Huntelaar krijgt voorstel van Ajax: 'Heel mooi dat ze het hebben aangeboden'

Huntelaar krijgt voorstel van Ajax: 'Heel mooi dat ze het hebben aangeboden'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 09:33za 23-03-2019 om 09:33

Klaas-Jan Huntelaar kan ook na zijn spelerscarrière actief blijven bij Ajax. De 35-jarige spits heeft een voorstel van directeuren Marc Overmars en Edwin van der Sar op zak, vertelt hij aan Ajax TV.

"Marc en Edwin hadden het over de langere termijn, dus dat je iets in de club gaat doen", legt Huntelaar uit. "Spitsentrainer of wat anders, ik noem maar wat. Ik moet kijken wat past en wat ik leuk vind. Ik heb wel gezegd: ik wil mij eerst focussen op het voetbal. Maar ik vind het heel mooi dat ze het hebben aangeboden."

Huntelaar verlengde onlangs zijn contract met één jaar. "Ik teken iedere keer voor een jaar bij om te kijken of het nog bevalt. Ik wil niet te lang vastzitten. Dat je langer tekent en dat je het na een half jaar niet meer ziet zitten." De routinier kreeg bovendien een positief advies van het thuisfront. "Iedereen was er wel duidelijk in. Ze vinden het leuk dat ik nog een jaartje van huis ben. Dus wat dat betreft is dat misschien wel slecht nieuws", grapt hij.

"Ik ben zelf ook tevreden. We hebben een heel leuk team, presteren goed en dat willen we omzetten in prijzen", vervolgt Huntelaar. "Ik heb ook met de trainer gezeten, natuurlijk. Hij was ook positief. Dus daarom was het makkelijk om een keuze te maken."

Huntelaar accepteert dat hij geen basisspeler meer is. "Je haalt er voldoening uit als je met elkaar als groep iets moois neerzet en ik die jongens - vooral de aanvallers - daarbij kan helpen. In mijn hoofd ben ik niet met een afscheid bezig. Ik probeer er nog altijd het maximale uit te halen, maar je weet wel dat het dichterbij komt."

Plaats een reactie

rexxo +15938
zaterdag 23 maart 2019 om 09:44
Is toch geen verrassing, ik hoop niet dat hij spitsen gaat leren hoe ver en vaak ze kunnen spugen tijdens een wedstrijd, onze lama uit Hummeloo.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 09:49

Wil je hier nou grappig mee zijn of juist kritisch?
Eigenlijk vind ik het beiden niet.
Vind ik leuk
B. Alrond +1886
zaterdag 23 maart 2019 om 09:57
Ik vind het beiden weer wel :)
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:26
Verdomd, je hebt deels gelijk. Het is een vorm van kritisch zijn lijkt me. Maar waarom vraag ik me dan wel af...
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 10:42
Hummeloo en andere provincialen voelen zich aangesproken ha ha ha
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
?
Vind ik leuk
rexxo +15938
zaterdag 23 maart 2019 om 11:44
Beste Jozef, op dit forum geeft iedereen zijn mening.

Moet ik rekening mee houden dat jij het niet grappig of niet kritisch vind?
Volgens mij bepaald iedereen hier zelf wat hij post, goed of fout.

De moderators bepalen de norm.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 13:27
Dat is ook zo Rexxo, dus ook ik geef mijn mening...
Vind ik leuk
Fc hamkel +1559
zaterdag 23 maart 2019 om 12:43
Omdat ie waarschijnlijk gewoon gelijk heeft heb je gezien hoe vaak huntelaar kort spuugt zeg maar soms zie je ziyech een corner nemen en huntelaar naar de 16 lopen voordat ie daar is heeft ie 16 x gespuugd let maar op hem dan zul je t zien..
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 13:30
Wie weet... Je houdt het goed bij zie uk. Treft hij ook doel?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23015
zaterdag 23 maart 2019 om 10:39
Heb je wel eens op van Persie gelet? Die spuugt en snuit de hele wedstrijd door...
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:45
Frank Rijkaard was er ook goed in. Mooie voetballer en prima coach...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:07
Die kon beter mikken.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 11:08
😁

... dat wel natuurlijk...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:55
Rijkaard Shampoo macht das haar Völler :D
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 14:57
😂

Toch wordt ook hij een oude man. Is daar ook wat voor?
Vind ik leuk
Guusman +1311
zaterdag 23 maart 2019 om 16:46
Genoeg oplossingen voor hoor, wil je voorbeelden? ;)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:04
@Jozef was een prima coach maar nu niet want het lijkt wel of Rijkaard van de aardboden is verdwenen je hoort en ziet niets meer van hem of over hem.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:10
Ik vind dat echt smerig om te zien. Ze weten toch dat ze bekeken worden door duizenden mensen en daar zitten ook veel kinderen tussen die hun maniertjes zien. Gewoon walgelijk om te zien
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:29
Jij sport zeker niet?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:44
Ik heb altijd gesport en dat doe ik nog steeds. Heb lange tijd ook gevoetbald. Ik kwam alleen niet op tv zoals de heren dat wel doen. Zij bekleden een voorbeeldfunctie voor de jeugd. Vandaar dat ik dus aangaf het walgelijk te vinden en op tv zoiets te moeten zien
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:49
Ah je kent het dus wel, waarschijnlijk doe je het zelf ook..? Moeten ze het op tv maar allemaal inhouden? Ik vind het belangrijker dat je een ander niet raakt 😉
Vind ik leuk
PvdB +73
zaterdag 23 maart 2019 om 15:06
Spugen en snotteren hoort erbij als je sport, niet sjiek maar wel nodig.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 10:57
Eerder elleboog techniek door geven.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:10
Hoort bij de spitsentraining 😉
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 11:14
Bij jullie wel.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:45
Jullie? Ik ben anti-Blind en kom uit Rotterdam. 1x Raden....
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 20:52
Sorry foutje.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:32
Ik begrijp het misverstand, hoor... 😉
Vind ik leuk
karnisse +601
zondag 24 maart 2019 om 14:51
Blijf je daar steeds over huilen?
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
zaterdag 23 maart 2019 om 09:44
Heel goed, spitsentrainer worden..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:48
Een goeie spits is niet altijd een goede spitsentrainer. Dat moet eerst blijken. Maar het is natuurlijk mooi om dit soort spelers bij de club kunnen blijven.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 09:56
Beetje cliché, is het niet?

Dan ken ik er nog wel enkele:
Een onbekende die met allemaal tienen van de coach cursus rolt is ook niet per definitie een toptrainer. Dat moet ook eerst blijken.

Of:
Je kunt niet weten of hij geschikt is voor het geprobeerd is, je kunt hooguit verwachtingen hebben dan.
Vind ik leuk
B. Alrond +1886
zaterdag 23 maart 2019 om 10:00
Ach Jozef, ik zeg maar zo: de bal is rond, een wedstrijd duurt 90 minuten, je moet vaker scoren dan je tegenstander om te winnen en het is pas afgelopen als de scheids heeft afgefloten.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:01
Maar als je beter bent moet je gewoon winnen toch?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:05
Dat moet eerst blijken.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:10
En weet je dus pas achteraf hè...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:24
Ja de tijd zal t leren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:24
Zeker cliché, dus dat is afwachten zoals ik hierboven ook aangeef.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:27
Hetgeen dan weer cliché is natuurlijk...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:32
Uiteraard, vaak zijn onze meningen direct of indirect daardoor onderbouwt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 10:45
Dat hebben we wel aan Bergkamp gezien.....Huntelaar heeft helemaal geen aanvullende waarde voor Ajax als Trainer, hup, gauw terug naar Hummeloo.
Vind ik leuk
abraksas +2684
zaterdag 23 maart 2019 om 11:09
Dus omdat Bergkamp geen groot succes was gaat Huntelaar ook geen succes worden?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 19:19
Nee, ik zie het niet in de persoon Huntelaar, geen uitstraling.
Zo spreekt hij mij als voetballer ook niet aan, maar dat is gewoon een persoonlijke voorkeur.
Hij is erg nuttig en doet zijn ding bij Ajax, dat is mooi meegenomen, maar ik zie liever een leuke creatieve jongere spits met wat sprankelende acties.
Ik vind Huntelaar een "beetje een PSV achtige voetballer" eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
abraksas +2684
zaterdag 23 maart 2019 om 21:10
Dat kan natuurlijk ;).
En natuurlijk is Huntelaar geen creatieve speler maar we hadden het toch over zijn voorbeeldfunctie en hem als spitsentrainer?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 21:15
Ik zie het niet als Trainer welke Trainers functie dan ook,
maar misschien is dat onterecht.
Vind ik leuk
abraksas +2684
zaterdag 23 maart 2019 om 21:20
Afwachten. Maar als echte trainer zie ik hem eerlijk gezegd ook niet echt. Spitsentrainer lijkt me wel geschickt voor hem.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 11:15
Eigenlijk moet je hem liever kwijt zijn dan rijk,hij heeft totaal geen uitstraling.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:49
Superprof
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 09:50
Lekker goedkoop willig trainertje, denkt Marc, wij bepalen de spelwijze en hij mag de veldtraining doen.
Huntelaar helemaal vereerd, doet het voor weinig, Ajax DNA he ?
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:14
Wat wil je nou precies zeggen?

En als je kritiek al terecht zou zijn, hoe zou jij het doen? Daar heb je vast ideeën over dan...
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 10:22
Men moet bij Ajax eens een ervaren trainer aanstellen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:23
Dan heb je vast een idee wie.

Kun jij trouwens één ervaren trainer van Ajax herinneren die echt succesvol was?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 10:39
Huntelaar vindt ik een onnozele jongen en als speler ook niet
mijn favoriet, maar hij kan een paard aardig imiteren, dat is waar.
Ik had bijvoorbeeld graag Tuchel gezien bij Ajax.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Ja hoor.

En Mourinho zoekt ook nog wat.

Heb je ook al een antwoord op mijn tweede vraag?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 10:59
Ajax moet eens afleren om van een Trainers positie een sluitpost te maken.
Blind betalen ze 18 miljoen voor !!!!! ( werknemer )
Een Trainer ( Manager ) die de hele boel moet leiden mag nooit meer dan 800.000 kosten p.j.......ha ha ha.
Dus ja, gewoon Tuchel, men wil toch zo graag de CL bestormen ? Adel verplicht.

Ik zie geen aanvullende waarde uitgaan van de persoon Huntelaar, gewoon een grijze muis, geen leider, geen persoonlijkheid, niets, helemaal niets......
Sorry, slechts mijn mening.

Je moet in de eerste plaats Internationale ervaring hebben, of dat nu als speler is of als trainer, dat heeft Huntelaar.
Daarnaast moet je echter ook een leider zijn, een man met een charismatische uitstraling en persoonlijkheid; Michels, van Gaal en Hiddink bijvoorbeeld.

Ik vind Huntelaar een nietszeggende persoon echter, waar niks van uit gaat, wel nuttig voor Ajax nu Dolberg onbetrouwbaar is als spits, maar dan houdt het wel op.
Dat is mijn persoonlijke mening en voorkeur, daar mag jij uiteraard anders over denken.
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 23 maart 2019 om 11:06
Lang epistel, geen antwoord.

Welke ervaren coach bracht Ajax ooit succes?

NB. Ajax doet in de CL meer dan wat je eerlijkheidshalve mag verwachten met de relatief onervaren Ten Hag.

Ajax won al zijn Europcups met coaches die zonder ervaring begonnen.

Welke gelouterde coach van buitenaf was ooit succesvol bij ajax?

Trouwens, deze vraag kun je evengoed stellen bij PSV....

En die Tuchel...zou je die echt zien komen en succes zien hebben?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:37
Tuchel krijgt het echter met psg ook niet voor elkaar en werd gewoon uitgeschakeld door man utd
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 19:07
Ik heb het niet over MU, maar om gewoon niet af te gaan met 3-0 tegen PSV en 6-2 tegen Feyenoord bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:28
Hoezo moet een spitsentrainer per se een leidersfiguur zijn?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
zaterdag 23 maart 2019 om 19:11
Je moet een charismatische figuur zijn als Trainer, net als Bergkamp is Huntelaar dat niet, onder Bergkamp is er geen enkele spits beter geworden of middels bijzondere prestatie opgestaan........
Vind ik leuk
Hoos +83
zaterdag 23 maart 2019 om 09:59
Dat spitsentrainer noemen ze als voorbeeld. Ik denk dat elke jongeling, spits of verdediger iets heeft aan de ervaring van Huntelaar.
Zo’n aanbod moeten ze Schone ook doen. Daar varen jonge spelers wel bij.
Vind ik leuk
Bonsai +2
zaterdag 23 maart 2019 om 10:59
Ik vind Lasse wel coachmateriaal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:10
Alles bij elkaar toch een beetje een triest figuur. Allemaal ‘net niet’, overal waar hij kwam. Nou ja, zijn bankrekening zal wel in orde zijn. Het is hem gegund...
Vind ik leuk
deltiaan +1465
zaterdag 23 maart 2019 om 10:18
wat een spuwende LAMA op het veld
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
zaterdag 23 maart 2019 om 10:24
Lange termijn is prima maar had gewoon meteen spitsen trainer moeten worden. Voegt niets meer toe aan deze selectie.
Als Vertonghen over 2 jaar niet meer hoeft te komen is precies hetzelfde als bij Huntelaar die uiteindelijk wel kwam met minimale inbreng tegen maximaal salaris.
Huntelaar koos liever een jaar op de bank bij Schalke dan van waarde zijn bij Ajax.
De verkeerde keuze en men beloond hem alsmaar voor die keuze. Zorgelijk.
Vind ik leuk
bergerac +83
zaterdag 23 maart 2019 om 11:55
Terecht, ik zie hem nog steeds liever in de spits dan Dolberg; al begrijp ik ook wel dat de trainer Dolberg daar neerzet omdat Ajax aan Dolberg moet verdienen.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 14:01
Als ik de hele week zou trainen bij de Graafschap.
Dan kan ik zondags voetballen en mensen verbazen, plakboeken vullen.
Maar KJ traint nu ook elke dag en zit dan op een bank.

Mmm wat zou ik kiezen? Spelen of zitten?
Hij is nu 3e keus want sommigen denken nog steeds dat Dolberg ooit weer iets laat zien.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws