'Het wordt voor mij de eerste keer in de Johan Cruijff Arena, ik ben erg benieuwd'

'Het wordt voor mij de eerste keer in de Johan Cruijff Arena, ik ben erg benieuwd'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 15:38vr 22-03-2019 om 15:38

Cody Gakpo heeft zich voor het eerst mogen melden bij Jong Oranje. De aanvaller van PSV heeft naar eigen zeggen niet echt last van zenuwen. 

"Het gevoel van een eerste schooldag heb ik niet, ik probeer rustig te blijven", zegt hij tegen Omroep Brabant. Gakpo komt de afgelopen weken steeds vaker voor in de plannen van PSV-trainer Mark van Bommel en mag nu met Jong Oranje twee oefenwedstrijden afwerken. "Ik ken gelukkig wat jongens hier. Dat maakt het wat makkelijker. Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven en dat gaat meestal wel goed."

Na de interlandweek wacht voor Gakpo en PSV weer een belangrijke week. De koploper gaat op bezoek bij nummer twee Ajax. "Het wordt voor mij de eerste keer in de Johan Cruijff Arena. Het is een ontzettend belangrijke wedstrijd en ik ben erg benieuwd. We weten dat we daar kunnen winnen en daar gaan we vol voor", aldus de buitenspeler uit Eindhoven. 

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 15:40
3-0 voor Ajax.
Vind ik leuk
Psv_joee +108
vrijdag 22 maart 2019 om 15:42
Hahahahaa in je dromen, het woord een gelijkspel !
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:43
Ik weet dat je als PSV'er hoopt dat het een gelijkspel''woord''
Maar met het matige voetbal wat PSV laat zien de laatste weken zie ik ze simpelweg geen kans hebben daar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:48
Laatste 2 weken waren ook nie bepaald geweldig van Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:51
Klopt, kwamen goed weg tegen PEC, en een fantastische Onana zorgde ervoor dat het maar 1-0 bleef in Alkmaar, maar daar moeten jullie ook nog op bezoek. En Vitesse uit kan ook lastig zijn. Ik zie het nog best spannend worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:51]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:52
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:13
Daarbij zal Ajax zich voor PSV thuis volledig op kunnen laden en kan je een Ajax verwachten zoals tegen Real. Het is niet goed te praten, maar bij AZ en PEC was sprake van onderschatting. Dat gelukje gaan jullie niet krijgen. Jullie gaan met 0 punten terug de bus in.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 16:22
Verloren thuis toch ook gewoon met 2-1 dus zegt totaal niks!
Vind ik leuk
Markieee +1276
vrijdag 22 maart 2019 om 19:04
Real is dan ook beter dan PSV he.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 19:40
Psv is ook beter als Heerenveen en Heracles.
Vind ik leuk
Sluisje +1096
vrijdag 22 maart 2019 om 20:37
Wat hebben jullie uit bij Heerenveen gedaan dan 🤔
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 20:46
Wij hebben er 5-3 gewonnen... hoezo?
Vind ik leuk
Sluisje +1096
vrijdag 22 maart 2019 om 20:49
Beetje in de war successupportertje ?
Heerenveen-Pisvee 2-2 met wederom een mazzeltje in minuut 95
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 20:57
Hahaha succes supporter ben je zeker niet als je Feyenoord in je hart draagt...geloof me!
Vind ik leuk
Sluisje +1096
zaterdag 23 maart 2019 om 21:47
EDIT VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zaterdag 23 maart 2019 om 22:01
No problem gozer ...👍
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:22
1 punt is wat mij betreft ook genoeg. Real zijn grootste fout was dat het niet af wist te drukken aan t begin van de wedstrijd. Lukt PSV dit wel zal zelfs Ajax de grootste moeite hebben om de wedstrijd dan nog naar eigen hand te zetten. Als PSV echter niet meteen scherp is kan t met 3-0 naar huis worden gestuurd, zo is t dan ook wel weer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:54
True
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:20
Ja maar dan zijn we al kampioen
Vind ik leuk
Wim Horst +1227
vrijdag 22 maart 2019 om 21:14
en de laatste wedstrijd tegen AZ die strijd om de 3de plek
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:51
Na maar voor dit Psv is echt niemand bang hoor binnen Ajax. We hebben de betere voetballers en het betere spel al maanden. Ik denk dat Ajax dit vrij makkelijk gaat winnen en dat Psv al over deze wedstrijd heen kijkt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:55
Ajax zou dr goed aan doen om ons wél serieus te nemen, zoals PSV de laatste weken gespeeld heeft zie ik Ajax makkelijk winnen, maar Van Bommel is iemand die lerend is. De fout dat er slap begonnen wordt of dat ze Ajax de optimale ruimte geven gaat denk ik niet gemaakt worden. Dit wordt geen wedstrijd die op kwaliteit gewonnen wordt, maar op tactiek.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:59
Niemand zegt dat Ajax Psv niet serieus neemt want je staat 5 punten achter. Alleen ben ik van overtuigd dat ze niet bang zijn om tegen jullie te spelen. Natuurlijk mijn optiek maar ik zie op de meeste positie een betere speler binnen de basiself van Ajax. Op kwaliteit en op techniek gaat Ajax deze wedstrijd beslissen. Zeker omdat Ajax onnodig de laatste keer heeft verloren. En van Bommel heeft nu niet echt in grote wedstrijden laten zien dat hij echt een tactisch plan kan uitvoeren. En in de laatste 5 minuten telkens winnen hoort echt niet in het masterplan thuis.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:00]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:03
Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet. Dr is 1 speler die deze wedstrijd kan beslissen voor PSV en k baseer mn oordeel eigenlijk compleet over of Van Bommel start met deze speler of niet. Gaston Pereiro, die kan uit t niks scoren en Ajax is een ploeg die wanneer het wankel staat snel om te blazen valt in de Eredivisie. Als hij niet opgesteld wordt is meer dan een gelijkspel simpelweg onmogelijk voor dit PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:08
Nou nou dat is wel heel bescheiden allemaal. Psv bezit genoeg kwaliteit. Counteren kan altijd met vaardige spelers. Alleen hoor raar het ook klinkt ik denk dat Ajax met een dosis gezonde agressie het veld opkomt wat we dit jaar alleen nog maar hebben gezien tegen Real thuis. Of dat dan genoeg is weet ik ook niet. Alleen is dit net zon scenario als 4 jaar geleden. Psv door in de Champions League daardoor achterstand op Ajax. Niemand gaf ze meer een stuiver en toch werden ze kampioen. Ik denk dat dit jaar het net een keer onze kant op gaat vallen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:20
Zo’n scenario spookt inderdaad ook in mijn achterhoofd. PSV had toen de volle buit, als t nu niet slaagt om de genadeklap wordt het een strijd die PSV waarschijnlijk verliest. Een gelijkspel zou fantastisch zijn, een overwinning voor ons nóg beter maar dat kan alleen als een vroeg doelpunt wordt gemaakt,
Vind ik leuk
Wim Horst +1227
vrijdag 22 maart 2019 om 21:17
ben bang PSV het veld in stuurt zoals feijenoorddat deed in de eerste wedstrijd, met het mes tussen de tanden en tot het randje en er over, zolangde scheidsrechter het toelaat
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:35
T zal mij benieuwen.
Vind ik leuk
Entombed +1586
vrijdag 22 maart 2019 om 15:56
Die laatste twee wedstrijden, die vond jij goed? Met de staart tussen de benen tegen PEC en verliezen van AZ?

PSV was ook niet best, maar de weerbaarheid van PSV oogt beter dan Ajax.

Ik denk dat het valt of staat bij het eerste doelpunt. Het team dat die maakt gaat winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:01
Dat is moeilijk aan te geven. Maar ik heb Psv gezien tegen Nac en VVV nou dat is echt wel tekenend voor dit seizoen. Ik denk dat Ajax thuis Psv absoluut gaat verslaan, daarna mag je alleen maar hopen als Ajax zijnde.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 16:26
Tegen Ajax krijg je wel meer ruimte op de counter....NAC en VVV graven zich in dat zal Ajax absoluut niet doen!
Vind ik leuk
Entombed +1586
vrijdag 22 maart 2019 om 17:08
Deze helft van het seizoen kan ik mee eens zijn. Maar buiten Europa vind ik Ajax ook niet sterk ogen.

Nu is dit meer te vergelijken met een Europese wedstrijd dan een competitie wedstrijd.

Dus ik geef Ajax ook het thuisvoordeel en de grootste kans om te winnen.

Maar de 'over mijn lijk'-mentaliteit van PSV is moeilijk te verslaan. Kortom een gelijkspel is ook een grote mogelijkheid zoals ik het nu zie. Misschien zelfs de meest waarschijnlijke.

Kortom, ik denk dat een gelijkspel de grootste kans kent, dan winst voor Ajax en een kleine kans dat PSV wint.

En diegene die als eerste scoort pakt de punten.
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
vrijdag 22 maart 2019 om 17:01
Dachten ze ook toen ze naar psv moesten compleet weg geblazen
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
vrijdag 22 maart 2019 om 17:02
En we zijn voor niemand bang
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 22 maart 2019 om 18:17
Tegen Ajax spelen wij weergaloos. Niet te verslaan gewoon.
Vind ik leuk
Hookiepoki +284
vrijdag 22 maart 2019 om 17:26
6-2
Vind ik leuk
Magro02 +85
vrijdag 22 maart 2019 om 15:41
Weet nog niet echt wat ik van hem moet vinden. Tot nu toe maakt hij nog een matige indruk op me.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:41
Nou jaapie kom er maar in met je 48 trols accounts!!! Kan niet wachten.....
Vind ik leuk
guusje +1638
vrijdag 22 maart 2019 om 15:43
Tja, een schizofreen is nooit alleen..............
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:57
Ik twijfel ook nooit aan mezelf. Of toch ?
Vind ik leuk
Stom +727
vrijdag 22 maart 2019 om 15:41
De afdeling open deuren houd zeker weer uitverkoop? Het zou pas echt nieuws zijn als je vooraf uitspreekt dat je weet dat het onmogelijk is dat je kan winnen en er dus vooral niet voor voor zal gaan...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
vrijdag 22 maart 2019 om 15:41
Succes gakpo bij jong oranje! Vooral genieten dat is het belangrijkste wat er is. En laat de winst in amsterdam volgende week :).
Vind ik leuk
Gijsie +2097
vrijdag 22 maart 2019 om 15:42
Zelfs als we deze wedstrijd winnen, zie ik ons geen kampioen worden. Zo realistisch ben ik wel. PSV is gewoon veel constanter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
Stom +727
vrijdag 22 maart 2019 om 15:51
Wat maakt jou overtuigd dat ze dit niet kunnen winnen?

Ik geef als PSV-er de moed niet op maar ben net zo goed ook niet overtuigd van PSV. 2 punten voorsprong is in deze vorm en gezien de 7 andere tegenstanders niet genoeg. Nou speelt Ajax de laatste tijd ook geen geweldige wedstrijden in de ED en krijgen zij een erg zware paar weken, maar het nodig hebben dat de concurrent meer punten laat liggen vind ik niet echt de strategie van een kampioen. Als PSV nou het onoverwinnelijke had van het begin van het seizoen, maar op dit moment vind ik het 50/50. Overigens kan dat in een week ook opeens weer veranderen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 16:19
Stom, heb vertrouwen. Iedereen kan punten laten liggen, waarbij de ander hem inhaalt. Een week later is het dan zomaar weer andersom. Het verleden heeft bewezen dat PSV daaruit net iets vaker zonder kleerscheuren uit is gekomen, dus houd moed.
Vind ik leuk
Stom +727
vrijdag 22 maart 2019 om 16:34
Haha tsja ij hou het voorlopig bij hoop. Je kan veel over Cocu zeggen, maar de seizoenen onder zijn leiding kenmerkten zich doorgaans met een matige start en een ijzersterke tweede seizoenshelft. Vooralsnog is het onder Van Bommel dit seizoen omgekeerd. Dus ook hier bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

Overigens kan ik een mooie strijd wel waarderen dus laat het maar lekker tot en met de laatste speelronde spannend zijn. Moge het beste team winnen :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:34]
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 16:38
Laten we het daarop houden. Ik verheug me erop.
Vind ik leuk
RGB +1984
vrijdag 22 maart 2019 om 15:44
Arrogant hoor van dat ventje. Oh nee, wacht, het is geen Ajacied, dan is hij zelfbewust.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 15:51
Gakpo is een verdraaid leuke speler aan het worden. Hopelijk is hij een van de spelers die de nieuwe basis vormt volgend seizoen. Volgens mij kan hij dat best.
Vind ik leuk
Stom +727
vrijdag 22 maart 2019 om 16:41
Inderdaad! PSV heeft met o.a. Gakpo, Malen, Aboukhal, Pereiro, Mauro en Ihattaren een paar leuke spelers die als vleugelspits uit de voeten kunnen en Bergwijn/Lozano kunnen ovolgen. Stiekem hoop ik dat Robben er nog bij komt voor de extra kwaliteit en ervaring. Ook al speelt hij door blessures maar in 10 wedstrijden het hele seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:26
Winnen?in je dromen braadworst
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:49
Jij hebt zeker al in je glazen bol gekeken Super Sjakie.
Vind ik leuk
pdavie +697
vrijdag 22 maart 2019 om 16:51