer zo goed als 4 jaar geleden dus geef ze wel een kans
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:40
Daar ben ik het wel mee eens ja.

Misschien ook omdat Oranje thuis speelt, maar iets zegt me dat Duitsland nu wel even zin heeft om door te zetten...
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:43
Probeer er gewoon lekker van te genieten joh als we maar 2e worden in de poule toch! En die 3-0 overwinning pakken ze ons sws niet af haha
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:44
Het liefst 1e in de poule trouwens haha
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:44
Er is voor mij geen 'we'. Ik support Oranje niet :)
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:46
Oh ja... in dat geval zou ik me helemaal niet druk maken.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:47
Druk sowieso niet :)
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:49
Maar het steekt je wel :p
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:50
Stiekem vind ik gewoon de aandacht leuk ;)
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:53
Haha...hoop niet dat je er afhankelijk van gaat worden.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:54
Ben ik al ;)
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
donderdag 21 maart 2019 om 23:56
Jammer... maar succes verder:p
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:39
Bent gewoon wat negatief volgens mij. Zou erg grappig zijn dat er na zondag andere posts van je voorbij komen. Maar we zullen zien
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
donderdag 21 maart 2019 om 23:39
Waarom zou ik andere soort posts tonen?

Er zijn maar 2 opties.
"knap gedaan oranje" en "Yep. duitsland is gwn beter"
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 01:07
En we weten allemaal dat je liever het laatste zou zeggen. ;)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 09:39
Klopt :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:45
Tief dan een end op kneus.
Vind ik leuk
JAG89 +478
vrijdag 22 maart 2019 om 01:35
Nou we maken anders meer kans dan de jaren daar voor. Spelen nu voor het eerst weer goed voetbal sinds jaaaaareeeen!

Kijk maar naar Kroatië die haalde ook de finale! Terwijl je normaal gesproken vantevoren toch andere teams had verwacht...

ik persoonlijk ben best positief ingesteld maar wel realistisch!

Dus ja ik verwacht ook een overwinning op Duitsland maar een 3-0 zie ik niet weer gebeuren!

En verder joh wat zal jou het boeien wat een ander vindt of denkt! Als ze dat gelukkig maakt, alleen maar fijn voor hun leven toch?

Mensen lekker in hun waarde laten!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 01:37]
Vind ik leuk
Gini +375
donderdag 21 maart 2019 om 23:43
Duitsland was gisteren zeer matig en gaat ook bouwen aan een nieuw team.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:20
Nee dat hoop jij. Zeker gezien jouw zielige reacties na de wedstrijd.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 15:23
👍
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:36
Haha echt lachwekkend jouw reacties.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 16:44
Haha
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:18
Is het Hosanna tijd of is het het niet? Oordeel zelf zou ik zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:19
Been there done that
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
donderdag 21 maart 2019 om 23:22
Conclusie 9: Ik heb me weer redelijk vermaakt thuis achter de buis.
Vind ik leuk
JanTa48 +9354
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
Marc, werk aan de winkel. Transfer en salaris moet geen probleem zijn.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:26
Frenkie een paszuiverheid van 97%
Tikkie breed en terug🙄
Vind ik leuk
Te ligt +304
donderdag 21 maart 2019 om 23:32
Die zaten er ook tussen. Och och.. eigenlijk een drama hè, die Frenk?
Vind ik leuk
Ove +4157
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat vrouwen geen verstand van voetbal hebben
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:34
Gij snapt het frank😂
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:37
Hoe verrassend dat iemand als jij dit zegt... gaaaaaaaap.
Vind ik leuk
Ove +4157
donderdag 21 maart 2019 om 23:57
Gaaaaaaaaaaap
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:58
Dat zei ik idd.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:56
Babel uitblinker??? Eerste 15 passes/acties resulteerden in balverlies (ja ook die na 40 seconden) en pas na 25 minuten eerste pass laten aankomen (over 5 meter). Werd meer dan terecht gewisseld. Bergwijn wellicht onzichtbaar maar creëerde door naar binnen te trekken, na het inzakken van Memphis continu ruimte voor de diepe bal of hoge voorzet richting Dumfries

@edit verkeerde post
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:58]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:58
Babel uitblinker??? Eerste 15 passes/acties resulteerden in balverlies (ja ook die na 40 seconden) en pas na 25 minuten eerste pass laten aankomen (over 5 meter). Werd meer dan terecht gewisseld. Bergwijn wellicht onzichtbaar maar creëerde door naar binnen te trekken, na het inzakken van Memphis continu ruimte voor de diepe bal of hoge voorzet richting Dumfries
Vind ik leuk
Emnu +8270
vrijdag 22 maart 2019 om 00:20
Memphis...

Typisch PSV product, laat t zien tegen de kleintjes, denkt daardoor groot te zijn maar als t erop aan komt, ligt-ie te janken.

Maar leuk gedaan hoor.
Vind ik leuk
Emnu +8270
vrijdag 22 maart 2019 om 00:25
Conclusie 9: VP is, uit vermoedelijk commerciële belangen, net zo Liverpool-geil als half Nederland.

Fwiw, ik was t al voordat iemand ook maar van Ian Rush had gehoord, al moeten de meesten hem hier googlen.

Maar kunnen we de adoratie voor een keertje overboord gooien?

Virgil was oke, Wijnaldum goed maar de rapporteur van l’‘Equippe heeft er duidelijk meer verstand van.
Die bewaart zijn cijfers voor rapportage i.p.v. kontlikkerij.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:36
Idd overdreven
Lijkt wel een beetje op de mediageilheid bij ajax
Ook overdreven
Vind ik leuk
yuuup +11187
vrijdag 22 maart 2019 om 05:57
Van dit soort conclusies kan ik er nog wel 20 verzinnen.
Vind ik leuk
Groen +4540
vrijdag 22 maart 2019 om 08:08
Hmm ja vooral dat "De laatste keer dat Oranje het kalenderjaar met een overwinning begon was in 2012". En dat dan ook nog het doorbreken van een trend noemen.

Dan ben je echt hard aan het zoeken om maar iets te kunnen schrijven...



[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 08:17]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws