'Blitz-Start' en 'warming-up voor Jogi's Jungs': Van Dijk verveelde zich'

'Blitz-Start' en 'warming-up voor Jogi's Jungs': Van Dijk verveelde zich'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 06:00vr 22-03-2019 om 06:00

Nederland heeft zijn EK-kwalificatiecyclus donderdagavond geopend met een eenvoudige 4-0 zege op Wit-Rusland. Memphis Depay nam twee goals voor zijn rekening en gaf de assist voor de 2-0 van Georginio Wijnaldum en de 4-0 van Virgil van Dijk. In Duitsland maken ze hun borst alvast nat, blijkt uit een rondje langs de Europese pers.

BILD stelde vast dat de mannen van Ronald Koeman weinig energie verspild hebben met het oog op de volgende klus: Nederland-Duitsland in de Johan Cruijff Arena. 'Holland deed tegen Wit-Rusland niet meer dan nodig', stelde de toonaangevende krant vast. 'Na hun 'Blitz-Start' speelden ze de wedstrijd rustig uit en spaarden ze hun krachten voor 'Jogis Jungs' (het elftal van bondscoach Joachim Löw, red.).' Memphis maakte de meeste indruk op de Oosterburen. 'Deze man moet zondag afgestopt worden.'

Ook Der Kicker zag hoe Memphis, na een reeks moeizame wedstrijden namens Olympique Lyon, opbloeide in het Oranje-shirt. De wedstrijd zelf had niet veel om het lijf. 'Na vijftig seconden lag de bal erin en ging het spel eigenlijk maar in één richting'. De Frankfurter Allgemeine Zeitung zag hoe Nederland 'warmdraaide voor Die Mannschaft'. 'De Nederlanders kunnen met een gerust hart toeleven naar de klassieker op zondag'.

Volgens Het Laatste Nieuws was de wedstrijd na vijftig seconden al gespeeld. Nog voor rust viel ook de 2-0 van Georginio Wijnaldum. 'De ruime voorsprong, zo snel al in de wedstrijd, zorgde overigens niet voor een galavoorstelling. Oranje toonde zich nog weleens slordig. Maar echte problemen veroorzaakten de Wit-Russen niet in Rotterdam', concludeert de Vlaamse ochtendkrant, die net als BILD beseft dat het echte werk zondag pas komt. 'Koeman zag Oranje niet excelleren, maar wel eenvoudig winnen. Een scenario waar hij meteen voor tekent, zondag tegen de Duitsers.'

Ook The Daily Mail zag dat er in de Rotterdamse Kuip geen vuiltje aan de lucht was voor Oranje. ''Only Belarus' maybe but Holland are back...', concludeerde de tabloid aan het einde van de voetbalavond. De vierde goal van Van Dijk, op het moment dat Nederland met tien man speelde, was volgens de Britse krant exemplarisch voor de overmacht van het Nederlands elftal. 'Heel veel zorgen maakte Nederland zich niet. Van Dijk verveelde zich en ging nog naar voren om een voorzet van Depay binnen te koppen.'

Volgens La Gazetta dello Sport 'pokerde' Nederland met de tegenstanders uit Wit-Rusland. 'Geen enkel probleem voor Oranje. Na nog geen minuut spelen was er al die afgrijselijke terugspeelbal van Igor Shitov, waar Memphis van profiteerde', schrijft de roze sportkrant uit Italië.

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +4200
vrijdag 22 maart 2019 om 06:06
Het gaat weer iets beter,eerst zondag maar eens zien.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12581
vrijdag 22 maart 2019 om 07:02
Wij hebben geen Roze wolk maar een Oranje wolk heb een goed gevoel dat we zondag ook winnen .
Misschien niet zo overtuigend als tegen die Russen maar misschien een nipte zegen .
Maar de 3punten blijven in Nederland 💪👍👍👍
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:33
Ik hoop dat we zondag ook winnen, maar misschien wel het belangrijkste, we zijn niet meer het lachertje van Europa. Het respect voor Oranje komt langzaamaan weer terug.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:45
Die wedstrijd van zondag heeft meer betekenis voor Oranje dan voor die moffen, en verdedigend is Oranje juist heel sterk nu en de komende 10 jaar, met onze zo geliefd centrum :)

We missen alleen nog een echte spits, met een De Jong en een Wijnaldum op het middenveld heb je zowel voetballend vermogen als uithoudend vermogen :) 2 toppers zijn dat natuurlijk.

Voorhoede is niet echt bijzonder helaas, zeg het, we hebben een spits nodig... .. .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:08
Wilde ik eindelijk als eerste posten dat ik FVD gestemd heb, is er weer een lul boven me... .. .
Vind ik leuk
VetPens +314
vrijdag 22 maart 2019 om 06:16
Dan ben je niet de enigste. Vertel je ook waar je woont?

Nee hoor gewoon vrijheid van meningsuiting.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 06:30]
Vind ik leuk
Gudoeman +405
vrijdag 22 maart 2019 om 06:16
Dan moest je maar eerder opstaan... snul
Vind ik leuk
Patrickj3 +4200
vrijdag 22 maart 2019 om 06:30
Dat komt door de uil van minerva,dat ik zo snel ben.
Vind ik leuk
VetPens +314
vrijdag 22 maart 2019 om 06:32
En geruisloos...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:58
Ben ook voor een Boreaal Nederland :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:36
Zolang Klaver maar niet boven je staat!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:55
Nee, gelukkig niet, wat een randdebiel is dat zeg... .. .
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
vrijdag 22 maart 2019 om 07:05
Hoezo precies?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:03
Als je dat niet in kan zien, pas je perfect bij Groen Links... .. .
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
vrijdag 22 maart 2019 om 19:18
Je kunt het oneens zijn met iemand die zuinig wil zijn op de planeet, maar om hem dan als randdebiel te bestempelen...?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:41
Als jij denkt dat die partij ook maar iets meer wil doen voor het milieu omdat ze het woord groen in de naam hebben, die partij is speciaal opgericht voor lui zoals jou hahahahaha, want alle andere partijen willen daar verder niks aan doen :P
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zaterdag 23 maart 2019 om 08:07
Wie zegt dat het mijn partij is? Vind het gewoon te ver gaan om iemand randdebiel te noemen omdat hij iets anders voorstaat dan jij blijkbaar.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:12
Dus Adolf was ook geen randdebiel ?
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zaterdag 23 maart 2019 om 15:25
Ach man je bent niet goed bij je hoofd als je die vergelijking maakt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:25
Om simpele mensen iets bij te brengen moet je wel dingen uitvergroten :)
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zaterdag 23 maart 2019 om 22:15
Ik ben simpel. Ok.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:49
Ben blij dat jij het zelf nu ook in kan zien :)
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
vrijdag 22 maart 2019 om 07:08
Zo kijk ik ook vaak naar beneden...
Vind ik leuk
VetPens +314
vrijdag 22 maart 2019 om 06:13
3 punten in de pocket een gelijkspel lijkt mij voldoende tegen Duitsland.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:55
Natuurlijk niet, gewoon 3-0 eraf rammen die moffen... .. .
Vind ik leuk
VetPens +314
vrijdag 22 maart 2019 om 06:57
Jawohl
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:19
Als Duitsland de zaken op orde hebben met o.a. spelers als Sané, Brandt en Reus moeten ze toch wel een vrij eenvoudige en afgetekende overwinning kunnen boeken op een B-land als Nederland.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5698
vrijdag 22 maart 2019 om 06:31
Eenvoudig en afgetekend zelfs. Spelers van Nederland zijn toch prima in vorm?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:40
Zeker, vooral bergwijn heeft zijn vorm! Een ronde vorm zelfs! Een dikke ronde spekkop
Vind ik leuk
VetPens +314
vrijdag 22 maart 2019 om 06:43
Komt me bekend voor...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:56
Dank je voor de lach zo vroeg op de ochtend... .. .
Vind ik leuk
Itsese +6253
vrijdag 22 maart 2019 om 06:41
WZNWZDB
Vind ik leuk
VetPens +314
vrijdag 22 maart 2019 om 06:41
Had deze reactie niet van u verwacht.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:41
Het praat Nederlands en lult zo over je eigen Nederlands elftal. Zieliger wordt het niet kulletje
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:57
Nsb'ers praten ook Nederlands... .. .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:31
Heel naar mens is die sara.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:27
Ehm.. vooralsnog is Duitsland gedegradeerd naar divisie B en is NL 1e geworden in divisie A. Dus denk dat je de landen per ongeluk hebt verwisseld.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:57
Je zegt normaal wel zinnige dingen maar nu....?
Wij zijn namelijk niet te stoppen, de "ontembare leeuwen".

En B land....why?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:30
Lol jij bent niet serieus te nemen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:56
Wat waren ze goed, hè?

Bergwijn, De Ligt en Dumfries waren wat minder.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 06:59]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:59
Ja.. mooie pot! Wel een puntje van verbazing.. wat achteraf puur met rust geven te maken heeft denk ik.. de wissel babel en niet bergwijn. Bergwijn is letterlijk ontzichtbaar geweest de volledige wedstrijd. Die speelt ook niet zondag. Masr promes basis.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:00
Toch was rechts gevaarlijker dan links.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:03
Er ging ook veel via Dumfries, alleen wat Bergwijn allemaal aa het doen was.. zag hem wel aantal spelers meenemen in ze loopacties dus dat was enigzins postief maar verder compleet ontzichtbaar! Zonde.. wat vind hem echt een geweldenaar..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:05
Kun je nagaan wat Babel en Blind aan het doen waren.

Helemaal niks.
Vind ik leuk
Jozef +45105
vrijdag 22 maart 2019 om 09:05
Eigenlijk vind ik Babel niet kunnen in Oranje. Zelfs tegen die witte Russen knoeide hij als vanouds aan de bal.
Vind ik leuk
Johnnies +2795
vrijdag 22 maart 2019 om 07:00
Laten we nou niet denken die Duitsers vegen we effe weg. Kan wel eens een flinke domper worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 07:00]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 07:02
NL gaf wel een paar kansen weg idd. Een spits met meer kwaliteiten had er minimaal eentje ingeschoten.
Vind ik leuk
Johnnies +2795
vrijdag 22 maart 2019 om 07:11
Zeker weten Wim, Duitsland is van een ander kaliber.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:25
Zullen we effe niet te hard van stapel lopen. Het was vrij matig tegen een G-land.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:02
Eens.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:03
Heerlijk om die oranje zo te zien spelen met een overmacht aan Ajax spelers en alle psv spelers die kansloos door de mand vallen!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:02
The Daily Mail beschrijft het leuk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws