Huntelaar stipt belang Real-uit aan: 'Dat heeft de ogen bij ons wel geopend'

Huntelaar stipt belang Real-uit aan: 'Dat heeft de ogen bij ons wel geopend'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 12:18za 23-03-2019 om 12:18

Klaas-Jan Huntelaar denkt dat twee specifieke wedstrijden in de Champions League er voor gezorgd hebben dat de spelers van Ajax weten dat ze op het allerhoogste niveau mee kunnen komen. De 35-jarige spits van de Amsterdammers denkt aan Bayern München-uit (1-1) en het tweeluik tegen Real Madrid.

Ajax schakelde de titelhouder van de Champions League over twee wedstrijden uit. "Die wedstrijden hebben onze ogen geopend, om het zo maar eens te zeggen", zegt Huntelaar bij Ajax TV. "Als je van Real kan winnen, die de beker toch drie keer achter elkaar wonnen, dan kun je ver komen in de Champions League. Dat is iets moois."

"Ik had Manchester City en Juventus opgeschreven als de twee lastigste tegenstanders voor de loting", erkent Huntelaar. "Dan wordt het uiteindelijk Juventus. Ik denk wel dat ze in het voordeel zijn, maar alles valt of staat met hoe je de eerste wedstrijd speelt. Thuis met het publiek erachter, de Europese sfeer, dan kan er veel gebeuren. Dat hebben we al vaker gezien en dat moet nu weer gebeuren."

Plaats een reactie

jari11 +5014
zaterdag 23 maart 2019 om 12:21
Van mij mag er bij elk bericht over Klaas, deze foto worden gekozen.
Thuis gewoon alles geven en kijken waar het schip strand. Het probleem is dat Juve in zoveel opstellingen kan spelen dat ze tactisch bijna altijd de bovenliggende partij zijn. En dan heb je altijd nog Ronaldo achter de hand..
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 12:25
Daar ben ik toch wel het meest bang voor, mr Ronaldo.. bernadeschi uitschakelen voor de eindpass op Ronaldo, die is ontzettend belangrijk in het aangeven en ook ontzettend sterk ontwikkeld bij juventus. Ik hoop gewoon op 2 hele mooie potjes of ze nou winnen of verliezen maar wel alle strijd hebben.
Vind ik leuk
jari11 +5014
zaterdag 23 maart 2019 om 12:26
Ja die Bernardeschi is me er een zeg. Mooi voor de toekomst van Italie.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 12:29
Jaa zeker! Fijne speler.. vond het in eerste instantie een rare transfer van juventus maar heeft toch echt zijn tegendeel bewezen. Leuke speler om naar te kijken ook dat vind ik leuk aan dat soort spelers, net als Suarez het eerste seizoen bij ajax dacht ik ook echt van wat hebben ze nu toch aangetrokken maar dat heb ik dat jaar erop maar even afgeklopt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:30]
Vind ik leuk
jari11 +5014
zaterdag 23 maart 2019 om 12:37
Heb hem toevallig in Florence zien spelen toen hij nog bij Fiorentina speelde. Vond het daar echt al de beste speler. Schoot een vrije trap van 30 meter er zo in!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:52
Doe ik nog steeds wekelijks..
Vind ik leuk
jari11 +5014
zaterdag 23 maart 2019 om 13:57
Wat? Fiorentina zien spelen? nice hoor
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:59
Ballen vanaf een meter of dertig met een streep de kruising in jagen..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:21
Vanachter je PS4 een zeer puike prestatie nonetheless :)
Vind ik leuk
RGB +1931
zaterdag 23 maart 2019 om 16:05
Kun je het ook met een mooie krul? Dat vind ik persoonlijk mooier.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:08
Zowel links als rechts knul.. Ik beschik over een fluwele traptechniek..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:21
Of ze winnen of verliezen maakt voor mij wel een wezenlijk verschil. Aan de ene kant durf je er niet in te geloven dat het kan. Maar de afgelopen jaren hebben bewezen dat Ajax niet opgaf op cruciale momenten en dat ze ook in de underdogpositie toch wisten te zegevieren
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 13:31
Tuurlijk maakt het wel degelijk een verschil.. maar je moet wel realistisch blijven dat juventus wel een erg sterke ploeg is waar het heel moeilijk bij is om een goed resultaat neer te zetten. Ik hoop natuurlijk dat ze het over 2 wedstrijden gewoon gaan winnen maar als ze te kort komen ze er wel alles aan hebben gedaan! Toevallig familie van alex? Haha.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:35
Peter, juist als je niet durft te geloven dat het kan, zal je het niet winnen. Het is dus een kwestie van durf, nu net datgene waar Ajax vaak sterk in is. Tegen Real uit kon je die durf al zien en op mijn beurt durf ik te zeggen dat Ajax het juist daar gewonnen heeft. Ajax legt gewoon snel alle schroom van zich af tegen Juventus en gaat er onbevangen tegenaan. De gedachte is: als we dit tegen Real Madrid durven en kunnen, zullen we het tegen Juve ook durven en kunnen. Dan kunnen ze nog heel ver komen. Ik durf ook te zeggen: als ze tegen Juve over twee wedstrijden doorgaan, winnen ze ook de CL. Hoe leuk zou dat zijn?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:36]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:49
Tegen real de ogen geopend.
Tegen AZ zijn ze weer dicht gegaan.
Vind ik leuk
jari11 +5014
zaterdag 23 maart 2019 om 12:50
Jup zo is het helaas wel. Zeer zwak
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:27
En zeker die van Neres😃😃
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:27]
Vind ik leuk
pietprecies +12429
zaterdag 23 maart 2019 om 13:14
Inderdaad, maar laten we wraak nemen voor ‘96
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:29
Realiteit is niet terug maar vooruit kijken, en wraak nemen is zoiets kinderlijks.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
zaterdag 23 maart 2019 om 12:25
De ogen van Overmars zijn niet geopend. Anders had die nooit met de 3de spits verlengd.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1464
zaterdag 23 maart 2019 om 12:34
Jij weet helemaal niet hoe belangrijk die Huntelaar is in deze groep, met name voor de jongere. Dit is maar wat roeptoeteren. Voor 3de spits is hij goed bruikbaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:35]
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
zaterdag 23 maart 2019 om 12:36
Dolberg is er niet beter door geworden..
Vind ik leuk
ForzaVVV +1464
zaterdag 23 maart 2019 om 12:39
De jong is er beter door geworden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
zaterdag 23 maart 2019 om 12:40
Eerder door Schone. Wel dezelfde posities.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1464
zaterdag 23 maart 2019 om 13:01
Waar baseer je dit op. Je weet toch niet hoe huntelaar in die groep met die jongens omgaat. Hij heeft zoveel ervaring waar de jonge jongens van kunnen leren. Zoals bijvoorbeeld een neres, de ligt en de Jong. Verder klaagt hij niet dat hij op de bank zit. Ideale 3de spits zou ik zeggen.
Vind ik leuk
abraksas +2684
zaterdag 23 maart 2019 om 13:11
Dus spelers kunnen alleen leren van spelers die op dezelfde positie spelen? Zo'n jonge gast kan niks oppikken van een ervaren rot omdat die op een andere positie speelt?
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:30
Maar niet door Huntelaar.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1464
zaterdag 23 maart 2019 om 13:33
Hoe weet jij dat?
Vind ik leuk
Snapje? +9683
zaterdag 23 maart 2019 om 12:42
Is Dolberg niet beter geworden door huntelaar???
😂😂😂
Hij probeert uit te voeren wat huntelaar doet maar is gewoon veel te sullig. Lieve schoonzoon, verder net niet! Als huntelaar had gespeeld tegen PEC en AZ had er veel meer ingezeten voor Ajax.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
zaterdag 23 maart 2019 om 12:44
Oneens. En daarbij was het helemaal niet de bedoeling dat Dolberg tegen AZ zou spelen. Tadic was de spits. Dolberg moest erin omdat Ziyech uitviel.
Vind ik leuk
Snapje? +9683
zaterdag 23 maart 2019 om 14:49
Huntelaar is een breekijzer, dat ten Hag niet meer gebruik van hem maakt in wedstrijden waar strijd moet worden geleverd kan ik ook niets aan doen! Helaas.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:33
Tuuuut fout antwoord,dan had je tegen PECverloren en tegen AZ nog verder verloren,dat bedoel je te zeggen.
Vind ik leuk
Snapje? +9683
zaterdag 23 maart 2019 om 14:50
Dan had je de titel al niet meer kunnen mislopen, duh!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:56
Klopt als een bus , dus de trainer maakte de fout
Vind ik leuk
abraksas +2684
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Als een speler niet beter wordt ligt dat dus altijd aan anderen maar nooit aan de speler zelf?
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 13:30
Jawel ,niet belangrijk.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1464
zaterdag 23 maart 2019 om 13:44
Hoe weet jij dat? Zit jij ook in de selectie
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zaterdag 23 maart 2019 om 14:53
Wel gezeten ,maar ik had het volgens mij niet tegen jou,sorry daarvoor.
Vind ik leuk
benny-boys +2041
zaterdag 23 maart 2019 om 12:54
Het gras moet nat blijven en daarom staat hij er ook in.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
zaterdag 23 maart 2019 om 12:26
De bal is rond.
We spelen 11 tegen 11
We beginnen met 0-0 stand
Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest
Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar één bal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:36
Helemaal gelijk in. Moet wel zeggen dat een team met messi of ronaldo met 12 man speelt. Ben bang dat ronaldo ajax weer pijn gaat doen.
Vind ik leuk
Mijnideaal +137
zaterdag 23 maart 2019 om 12:34
Als ze dan ook eens de ogen openen in de Nederlandse competitie en beseffen dat je op halve kracht er niet komt, zijn we helemaal blij.
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
zaterdag 23 maart 2019 om 12:47
Ja Klaas, alleen jammer dat je het dan laat afweten in de competitie. Dus mentaal kunnen de jongens nog niet mee in de top. Want in de top moet je iedere wedstrijd alles van jezelf eisen. Maar blijkbaar lukt dit niet.
Vind ik leuk
HeikKiMika +227
zaterdag 23 maart 2019 om 12:58
Wat een onzin, net alsof Barça, Real of Juve nooit verliezen in de competitie
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
zaterdag 23 maart 2019 om 13:13
Ga Ajax nou niet vergelijken met die clubs. Die pakken zoveel punten in hun eigen land dat ze ook bovenaan staan.
Real en Barca in 1 competitie dus dat wordt lastiger. Dan is een misstap niet zo erg.
Ajax hoort met dit materiaal een straatlengte voor te staan in de NL competitie.
Maar ten Hag krijgt dat noet voor elkaar blijkbaar om dat nu al voor elkaar te hebben.
Misschien aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
Muscles +2073
zaterdag 23 maart 2019 om 12:47
Juist uit Juventus vernederen.......heerlijk tegen Italiaanse arrogantie
Vind ik leuk
MN223 +1750
zaterdag 23 maart 2019 om 12:49
En, heeft AZ uit de ogen ook geopend?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:41
Klaas lul toch niet zo slap man ,zeker vind ik het mooi dat er word gewonnen door ajax bij real ,maar dan weer klote spelen in de ere divisie ,en kansloos worden gedegradeerd door az ,dan lijkt het me dat je niet van de hoge toren moet springen dat het allemaal zo goed is , met een beetje pech winnen ze helemaal niks .
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 14:00
Ach ja, CSKA Moskou won 2x van Real en werd 4e in de poule. Dus in hoeverre is dat een garantie?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:10
Toch jammer dat ze het tegen AZ niet kunnen opbrengen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws