Dumfries schrok van Tete: 'Het zag er ernstig uit, het is heel zuur'

Dumfries schrok van Tete: 'Het zag er ernstig uit, het is heel zuur'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 07:52vr 22-03-2019 om 07:52

Denzel Dumfries moest noodgedwongen worden gewisseld tegen Wit-Rusland, maar zijn vervanger Kenny Tete hield het nog geen minuut vol. Dumfries schrok van de hamstringblessure die Tete opliep.

"Ik schrok er wel van. Het zag er ernstig uit. Hij greep naar z'n hamstring. Dat is meestal nooit goed. Het is heel zuur", vertelt Dumfries na afloop aan de NOS. "Ik weet nog niet precies wat er aan de hand is."

Oranje neemt het zondag in de Johan Cruijff Arena op tegen Duitsland. "Ik ben benieuwd naar hoe ze tegen ons voor de dag komen, maar Duitsland is altijd een goede tegenstander. We moeten scherp zijn als we een goed resultaat willen halen."

Dumfries speelt in Oranje alsof hij er jaren speelt, merkt Arno Vermeulen op. "Ik ben er rustig onder en voel me goed. Die lijn wil ik graag doortrekken. Het is een eer om voor het Nederlands elftal te mogen spelen. We hebben een goed team, dus het voelt vertrouwd."

Poll

Is Dumfries de rechtsback voor de komende jaren bij Oranje?

(1192 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 07:56
Echt zuur en klote voor Tete, kortste invalbeurt ever. Hopenlijk is hij snel weer hersteld
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 08:01
Tja het kan er zo gewoon een keertje inschieten. Is ook gewoon pech. Lullig vooral.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:47
Hij kan nooit fit zijn geweest als het in de eerste sprint direct fout gaat lijkt me?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:04
Kan wel ,heb ik ooit ook meegemaakt . Verkeerd afgezet,of zat er net een zenuwbaan verkeerd ,kan alles zijn ,ook niet fit zijn .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:34
Je zag het al aan zijn spriny die was sws nie volle bak maar kan idd wel
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:07
Het leek even of hij te laat dacht 'rennen '
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
vrijdag 22 maart 2019 om 07:58
Ben benieuwd wie er zondag rechtsachter staat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:03
Zat me te bedenken hoe weinig smaakjes erover blijven😕
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 08:03
Ik hoop Stafan de Vrij. Een echte verdediger tegen Sane lijkt me wel handig. Janmaat en Hateboer ben ik niet kapot van.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:20
Aké? Die begint ook heel goed te worden, typisch Engelse verdediger.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 08:27
Is die niet linksbenig?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:14
Yup. Hij is iets veelzijdiger dan De Ligt. Dus kan Koeman variëren door Aké als LCV in te zetten naast Van Dijk. Van Dijk aan de rechterkant bij Promes die als rechtsachter/rechtshalf uit de voeten kan. Misschien werkt dat ook met Bergwijn.
Variatiemogelijkheden achterin ook belangrijk.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
vrijdag 22 maart 2019 om 09:57
de vrij is veel te traag voor sane, dat gaat m niet worden
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 10:37
Janmaat is ook te traag voor Sane. Hateboer is ook te traag voor Sane.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
vrijdag 22 maart 2019 om 10:51
denk dat weinig de snelheid van sane zullen hebben, dus dat zal wel zonedekking worden
Vind ik leuk
SanKev +1064
vrijdag 22 maart 2019 om 08:02
Dat is toch wel erg sneu voor Tete zeg...
Vind ik leuk
BariAFCA +480
vrijdag 22 maart 2019 om 08:16
Wat was er uberhaupt met dumfries dan? Wat voor blessure had hij? Dat Tete zonder degelijke warming up koud het veld instapt vind ik oliedom
Vind ik leuk
Castromann +9593
vrijdag 22 maart 2019 om 08:42
Dumfries had liesklachten naar verluidt.
Vond Dumfries wel goed spelen...hopelijk neemt hij deze vorm mee naar PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:17
Duitsland een back kwijt, wij een back kwijt. Wel zo eerlijk!
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
vrijdag 22 maart 2019 om 08:42
Dan spelen ze zondag toch gewoon 10 tegen 10. Duitsland zonder linksback en Nederland zonder rechtsback. Geen probleem!
Vind ik leuk
pietprecies +12533
vrijdag 22 maart 2019 om 09:05
Ergens heeft Arno wel gelijk, Dumfries heeft een behoorlijk logge balbehandeling die in het oranje van jaren geleden niet had misstaan.

Zonder gekheid, redelijk back hoor maar met beperkingen.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
vrijdag 22 maart 2019 om 09:57
heeft idd vorig kalenderjaar een geweldige tijd gehad, maar nu is t niet veel..

maar ja, wie dan?
de vrij en janmaat traag, mazroui voetbalt liever tegen malawi, dus ja... ake? verhaegh? van aanholt (LB)?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:00]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:39
Dumfries heeft zich prima ontwikkeld en zal de komende jaren de rechtsback zijn in nederlands elftal.

Maar dat hij schrok van Tete ? hij zat met big smile, daar ergerde ik me al aan
Vind ik leuk
Bhj +2520
vrijdag 22 maart 2019 om 13:45
meestal nooit.....mmm ok
Vind ik leuk
Patje41 +1221