Sterling helpt Engeland aan ruime zege, Portugal stelt teleur in eigen huis

Sterling helpt Engeland aan ruime zege, Portugal stelt teleur in eigen huis

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 22:37vr 22-03-2019 om 22:37

Raheem Sterling heeft Engeland met drie doelpunten aan een ruime zege op Tsjechië geholpen. The Three Lions wonnen op Wembley uiteindelijk met 5-0. Portugal stelde teleur met een 0-0 gelijkspel tegen Oekraïne.

Groep A: Sterling en Engeland maken direct statement
De Engelsen werden op Wembley bij de hand genomen door Raheem Sterling. De rappe aanvaller van Manchester City opende voor rust al de score tegen Tsjechië en completeerde na de onderbreking met zijn tweede en derde goal een hattrick. Vlak voor rust zorgde Harry Kane vanaf de stip voor de 2-0 tegen de Tsjechen, die niets in te brengen hadden. Tot overmaat van ramp schoten de Tsjechen vlak voor tijd ook nog in eigen doel en werd het 5-0. Het andere duel in de groep, het treffen tussen Bulgarije en Montenegro, eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Groep B: Portugal start kwalificatiereeks met gelijkspel
Regerend Europees kampioen Portugal is met een teleurstellend gelijkspel gestart aan de kwalificatie voor EURO 2020. Met superster Cristiano Ronaldo in de basis kwam de ploeg van bondscoach Fernando Santos in eigen huis niet verder dan 0-0 tegen het stugge Oekraïne. Een hard gelag voor de Portugezen, die zagen dat nota bene Luxemburg door een 2-1 zege op Litouwen de koppositie in de groep pakte.

Groep H: Frankrijk heeft geen kind aan Moldavië
De Fransen begonnen voortvarend aan het kwalificatieduel in Moldavië. Een schitterende pass van Paul Pogba werd fraai afgewerkt door Antoine Griezmann, waarna ook Raphael Varane en Olivier Giroud nog voor de rust tot scoren kwamen voor de wereldkampioen. Na de pauze namen de Fransen gas terug. Kylian Mbappé scoorde nog namens Les Bleus, waarna de Moldaviërs tot grote vreugde van het eigen publiek ook tot scoren kwamen: 1-4. Ook IJsland en Turkije wisten in dezelfde groep met winst te beginnen. De IJslanders versloegen Andorra met 2-0, Turkije klopte Albanië met dezelfde cijfers.

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 22:39
Goede overwinning van Engeland, met name voorin loopt daar toch wel erg veel kwaliteit rond met o.a. Sterling (3 goals, MOTM), Kane en Sancho en dan hebben ze ook nog bijv. Rashford en Hudson-Odoi, de meesten kunnen ook nog in lengte van jaren mee en worden alleen nog maar beter de komende jaren; natuurlijk gaat er ook wel het nodige mis, maar wat zo'n Sancho op 18-jarige leeftijd al laat zien is uitermate veelbelovend.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:41
Eens. Moet er wel bijzeggen dat Tsjechië erg slecht is. Was in de tijd van Jan Koller wel anders.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
vrijdag 22 maart 2019 om 23:23
Samen met milan baros, mooi elftal toendertijd
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:47
Zekerteweten. Baros, leuke voetballer en idd heel dat elftal. Genieten.
Vind ik leuk
Hangelos +213
zaterdag 23 maart 2019 om 08:39
Pavel Nedved was daar toen toch echt de beste, Baros en Koller mochten z'n schoenen poetsen :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:07
Ok, maar Baros-Koller waren ook echt heel goed. Idd, Nedved stak er wel bovenuit.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:35
Ik dacht hetzelfde, wtf is er gebeurd daar?!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:12
Dit dus. Onbegrijpelijk dat ze zooo belachelijk ver zijn weggezakt.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 22:44
Sterling heeft zich echt goed doorontwikkeld onder Guardiola....erg belangrijke speler aan het worden ook voor Engeland.
Verder ook helemaal met je eens...ziet er goed uit allemaal en zit nog meer talent aan te komen bv Foden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:49
Nee engeland is een B land
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:54
Als je maar niet denkt dat dat ook maar op enige wijze in tegenspraak zou zijn met hetgeen ik hierboven stel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 22:55]
Vind ik leuk
Rebarar +2
vrijdag 22 maart 2019 om 22:55
Tegen de eerste de beste tegenstander zakken ze door het ijs. Blijven houthakkers.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:57
Nog niet zo lang geleden met 2-3 in Spanje gewonnen voor de Nations League, een vrij historische avond in meerdere opzichten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 22:58]
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 23:11
Houthakkers over wie heb jij het dan ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:52
Dat is wel in de mode tegenwoordig, heel veel willen roepen over materiaal waar men overduidelijk maar een heel beperkt inzicht in heeft.
Vind ik leuk
Blindsy +20422
zaterdag 23 maart 2019 om 07:21
Volgens mij heet dat 'trolling', om in stijl te blijven..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:02
Hudson odoi heeft nog niks bewezen. En Rashford is een blind paard. Er zijn wel leukere landen om naar te kijken. Beste spelers in PL zijn toch buitenlanders. Nationale ploeg van ze is vaak geen ruk. Waren op het WK ook zo matig maar hadden een makkelijke loting.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:05
Het is algemeen bekend dat Hudson-Odoi zeer veel potentie heeft, Bayern was niet voor niets bereid om tientallen miljoenen voor hem op tafel te leggen, en dat zie je dan ook terug als hij wel kansen krijgt; bijvoorbeeld in Europees verband waarin hij dit seizoen al 4 goals heeft gemaakt en een aantal assists heeft afgeleverd, vanzelfsprekend heeft deze 18-jarige nog niet heel veel bewezen, maar is zeker een speler voor de toekomst en Rashford kan wel degelijk een gevaarlijk wapen zijn, dat zie je dan ook terug onder OGS bij United nu het daar wat beter draait en hij het vertrouwen krijgt, ook nog altijd maar 21.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 23:12]
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
zaterdag 23 maart 2019 om 03:41
Klopt wel. Daarnaast zie je met interlands ook terug dat de premier league spelers gewend zijn sneller te handelen. Nederland kan zijn borst natmaken voor de wedstrijd in Portugal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:03
De Engelse ploeg beschikt momenteel over een indrukwekkende combinatie van fysieke kwaliteiten, technisch begaafde en mentaal sterkte spelers. Mijn enige vraag ligt op het gebied van spielintelligente op hetzelfde niveau. Ik vermoed die bij Sanchez maar zie het niet echt in de opbouw, op het middenveld. Hoe schat jij dat in, Sara?
Vind ik leuk
Blindsy +20422
zaterdag 23 maart 2019 om 07:19
En ze hebben n prima manager die ze het plezier weer terug heeft gegeven, met talent en plezier kun je ver komen. Dat hebben ze op t WK al laten zien, deze jonge, talentvolle ploeg. Jerusalem!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:57
Ook al heb ik grote twijfels bij de sportieve waarde van de Nationale League verheug ik me op het mooie affiche in juni. Dat zou zo maar een wedstrijd van geweldige herinneringen kunnen worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:40
Alle wereldlanden doen Het goed. Polen is daar 1 van én wij wonnen ook uit tegen Oostenrijk 👌🏼 (;

Wordt een mooie wedstrijd Nederland tegen Brexitland
Vind ik leuk
Gijsie +2097
vrijdag 22 maart 2019 om 22:49
Waarom moeten wij nou tegen Engeland
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 22:54
Nations League
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23123
vrijdag 22 maart 2019 om 23:01
Argentinië ook lekker op hun flikker gehad... Tegen Venezuela...
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
vrijdag 22 maart 2019 om 23:36
Messi kan beter stoppen. Zijn naam gaat zo achteruit
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 23:13
Engeland heeft een zeer talentvolle generatie daarnaast hebben ze nu de juiste coach die bij de groep past, en ze hebben ervaring opgedaan op het WK ik denk dat het een gevaarlijke outsider kan worden voor het EK....
Vind ik leuk
Leodinho +727
zaterdag 23 maart 2019 om 10:39
Haha waar zijn Ronaldo baffers nu dan? 7 maanden niet gespeeld en Portugal werd eerste in Nations League poule. Komt terug en ze laten meteen punten liggen. Ronaldo baffers hebben het druk met Messi onderuithalen voor zijn wedstrijd tegen Venezuela.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws