Kritische Van Dijk niet 100% euforisch na ruime overwinning op Wit-Rusland

Kritische Van Dijk niet 100% euforisch na ruime overwinning op Wit-Rusland

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 23:20do 21-03-2019 om 23:20

Virgil van Dijk is blij met de eerste overwinning voor Oranje in de EK-kwalificatie, maar blijft kritisch op zijn ploeg. Bepaalde slordigheden mogen voortaan niet meer, zegt de captain tegen de NOS.

Oranje won overtuigend met 4-0 van Wit-Rusland. "Dit is heel fijn. We hebben de laatste hard gewerkt, tot gisteren. We wilden laten zien tot waar we toe in staat zijn en wat we willen: naar het EK. We hebben bij vlagen goed voetbal laten zien", zegt Van Dijk.

Dan komt de kritiek. "In de eerste helft waren we soms slordig. Dat moet eruit. Daar moeten we aan werken. Je hoopt op een vroege goal. Dat hij zo snel komt is mooi meegenomen. Zelfs dan moeten we het iets beter uitspelen en geduldiger blijven. We gaven ze toch wat mogelijkheden."

"Op sommige momenten werden er hakballen gegeven. Dan zitten we lekker in ons vel, maar als we de bal verliezen is er totaal geen organisatie. Dan kan iedereen kansen creëeren. We hebben het in de tweede helft prima gedaan."

Poll

Ben je het eens met Van Dijk?

(466 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 23:23
Precies Virgil.
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
donderdag 21 maart 2019 om 23:24
Tegen Duitsland zullen ze meer gefocust zijn. (Hoop ik)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:25
Ik mag leien van wel. Ook moet het voetbal beter en sneller worden uitgevoerd.
Vind ik leuk
voebtalie +3732
vrijdag 22 maart 2019 om 04:21
Hij liet ook twee keer simpel een bal onder zijn voor doorglijden.. zag er erg amateuristisch uit
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:34
Wie bedoel je?
Vind ik leuk
voebtalie +3732
vrijdag 22 maart 2019 om 20:44
Van Dijk. Speelde verder uitstekend.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:47
Idd, die momentjes waren minder. Maar voor de rest idd als een heerser voetballend. Wát een speler is dit. Ook iemand die nooit naast zijn schoenen zal lopen. Een doodnormale persoon ook.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 20:48]
Vind ik leuk
voebtalie +3732
vrijdag 22 maart 2019 om 21:25
Mooie jongen ook om te zien :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:39
Aah, jij bent een vrouw.
Vind ik leuk
John Garp +5335
vrijdag 22 maart 2019 om 00:57
Ach, komt wel goed:
https://www.youtube.com/watch?v=ShjE84T5rg4
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
donderdag 21 maart 2019 om 23:25
Achteraf gezien misschien toch Van Dijk moeten halen ipv Van der Hoorn
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:32
Dit kon je niet weten hoor. Heb van Dijk een paar keer live zien spelen in de Euroborg. En vond hem niet heel erg opvallen. Dat hij deze ontwikkeling maakte hadden heel veel mensen niet vetwacht
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
donderdag 21 maart 2019 om 23:35
Ja vond het gewoon grappig om zo terug te kijken en dan te zien dat ze zich zo anders ontwikkeld hebben. Had het ook niet verwacht. Blijkt maar weer dat scouten niet altijd makkelijk is
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:38]
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:29
Haha nou dan noem je ook wel wat he 😉😆
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
vrijdag 22 maart 2019 om 07:14
Hallo willen jullie nou alle goeie hebben
Vind ik leuk
Aihlre +449
vrijdag 22 maart 2019 om 06:55
Er zit nog veel te veel nonchalance in deze ploeg . Tegen betere ploegen gaat dat uiteindelijk verkeerd.
Vind ik leuk
Blac-ca +613
vrijdag 22 maart 2019 om 09:58
Dit is nou n waardige KAPITEIN zeggen waar het opstaat,zelfreflectie top KAPITEIN top
...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws