Inspiratieloos Jong Oranje stelt met grote namen teleur en wint niet van USA

Inspiratieloos Jong Oranje stelt met grote namen teleur en wint niet van USA

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 18:55zo 24-03-2019 om 18:55

Een oefeninterland tussen Jong Oranje en de leeftijdsgenoten van de Verenigde Staten is zondag geëindigd zoals-ie begon: 0-0. De spelers van bondscoach Erwin van de Looi maakten weinig indruk tegen de USA. 

Met onder meer Rick van Drongelen, de debuterende Calvin Stengs, Donyell Malen, Justin Kluivert en aanvoerder Dani de Wit in de basis speelde Jong Oranje weinig klaar. Op een amateurveld in het Spaanse San Pedro del ­Pinatar kwam de tegenstander beter uit de startblokken. Josh Sargent en Djordje Mihailovic kregen goede kansen. Doelman Maarten Paes greep een paar keer prima in. 

Na de pauze waren Stengs, Malen en Kluivert zo nu en dan dreigend, maar échte uitgespeelde mogelijkheden waren er niet. Paes groeide met enkele reddingen uit tot beste man aan Nederlandse zijde. Vlak voor het laatste fluitsignaal was Kluivert na een individuele actie nog dichtbij een goal. 

Aanstaande dinsdag sluit Jong Oranje de trainingsstage in Spanje af met een oefenwedstrijd tegen Egypte. Zondagavond komt het grote Oranje in actie. Het EK-kwalificatieduel met Duitsland begint om 20.45 uur. In ons liveblog zijn alle ontwikkelingen rondom en tijdens de wedstrijd te volgen. 

Opstelling Jong Oranje: Paes, Zeefuik, Doekhi, Hoogma, Van Drongelen, Koopmeiners, Kadioglu, De Wit, Stengs, Malen en Kluivert

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 19:02
Justin maakt het weer niet waar
Vind ik leuk
Gerardovic +215
zondag 24 maart 2019 om 19:06
En dat terwijl hij daar in het halfjaartje dat hij er nu (letterlijk) zit een zoveel betere en completere speler is geworden naar eigen zeggen
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:11
Justin is gewoon basisspeler hoor.
Vind ik leuk
Gerardovic +215
zondag 24 maart 2019 om 19:15
Bij het tweede misschien
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:23
Nee hoor, heeft in 2019 al 5 keer in de basis gestaan in het eerste.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:36]
Vind ik leuk
JanTa48 +9347
zondag 24 maart 2019 om 19:33
7x, daar kan je mee thuiskomen.
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:38
Ik had me vergist, het is 5 keer.

Maar 5 van de 7 wedstrijden is toch best aardig, niet?
Vind ik leuk
Gerardovic +215
zondag 24 maart 2019 om 19:36
Roulatiesysteem, de wedstrijden dat het er echt omgaat staat hij wissel dus dan ben je in mijn optiek geen basisspeler
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:41
Nee hoor, hij stond ook gewoon in de basis tegen de huidige nummers één en twee.
Vind ik leuk
Enden +5034
zondag 24 maart 2019 om 19:54
Hoeveel van die wedstrijden heeft hij volledig mogen spelen. Of werd hij telkens gewisseld.
Vind ik leuk
Paul1982 +12404
zondag 24 maart 2019 om 19:19
Bij jong Oranje idd. Ik snap ook niet dat hij nog zoveel speeltijd krijgt van VD Looi.
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:28
Hoezo? Van Drongelen speelt toch ook gewoon?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:30
Ik snap niet dat die VD Looi zo veel tijd krijgt om aan te prutsen !
Vind ik leuk
Paul1982 +12404
zondag 24 maart 2019 om 20:24
Omdat de mensen die onze grootste talenten over laten aan VD Looi ook ongetwijfeld aan het prutsen zijn geweest.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:36
Van de klooi
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:37
Kloojo
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:21
Onder Reinieri heeft al elke keer in de basis gestaan, maar daarvoor eigenlijk bijna niet!
Vind ik leuk
appeltje +4301
zondag 24 maart 2019 om 19:28
Er zijn pas twee wedstrijden gespeeld sinds Ranieri's komst. Kluivert is de vorige wedstrijd na één helft al gewisseld, dus het zou me niet verbazen als hij er de volgende wedstrijd van AS Roma langsstaat.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:13
Ik ben benieuwd, voor zijn ontwikkeling zou het goed zijn, maar de concurrentie is gewoon goed. Met Zaniolo hebben ze een kind van de club! Die krijgt meestal voorrang!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:16
Sjezus man, zo sneu weer...
Of ben je gewoon zo, dan neem ik het jou niet kwalijk.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:17
Wees eerlijk zelfs bij jong oranje haalt hij het gewenste niveau niet . Erg jammer voor een jongen met talent . Was hij maar een jaar of wat in Amsterdam gebleven was hij verder geweest als nu
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:19
Alsof Justin de enige is die speelde..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:23
Als je vergelijkt op welk niveau alle jongens uit het team spelen, dan zou Kluivert wel meer moeten laten zien. Hij gaf zelf ook aan dat hij veel meer gegroeid is als speler bij Roma. Dan moet je het ook laten zien. Maar als het team heel slecht speelt, dan is het vaak ook moeilijker om zelf wel goed te spelen. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar aan de titel te zien is het een slechte wedstrijd.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:26
Ik heb het ook niet gezien, maar om Justin de schuld te geven vind ik wel heel makkelijk.
Oké hij zit bij Roma, maar is geen basis daar...
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:27]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:27
Ik vind het ook heel gemakkelijk inderdaad! Maar je weet hoe het werkt op dit forum ;)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:38
Yep!
Gewoon lullen en haten..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:28
Maar wel de gene waar je iets van verwacht
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:29]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:32
Dat zou kunnen ja, maar dan nog kan je een tegenvallende uitslag niet aan één speler verwijten, toch?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
zondag 24 maart 2019 om 19:04
Mitchel Van Der Gaag maar bondscoach maken van Jong Oranje.
Vind ik leuk
Bengelino +14621
zondag 24 maart 2019 om 19:11
Stijn vreven
Vind ik leuk
Wijndalum +1028
zondag 24 maart 2019 om 19:20
Weg met die van de Looi. Geen uitstraling, niks. Die jochies moeten iemand volr de groep hebben met aanzien.
Vind ik leuk
Mr bien +8742
zondag 24 maart 2019 om 19:06
Zijn er geen betere spelers dan Zeefuik en Doekhi
Die Doekhi kan er niet veel van
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 19:07
En die heren van VI maar blaten dat er zon goede lichting aan komt!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 19:12
Frenkie de Jong kwam voor velen ook uit het bijna niets sinds afgelopen zomer. Nog twee van zulke zomers en Nederland staat er weer. Nog elf van zulke zomers en Nederland pakt alle prijzen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:31
Je kent ze toch !
Vind ik leuk
jari11 +5192
zondag 24 maart 2019 om 19:10
Pfoe nou als je al niet van USA kan winnen. Belooft niet veel goeds voor de volgende jaren..
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 19:14
De Nederlandse lichtingen in de jeugd die EK's wonnen onder Foppe werden helemaal niets. Babel is daar nog de meest succesvolle uitgekomen en anders kom je uit bij Drenthe. Dus zegt niet alles
Vind ik leuk
jari11 +5192
zondag 24 maart 2019 om 19:16
Ja en Huntelaar. Zegt niet alles, maar moet toch beter kunnen dan dit.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 19:20
Huntelaar is van lichting Sneijder en Van der Vaart lijkt me
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
zondag 24 maart 2019 om 19:37
Babel ook
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 19:38
Zoek de opstellingen gewoon op. Babel doet gewoon mee
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
zondag 24 maart 2019 om 19:57
Weet ik. Maar je had het over de lichting Sneijder...daar hoor babel ook bij toch?
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 20:00
Babel is 32 de andere jongens 2 jaar ouder volgens mij
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
zondag 24 maart 2019 om 19:10
gelukkig presteren o19/017 wel zeer goed en zitten daar alle echte talenten
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 24 maart 2019 om 19:42
Hier zitten ook grote talenten, alleen wordt het merendeel niet opgeteld of goed gebruikt. Logisch ook gezien de incapabele trainert.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
zondag 24 maart 2019 om 19:49
zeker waar! Die trainer is totaal ongeschikt en zou mij demotiveren als speler, een mislukte fc groningen trainer dje Jong Oranje traint..slechte zaak
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:10
Voor straf allemaal naar huis maar dan wel laten lopen.
Vind ik leuk
Gijsie +2095
zondag 24 maart 2019 om 19:11
Deze lichting kunnen we ook weer afschrijven
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 19:15
Justin Kluivert komt er sowieso wel. Veel mensen gunnen hem niet meer maar hij heeft gewoon teveel talent om niet te slagen
Vind ik leuk
Gijsie +2095
zondag 24 maart 2019 om 19:18
Hij heeft inderdaad talent... om niet te slagen
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
zondag 24 maart 2019 om 19:20
Hihi
Vind ik leuk
la galaxy +1218
zondag 24 maart 2019 om 19:12
Egypte? Daar spelen allemaal Salahs dat gaat moelijk worden.
Vind ik leuk
langeGek +1816
zondag 24 maart 2019 om 19:15
1 oefenpotje niet winnen en meteen wordt de hele lichting afgeschreven....
Vind ik leuk
Pieterke +400
zondag 24 maart 2019 om 19:41
Vind je ? Hoogma, doekhi, kadioglu, malen, kluivert zijn geen eens basisspeler bij hun club en spelen weinig wedstrijden. Hoe kun je ze dan innjong otanje basis speler zetten
Vind ik leuk
Pieterke +400
zondag 24 maart 2019 om 19:28
Inspiratie loos ?? Logisch ! Kijk naar de trainer. Zet daar mario been bv neer. Hoe kun je nou kadioglu oproepen en in de basis zetten. Die speelt bij fenerbache in o21 af en toe een wedstrijdje. Kluivert laat het weer niet zien. Iedereen roept om stengs maar ik moet het nog zien. Complete onzinnige hype alleen maar omdat hij bij de dochter van de boer zit en raiola als zaakwaarnemer heeft zit hij bij jong nederland. Stengs speelt al weken gewoon slecht bij az. Malen is gewoon invaller bij psv op dit moment. Waarom niet basisspelers als reis en sierhuis van groningen en van bergen en pierie van heerenveen in de basis of bij de selectie. Snel vd looi weg na dit seizoen en selecteren op spelers die basis speler zijn. Bovendien kadioglu gaat toch voor turkije kiezen..dus niet meer oproepen.
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 24 maart 2019 om 19:30
Het is voor mij altijd een raadsel waarom Jong Oranje nooit overtuigd, terwijl het echte Oranje regelmatig de wereldtop van het veld speelt. En dat terwijl bij Jong Oranje meestel toch genoeg talent aanwezig is.
Vind ik leuk
Kuip +10210
zondag 24 maart 2019 om 19:36
Van dit elftal zijn Kluivert en Chong de enigen die uiteindelijk echt gaan doorbreken in het echte Oranje. De anderen zijn leuke clubspelers.
De gehypte Stengs kan mij nog steeds niet bekoren. Gaat wel erg veel fout bij hem.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:14
We moeten een zien wie het gaat halen.tot nu toe speelt iedereen inclusief Chong en een Kluivert wisselvallig.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
zondag 24 maart 2019 om 19:38
Inspiratieloos en Van der Looi in 1 zin....je verwacht het niet...
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
zondag 24 maart 2019 om 19:38
Spelers hebben genoeg kwaliteit maar een waardeloze trainer.
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
zondag 24 maart 2019 om 19:50
Goed gedaan Paes.
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 19:56
. . allemaal nog maar "lulletjes" zie je wel !?
Vind ik leuk
Bud Spencer +2860
zondag 24 maart 2019 om 19:56
Van de Looi heeft 1 ding goed onthouden bij de KNVB trainerscursus. Neutraliseren.
Alleen niet begrepen dat je dat niet bij je eigen team moet doen.
Elk team wat hij traint wordt een saai elftal waar al het spelplezier uit verdwenen is.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 24 maart 2019 om 21:40
Wie zijn nou precies die grote namen dan die mee deden?
Zeefuik ook lachwekkend dat is vast omdat vd looi hem kent
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:00
Vorige lichting of samenstelling was ook niet zo denderend.men moet niet zo op namen van club afgaan en door rouleren een Chong bijvoorbeeld matig in de vorige wedstrijden, maar weer erbij laten we hopen dat het nu lukt.laat bv technische talenten als een Rashaan Fernandes (Twente)weer eens zijn kunsten komen doen in de aanval daar heb je een uitstekend aanval impuls erbij het gaat tenslotte wat je met een bal kan en niet andersom.voetbal is simpel en houd het simpel