Koeman riep Oranje tot de orde: 'Meer hakjes dan in het hele vorige jaar'

Koeman riep Oranje tot de orde: 'Meer hakjes dan in het hele vorige jaar'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 23:23do 21-03-2019 om 23:23

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 23:32do 21-03-2019 om 23:32

Bondscoach Ronald Koeman was opgetogen na de 4-0 zege op Wit-Rusland, maar plaatste enkele kritische kanttekeningen. De donderdag 56 jaar oud geworden trainer zag met name voor rust te veel hakjes.

Na de vroege 1-0 van Memphis Depay werd Oranje 'slordig' en 'nonchalant', stelde Koeman na afloop in gesprek met de NOS. "Ik zag alleen al in de eerste helft meer hakjes dan ik in het voorgaande jaar heb gezien. Dat vond ik niet goed", liet de bondscoach weten. "Ik vind dat we na zo'n vroege goal gedisciplineerd moeten blijven spelen. We hebben nog drie, vier ballen geblokt in onze eigen zestien: dat had gewoon een goal kunnen worden. Dit is een ontwikkeling die we blijkbaar nog niet beheersen."

Tijdens de rust riep Koeman zijn spelers tot de orde. "Ik heb wel wat dingen gezegd in de rust. Je moet niet denken: ja, het is 2-0 en we gaan deze wedstrijd makkelijk winnen. Nee, dan moet je dit soort dingen wel aangeven en dat heb ik ook gedaan."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 23:27
Ach, We hebben de laatste jaren genoeg saai en slecht voetbal gezien. Dit was ook weer eens leuk om te zien. :)
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
I probably have more goals than the guys on the field have games together.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:35
Good for you. ;)
Vind ik leuk
Emnu +8270
vrijdag 22 maart 2019 om 00:31
Het is lovenswaardig doelen te hebben.

Er n balletje in leggen is heel iets anders, zie t verband ook niet maar, hoppa, gefeliciteerd knul.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
vrijdag 22 maart 2019 om 08:10
Oh ja joh FRchamp.
Jij hebt meer goals??
Je spaart dus voetbal doeltjes en doelen??
Als je niet weet wat je zegt in een andere taal, kan je beter niets zeggen.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
vrijdag 22 maart 2019 om 11:47
I’m the best striker ever and then we have Zlatan.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
vrijdag 22 maart 2019 om 13:29
Je bedoelt "streaker" zeker.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
vrijdag 22 maart 2019 om 13:57
For your wife.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
vrijdag 22 maart 2019 om 14:54
Ah je verkoopt potloodjes.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:28
Een hakje is niets mis mee, maar er een hakjes-spel van maken wel.
Vind ik leuk
035 +1029
donderdag 21 maart 2019 om 23:32
Donderdag (ge)hakt dag? :-)
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:35
Met satesaus
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:35
Hey, jij daar.... ben je altijd de leukste thuis?🤪
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:25
Nee dat is de deurknop maar die is afgezaagd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:26
Oh nee, meen je niet...te erg om los te lopen.😢
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:27
Het komt wel goed schatje 😆
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:28
Pfoe, ik schrok al. Maar dit brengt weer rust in de tent. Mijn hart begaf het zo’n beetje.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:30
Ja denk je aan je hart op je oude dag. Niet te hard voor je hart.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:32
Idd, liever pussy-lief (of poes-lief naargelang je wenst) dan retend hard voor het hart.
Of ijl ik nu te veel.🤨
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:35
Ik weet in ieder geval waar jij met je gedachten zit nu 😉
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:37
Idd. Ach... een man denkt om de 37 seconden aan sex...zo wijzen verschillende onderzoeken uit. Flauwekul van hier tot Tokyo...
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:44
Beter alleen denken elke 37 seconde. Ow enne niet aan mijn vrouw vertellen oke 😉
Vind ik leuk
MN223 +1750
vrijdag 22 maart 2019 om 08:37
Waarom heb je in vredesnaam je deurknop afgezaagd? Wil je niet meer naar buiten?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:31
Waarom is 1 van die 2 überhaupt niet geselcteerd t.o.v. een bankzitter van Lyon.
Selecteer anders Willems dan ook maar ten faveure van Blind linksback.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
Dr. PA +917
donderdag 21 maart 2019 om 23:33
Tete staat basis bij lyon
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 23:36
Kan Zlatan niet komen?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:09
Tja, de showman uit willen hangen ipv effectief willen zijn, dat blijft zijn mentaliteitsprobleem, want we weten allemaal wie er continue hakjes doet en achter zijn standbeen voorzetten wil geven.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:24
Hij flikt het wel elke keer. Hoe maakt dan niet zoveel uit.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:26
Mijn idee Wim. Als hij 2 goals en 2 assists per wedstrijd geeft dan mag hij van mij lekker hakken wat hij wil...
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:29
Gelukkig ben je niet de coach, Koeman roept ze terecht tot de orde, er is nog niets gewonnen bij 2-0 met rust.

Daarbij is dat pure scorebordjournalistiek, hij eist de pingel op en die assist op van Dijk was geen bedoelde assist maar een hard, wild schot wat niet eens achter maar over de zijlijn had gegaan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:33
Hij is wel per ongeluk bij alle vier de goals betrokken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:32
Af en toe had ik het idee, dat ik naar Circus Depay keek. Maar 10 minuten later lag de bal er weer in.
Hij zou het ook leuk als clown doen.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:39
Tuurlijk zat t niet tegen. Maar zoals die eerste goal krijgt ie kado maar maakt ie mooi af. Het balletje op Wijnaldum ook leuk gedaan. Penalty erin schieten is ook vaak gebleken dat het toch een kwaliteit is en de voorzet op Virgil vind ik een mooie bal ook al zegt Chef hierboven dat ie dat niet expres deed geloof ik van wel.
Eindconclusie: toch knap maar nu tegen een betere tegenstander zondag ook laten zien.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:42
Tegen Frankrijk en Duitsland heeft hij het al goed gedaan.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:46
Ja daarom dat zeg ik net tegen Chef hiero. Feit is dat het rendement hoog is onder Koeman. Net als Wijnaldum die voor Koeman elke wedstrijd flets en onzichtbaar was. En nu top.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:28
Elke keer? Valt wel mee hoor, hij heeft net 2 kwalificatie toernooien op rij totaal niet thuis gegeven, maar dan ook totaal niet.

Hij draagt het team dus niet, hij profiteert van het feit dat het achter hem beter gaat lopen met een sterk centraal duo en een goed block ervoor met Frenkie en Gini.

Zet je Weghorst daar neer dan zal hij het niet veel minder doen, Depay verliest namelijk heel vaak de bal en is rond de 16 een blind, wild paard, kop naar beneden en rossen op de goal.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:31
Resultaat telt.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:35
Ja en hoe komt dat resultaat tot stand? Daar moet een coach naar kijken want dat is zijn werk.

Oranje zit in een opbouwfase en het zal me niets verbazen dat volgend seizoen er weer nieuwe gezichten bij komen en mensen gaan afvallen, jongens die nu aan het doorbreken zijn of een stap gaan maken naar het buitenland.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:43
Doet ie toch goed die Koeman. Hij weet ze te triggeren en ook Memphis. En dit is ook het soort voetballer dat hij is ; aanrommelen en gaan. Soms lukt het en soms niet maar wel veel dreiging. En feit blijft bij Oranje onser Koeman is het rendement hoog.
He hebt het over een goed blok erachter met de Jong en Wijnaldum. Maar Wijnaldum heeft ook jaren kleurloos gespeeld in Oranje. Maar nu onder Koeman perfect.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:46
Koeman doet het goed, absoluut. Wel heeft hij natuurlijk ook net de mazzel dat de Ligt en Frenkie doorkomen en nu rijp zijn voor Oranje, dat Wijnaldum en van Dijk twee dragende spelers zijn geworden bij Liverpool en dat er nog een paar spelers bij komen, Bergwijn en Dumfries bijvoorbeeld, waar voorheen Promes stond staat nu een jongen die het in mijn ogen wel heeft, Bergwijn komt er wel.

En Wijnaldum was zo kleurloos, omdat hij niet in zijn kracht kon voetballen, hij moest de kar trekken in creativiteit en de connectie tussen verdediging en middenveld en daar is Frenkie juist een koning in, waardoor Wijnaldum zijn Liverpool spel kan spelen.

Tuurlijk maakt Koeman de keuzes en dat doet hij goed, maar hij heeft die keuzes wel waar die keuzes er voorheen niet waren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 00:47]
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 00:49
Tuurlijk heeft Koeman mazzel. Maar bijvoorbeeld Memphis en Wijnaldum zijn totaal opgebloeid onder Koeman. En dat kan niet alleen liggen aan een de Jong. Wijnaldum doet al een tijdje mee en speelde vaak bij Liverpool goed maar in Oranje minder. Terwijl hij toen ook goede spelers om hem heen had met een Sneider bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 01:03
Zal ik heel eerlijk zijn? Ik denk dus wel dat het aan Frenkie ligt, hoofdzakelijk dan.

Tuurlijk is Koeman gewoon goed bezig en heeft hij een groep gesmeden, credits wie ze verdient, maar in het spel doen de spelers het en Frenkie zorgt met zijn spel dat tegenstanders keuzes moeten maken, instappen op de indribbelende Frenkie (waardoor andere vrij komen) of niet instappen en Frenkie vrij laten met de bal.

Wijnaldum en volgens mij ook Depay hebben beide al aangegeven hoe er makkelijker gevoetbald kan worden met hem op het middenveld.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:35
Maar dan had het geen 4-0 geworden.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:36
Klopt, dan hadden we die mazzel niet gehad. Zit toch wel een verschil tussen he, iets met mazzel of iets met kunde voor elkaar krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:37
Dan heeft Depay vaak geluk.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:38
Niet vaak, want zovaak scoort hij niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:40
Onder Koeman wel.
Super statistieken, Depay moet je op de juiste manier benaderen.
Geen kritiek geven, maar een aai over zijn bol.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:43
Als je geen kritiek mag geven gaat het al fout, want als hij iets fout doet moet je het gewoon kunnen zeggen.

Het probleem is dat hij in zijn eigen wereld leeft, in die wereld draait alles om hem, hij heeft het zelf niet eens meer door, het is zo normaal van hem.

De lofuitingen stijgen hem tevens iedere keer naar de bol en dan zit ie weer in de wolken, bakt ie er weer een tijd niks van, komt er kritiek, gaat ie huilen en begint het riedeltje weer van voren af aan.

Labiele spelers maken je geen winnaar van een toernooi waar de hele wereld naar kijkt, de stress en verwachtingen er vol op staan en iedereen je afmaakt als je verliest of ophemelt als je wint.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:39
Toen was Blind bondscoach.
Daar noem je ook wat op.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:41
Was volgens mij toch eerst Hiddink, daarna Blind en daarna Dicky.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:42
Toen was Hiddink niet goed bezig.
Vind ik leuk
Jafio +2069
vrijdag 22 maart 2019 om 05:29
Je doet je naam geen eer aan, wat een hoop onzin.
Depay speelt gewoon erg lekker bij Nederland en dat is alleen maar mooi want we willen naar een eindronde.

Het hakje was functioneel en de supporters op de tribune heb ik geregeld horen klappen voor zijn acties. Hij is gewoon nr 1 met penalty’s dusss.

Dat Ajax PSV gedoe lekker loslaten en genieten van 1 van de betere spelers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws