Slecht nieuws uit Belfast: Oranje moet in de achtervolging op Noord-Ierland

Slecht nieuws uit Belfast: Oranje moet in de achtervolging op Noord-Ierland

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 22:39zo 24-03-2019 om 22:39

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 23:07zo 24-03-2019 om 23:07

Nederland moet na twee EK-kwalificatiewedstrijden voorrang verlenen aan Noord-Ierland, dat een voorsprong van drie punten heeft op Oranje. De ploeg van Michael O'Neill had zijn eerste kwalificatiewedstrijd tegen Estland gewonnen, won vlak voor tijd van Wit-Rusland en heeft na twee wedstrijden de maximale score.

Noord-Ierland heerste in eigen huis en kwam na een half uur spelen op voorsprong dankzij een kopbal van Jonny Evans. Heel lang kon het thuispubliek daar echter niet van genieten: drie minuten later trok Igor Stasevich naar binnen en passeerde hij doelman Bailey Peacock-Farrell met een getoucheerde inzet: 1-1. Wit-Rusland leek hiermee een punt mee te nemen uit Belfast, maar invaller Josh Magennis bracht Windsor Park alsnog in extase met zijn late 2-1.

Groep G
Polen is na twee wedstrijden nog zonder puntenverlies in de kwalificatiereeks. De ploeg van Mateusz Klich en invaller Arek Milik had in het eigen Warschau een hele kluif aan het ultra-defensieve Letland (balbezit: 72 procent om 28 procent), maar slaagde er een kwartier voor tijd in om de ban te breken. Vedette Robert Lewandowski zette zijn hoofd tegen een afgemeten voorzet van linksback Arkadiusz Reca en kopte de openingstreffer binnen. Kamil Glik legde in de slotfase de 2-0 eindstand vast.

Groep I
België lijkt eveneens rechtstreeks op het eindtoernooi in 2020 af te koersen. De Rode Duivels gaven de 3-1 zege op Rusland een vervolg met een overwinning op Cyprus. De wedstrijd was na achttien minuten al gespeeld: Eden Hazard bekroonde zijn honderdste interland met de 0-1 en Michy Batshuayi gleed de 0-2 eindstand binnen.

Overige uitslagen

Groep E
Wales-Slowakije 1-0
Hongarije-Kroatië 2-1

Groep G
Israël-Oostenrijk 4-2
Slovenië-Macedonië 1-1

Groep I
Kazakhstan-Rusland 0-4
San Marino-Schotland 0-2

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 22:41
Polen 1e in de poule! Dat zie ik graag! LET'S GOOO!

Voor de rest zie ik Nederland echt wel van alle andere landen in hun poule winnen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 22:41]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:43
Gaat hier over Oranje. Weer 3e..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:44
Nee banaan, het gaat hier over alle Europese landen op dit moment die vandaag speelde. Lees het artikel zou ik zeggen. Wijsneus
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:01
Banaan. wijsneus. Capslock. Primair Gaat artikel over oranje, uiteraard ook België en andere landen. Jij je zin. Banaan???
Vind ik leuk
Gerro +9577
zondag 24 maart 2019 om 22:58
Ja paniek zaaien daar is de media goed maar een wedstrijd tegen Duitsland verliezen kan altijd gebeuren. Die wedstrijden tussen nederland en duitsland gaan na mijn idee niet deze poule beslissen in de eindstand.
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
zondag 24 maart 2019 om 22:41
Ja maar noord ierland moet ook nog tegen duitsland xD
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:42
2x zelfs. ;) en 2x tegen Nederland..
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
zondag 24 maart 2019 om 22:46
Precies. Komt allemaal wel goed. Als NL zo kan terugkomen tegen duitsland dan kunnen we echt wel minstens 2de worden in deze poule.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:49
Ja precies 1e of 2e maak niet zoveel uit. Liever op de 1e plek natuurlijk maar het belangrijkste is aanwezig zijn op het EK.
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
zondag 24 maart 2019 om 22:54
Precies.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:54
Mensen zijn bang voor dezelfde scenarios die kunnen gebeuren in de kwalificaties van 2016 en 2018, maargoed. Ik zie nog geen vuiltje in de lucht, 2-3 verliezen is geen schande, en zeker niet als je daarvoor met 3-0 won en met 2-2 gelijkspeeld.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:57
Komt goed man.

Noord-Ierland moet 2x tegen Duitsland en 2x tegen Nederland dat is al normaal gesproken -12 punten.
Wit-Rusland stelt ook niets voor.
Estland die zie ik helemaal geen punten pakken.

Het gaat erom wie eerste of tweede wordt Nederland of Duitsland.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 22:58]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:00
Ja klopt, 1ste plek is vooral leuk voor onze ego tegenover de Duitsers, maar 2de is ook gewoon prima.
Vind ik leuk
Wijndalum +1029
zondag 24 maart 2019 om 22:59
Verliezen op deze manier is zuur, heel zuur. Maar ik snap de angst wel. Kijk ook naar bijkomende aspecten; in Juni spelen we niet ivm nations league, andere landen wel; eerstvolgende wedstrijd is Duitsland uit, waarschijnlijk 0 punten; Oranje’s grootste concurrent voor plaats 2 wint in extremks. Op zo’n manier wordt het hoe jammer ook een mentaal spelletje. De angst is daarom begrijpelijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:03
Ja begrijpelijk maar voor wie moet je angst hebben? De eerste helft tegen Duitsland was slecht. Maar de tweede helft was gewoon goed voetbal.

Wit-Rusland stelt helemaal niets voor.
Ook Estland gaat geen punten pakken.
Noort-Ierland gaat 2x verliezen van Duitsland
en ik denk dat wij 1x gelijk spelen tegen ze en 1x winnen.

De kans is echter groot dat je volgende wedstrijd weer verlies tegen Duitsland. Maar dat maakt niet uit. Tegen 3 landen kun je nog minimaal 15 punten pakken.
Vind ik leuk
Wijndalum +1029
zondag 24 maart 2019 om 23:06
Uiteraard hebben we alles in eigen hand. Maar een slippertje in Wit-Rusland, Noord-Ierland dat stunt, op wat voor manier dan ook, thuis tegen Duitsland. Het begin van deze reeks is op zijn zachst gezegd onfortuinlijk.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:54
@Sjoeff en @Ajax 2018-2019 als we nu gewoon de national league winnen dan is het gevaar ook weg hahaha
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 13:52]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:41
Niks aan de hand jongens. Rustig maar, Nederland en Duitsland gaan gewoon naar het EK.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:44
Laten we hopen van niet,laat NL maar gewoon thuis ,het begint net te wennen
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:45
Domme reactie. Maar goed, Nederland hoort gewoon op het EK. :)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19164
zondag 24 maart 2019 om 22:45
Ook zo'n hekel aan die Oranje gekte altijd?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:47
Verschrikkelijk
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 22:54
Als je het zo verschrikkelijk vind snap ik niet dat je erop wil reageren....zonde van je kostbare tijd lijkt mij!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:46
Veel idioter ga je posts iig niet zien. Of wellicht ben je een Belg ofzo...
Of ben je het carnavalspubliek zat? Ja ok, daar erger ik me ook wel aan.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 22:47]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:52
Ja ik zou als Belg ook gefrustreerd zijn met een pannenkoek als Courtois in goal.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:54
Hehe, zeer goed punt.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:41
In deze poule moet nl gewoon doorgaan
Vind ik leuk
HansVites +6751
zondag 24 maart 2019 om 22:43
In Juni gewoon de Nations league winnen dan ben je er al.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:44
Nederland gaat gewoon samen met Duitsland door in deze poule. No worries.
Vind ik leuk
Reddevil +442
zondag 24 maart 2019 om 22:46
Nee hoor
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:22
Nee, dan krijg je extra kans
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 22:45
We staan nu derde. Moeten we hopen op de Nations League. We dachten dat we een sterke verdediging hadden met de Ligt en van Dijk als rotsen in de branding. Niet dus. Welke verdediger was verantwoordelijk dat Schulz vogelvrij stond om 2-3 te maken. Frenkie???
Vind ik leuk
Pjwl +30
zondag 24 maart 2019 om 22:48
We spelen al play offs omdat we de groep hebben gewonnen
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 22:53
Je moet het hele verhaal eens lezen dat gisteren op VP stond. Als Nederland niet bij de eerste twee eindigt hebben ze nog een kans via de playoffs van de Nations League. Het is zeer ingewikkeld. Daarom schreef ik dat we moeten hopen op de Nations League.
Vind ik leuk
j-roen11 +2485
zondag 24 maart 2019 om 22:53
Beetje dom geklets he. Je hebt aan Duitsland een lastige tegenstander daar kan je van verliezen. De rest mag ook tweemaal tegen die Duitsers. Jij eigen potjes gewoon winnen is er echt niks aan de hand. Frenkie stond niet als verdediger op de rol maar dat terzijde.
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 23:05
Je eigen wedstrijden winnen zoals 80% hierop VP zeiden: effe de Duitser wegblazen. De goal werd gescoord ongeveer vanaf de penaltystip en daar moet niet Blind maar F. de Jong staan.
Vind ik leuk
3Bier +15581
zondag 24 maart 2019 om 22:55
Het is de linksback van de tegenstander dus in principe is Bergwijn daar verantwoordelijk voor.
Maar zoiets vang je op met je hele team. En dat ging de hele wedstrijd al fout. Alle tegengoals kwamen van rechts.
Vind ik leuk
Pjwl +30
zondag 24 maart 2019 om 22:47
Wat een drama headliner zeg
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:51
VP denkt nog dat we Kwalificaties spelen van het EK 2016 en WK 2018. ;)
Vind ik leuk
Pjwl +30
zondag 24 maart 2019 om 22:57
Lolls
Vind ik leuk
Reddevil +442
zondag 24 maart 2019 om 22:48
Om een lang verhaal kort te maken: de Nations League heeft geen enkele invloed voor Oranje op een eventuele kwalificatie voor EURO 2020. Mocht het Nederlands elftal erin slagen de Nations League te winnen, betekent dat niet dat de formatie van Ronald Koeman automatisch gekwalificeerd is voor het EK. Doordat Oranje eind vorig jaar de Nations League-poule met Frankrijk en Duitsland won, is Oranje al wél verzekerd van het spelen van play-offs, mocht het via kwalificatiegroep niet lukken. De Nations League zelf doet voor Oranje wat betreft EK-kwalificatie niet ter zake.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zondag 24 maart 2019 om 22:49
Twee keer verliezen van de Duitsers en de rest winnen. Dan is Oranje ook gekwalificeerd voor het EK.
Met Koeman heb ik er wel vertrouwen in dat Nederland bij de eerste twee eindigt. Heerlijk om na Blind weer vertrouwen te kunnen hebben in de bondscoach.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
zondag 24 maart 2019 om 22:49
Jeetje wat een slecht nieuws, nou we kunnen het wel vergeten nu, noord ierland heeft 2 keer gewonnen.
Vind ik leuk
Mo +13241
zondag 24 maart 2019 om 22:53
Haha lekker boeie op een mogelijke nederlaag nog in Duitsland na wint Nederland gewoon alles met 2 vingers in de neus. De rest van de landen uit de poule stellen geen kut voor.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:53
Wordt helemaal geen probleem, nederland eindigt makkelijk tweede
Vind ik leuk
Romarioo +872
zondag 24 maart 2019 om 22:53
Noord Ierland eindigt onder nl
Genoeg wedstrijdjes

Als ik de reactie lees lijkt het alsof de arena de schuld heeft😂😂😂
Vind ik leuk
Isakson +666
zondag 24 maart 2019 om 23:00
Nederland wint 2 x met 5-0 van Noord Ierland; het arrogantievirus heeft alweer om zich heen gegrepen. 🤔
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:02
Dit is een waardeloze tekst.
We hebben toch van Noord Ierland niks te vrezen.
Ze spelen tegen Estland en Wit Rusland en winnen welliswaar maar Estland kreeg kansen maar Wit Rusland diehad vanavond ook kunnen winnen.

Wat ik ook dubieus vind is dat onze volgende ek kwalificatie wedstrijd weer tegen Duitsland moet spelen en je moet daarvoir ook die kut finales van die Nations league moeten spelen.
Ik begrijp ook niet dat de KNVB hiermee akkoord is gegaan.
Ik weet wel dat we het daarba makkelijk hebben maar je zult maar 2x verliezen van de Duitsers dan moet je de rest beslist winnen n omdat we die nations league ook nog hebben het blijft wel nog een jonge ploeg.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:06
Komt goed.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
zondag 24 maart 2019 om 23:21
Oranje in de achtervolging op Noord-Ierland. Dat moet nog wel goed komen ;)
Vind ik leuk
sundaymanara +1435
zondag 24 maart 2019 om 23:22
'Slecht nieuws uit Belfast: Oranje moet in de achtervolging op Noord-Ierland'
Komt goed, als ze maar geen Feyenoorders opstellen.
Geen kwaad woord verderover die club trouwens.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30183
maandag 25 maart 2019 om 00:51
Noord Ierland stelt weinig voor. Duitsland en Neserland gaan uitmaken wie er poulewinnaar gaat worden.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 08:17
Nederland zou ook 6 punten halen tegen wit rusland en esland. Zegt nog helemaal niks dit...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws