VP-voetbalkantine: 'Met Mbappé is Real weer topfavoriet in Champions League'

VP-voetbalkantine: 'Met Mbappé is Real weer topfavoriet in Champions League'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 17:00vr 22-03-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: ‘Oranje is ondanks overwinning niet klaar voor Duitsland’

Stelling 2: 'Koeman is de beste bondscoach van de laatste tien jaar'

Stelling 3: 'Met Mbappé is Real weer topfavoriet in Champions League'

Plaats een reactie

Janste +395
vrijdag 22 maart 2019 om 11:02
Ik heb Duitsland zien voetballen en ook Nederland. Ik vond dat de Duitser stukken beter waren in hun spel
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
vrijdag 22 maart 2019 om 11:03
Toch vind ik niet dat we onder doen voor duitsland, kijk maar naar de nations league. Gelijkspel is prima als je andere wedstrijden win. Nederland gaat naar het EK!
Vind ik leuk
Janste +395
vrijdag 22 maart 2019 om 11:05
Ik zeg alleen wat ik gezien heb. Tuurlijk hoop ik dat we Duitsland verslaan, maar we zullen moeten afwachten he
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
vrijdag 22 maart 2019 om 11:07
Ik val je er ook niet op aan ik deel mijn mening erover. Ik ben blij dat jij het wel gezien hebt want dat heb ik niet.. ik ga van dezelfde opstelling en uitslagen uit tegen duitsland. De 2e wedstrijd waren ze zeker minder maar trokken ze het toch nog over de streep, die mentaliteit moeten ze vast houden en dan gaan we gewoon weer feesten op ieder plein in nederland met het EK.
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 14:19
Klopt wel ja. De Duitsers waren zeker in het begin beter. Ze zetten ons goed onder druk met de 3 voorin. Later werd Nederland beter. De Duitsers maakten toen de kansen niet af. Feit is dat we lekker aan de weg timmeren.
Vind ik leuk
JanTa48 +9354
vrijdag 22 maart 2019 om 17:30
Ik durf zefs te beweren dat NL nu een beter elftal heeft dan die van Duitsland. Wit Rusland was was in alle opzichten geen maatstaf waar Nederland staat maar het zegt veel hoe Nederland won, in de 1e versnelling en met 10 man.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
vrijdag 22 maart 2019 om 18:00
Het blijven duitsers en dat maakt ze eigenlijk altijd wel gevaarlijk.. ik heb wel zin in deze pot moet ik eerlijk zeggen, ik zie het ook echt oranje kleurig in! Er is een leuke lichting en zijn allemaal wel vrij jong. Perfect voor koeman om daar mee te gaan bouwen. Ik denk dat we weer eens naar het EK gaan en dat is gewoon zeker een leuk toernooi om bij te zijn.
Vind ik leuk
JanTa48 +9354
vrijdag 22 maart 2019 om 18:03
Ik zeg ook niet dat je ze moet gaan onderschatten maar als NL er vol in gaat zal Duitsland het heel moeilijk krijgen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
vrijdag 22 maart 2019 om 18:55
Tuurlijk, dat hebben we de vorige wedstrijden ook kunnen zien. Er zit veel groei in deze groep en ik ben er net als jij overtuigd van dat we de duitsers het heel moeilijk kunnen maken, toch blijf ik erbij duitsers zijn duitsers hoe zwaar ze het ook hebben ze kunnen het binnen no time omdraaien.
Vind ik leuk
Henkings +1007
vrijdag 22 maart 2019 om 11:20
De twee wedstrijden zijn niet met elkaar te vergelijken. Servië speelde totaal anders dan Wit-Rusland. De één speelt voor het EK en de ander een oefenduel. Duitsland zal daarnaast anders gaan spelen in de ArenA. Zegt dus weinig over zondag
Vind ik leuk
Janste +395
vrijdag 22 maart 2019 om 11:39
Het ging mij erom hoe makkelijk Duitsland speelde, zeker de tweede helft. Dat is iets wat ik bij Nederland nog niet gezien heb gisteren.
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 14:21
Voorhoede is top bij de Duitsers, middenveld ook wel. Tis de kunst onde de druk uit te voetballen. Achterin is Duitsland echt geen top.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 11:42
Ajax verliest ook van Feyenoord met 6-2 en wint uit met 1-4 van Real.....
Nederland heeft gewoon betere spelers en de jeugd.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
vrijdag 22 maart 2019 om 11:44
Ben het helemaal met je eens.
Zat gisteravond in de Kuip, en je ziet dat het spel echt beter moet. Er werden teveel foutjes gemaakt die je jezelf kunt permiteren tegen Wit Rusland, maar zeker niet tegen Duitsland. Nou weet ik niet of dit er insluipt als. Je geen tegenstand krijgt maar toch......zag er af en toe best fragiel uit.
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
vrijdag 22 maart 2019 om 13:10
Maakt niet uit hoe Nederland speelt in de kuip verliezen we toch nooit :)
Vind ik leuk
Linke loe +2354
vrijdag 22 maart 2019 om 14:40
Tegen Duitsland spelen we in de arena 👍
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 14:21
Denk wel dat Nederland tegen de Duitsers veel beter geconcentreerd speelt. Dat zal anders moeten
Vind ik leuk
Deck010 +10215
vrijdag 22 maart 2019 om 14:53
Ik hoop het inderdaad ook.
Vind ik leuk
Broes +1079
vrijdag 22 maart 2019 om 14:35
Duitsland is ook sterker. De uitslagen van beide duels in de Nations League waren sterk geflatteerd. Duitsland was in beide duels de betere ploeg maar Nederland kende enkele sterke momenten en maakte de doelpunten. Kan dus zondag zomaar andersom zijn. Een gelijkspel van Oranje zou een prima resultaat zijn, winst zelfs geweldig!
Vind ik leuk
Andone +253
zaterdag 23 maart 2019 om 20:19
Nou bij de eerste wedstrijd waren de Duitsers in de eerste helft veel beter. Nederland deed het toen in de 2e helft prima. De 2e wedstrijd waren zij wel sterk, maar niet de hele wedstrijd
Vind ik leuk
Nao Veure +343
vrijdag 22 maart 2019 om 11:09
Je hoeft niet klaar te zijn voor Duitsland om toch te winnen, dat is voetbal
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 11:10]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
Dat is ook een onzin stelling.
Wat is dat nou ? "klaar zijn"; ha ha
Dat zou dus betekenen dat je vooraf weet dat je gaat winnen: "als je er klaar voor bent" ha ha: dom voetbalkenners gelul.

Het gaat om de aanwezige spelers/trainers kwaliteiten, geluk, de vorm van die avond, blessures, scheidsrechterlijke beslissingen en het thuis voordeel.
Er klaar voor zijn bestaat niet.

Vind ik leuk
3-0achter +1529
vrijdag 22 maart 2019 om 11:12
Heb je die Duitsers tegen Servie gezien? gewoon 3-0 tegen die moffen
Vind ik leuk
Henkings +1007
vrijdag 22 maart 2019 om 11:18
Nederland heeft het thuisvoordeel en het voordeel van een goede generale, daarnaast hebben we op dit moment gewoon een zeer goed elftal met een zeer stabiele defensie. Duitsland is een team in opbouw en is nog niet de topploeg die het was. Ik schat de kansen voor Oranje best hoog in om een goed resultaat te halen. Waarbij ik ook een gelijkspel (mét goed voetbal) tot een goed resultaat reken.
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 12:55
Inderdaad, als er een kans is om Duitsland te kloppen dan is het in deze fase van verandering. Toch moet je ze nooit onderschatten.

Ik vrees ook dat Duitsland hun best gaat doen om de passlijnen naar de volgende linies af te sluiten, dus er is een risico dat we nutteloos in de verdediging rond gaan passen overmorgen...
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 22 maart 2019 om 14:20
bij de nations legue wedstrijden was al goed te zien dat de jongere duitse ploeg het een stuk beter deed dan de ouwe lullen, de eerste wedstrijd won NL tegen het oudere team duitsers, de 2e wedstrijd tegen een gewijzigd duitsland met jongere spelers, 2-2. Ik vond die duitsers toen al een stuk beter spelen.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
vrijdag 22 maart 2019 om 11:18
Tuurlijk wel, Duitsland is een hele andere wedstrijd. Knap dat we uiteindelijk zo makkelijk winnen van Wit Rusland. Is in het verleden wel eens anders geweest.
Vind ik leuk
Dee79 +2706
vrijdag 22 maart 2019 om 11:20
En daar moet je hbo voor hebben om zo’n stelling te bedenken..
Uiteraard maken we een kans.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:28
Alsof Duitsland er momenteel zo goed voor staat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:34
Stelling 1 is onjuist! Wij zouden namelijk wel van Servië winnen. De beste spelers deden daar niet mee waaronder Tadic van ons aller Ajax!!!
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
vrijdag 22 maart 2019 om 11:34
Stelling 1:

Duitsland lijkt me eerder nog lang niet klaar. De NL basis 11 zijn voorlopig wel bekend en Duitsland is nog zoekende.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:48
Ik hoop dat de Ligt wel wat scherper is dan tegen Belarus. Gaf twee prima doelkansen weg wat je tegen Sané niet moet doen. Depay is scherp en kan tegen Rüdiger en Süle best eens leuk voor de dag komen. Beloofd een mooie pot te worden tegen een op wraak belust Duitsland.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 22 maart 2019 om 14:22
Prima doelmannen inderdaad :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:11
Zure zult.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
vrijdag 22 maart 2019 om 12:02
We hoeven echt niet in de polonaise te lopen omdat we ruim van Wit-Rusland hebben gewonnen. Maar laten we nou niet doen alsof we bang moeten zijn voor Duitsland zo'n wereldploeg is nou ook weer niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:13
Nederland hoeft niet underdog positie , gewoon aanpakken /oprollen die Duitsers
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:18
Oneens, ik heb volop vertrouwen dat ze het kunnen. Knallen jongens!
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
vrijdag 22 maart 2019 om 13:09
Weer een kut stelling !!, kom op zeg daar leven we voor om die kut moffen ts pakken !!
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
vrijdag 22 maart 2019 om 13:35
Stelling 1) Als we gisteren hadden gelijk gespeeld dan warden we zeker niet klaar voor Duitsland.
Maar nu maken we in de thuiswedstrijd gewoon kans.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:59
Stelling 1: Oranje is nog niet klaar met Duitsland
Vind ik leuk
RGB +1984
vrijdag 22 maart 2019 om 14:08
Stelling 1 - Duitsland zien spelen?
Stelling 2 - hij heeft de lichting ook wel mee.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:09
Louis beste Koeman second beste
Vind ik leuk
Pindy-SvS +274
vrijdag 22 maart 2019 om 14:18
Van Marwijk. WK Finale in zuid-afrika
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:08
Nee dat is Louis
Vind ik leuk
Romarioo +872
vrijdag 22 maart 2019 om 14:10
Stelling 1:oranje is voor iedereen klaar, keuzes zat om je opstelling aan te passen aan ieder topper

Stelling 2: nee koeman is niet de beste, van marwijk beter vind ik
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 14:10]
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 14:12
Stelling 1. Ik zou niet weten waarom Oranje niet klaar zou zijn voor Duitsland. Daarmee is nog niet gezegd dat Oranje ‘wel even zal winnen’, maar er komt gewoon een goede wedstrijd waar naar ik hoop Oranje aan het langste eind zal trekken.

Stelling 2. We zijn gewoon om een bondscoach te beoordelen naar de plaatsingen voor EK’s en WK’s. Nu is daar nog niks over te zeggen. Kom later nog maar eens terug met deze stelling.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19157
vrijdag 22 maart 2019 om 14:15
Stelling 2: Nee. Koeman heeft het beste materiaal van de laatste tien jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:08
Louis van Gaal is natuurlijk de beste!
Vind ik leuk
sundaymanara +1435
vrijdag 22 maart 2019 om 14:16
Ik vind Koeman zelfs de beste bondcoach van de laatse drie jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:10
Wel van de laatste 3 jaar, maar niet van de laatste 10 jaar. Dat is Louis van Gaal en daarna Van Marwijk. Zeker Louis van Gaal met minder materiaal geweldig gedaan!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:18
Huh wacht? We hebben een wk-finale gehaald, maar Koeman, die in principe 1 officiele wedstrijd gewonnen heeft en een veredeld vriendschappelijke poulefase heeft overleefd, is de beste bondscoach in 10 jaar. Ja, zonder twijfel VP...
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 14:20
Steling 2: niet mee eens, van marwijk heeft toch ook het onmogelijke gedaan in 2010. En liet ons op een goeie tactische manier voetballen
Vind ik leuk
Magro02 +85
vrijdag 22 maart 2019 om 15:08
Het onmogelijke? Met die selecite van 2010 hadden we van tevoren al kans om het WK te winnen. 2014 was het onmogelijk en haalden we de halve finale. Dan is in mijn ogen Louis van Gaal de betere coach.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 15:12
Niemand had verwacht dat we zo ver zouden komen. Robben was dat wk niet 100%fit. Een verdeging die wel is beter was. We hadden wel de beste speler op dat moment: sneijder. Niemand zag ons winnen van Brazilie nee niemand zag ons als wereldkampioen, maar wel als sterke tegenstander.
Vind ik leuk
Magro02 +85
vrijdag 22 maart 2019 om 15:21
De poulefase was op voorhand best makkelijk. We stonden in de top 4 van de wereld, wat je van nature een kanshebber maakt want anders sta je er niet. Robben was vanaf de 3e poule wedstrijd fit, dus vanaf het moment dat het belangrijk werd was hij er bij.

En Sneijder was echt fenomenaal, zo onterecht dat hij niet de prijs won van beste speler. Velen zagen ons als kanshebber tegen Brazilië alleen vanwege die 1e helft leek het niet meer te gaan gebeuren. Gelukkig kwam kabouter Wes om de hoek kijken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:28
Het duo achterin Heitinga-Mathijsen deed het best goed, maar wereldklasse waren ze niet.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 15:29
Haha voor mij is het ook al weer 9 jaar geleden! Met de poulefase en robben heb je gelijk. Dat brazilie underdog tegen ons was weet ik niet meer. Ik was ook nog maar 9/10. Heb het in ieder geval vaak genoeg terug gekeken;)
Vind ik leuk
Magro02 +85
vrijdag 22 maart 2019 om 15:40
Ah oke, ja je weet natuurlijk ook niet hoe oud iemand was he xD Het was in ieder geval een mooie zomer.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 15:41
Dat heb ik ook zeker onthouden xD
Vind ik leuk
Obl93 +2775
vrijdag 22 maart 2019 om 14:21
Stelling 2: voorlopig is Van Marwijk dat gewoon, gebaseerd op feiten.

Slechte stelling.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 14:23
Het mooie van dit spelletje is dat we een jaar geleden kansloos waren en nu gelijkwaardig kunnen zijn. Zo snel gaat het
Vind ik leuk
RR12 +802
vrijdag 22 maart 2019 om 14:25
Had moeten zijn: is al 5 jaar de beste bondscoach. Die ellendige tussenoplossingen en failuire Blind hebben de ontwikkeling tegen gehouden.
Vind ik leuk
Jordtt +1638
vrijdag 22 maart 2019 om 14:26
Haha de beste man heeft nog niks laten zien als bondcoach.. Nog geen eindtoernooi gehaald
Vind ik leuk
Magro02 +85
vrijdag 22 maart 2019 om 15:07
Stelling 2: zwaar oneens! Mister Louis van Gaal is de beste.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:39]
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
vrijdag 22 maart 2019 om 15:09
Elke trainer had van Wit Rusland gewonnen met dit team.
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
vrijdag 22 maart 2019 om 15:15
Stelling 2) Koeman heeft nog geen eindtoernooi binnengehaald, maar van Dick Advocaat en zeker Blind weten we dat ze zwaar door de mand zijn gevallen als bondscoach. Van Marwijk en Van Gaal hebben zich bewezen en lijken op dit moment dan ook beter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
Bennamari +297
vrijdag 22 maart 2019 om 17:20
Nee



Nee

Nee
Vind ik leuk
Gerro +9577
vrijdag 22 maart 2019 om 17:21
Met alleen Mbappe gaat Real dat niet redden daar zullen nog wel wat meer versterkingen voor nodig zijn.
Vind ik leuk
meloen87 +844
vrijdag 22 maart 2019 om 17:29
1. Juist andersom: Duitsland is niet klaar voor Oranje. Het was echt heel erg mager wat Duitsland liet zien. Je ziet aan alles dat het Duits voetbal in een crisis zit: geen enkele Duitse ploeg meer in de CL, allemaal uitgeschakeld voordat de kwartfinales beginnen. Nieuwe jonge, onervaren internationals, die nog een tijdje nodig hebben om op elkaar ingespeeld te zijn. Ik verwacht een overwinning van Oranje, een gelijkspel zou eigenlijk voelen als een nederlaag.
2. Nee, laten we aub niet vergeten wat Van Marwijk en Van Gaal hebben geflikt. De finale in 2010 was bijzonder, maar de 3e plek in 2014 was echt knap.
3. Die jongen had gewoon nu al bij Madrid moeten voetballen. Maar goed, aankomende zomer weet ik zeker dat Madrid er alles aan gaat doen om hem te halen. Zo niet, dan wordt het Neymar. Ik verwacht een zeer grote metamorphose bij Madrid aankomende zomer, veel speler gaan vertrekken en er zullen nieuwe spelers komen, met grote namen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:36
Als ik PSG was dan deed ik eerder Neymar van de hand dan mBape .
Neymar ligt niet zo heel goed in de groep volgens mij , en hij ligt ook regelmatig in het gras .
Vind ik leuk
hollister +1302
vrijdag 22 maart 2019 om 19:01
Mbappe gaat niet gebeuren.. Real zie ik geen 300 miljoen plus neerleggen voor deze jongen... bovendien denk ik eerder dat PSG zelf nog iets wil rechtzetten na weer een vroege uitschakeling
Vind ik leuk
74ratje +1010
vrijdag 22 maart 2019 om 21:21
Stelling 1 Klopt 2 nee 3 nee
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:04
Nederland 4 Duitsland 1 is mijn voorspelling.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws