FC Twente-fans hekelen beslissing Ajax: 'Het is natuurlijk totale waanzin'

FC Twente-fans hekelen beslissing Ajax: 'Het is natuurlijk totale waanzin'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 16:00ma 25-03-2019 om 16:00

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 16:05ma 25-03-2019 om 16:05

FC Twente-fans balen van Ajax. Een mogelijke kampioenswedstrijd van Twente mag niet worden gespeeld in de Johan Cruijff Arena. Voor het duel tussen de Tukkers en Jong Ajax op sportcomplex De Toekomst, op 19 april, zijn slechts 185 kaarten beschikbaar. 

Twente is koploper in de Keuken Kampioen Divisie en heeft een voorsprong van liefst elf punten op nummer twee Sparta. Op 19 april, op bezoek bij Jong Ajax, zou de formatie van trainer Marino Pusic het kampioenschap definitief kunnen binnenslepen. 

'Iedereen heeft kunnen lezen dat Ajax standvastig blijft vasthouden aan sportpark De Toekomst om Twente te ontvangen. Liefst 185 man zijn er die dag welkom van FC Twente', schrijft supportersvereniging Vak-P maandag in een Facebook-bericht. 

'Bedenk dan ook nog eens dat - als we zo door gaan - we daar wellicht kampioen kunnen worden. Dan is het organiseren van zo'n wedstrijd op een amateurcomplex natuurlijk totale waanzin.'

Het antwoord van Vak-P op de weigering van Ajax: 'Wij hebben besloten dat we NIET in het uitvak zitten als deze wedstrijd op De Toekomst gespeeld gaat worden.' 

Er wordt nu een zogenaamde 'Homeless Party' georganiseerd in Amsterdam op de dag van wedstrijd. Twente-fans kunnen daar een feestje bouwen en samen alsnog een mogelijk kampioenschap vieren.  

Poll

Moet Ajax overstag gaan en de wedstrijd in de JC Arena laten spelen?

(6310 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 16:04
Tukkers, maak je Nou niet zo druk om alles. Geniet van het leven! Kleine kinderen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:06]
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 16:15
Jong Ajax speelt altijd op De Toekomst. Omdat Twente kampioen kan worden moet dat ineens worden gewijzigd? Hou op zeg.
Ga lekker met zn alleen in het Tukkerstadion zitten. Feesten is toch het allerbeste in je eigen omgeving. Lekker op de bus wachten met zn allen. Lang lint vanaf de snelweg...maak er iets van als het zover komt!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:24
Gaan de Ajaxsupporters in het uitvak zitten, plaats genoeg. Dan kunnen de Twente supporters in de rest van dat "stadion" zitten.
Vind ik leuk
RebelVox +12624
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Als er 40.000 fans uit Twente mee komen, direct doen!
Levert een leuke resette op.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 17:59
Als je recette bedoelt klopt het wel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:21
Amsterdamse spelling.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 21:17
Amme neus.
Vind ik leuk
flater +115
maandag 25 maart 2019 om 19:43
denk dat amsterdam daar anders over denkt
politie inzet enz
Vind ik leuk
Micha EL +1198
maandag 25 maart 2019 om 22:55
Is wat ik ook dacht. Als er ca 25.000 mee komen uit endschede gewoon in de arena spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:15
Ik heb je niet horen huilen toen ze de wedstrijd van Ajax (Eredivisie wedstrijden worden altijd in het weekend gespeeld) werd verplaatst omdat Ajax toevallig nog actief was in de CL.
Vind ik leuk
M477Y +1544
maandag 25 maart 2019 om 18:25
is actief @gebruikersnaam:
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:19
Bij ajax valt er dit jaar niets te vieren. In het westen wordt het balen. De kampioenschappen gaan naar de provincialen.
Vind ik leuk
Pimman +11592
maandag 25 maart 2019 om 18:16
Twentebutje, je zet je zelf voor schutje. Jong-Ajax gaat al helemáál niet afwijken voor fans die gaan lopen afzeiken. Geniet straks lekker van het kampioenschap, dat gun ik jullie want ik ben een heerschap. Met moddergooien is een teken van zwakte, dat hebben Twentefans niet nodig waarvan akte. Twente hoort met zijn fans en stadion in de eredivisie dus zie dat als een missie. Hopelijk heb je nu wat minder frustratie en als Twente kampioen wordt stuur ik jou een traktatie. Voor nu bespaar je grote mond ..nog een fijne avond!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:38
Lief
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:01
Ben benieuwd wie ze nu weer financieel hebben bedonderd.......
Vind ik leuk
markpark +1068
dinsdag 26 maart 2019 om 17:14
Wat een prestatie.
Vind ik leuk
Futjebal +2843
maandag 25 maart 2019 om 17:24
Ajax speelt normaal ook een wedstrijd in het weekend voorafgaand aan een CL duel. Werd toch ook ineens gewijzigd? Oh wacht dat is natuurlijk anders want Ajax kan hier geen voordeel uit halen. Gewoon lekker in de Amsterdam Arena laten spelen
Vind ik leuk
Molletje +4146
maandag 25 maart 2019 om 18:56
Waarom moet een club in een ander stadion spelen? De Toekomst is hun "thuis"... klaar.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:19
Daar heb je wel gelijk in, echter zou je ook net als PSV eerder dit seizoen wel deed, kunnen meedenken over een goede oplossing. Toen werd er in het stadion van FC Eindhoven gespeeld. Jammer, gemiste kans van Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 19:20]
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 08:18
Het stadion van FC Eindhoven en de JC ArenA is wel een heel verschil.
PSV liet het dus ook niet in het Philips stadion spelen.

Je kan er wel naar kijken als "gemiste kans van Ajax", maar bekijk even naar wat het kost qua organisatie, lasten etc.

Dat is dan wat Ajax er voor over moet hebben om een andere BVO tegemoet te komen? Waarom? Ik vind het niet raar dat Ajax daar onwillend tegenover staat als je ziet wat zoiets kost qua geregel etc. en dat alleen maar om supporters van een andere club tevreden te stellen.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 09:04
Ik denk dat het met die kosten heel erg mee zal vallen. Feyenoord herbergt ook al jaren de bekerfinale en dat zal ook niet veranderen als Feyenoord zelf niet in die finale speelt, dit jaar dus. Daar spelen dan twee heel andere clubs en naar ik vermoed is de club die daar nog het meest aan verdient Feyenoord.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 09:23
Een competitie duel in de KKD met de bekerfinale vergelijken en dan ook nog eens het stadion die wel eigendom van de club is in tegenstelling tot de ArenA.

Hoeveel mensen denk je dat er op een wedstrijd van Jong-Ajax afkomen? En dan mogen er max. 1600 in het uitvak.

Stel er komt een keer 2000 man voor jong-Ajax... dan zit er 3600 man! in een stadion voor 56000 man.

Dat slaat toch nergens op? Geen enkele club zou dit doen, dat die wedstrijd nu net tegen jong-Ajax is, is leuk voor de discussie, maar was het tegen jong-PSV, dan was er ook niet in het Philips stadion gespeeld.

Dat jong-PSV tegen Twente uitweek naar het Jan Louwers stadion is iets wat ze altijd doen, maar ze zullen nooit naar het Philips stadion uitwijken.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 09:51
Molletje, als Jong FC Utrecht in de Galgenwaard speelt wordt het stadion aan de lange zijde, waar ook de hoofdtribune, de hoofdingang en de fanshop zich bevinden, opengesteld. Toen Jong FC Utrecht kampioen werd en door mocht naar de KKD was dat ook het geval en door de grotere toeloop is ook de korte Zuidzijde geopend. Alles was redelijk gevuld. Als op dat moment Twente bij ons kampioen had kunnen worden denk ik dat een net verzoek tot hetzelfde zou hebben geleid. Financieel kom je er altijd wel uit zeg ik altijd en anders: “gaat FC Twente maar gewoon een keer met de pet rond”. Gewoon niet moeilijk doen en kan het half, dan doe je het helemaal.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 10:12
Zelfs de kampioenswedstrijd van Jong Ajax vorig jaar werd niet in de ArenA gespeeld.
Waarom zou Ajax dan wel voor een andere club een uitzondering maken?
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 10:18
Dat is een goed argument. Ik weet niet of het eerste tegelijkertijd in de JC Arena speelde? Zo niet, dan hebben ze een kans gemist, of is het niet mogelijk om in de Arena gewoon twee of drie zijden gesloten te houden? Want wat blijft staan is dit: nog steeds moet je de supporters van beide clubs gescheiden herbergen.
Niet dat dit van mij moet, gewoon allemaal door elkaar is voor mij ook goed. Maar ik heb gemakkelijk praten: niemand die mij voor mijn smoel durft te slaan.
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 10:24
Die laatste zin snap ik niet, maar goed. Dat zal.


Ajax heeft een uitvak van 1600 man max. Dat zullen ze niet uitbreiden. Dus blijven er nog 54000 stoeltjes vrij.

bij Jong Ajax komt er (Sjaak Swart niet meegerekend) ongeveer zo'n 800 man... dat is een half vak. dus ga je dan 3 vakken openstellen? Kom op... dat is toch onzin?

Ik begrijp de Twente supporters dat ze erbij willen zijn en er van balen, maar dit doet Ajax niet om de supporters van Twente te pesten. Dit doen ze om een boel geregel, kosten (en eventuele ellende) te besparen.

Is toch ook logisch?
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 10:33
Ja, dat is ook logisch Molletje. Bedenk echter wel: Ajax kan omgekeerd ook heel goed in zo’n situatie terecht komen. En Jong Ajax zal ongetwijfeld meer dan 800 man trekken, wellicht het dubbele, als het kampioen kan worden. Dan zou Ajax twee (gescheiden) vakken kunnen openstellen. Voor mijn part recht tegenover elkaar, maar neter denk ik naast elkaar, wel fysiek gescheiden dan. Daar ga je toch niet minder om voetballen en dat is toch horecatechnisch prima in te vullen?

En op mijn vorige ‘laatste zin’ terug te komen: iemand in een elektrische rolstoel heeft echt niets te vrezen. Bovendien: slaan ze me dood, dan ga ik gewoon naar de hemel. Beter kan je het niet krijgen zeg ik altijd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 11:16
Mcmodd,

Ik snap je helemaal, maar denk dat de belangen voor Ajax gewoon 0 zijn en dat is denk ik de afweging die ze hebben gemaakt.

Dat de Twente supporters dit niet leuk vinden, snap ik ook.
En voor beide partijen heb ik begrip hierin... Wat ik alleen jammer vind, is dat er nu net wordt gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is om je stadion af te staan aan andere clubs en Ajax nu kinderachtig dwars ligt en dat vind ik niet, want vanuit hun oogpunt is het ook goed te begrijpen.

Mooi dat je humor hebt in jouw situatie. (Altijd al zo geweest? of door een ongeval/ziekte er op latere leeftijd in terecht gekomen?)
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:13
en wat koste het voor PEC Zwolle om de wedstrijd te verzetten??
ow wacht dat mag ik niet zeggen dat is voor het "grote Ajax"
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 11:20
Dat mag je best zeggen hoor, alleen is je vergelijking totaal niet gelijkwaardig. Want wat zou er dan aan meer kosten bij komen voor PEC? Ben ik wel benieuwd naar.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:29
dat gaat om de supporters van PEC die nu extra vrij moesten nemen enz
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 11:40
Ja dat was heel zuur voor die supporters. Net als voor de eigen supporters, want ook die werden benadeeld.
Sterker.. de supporters van PEC kregen van Ajax allemaal een onkosten vergoeding voor vervoer en avondeten. De eigen supporters daar en tegen kregen niets.

Het was een vraag van Ajax, de KNVB zei ja en die verplaatsten het naar een doordeweekse dag omdat het niet anders kon. Ajax had zelf liever ook gehad dat het in het weekend was, denk je niet? Nu speelde ze midweeks en moesten ze in het weekend erna weer tegen AZ.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:49
ik ga er verder niet meer op door
ik zeg alleen nog dat het onwil is
maar maakt niet uit volgend seizoen komen jullie maar naar enschede geen probleem maken we het uit vak alleen kleiner
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 12:03
Zo zo, jij moet wel heel veel invloed hebben binnen FC Twente dat je nu al kan zeggen dat het uitvak kleiner gemaakt kan worden.

Zie eerst maar eens die wedstrijd kampioen te worden hè?

En blijf lekker in de slachtoffer rol, ipv gewoon kijken naar dat het belachelijk is om een stadion waar 56.000 man in kan, open te zetten voor om en nabij de 2500 man (incl. 1600 uitsupporters)

Oh nee, het is belachelijk dat Ajax dat niet doet natuurlijk! Sterker, Ajax had moeten voorstellen om alle 30.000 Twente supporters toegang te geven tot de ArenA.
Vind ik leuk
Futjebal +2843
maandag 25 maart 2019 om 21:42
Waarom moet een club op een andere datum spelen? Die datum was door de knvb al vastgesteld...klaar
Vind ik leuk
Molletje +4146
maandag 25 maart 2019 om 22:40
Appels met peren... Daarbij is het een beslissing van de KNVB, die de KNVB zelf terug draait.

Waarom zou Ajax allemaal extra kosten "moeten" maken om de supporters van FC Twente te pleasen? Hou toch op.

Daarbij... FC Twente en een kampioenswedstrijd in de ArenA... Is bij voorbaat al een slecht idee.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:10
zelfde als een wedstrijd verzetten ook puur onzin dus
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 11:21
Dat had van mij ook niet gehoeven nee, want nu kwamen ze vermoeid tegen AZ en die wedstrijd verloren ze.

Maar een wedstrijd verzetten of gebruik willen maken van een stadion van een club die niet eens die wedstrijd speelt... is wel wat anders of niet?
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:27
is idd wat anders maar ik bedoel er mee bij Ajax kan en moet alles maar als een andere club wat wil dan geven ze niet thuis dat is dus mijn punt
Vind ik leuk
Molletje +4146
dinsdag 26 maart 2019 om 11:47
En voor PSV waren er ook wedstrijden verzet dit seizoen (3x zelfs), alleen was daar ruimte voor in het weekend en nu bij Ajax niet.

Daarbij, toen de tribune instortte bij FC Twente, heeft Ajax meteen hulp aangeboden mocht het nodig zijn..
Vind ik leuk
NvC +9681
maandag 25 maart 2019 om 17:28
Zo kan je ook redeneren over het feit dat de wedstrijden worden aangepast omdat Ajax Europees speelt. Zeg niet dat het slecht was, integendeel maar voetbal is wel een sport voor je plezier en het is toch mooier als er meer Tukkers bij kunnen zijn en genieten als ze kampioen worden en promoveren?
Vind ik leuk
Pimman +11592
maandag 25 maart 2019 om 20:14
Maar wel eens over nagedacht als er opeens duizenden Twentefans naar de Amsterdam komen op een vrijdagavond terwijl ze óók nog eens kampioen kunnen worden? Hou dan rekening met evt Ajaxfans die misschien wel een confrontatie zoeken. Zoiets moet allemaal maar mogelijk zijn kwa beschikbaarheid politie, beveiliging, financieel etc.
Vind ik leuk
ppdf +1332
maandag 25 maart 2019 om 21:44
Daar heeft een andere stad toch ook last van als ze daar kamioen worden.
Vind ik leuk
ppdf +1332
maandag 25 maart 2019 om 21:43
En voor de zoveelste keer een reden waarom die jong ploegen niets in de kkd hebben te zoeken..kampioen worden van een profcompetitie voor een handvol mensen..droeviger kan het niet..
Vind ik leuk
NvC +9681
maandag 25 maart 2019 om 21:44
Tsja eruit ermee. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Vind ik leuk
TheManager +872
maandag 25 maart 2019 om 18:18
Snap dat gedoe ook niet, hadden ze wellicht moeten zorgen dat ze nu gewoon nog in de eredivisie speelden. Feit is dat dit niet zo is, en derhalve logisch dat ze spelen op de Toekomst wat het thuisveld is van Jong Ajax. Bij iedere andere club net een klein podium of stadion hadden ze toch zeker ook niet geklaagd?
Vind ik leuk
M477Y +1544
maandag 25 maart 2019 om 18:25
Ja twente heeft na alweer praatjes...Beetje nederigheid kan geen kwaad ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:39
Wat zeg je?
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:22
kijk eerst naar jullie zelf voordat je zegt dat een ander praatjes heeft
en dan praten over nederigheid?? hoe durf je pfffffffffffffffff
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 12:57
vergeetachtig? jullie mogen eigenlijk niet eens meer bestaan vriend...nu weer stoer doen? Geef gewoon toe i.p.v. dat onnozel verdedigen en dan telkens beroepen op leuzen zoals:"kijk eerst naar jullie zelf" nou dat doe ik ook . Maar de gemiddelde twente fan juist dus niet!
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 13:04
ik was het ook totaal niet eens met het toenmalige bestuur
maar het gaat nu aardig de goede kant op maar dat zien anderen weer niet omdat de haat tegen Twente te groot is maar dat is altijd al zo geweest sinds de oprichting in 1965 maar dat maakt verder niet uit ik maak me daar niet druk om wat het zegt meer over anderen dan over Twente laat dat duidelijk zijn
en de meesten die het commentaar leveren weten niet wat er is gebeurt of zijn alleen maar meelopers
en als jij ook naar je zelf kijkt dan weet je wat er in het verleden daar aan de hand was maar daar ga ik verder niet op in dat is geweest
dus vandaar mn reactie
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 13:47
@Jan ik heb het grootste gedeelte van mijn leven in Enschede gewoond dus ben wel aardig op de hoogte hoor...
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 14:58
lezen wat ik zeg
maar het lijkt er niet op dat je aardig op de hoogte bent
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 15:05
Nou dat valt wel mee hoor. Ik ben een tukker geboren en getogen.... Maar dat in het midden gelaten. Ik vind het brutaal om Ajax een veeg uit de pan te vegen terwijl ze niks fout doen. Om daarna te roepen dat men Twente wat moet gunnen....Volgensmij wachten nog heel veel BVO's op een betaling van FC Twente bijvoorbeeld. Daarom zeg ik, kijk eerst naar je eigen club... Ik neem aan dat je het eens bent dat jullie nog een lange weg hebben te gaan qua rehabilitatie. En een goede start is nederigheid. Daarnaast ben ik wel tevreden dat jullie volgend jaar weer in de eredivisie zitten. En dan is het probleem ook opgelost. Mogen jullie in de Johan Cruyff arena spelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 15:06]
Vind ik leuk
Keuneklets +166
maandag 25 maart 2019 om 19:12
Is wat voor te zeggen. Echter had Ajax juist in deze collegialiteit kunnen tonen, en daarmee de goodwill kweken die zelf misschien ook wensen wanneer het competitieschema aangeast wordt ren faveure van hun champions league programma. Gemiste kans van Ajax. Een beursgenoteerd bedrijf zou de impact van positieve pr op waarde moeten kunnen inschatten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:51
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden!
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 12:59
@keuneklets wat een onzin waar speelt jong ajax alle thuis wedstrijden? nou dan dus niet zeuren jullie spelen niet voor niks in de KKD helemaal jullie eigen schuld! Ik word misselijk van de verwijten van Twente..... allemaal geheugenverlies blijkbaar!
Vind ik leuk
Keuneklets +166
dinsdag 26 maart 2019 om 17:51
Volgens mij zeur ik niet maar wijs ik op een gemiste kans op een voetbalfeest waarmee we Nederland op de kaart kunnen zetten. Niet gedacht dat een ajacied hier niet boven zou staan 😉.
Volgens mij is er in het verleden wel vaker uitgeweken naar een ander stadion, om meerdere redenen. Nogmaals, tegen het verplaatsen van competitiewedstrijden hebben de ajacieden kennelijk geen bezwaren. Jullie goed recht, maar collegiaal is anders....
Overigens Twente moet het eerst nog maar eens waar zien te maken. Deze branie is niet des Tukkers noch gepast, en doet nota bene amsterdams aan..😉
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 20:29
Nederland op de kaart zetten met een KKD kampioenschap laat me niet lachen man!
Vind ik leuk
Keuneklets +166
dinsdag 26 maart 2019 om 22:27
Niet met het kampioebschap an sich, maar met de verplaatsing en de belangstelling , exposure die er voor die wedstrijd is.
Het zit volgens mij zo diep bij je dat het grootste deel van de inhoud aan je voorbij gaat?
Vind ik leuk
M477Y +1544
woensdag 27 maart 2019 om 08:22
gast volgensmij heb je nog niet begrepen dat de KKD divisie nul amusements waarde heeft... dus als jij stelt dat ajax niet meewerkt aan met het op de kaart zetten van nederland??? echt om je te bescheuren. Ben toch echt bang dat het vooral heel diep bij u zit!
Vind ik leuk
Keuneklets +166
woensdag 27 maart 2019 om 21:15
Laat maar.. de boodschap komt niet over merk ik. Veel succes gewenst.
Vind ik leuk
AFCA9 +808
maandag 25 maart 2019 om 19:43
Besef wel dat het de KDD is!
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6506
dinsdag 26 maart 2019 om 03:34
Ajax wil toch zo graag dat clubs elkaar helpen? Bijdragen aan afschaffen kunstgras, gentleman’s agreement voor jeugdspelers, aanpassing speeldagen rondom CL wedstrijden, etc. Waarom dan niet een geste maken naar Twente? En en passant een leuke recette meepakken.
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 13:01
waarom zou je nog een extra wedstrijd op het hoofdveld willen hebben. Ik snap iedere club in deze wel. Ajax 1 heeft wel wat serieuzere zaken op het programma dan een KKD wedstrijd. Eerlijk is eerlijk Twente heeft er zelf alles aan gedaan om in deze positie te zitten nu. Volgend jaar zijn jullie weer welkom in de Johan Cruijff Arena.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +981
dinsdag 26 maart 2019 om 08:26
Ik snap niet waarom ze er een probleem van maken. Wellicht is het wrdstrijdschema om die wedstrijd heen te druk. Maar anders verdien je toch gwn geld met die kaartverkoop?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:23
Gaan weook doen. Feest vierenbin ENSCHEDE..we komen echt niet in de buurt van die enorme doodskist.
Vind ik leuk
M477Y +1544
dinsdag 26 maart 2019 om 13:02
Hier kijk twente fans....Dit soort uitspraken rechtvaardigen Ajax toch om jullie verzoek te weigeren!!!!! Dus kijk eerst naar u zelf en verbeter u!
Vind ik leuk
Post +201
zondag 31 maart 2019 om 10:34
Tussen 2 wedstrijden is 3 dagen rust voldoende behalve bij Ajax daar willen ze 4 dagen het gaat om principes zodra het Ajax betreft kan alles maar zodra er een andere club komt geeft men niet thuis zie ook maar met die interland verplichtingen bij de kkdevisie kan niks worden verschoven nee hoor daar in het westen wordt alles beslist in het voordeel van ajax daarom zijn er zoveel supporters tegen ajax.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19289
maandag 25 maart 2019 om 16:22
Precies. Volgend jaar mogen ze in de Arena spelen, als ze weer met de grote jongens mee mogen doen.
Vind ik leuk
HanV +5737
maandag 25 maart 2019 om 16:52
Je moet het ook niet bij de club vragen maar bij de KNVB.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:03
alleen ajax krijgt zijn zin bij de knvb, dus dat is zinloos.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:16
Kusje erop?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:20
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:05
Die pakt hem niet in de mond, ze mag geen varkensvlees hebben
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:20
Hahaha damnnn
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 25 maart 2019 om 18:36
Daar ben jij nog niet oud genoeg voor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:21
Hey jij was toch van de trol politie...dit is ook een troll comment! Foeiii!!! Nie meer doen he knaapie
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 18:00
ik wil je wel eens horen als ajax 185 kaarten krijgt als ze kampioen kunnen worden dan is je mening ineens een hele andere.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 25 maart 2019 om 18:24
Dan gaan ze naar de KNVB, en die geven zoals altijd gelijk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:54
Net zoals die bekerfinale die toen over 2 wedstrijden ging. Ook toen moest er voor Ajax een oplossing gevonden worden.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
maandag 25 maart 2019 om 21:18
Ajax KNVB zijn 1
Vind ik leuk
Youri99 +10832
maandag 25 maart 2019 om 20:10
Als het maar geen hommeles party word...
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 16:05
Lekker huilen. Of betaalt Twente de kosten voor het gebruik van de Arena?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
Always PSV +17381
maandag 25 maart 2019 om 16:17
Wat puntjes laten liggen en thuis kampioen worden, is veel leuker!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19289
maandag 25 maart 2019 om 16:23
Voorsprong is er groot genoeg voor idd.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:28
Was mijn gedachten alvoor het hier op VP kwam ;)

Kan mij het schelen waar er gespeelt wordt.
Het feest, als dat zover is, wordt toch wel in Enschede geviert.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:57
Bereid je maar vast voor op een hoop gejank van de piepkuikens hier , na elke overwinning van Twente in de ED .
Supportertjes van clubjes die zelf ook ooit gepakt zijn voor fraude of financiële wantoestanden , piepen hier als hardste op deze site .

Succes met het verdere kampioenschap , ik hoop dat Twente vlug weer terug is .
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Thanks man!
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 18:03
tot nu toe zijn het alleen ajax supporters hier die lopen te janken en te zieken maar dat zijn we wel gewend op vp met de ajax trollen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:34
Bij Ajax zijn er inderdaad en paar parasieten die niet helemaal 100 zijn , maar het grootste gedeelte van de Ajacieden is gelukkig wel normaal .
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 13 april 2019 om 09:47
je bedoeld types zoals jij zelf met dit soort reacties heel zielig idd

Bereid je maar vast voor op een hoop gejank van de piepkuikens hier , na elke overwinning van Twente in de ED .
Supportertjes van clubjes die zelf ook ooit gepakt zijn voor fraude of financiële wantoestanden , piepen hier als hardste op deze site .

Succes met het verdere kampioenschap , ik hoop dat Twente vlug weer terug is .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Als er 25.000 man komen dan FC Twente en FC Twente wordt daar kampioen dan heeft de Arena een grote omzet en hebben ze winst.
Vind ik leuk
Gazza +584
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Met 25000 tot 35000 duizend uitsupporters zal dat toch wel gedekt zijn of denk je niet?
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 16:40
Dat wordt wel druk in het uitvak.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
maandag 25 maart 2019 om 17:27
Waarom zou ajax in godsnaam 25000 uitsupporters moeten ontvangen?? Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar het is nog werkelijk nooit voorgekomen dat de thuisploeg het hele stadion vol zet met supporters van de tegenpartij omdat die misschien kampioen kan worden. Zie je het al voor je?bijvoorbeeld Rotterdam die 45000 kaarten aan ajax geeft zodat ze fijn het kampioenschap kunnen vieren in de kuip?! Net zo goed als dat er nog nooit een club zijn wedstrijd heeft verplaatst naar een groter stadion vanwege een eventueel kampioenschap van de andere ploeg. Degene die dit serieus verwacht is totaal van de pot gerukt.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 18:08
Moet je eens kijken wat in de Kuip (weer opnieuw) gebeurt als ze in de bekerfinale tegen een tegenstander moeten voetballen. Het liefst houden ze dan ook alle kaarten voor zichzelf en geven ze de tegenstander hooguit 5000 kaarten. Dat zou ok in een bekerfinale tegen Ajax zo zijn, geloof me.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
maandag 25 maart 2019 om 18:13
Idd, en de rotterdammert hier zal wel even vertellen dat ajax zijn stadion en faciliteiten opengooit voor het grote fc twente. Daarbij alle kosten qua oa personeel, beveiliging, veelichting etc even voor eigen rekening neemt, want hey, twente betaalt geen cent! Loyaliteit en collegialiteit bestaat niet in twente, dat weten we nog van de zogenaamde vergoeding die ze aan de eredivisieclubs zouden betalen, maar er later toch maar van af zagen. En nu van alles van ajax verwachten😂
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 18:22
Die vergoeding, dat ging niet door omdat de feiten dit hebben achterhaald.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 19:57
ze zien er niet van af ze betalen het later en in termijnen.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 08:57
Ok, dank voor de nuance. Dat was dus wat de feiten hebben gedaan. Er is een regeling getroffen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:33
Nee Ajax verwacht alleen van alles van andere clubs , zoals het verzetten van wedstrijden ...
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
dinsdag 26 maart 2019 om 20:52
Appels met peren??
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 19:53
dat kan niet die kaarten zijn bij voorbaat al verdeeld ieder 40% en 20% voor de knvb en zijn sponsoren.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 20:59
het gebeurd iedere bekerfinale anders en daar gaat twente ook met 20 a 25000 man heen .
dus als ze kampioen kunnen worden kan dat ook.
waarom niet gewoon een beetje meewerken als ajax zijnde kan voor ajax in de toekomst ook van belang zijn
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:39
hohoho wacht even jij

weet je nog de finale van de knvb beker Fyenoord-Ajax? wie had toen een grote mond dat het anders moest??...........juist ja ajax
aub knvb laat de finale over twee wedstrijden gaan uit en thuis dus niet zeiken nu
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 16:35
Heeft Ajax de PEC supporters alle onkosten vergoed na het verplaatsen van die wedstrijd? Ajax wilde toen dat PEC meeging in het belang van Ajax, waarom zouden ze nu niet omgekeerd dezelfde mentaliteit tonen naar Twente toe?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:38
Serieus calimero? Je kan wel boos zijn op Ajax maar als jouw clubje zijn best had gedaan had het wellicht ook nog in Europa gevoetbald. Meer dan 110% terecht dat de KNVB koos voor Ajax. Mede omdat Psv structureel verliest in Europa moet Ajax het gat weer gaan dichten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:07
het gaat nu om het verzoek van Twente om in de Arena te spelen.
De extra kosten die dat mee zou brengen worden makkelijk opgebracht door de extra kaartverkoop aan de uitsupporters.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
maandag 25 maart 2019 om 17:33
Hoeveel denk je dat er in het uitvak gaan in de arena dan? Een stadion opengooien voor een paar duizend twente fans zodat ze daar een feestje kunnen vieren, want dat zpu de enige optie zijn. Het is tenslotte een uitwedstrijd hè! Daar kan de energie , personeelskosten etc etc allemaal van betaald worden zeker😂😂. Maar goed we onthouden het wanneer het jouw club betreft, zou mooi zijn dat als ajax kampioen kan worden in rotterdam dat de kuip beschikbaar wordt gesteld aan de ajacieden zodat ze fijn hun kampioensfeest kunnen vieren in de kuip. Denk toch eens na gast.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Verschil is dat Feyenoord-Ajax altijd uitverkocht is en dat dit om extra kaarten gaat omdat ze normaal niet in het stadion spelen. Je vergelijking gaat dus niet op.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1040
maandag 25 maart 2019 om 18:09
Het is een uitwedstrijd toch??? Dan krijg je kaarten voor het UITvak! Of moeten we het thuisvoordeel ook maar ff weggeven aan het oh zo almachtige grote twente? Je hebt ten eerate zo te lezen geen flauw idee wat het in totaal kost om de jc arena open te gooien. Barpersoneel, stewards, beveiliging, verlichting, ga zo maar door. En ten 2e slaat het echt helemaal nergens op, puur omdat het een uitwedstrijd betreft en de speellokatie van jong ajax nu eenmaal de toekomst is. Dan kan psv nu ook vast wel voor ieder mogelijk kampioensduel alle kaarten opvragen, want stel nu dat psv kampioen wordt in de pot tegen az? Dan moet az dus alle thuiskaarten ook maar gaan verkopen aan psv supporters? Wat een onzin verkoop je man....
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 19:58
lees je verhaal nog eens een keer en denk er een andere nickname bij dan lees je pas een onzinverhaal vol van haat calimero.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:45
jou reactie slaat echt nergens op en is of topic het gaat hier niet over psv
en een ding heb je gelijk dat de knvb pro ajax is
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
dinsdag 26 maart 2019 om 12:28
Structureel verliest. 3 jaar geleden overwinterd in Europa. En vorig jaar net zo kansloos verloren als jouw cluppie maat! Dus blijf wel realistisch. En ik zeg niet dat de wedstrijd tegen pec niet verzet had moeten worden, maar dat Ajax best nu de omgekeerde weg mag bewandelen en rekening kan houden met de wens van Twente. Ajax heeft geen alleenrecht om te bepalen!
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 16:46
Ajax heeft idd de busreis en catering voor supporters van PEC vergoed. En dat terwijl het een besluit van de KNVB was, kan je nagaan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:59
Inderdaad laat hem maar de Calimero uithangen dr woobiedo
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:59]
Vind ik leuk
HanV +5737
maandag 25 maart 2019 om 16:54
Ajax en de KNVB hebben het helemaal niet aan PEC gevraagd.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 09:15
Dhr Wobo, ik ben het geheel met je eens. De hoop dat je zelf met meer mensen in de toekomst elders kampioen kan worden in de keukendeurdivisie, dat daar een groter stadion beschikbaar is dan waar een Jong Team normaliter in speelt, is heel erg reëel. Als Jong Ajax op de eigen Toekomst kampioen kan worden en de JC Arena is dan vrij, dan kan dat ook heel makkelijk in de JC Arena gespeeld worden. Clubs, en vooral fans, moeten niet zeuren maar speuren. Speuren naar momenten dat ze zelf ook eens een gunst nodig hebben en daarin welwillend tegemoet getreden kunnen worden. Als Jong Ajax in Utrecht kampioen kan worden dan kan dat, indien de Galgenwaard vrij is, ook gewoon in ons machtig mooie en sfeervolle stadion de Galgenwaard.
Vind ik leuk
Degraaf +2796
maandag 25 maart 2019 om 16:56
En de daarmee de kostprijs van beveiliging etc, etc
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 09:35
We zetten dan toch vol in op de recette, maar ook de horeca-inkomsten, verkoop van clubgerelateerde spullen etc.?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:04
Als Twente met 3000 man komt dan zijn de extra kosten er zo uit hoor.
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 17:12
Als ze allemaal voor +100 euro drinken misschien.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:18
zoveel extra kosten zullen ze echt niet maken hoor.
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 17:24
Ik ken natuurlijk de regeling tussen Ajax en de Arena niet als het gaat om extra evenementen die niet in het contract staan. Wel is het zo dat Ajax ongeveer 10 miljoen per jaar betaalt. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar het geeft met +-30 wedstrijden per jaar wel een indicatie.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
Degraaf +2796
maandag 25 maart 2019 om 17:33
Behalve als ze vernielingen aanrichten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:46
die kosten kan je weer bij Twente in rekening brengen.
Zeker als je dat vantevoren afspreekt.
Als je een oplossing wil is er echt wel iets te regelen.

Vind ik leuk
Degraaf +2796
maandag 25 maart 2019 om 18:35
Pluk maar van een kip die geen veren meer heeft, ze stikken nog van de schulden.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:07
Je kunt bij uitwedstrijden geen drugs krijgen hoor 😂😂😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:25
Dat geld zien ze niet weer haha
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 11:34
huilen doen we niet dat we dit seizoen aan jullie over
Vind ik leuk
Voetbal34 +414
maandag 25 maart 2019 om 16:06
Als we die wedstrijd kampioen kunnen worden zou het uitvak toch juist vol mowten zitten voor de extra support. Ik vind het maar een rare actie van vak P.
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
maandag 25 maart 2019 om 16:08
Met 185 man zit het vak toch vol??

Laat ze de JC ArenA maar huren ofzo... 😁 😁 😁
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:10]
Vind ik leuk
Voetbal34 +414
maandag 25 maart 2019 om 16:09
Klopt, maar als vak p de wedstrijd gaat boycotten. Komt het uit vak niwt vol denk ik
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Nee, maar daar ligt in Amsterdam niemand wakker van hoor.... 😁 😁
Vind ik leuk
buenosje +1203
maandag 25 maart 2019 om 16:58
Twente is niet alleen vak-p. Dat vak komt anders ook wel vol
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 16:13
Oh joh geld hebben ze niet
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
maandag 25 maart 2019 om 16:17
Mijn moeder heeft mij geleerd, dat als je geen geld hebt, je ook geen gekke eisen moet stellen op de kosten van een ander.
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 16:18
Hahaha daar heeft je moeder een punt
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
maandag 25 maart 2019 om 16:40
Ja, dat absoluut! Maar om aan haar het tegendeel te bewijzen, ben ik ooit bij FcTwente gaan werken...

Zie je wel dat je groot kan doen op andermans portomonee mam!! 😁 😁 😁 😁 😁
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:13
185 man is niks dus ik snap wel dat ze het willen boycotten.
Gewoon feest gaan vieren midden in Amsterdam en kijken hoe de autoriteiten dan gaan reageren.
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
maandag 25 maart 2019 om 17:15
P2 is vrij in april.... 😁 😁
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 19:50
precies gewoon met 1000 man in het centrum opduiken moet jij eens kijken hoe snel er in de arena gespeeld word.
ik snap dan ook totaal niet dat ajax daar moeilijk over doet want die zouden ook om kaarten gevraagd hebben als ze kampioen kunnen worden en er maar 185 krijgen toegewezen dan is het land te klein geloof me maar.
dus eigenlijk graaft ajax hier een eigen kuil voor hun supporters want de andere clubs gaan straks natuurlijk ook niet meewerken als ajax kampioen kan worden
en ook dat bevestigt maar weer dat jong teams niets te zoeken hebben in de kkd max 185 kaarten kan echt niet .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:17
Oehhh 1000 man in Amsterdam, daar zullen de 872.000 Amsterdammers wel bang van worden hoor😂 Nee dan zou de stad echt overlopen
Vind ik leuk
Sniper1 +1487
maandag 25 maart 2019 om 21:35
Als ze hun rolkoffers maar thuislaten.... 😁 😁 😁
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 13 april 2019 om 09:52
ga jij ze maar tegen houden dan superman.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 25 maart 2019 om 16:08
Zie eerst maar dat je alles wint!!!!!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Ze mogen 2 keer verliezen en 2 keer gelijkspelen en 4 keer winnen.
Zijn ze kampioen.
Moet de enige concurrent )Sparta' WEL alles winnen.
Anders kunnen ze nog meer verliespunten permiteren.
Vind ik leuk
Fcdordt +108
maandag 25 maart 2019 om 16:08
Ze gaan gewoon verliezen dus wat zeiken ze nou
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:08
Twente moet maar zien te overleven in de E-Divisie
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:31
Nee hoor.
Moet je kijken hoeveel mensen er steeds op een Twente topic reageren.
Op een dood paard gaat men niet zitten!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Karmakstylez heb jij een glazenbol, dat jij de toekomst kunt voorspellen. Als ik naar de huidige stand van zaken kijk is Twente juist springlevend. Hoeveel clubs in Nederland kunnen zeggen dat er bij thuiswedstrijden 25.000 + toeschouwers komen en dat de uitvakken bij uitwedstrijden steevast uitverkocht zijn. Zelfs in de ED zijn er maar weinig clubs die Twente dat na doen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:05
Als ik zou kunnen voorspellen dan zou ik al lang Miljonair zijn :D
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:47
Jij ook
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 16:08
Iedereen is altijd boos op ajax😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:14
misschien maken ze het daar altijd wel naar?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 18:10
nee hoor maar ik wil de ajaxsupporters wel eens horen als ze 185 kaarten voor de kampioenswedstrijd krijgen moet jij eens kijken hoe snel de ajaxsupporters dan weer boos zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:21
inderdaad als er 1 groep snel boos is dan zijn het de ajax supporters wel. Kaarten eisen voor Feyenoord-Ajax nadat Ajax-Feyenoord al zonder Feyenoord suporters gepeeld is een meer van dat soort streken.
Demonstreren in Den haag om kaarten tegen ADO.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
maandag 25 maart 2019 om 16:09
Die wedstrijd laten lopen en de week er na gewoon thuis kampioen worden. Gewoon omdat t kan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:09
Ik gun twente niks. Eerst financieel de boel belazeren en dan in de kkd doodleuk overal geld vandaan toveren om buitenlandse spelers te kopen. Ik hoop dat ze volgend jaar weer keihard degraderen, kutploeg
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:32
Leer eerst even de feiten kennen.
Wil nu per direct van jou horen welke buitenlandse spelers gekocht zijn!
Zijn er wel.
Maar ik durf te wedden dat jij het fout hebt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Ik wil ik wil kikker in je bil
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:44
Ik zei toch dat je het niet weet.
Alleen maar blaaskaken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:50
Vind jij het verantwoord dat je als kkd club veel relatief dure spelers aantrekt? Dat terwijl je net uit de financiele ellende komt? Het is maar goed ook dat ze bovenaan staan, anders waren de financien nog minder rooskleurig geweest
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:54]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 17:47
Hoe weet je wat deze spelers aan salaris hebben?
Meesten komen uit een b-club/divisie.

Nooit gehoord dat bijna de hele selectie vertrokken was?
Dat Pusic in begin augustus niet eens een elftal op de been had?
Van die vrij gekomen salarissen kan toch gewoon spelers van betaald worden?
90% was huur/transfervrij

En dure spelers?
Twente wilde Holla bhouden maar kon niet. Was te duur.
Waar denk je waar hij speelt? Juist Den Bosch.
Twente wilde Veldwijk van Groningen overnemen.
Salaris paste niet in het twente salaris plafond.
Dus verkaste hij naar Sparta.
De ene Jenssen werd verkocht voor 3,5 milj.
De andere kon bij Roda weer meer verdienen en vertrok daarheen.
2 spelers wilde Twente nog hebben maar die verkasten naar Groningen (logisch) en NEC waar ze meer kregen.

En jij beweert dus dat Twente te dure spelers haalt?
Zouden ze echt zo gek zijn om voor hun tweede keus (de eerste keus verkaste zoals gezegt naar elders) meer betalen dan hun eerste keus?

En Twente zit nog steeds in die financiële ellende.
Zijn nog steeds technisch failliet.
D.w.z. als de gemeente niet instemd met het saneringsplan er geen 14 milj door sponsoren ingestoken wordt.
Of eigenlijk, ze moeten er samen uitkomen.
Dan is Twente definitief gered.
anders gewoon failliet en is alles voor niets geweest.

En omdat ze bovenaanstaan zijn daarom de financiën rooskleuriger?
Nee hoor, nog gewoon hetzelfde als toen ze vierde stonden.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 18:11
ja en ene brama krijgt al 3,5 ton salaris.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:23
Yep.
Is dat nu zo'n hoog salaris heden ten dage?

Wat betalen Sparta, NEC, Den Bosch, Roda en Groningen (kunnen veel meer weet ik) dan wel niet als Twente die spelers die ze wilden hebben/behouden niet kunnen betalen?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 13 april 2019 om 09:55
ja voor de kkd zelfs buitensporig zeker als je er een garantstelling voor nodig hebt en 3,5 ton is de hele begroting van bepaalde clubs in de kkd
mijn club jong fcu heeft 2,5 ton te besteden bvb
en 3,5 ton is een dik subtop salaris in de eredivisie dat betalen groningen sparta nec en roda hun spelers bij lange na niet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 09:59]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
zondag 14 april 2019 om 08:40
Natuurlijk wel vreemd dan dat spelers zoals Holla (Den Bosch) Jensen (Roda), Veldwijk (Sparta) van Eijsden (NEC) Twente niet kon betalen aan salaris en die clubs wel.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 09:32
den bosch heb ik expres niet genoemd omdat ik simpelweg niet weet wat die gekke rus betaald daar.
veldwijk jensen van eijsden verdienen dat bedrag bij lange na niet .
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
zondag 14 april 2019 om 10:49
Maar meer dan ze bij Twente konden verdienen.
Wat is je punt nu.
Dat Brama teveel verdiend?
Als de selectie salaris maar binnen het budget zit toch?
Individueel moeten ze zelf uitmaken.
Ik zeg toch ook niet dat het salarishuis van Ajax buiten proporties is met het salaris van Blind en Tadic?
Zullen toch ook de rest veel minder moeten geven om in evenwicht te blijven?
Volgens mij wil jij alleen maar dingen zoeken om Twente in een slecht daglicht te plaatsen want over die andere clubs/spelers hoor ik je nooit
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 11:14
mijn punt is als je geen geld hebt kun je ook geen topsalarissen betalen ten grote vd subtop eredivisie.
dat ze meer verdienen dan ze bij twente zouden doen is een aanname van jou en gebaseerd op niets.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
zondag 14 april 2019 om 12:35
Ha ha gebaseerd op niets?
Twente was in onderhandeling met bv Veldwijk en Groningen maar kwamen er niet uit (financieel) En waar speelt hij nu? Juist Sparta.
Of wil jij beweren dat hij daar voor minder gaat spelen.
Idem dito met van Eijsden en nog een paar.
Holla had geen contract verlaging geaccepteerd en ging naar Den Bosch.
Dus daar ging hij wel voor minder spelen?
Ene jensen werd verkocht en die ander wilde Twente graag houden. Helaas speelt hij nu voor Roda en volgens jou omdat hij het daar leuker vind?
Nee, dat je het ergens niet mee eens ben, of iets niet goed vind mag je jouw mening over geven maar ga gvd niet alles verdraaien en heb er een eerlijke kijk op.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 15:00
twente kon toen nog helemaal geen spelers halen omdat de gemeenteraad nog moest beslissen over de garantstelling
en die spelers kozen toen maar eiren voor hun geld en tekenden ergens anders.
het is dan ook geen geheim dat twente subtop eredivisie salarissen betaald en sparta kan dat niet zo zat het en niet anders.
ik heb ook niet gezegd dat hij het bij roda leuker vond,maar ik kan me zo voorstellen dat hij zsm uit die slangenkuil wilde vertrekken gezien de onzekere situatie op dat moment bij fc twente.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 15 april 2019 om 07:51
Is maar deels waar wat je zegt.
Holla en Jensen zaten nog bij Twente maar accepteerden geen salaris verlaging en gingen dus elders meer verdienen.
Dat die andere spelers in de wacht stonden klopt wel, maar ze hapten gelijk bij andere clubs.
Veldwijk kon bij Sparta gewoon meer verdienen dan bij Twente en ging op een normale manier daarheen (geen wachttijd).
En hoe kom je erbij dat Twente subtop salarissen betaald.
Misschien alleen Brama?
Ze hadden net Jensen voor 3,5 miljoen verkocht.
Meer dan 20 selectiespelers van de hand gedaan.
Laatste week voorbereiding hadden ze nog maar 12 selectiespelers waaronder de zelf opgeleide spelers als Drommel, Bijen, v/d Heyden en v/d Lely.
Het is dat Twente de zaak Corona verloren heeft en 6,3 milj moest betalen en daardoor 4 milj verlies heeft gedraaid.
Maar structueel gezien hadden ze volgens hun budget ruim 2 milj winst gemaakt.
Wat zeur jij toch steeds over het salaris van Brama.
Zit toch binnen het spelersbudget?
Is er bij Utrecht dan niemand die meer verdiend dan een ander?
En kom nu niet met het smoesje dat Utrecht het kan betalen want van Seumeren moet ook elk jaar het gat dichten.
Mij best, vind het totaal niet erg.
Maar hou eens een keertje op over Brama, een obsessie voor jou, want vrijwel bij elk Twente topic heb je daar over.
En ja, Twente moet gewoon heel goed oppassen wat ze doen.
Zijn door het oog van de naald gekropen.
Ben er totaal niet trots op dat ze steun van de gemeente moest hebben.
Maar ze moeten wel door.
En in mijn ogen zijn ze gewoon op de goede weg (financieel).
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:29
Dan hoop ik dat ze failliet gaan. Zou niet meer dan terecht zijn
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:46
Totdat je eigen club door toedoen van mensen uit het bestuur op de rand van de afgrond staat. Dan praat je wel anders. Ik wens dit geen enkele supporter van welke club dan ook.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 15:01
ik hoop alleen dat de mensen failliet gaan die dat een ander gunnen.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:13
Volgens mij heb jij niets te willen...
Twente blijft een doorgesnoven zooitje
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 21:53
Gelukkig nog niet zo'n zootje als in jouw hasses
Vind ik leuk
Sluisje +1226
dinsdag 26 maart 2019 om 20:15
Haha, heb ik op te lange teentjes getrapt of voel je je aangesproken.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 12:25
en wat denk je daar van jou zooitje?
ik zal geen oude koeien uit de sloot halen maar denk jij eerst maar eens goed na trolletje
Vind ik leuk
Sluisje +1226
dinsdag 26 maart 2019 om 20:17
Trolletje 😂😂😂😂
Wil je zeggen dat het supportershome geen drugshol was/is ?
Gekleurde brilletje af en nog eens goed nadenken voor je een reactie plaatst 🤣🤣🤥
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 21:16
nee want er niets gevonden daar dus wat is je punt ?
jij wil alleen haat en meer niet en dat alleen acht je internet dat durf je wel maar verder niet he
wees eens een keer volwassen
en reageer eens normaal als je dat tenminste nog kunt waar ik mn twijfels over heb gezien al je reacties
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 08:01
Niets gevonden 😂😂😂😂😂😂😂
/> Er is coke gevonden, noem jij dat maar niets.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 08:11
jij moet is een stoppen met dat gezeik van je ga eens wat nuttigs doen man
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 21:42
Doe ik bijna de hele dag, enkel een paar minuten per dag op dit forum benut ik om simpele figuren als jou bezig te houden 😂😂
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 21:51
wahaaaaaaaaaaaaa ik simpel of zie je je zelf in de spiegel?
kijk knul wat ik heb moet jij nog zien waar te maken en dat zal je nooit lukken
en ik kan het zelf nog bewijzen ook
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 21:56
Nou vertel, wat heb jij wat ik nog waar moet maken.......
Wel snel graag want je tijd is bijna op 🤔
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 22:30
haha mn tijd is bijna om wie denk je wel niet dat je bent pfffffffff

zoek me maar op KVK
Vind ik leuk
Sluisje +1226
donderdag 28 maart 2019 om 07:49
Haha, daar kan je mij ook zoeken, ben echt niet onderde indruk.
Moet ik bij jou onder faillissementen zoeken ?
Vind ik leuk
Jan ref +2124
donderdag 28 maart 2019 om 08:22
alleen sta jij daar niet en ik wel dat is het verschil
nee dat niet want wij hebben een goede gemeente die wat voor zn mensen over heeft
Vind ik leuk
Sluisje +1226
donderdag 28 maart 2019 om 18:52
Tuurlijk, vertel wat is je kvk nummer dan........
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 11:18
ik heb ook een kvk ben ik nu ineens speciaal of zo?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
woensdag 27 maart 2019 om 07:37
Was elf, jawel lees het goed ELF gram gevonden.
En dat na een onaangekondige inval bij een uitverkocht stadion van de wedstrijd Twente - PSV.
Weet je wel hoeveel elf gram in de drugswereld is?
Nog niet eens genoeg voor één neusgat van een gemiddelde verslaafde in Amsterdam of Rotterdam.
En jij vind dat een drugshol?

Jan heeft 100% gelijk dat jij alleen maar een vieze provocerende trol bent en ik hoop dat jij zoveel coce in je neus krijgt gedouwd dat je niet meer weet of je reet nu je kop is of je strot strond schijt.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 08:03
Haha, deze reactie zegt genoeg.
Je iq zal niet hoger zijn dan 25 schat ik, dat krijg je met al dat gesnuif 😂😂😂
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
woensdag 27 maart 2019 om 08:22
Deze reactie van mij gaf aan hoe een domme lul jij bent.
Klein kind.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 21:38
Haha, en maar schelden.......
Dit bevestigd alleen maar wat iedereen al wist.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 15:04
en volgens mij heb jij een tijdje terug al je laatste hersencel weggesnoven
Vind ik leuk
Sluisje +1226
zondag 14 april 2019 om 15:37
Zegt een Fc Utrecht fan.....
Gelukkig neemt niemand die serieus 😂😂
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 16:39
gelukkig nemen ze jou wel serieus hier haha
Vind ik leuk
Sluisje +1226
zondag 14 april 2019 om 20:15
Dat hoeft ook niet hoor, zolang de mensen die er voor mij toe doen me serieus nemen is dat voor mij meer dan voldoende, figuren als jou zijn voor mij werkelijk lucht.....
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zondag 14 april 2019 om 22:30
mooi houden zo en pluk de dag
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 15 april 2019 om 19:11
Die lucht stinkt wel heel erg.....
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 15 april 2019 om 19:16
dat komt omdat je neus boven je bek zit zielig stumpertje en heb je nou echt niets beters te doen dan de hele dag hier zieken op iedereen?
ga een opleiding volgen of ga werken (k)neusje en val vooral dood .
nu reageer ik niet meer op je ik heb wel wat beters te doen dan op domme zieltjes reageren.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 15 april 2019 om 19:23
Haha, jij weet niets over mijn opleiding en werken laat ik aan mijn medewerkers over....
Doodvallen wil ik eigenlijk nog uitstellen, heb namelijk een heerlijk leven.
Oh, over die lucht gesproken, ik woon in Zwolle en het is een westenwind, dus die lucht komt zeer zeker door Utrecht heen......
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:37
Javier ik hoop dat jij geen grote studie schuld hebt, want als je op school net zo je best doet als nu dan kon de schuld wel eens jammer geld zijn. Verdiep je eerst in een materie als je mee wilt praten. Verder heb je natuurlijk het grootste recht om iemand wel/niet iets te gunnen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:54
Beste Jos, ik ben allang klaar met studies en heb geen schulden. Kopen was misschien een groot woord maar strooien met megasalarissen terwijl je net uit de financiele ellende komt getuigt van paniekvoetbal, niet van inzicht voor de langere termijn
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:35
Javier ik weet niet welke studie je afgesloten hebt, maar van het samenstellen van een elftal schijn je weinig verstand te hebben. Om te kunnen blijven bestaan moet Twente binnen 2 jaar terug naar de ED. Daar zal het toch een goed team voor moeten hebben anders lukt dat niet. Dat het Twente gelukt is om een team samen te stellen dat en binnen het budget past en dat in staat is promotie te bewerkstelligen is of geluk of gewoon klasse. Zou men alleen maar aan bezuinigingen hebben gedacht dan zou je pas kunnen praten over paniekvoetbal en slecht inzicht in de langere termijn. Dan zouden de schulden misschien minder zijn, maar het inkomen ook dusdanig terug lopen dat de overige schulden niet meer betaalbaar zijn. Vergelijk het met iemand die ontslagen is en een hoge druk heeft van zijn hypotheek, Hij kan er dan voor kiezen om geen geld meer uit te geven aan eten, drinken en kleding en alles in te zetten om de hypotheek naar beneden te brengen. Na een paar dagen ziet hij er niet uit, waardoor de kans op een nieuwe baan met de dag afneemt. Na de WW periode zal deze meneer in de Bijstand terecht komen alwaar hij ook nog eens zijn eigen huis op mag eten als er overwaarde is.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:35
heb je helemaal gelijk in, maar de manier waarop geeft toch te denken. De gemeente zit zo diep in die club dat het en niet gezond is en daarnaast niet eerlijk tegenover concurrenten. Maar goed, zo werkt het in de voetballerij. Ik zie het trouwens alsnog wel als paniekvoetbal want het merendeel is gehuurd en gaat volgend jaar dus weer weg, kun je weer opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:22
In twente zit meer geld dan jij als uitkeringstrekker ooit bij elkaar hebt gezien
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:17
Nuttige bijdrage......not😂😂
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 15 april 2019 om 19:17
nu hier weer zieken over nuttige bijdragen gesproken stumpert.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 15 april 2019 om 19:20
Haha, jij trekt volle zalen.....😂😂
Vind ik leuk
Feeltje +100
dinsdag 26 maart 2019 om 08:39
Haha wat een figuur ben jij Javier,
Zou wel aan de provincie liggen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:09
Niet zo gek, zo een grote politiemacht op de been voor een KKD duel.
Vind ik leuk
JT5142 +682
maandag 25 maart 2019 om 16:10
Had je maar niet moeten degraderen, dan had je in het grote stadion mogen spelen, volgend jaar beter.
Vind ik leuk
tikkietoe +6467
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Ook al word Twente kampioen, op dit moment spelen ze Eerste Divisie.
Ik kan mij voorstellen dat Ajax zich op het standpunt stelt de JC ArenA voor te behouden voor de Eredivisie.
Vind ik leuk
Muscles +2093
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Wat een snobs, totaal wanbeleid gevolgd door degradatie. Verdienstelijk kampioenschap maar club nog niet gezond. Deze supporters kunnen het nog steeds niet verkroppen dat Ajax in mei 2010 kampioen werd door Twente van de mat te spelen? Forza AFCA, Forza Siem de Jong⭐️⭐️⭐️⭐️
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:33
2010 werd Twente kampioen...............
Vind ik leuk
LuukFCT +17
maandag 25 maart 2019 om 17:08
Lucky Kes, ik zou willen dat het zo was....
Twente werd in 2011 kampioen.
Vind ik leuk
LuukFCT +17
maandag 25 maart 2019 om 17:10
Laat maar ik dacht verkeerd...
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 17:53
;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Hoe lang is het geleden dat ajax kampioen werd
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:19
Zo zie je maar, een kampioenschap kun je winnen door te liegen en te bedriegen....
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 21:55
Ha ha ha ziek persoon
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 13:29
jij moet eens een keer wat nuttigs gaan doen dan je haat steeds weer te bewijzen hier DOMBO
Vind ik leuk
Sluisje +1226
dinsdag 26 maart 2019 om 20:13
Over een Dombo gesproken, wil je me vertellen dat het anders is 🤔
Vind ik leuk
Jan ref +2124
dinsdag 26 maart 2019 om 21:12
doe normaal super kwal
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 08:05
Ik benoem enkel de feiten, maar dat kunnen jullie blijkbaar niet hebben.
Alleen simpele figuren beginnen dan te schelden......😂😂
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 08:13
jij noemt helemaal geen feiten omdat je die niet weet de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt dat is jou probleem

trouwens ik kan ook in jullie verleden duiken daar weet ik ook nog wel wat van maar ik ga mij niet zover verlagen tot jou persoon
[Reactie gewijzigd op woensdag 27 maart 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 21:40
Dat hoef je ook niet te doen, want het gaat hier niet over Ajax, overigens denk ik daar net zo over.....
De feiten zijn er wel degelijk, jammer dat je ze niet kunt zien door je Twente brilletje
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 21:49
ik zie jou niet voor vol aan maar daar kun jj niets aan doen hoor
nu pyjama aan en gaan slapen
Vind ik leuk
Sluisje +1226
woensdag 27 maart 2019 om 21:59
Haha, is dat het enige weerwoord wat je kunt geven.
Doe dat nou niet meer, het is bijna zielig 😩😩
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 22:32
dat laatste ben jij heb medelijden met je

ga maar naar een ander topic van Twente kun je daar weer trollen
Vind ik leuk
Sluisje +1226
donderdag 28 maart 2019 om 07:48
Sorry, je tijd is op
Ik ga me maar weer eens met nuttige zaken bezig houden.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:55
Was een mooie wedstrijd toen bij NEC uit ofniet Muscles?
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Waar maak je je druk om twente
Vind ik leuk
Emnu +8288
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Lopen ze n straatlengte voor, weinig kan directe promotie meer in de weg staan zou je zeggen.

Zie hier de geest van de Tukker: die vindt wel weer wat om over te janken en, ha, heerlijk, Ajax de schuld te geven van, tja, waarvan eigenlijk.

Wat n volk, je zou bijna hopen dat ze er volgend jaar gelijk weer uit flikkeren.
Misschien dat ze dan wel n leuk feestje kunnen bouwen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:35
Wat een volk?
Nooit aan gedacht dat dit een beetje opgedikt wordt door VP?

Wat kan mij het schelen waar Twente moet spelen.
Als ze maar kampioen worden.

Maar euh.........was er niet ooit een bekerwedstrijd van Ajax tegen een amateurclub die Ajax ook in de Arena wilde spelen?
Vind ik leuk
Slayerized +2380
maandag 25 maart 2019 om 20:06
Ben jij echt 56? Heel treurig.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:12
De toekomst is het stadion waar Jong Ajax speelt, dus ga nou niet zo lopen zeiken!
Vind ik leuk
Mall00t +5620
maandag 25 maart 2019 om 16:13
Het werd er zo onderhand wel weer eens tijd voor, een statement van Vak-P.
Vind ik leuk
Oale grond +1424
maandag 25 maart 2019 om 16:14
Ach, denk je nu werkelijk dat de Twente supporters een feestje willen in Amsterdam? Wat een dom gelul, Amsterdam is sfeerloos, alleen maar Chinezen en yuppen. Liever met z'n allen op de Oude Markt en van Heeksplein. Laat de bus maar weer lekker de A1 platleggen! Een feestje vieren we gewoon op onze Oale Grond!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:21]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 16:27
Zoist. Alleen denkt Vak P daar anders over. En dat zijn, volgens de laatste informatie, toch echt Twente supporters.
Dus eigenlijk ben jij niks meer dan een wauwel kippetje, met een hekel aan Amsterdam. Dat mag. Maar laten we niet doen alsof jij het geweten van de Twente supporters bent.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
maandag 25 maart 2019 om 17:01
Zegt, Jesper Olsen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 17:03
Die komma had je weg kunnen laten.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
maandag 25 maart 2019 om 17:06
En jij je account.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 17:18
Ipv je had dat jouw moeten zijn.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
maandag 25 maart 2019 om 18:07
Het kan allebei. En tussen JOUW ‘Ipv’, horen punten tussen, Einstein.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 18:26
De komma na ´Ipv´ had je weg moeten laten. Nu loopt de zin zoals jouw club in de competitie. Mank.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
maandag 25 maart 2019 om 18:35
Haha. Sterkte tegen PSV.
Vind ik leuk
companen +2372
maandag 25 maart 2019 om 18:50
i.p.v. verbeter het dan goed.
Vind ik leuk
Oale grond +1424
maandag 25 maart 2019 om 17:33
Ach ik ben nog van vak Q, m.a.w. een wijze supporter. Wees eerlijk, wij hebben echt niets in Amsterdam te zoeken, kutstad!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 17:40
Niks mis met Amsterdam. Tig keer beter dan Enschede. Daar wil je als Nederlander echt niet zijn 🇩🇪
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 08:21
wat Oale zegt kan ik beamen hoor de suporters gaan daar echt niet vieren neem dat van mij aan die gaan meteen terug naar ONS Enschede waar het altijd gezellig is zonder problemen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
woensdag 27 maart 2019 om 10:45
Leuk dat je hebt gereageerd. Hou het bij een keer.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 10:51
ik reageer wanneer ik dat wil en niet wanneer het jou uitkomt laat dat even heel duidelijk zijn je kunt wel denken dat je alles kunt zeggen maar dan heb je het mis en dan erbij ik hou het netjes dat is mn opvoeding in Twentse land dat kun je van jou niet zeggen dat lijkt me wel heel duidelijk
Vind ik leuk
Jandieze +1219
maandag 25 maart 2019 om 16:15
Dat Twente überhaupt nog iets durft te vieren is na alle fraude en malversaties al een schande. Laat staan dat andere clubs daaraan moeten meewerken. Vier je achterlijke boerenfeestje fijn in je eigen stad. Of wat daar nog van over is.
Vind ik leuk
Oale grond +1424
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Doen we Jandieze. Helaas, jij bent dit keer niet uitgenodigd. Azijnzeikers zijn tot persona non grata verklaard. Jij staat op de lijst met stip. Fijne dag nog!
Vind ik leuk
Jandieze +1219
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Al krijg ik geld toe, ik zou passen. Komt nog bij dat ik jullie soort toch niet versta en daarnaast niet begrijp wat er te vieren valt.
Vind ik leuk
Oale grond +1424
maandag 25 maart 2019 om 19:50
Tja, azijnzeikers kunnen niet feesten, dat is een feit. Logisch dus dat jij niets begrijpt van een feestje. Gelukkig is het leven in Twente één groot feest! Zoepen as een grote en tekeer gaan as een beest. Gelukkig weten de Groningers, Drenten, Achterhoekers en Limburgers wat ik bedoel.
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 10:58
dat zegt dan meer over jou dan over ons
en zeker als je normale mensen al een soort noemt dan ben je wel erg goed bezig en dan zullen we over jou soort maar helemaal niet spreken
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:37
Ajax mag toch ook nog steeds iets vieren?
Van mij in ieder geval wel.
Waarom Twente niet dan?
Vind ik leuk
Jan ref +2124
woensdag 27 maart 2019 om 11:01
wij hebben straks tenminste wat te vieren dat moet jij nog maar afwachten en zo het er nu naar uit ziet dus helemaal niets kun je lekker achter de garaniums blijven zitten
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6465
maandag 25 maart 2019 om 16:15
Als je zo ver voor staat moet je gewoon regelen dat je thuis kampioen wordt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:37
Willen ze ook maar ze zijn bang dat Sparta dan ook punt verlies lijd ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:14
Ja je kunt ook nergens van op aan tegenwoordig....in Nederland
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6465
maandag 25 maart 2019 om 17:35
Zeker niet van Den Bosch.
Waar zijn die nou helemaal mee bezig de laatste tijd?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Dat wordt deze week duidelijk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:47
Link hoor. In de playoffs heeft Nashua ooit expres verloren om de basketbal titel in eigen huis te kunnen winnen. Vervolgens werd de titel verspeeld!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 17:58
Ach, Twente heeft elf punten voorsprong.
En als er uit bij jong-Ajax gewonnen zou worden en dus niet meer ingehaald kan worden, blijven er na verlies toch nog acht punten over?
Dan zijn er nog maar drie wedstrijden te spelen waaronder thuis tegen jong -AZ.
Als je daar geen punt tegen pakt?
Of ze moeten ineens al hun talenten opstellen maar dat doet AZ niet ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:05
Er zijn nog vier wedstrijden vóór Jong Ajax - Twente.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:18
Yep en juist daarna kan Twente kampioen worden mits Sparta ook alles wint.
Zij hebben een veel makkelijker schema nu.
Maar stel Twente wint alle vier en Sparta ook, zijn er nog 16 punten te halen terwijl Twente er 11 voor staat.
Dus die wedstrijd tegen jong-Ajax kan twee keer het kampioenschap opleveren.
Wint Twente zijn ze niet meer te achterhalen.
Stel Twente verliest en Sparta pakt max maar 1 punt is Twente ook kampioen.
Blijven er 10 punten voorsprong over maar nog maar drie wedstrijden (max 9 punten) te spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:20
Iets met huid en beer.

😎

Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:32
Ah ik snap je.
Ik doe daar ook niet aan mee hoor.
Ik ben nog steeds niet zeker alhoewel het gevoel wel steeds meer wordt met de week.

Twente krijgt het nog zwaar genoeg.
Gek, ik zei dat vlak voor de wedstrijd tegen Sparta toen ze 6 punten? voorsprong hadden dat ze een hele zware schema hadden met uit tegen Sparta, jong PSV, Roda JC, Eagles, wat ze geheid puntverlies opleverd.
Achteraf gezien maar 1x gelijk.
Alhoewel zondag de punten "gestolen" waren.
Gewoon gerechtigheid want in Enschede (0-1) was het net andersom ;-)

Maar we moeten nu thuis tegen jullie, normaal een loodzware wedstrijd maar nu twijfel ik of Den Bosch nog wel weer in goede doen komt.
Dan uit RKC verwacht ik ook zoiets als tegen Top (heel zwaar).
Gelukkig krijgen we ook nog "makkies" thuis tegen Telstar, Dordrecht en jong AZ.
Maar uit jong Ajax en NEC kan ook wel eens verlies punten opleveren.
Cambuur thuis is weer moeilijk te voorspellen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:37
Of wij in vorm zijn hoor je binnen.een paar dagen

Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:41
Horen heb ik niets aan ;-)

Zullen het zien.

Van mij mogen jullie na Twente alles weer winnen en zelfs de nacompetitie zodat wij elkaar volgend seizoen weer treffen (mits Twente dan gepromoveerd is)
Let wel: Na de wedstrijd tegen Twente.
Nog effe eentje verliezen ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:52
Nee je gaat het horen of lezen...
Vind ik leuk
soccer02 +753
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Fc Twente wordt sowieso kampioen. Dan zorg je toch gewoon voor dat in een thuis wedstrijd kampioen kunt worden. Dan ga je toch niet zeuren over dat ajax niet mee wil werken. Dat zijn nu eenmaal de regels.
Vind ik leuk
michelhx +4696
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Stuur ze gewoon naar P1.
Vind ik leuk
MiloZandt +2078
maandag 25 maart 2019 om 16:17
Laat dat potje dan lopen en word een week later in eigen stadion kampioen. En er zitten nog een paar wedstrijden tussen die Sparta en Twente waarschijnlijk ook niet allemaal winnen
Vind ik leuk
NikosMachlas +1938
maandag 25 maart 2019 om 16:24
Zou mooi als Twente het dan laat lopen maar door de concurrent het alsnog uitkomt dat ze het toch worden haha.
Vind ik leuk
kees ee +1083
maandag 25 maart 2019 om 16:18
vriendelijke mensen, de hier reagerende amsterdammers ??, los van wat "zo hoort" of niet !? lees de reactie's hierboven eens door voor de aardigheid !? . . "wie volgt" ??
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 16:24]
Vind ik leuk
Liwwadder +3945
maandag 25 maart 2019 om 16:18
Wat een geneuzel weer..stelletje zeurpieten! Regels zijn regels dus niet in de J.C.ArenA. En wie zegt dat ze bij deze wedstrijd kampioen worden..jeeemig! Maar laat Fc Fraude maar snel promoveren, dan krijgen ze het bitter zwaar komend seizoen want geld is er toch niet om grotere aankopen te doen? Als ze dat toch gaan doen moeten ze niet zeiken dat ze over paar jaar failliet zijn. Oh nee wacht..de knvb hebben ze nog...een maffiabende dus.
Vind ik leuk
LuukFCT +17
maandag 25 maart 2019 om 17:14
Liwwadder volgensmij ken je de feiten niet helemaal... wanneer is de KNVB Fc Twente ten onrechte te gemoed gekomen dan??
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:19
Pay us zou ik zeggen.
Wat denk je wel niet, je word kampioen in de kkd, en dan wil je dat Ajax wel even jullie accomodatie wijzigt naar het JCA.
Moeten nog blij zijn dat ze uberhaupt zichzelf ‘prof’ club mogen noemen.
Vind ik leuk
Siemjo +361
maandag 25 maart 2019 om 16:20
Alle wedstrijden van Jong Ajax worden op de toekomst gespeeld. Waarom moet men dan nu ineens naar de arena. Omdat Twente komt?
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 16:22
Snap de denkwijze wel van Vak P en de Twente supporters want wilt zoiets met zoveel mogelijk aantal fans vieren in het stadion.

Stadion van Jong Ajax is de toekomst en dat is waar ze spelen, je kunt toch ook niet verwachten dat ze een stadion voor 45000+ opstellen voor 15.000 man. Dat het teleurstellend is maar dit kun je gewoon niet eisen als supporter.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Mee eens en ik als Twente supporter snap die "eis" van vak-P ook niet.
Zoals ik het van een kennis vernomen heb (steward) was Vak-P zeer teleurgesteld dat Ajax daar niet in mee ging.
Hier kon Ajax ook aan mee verdienen werd er gedacht.
Maar niet van een eis gehoord maar ja..........dit is VP hè.

Hetzelfde zou zijn dat je shownieuws als het echte nieuws beschouwt of Story en Privé als de werkelijkheid ziet.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 17:08
Las iets op Twente inside (vrienden zijn Twente fans zo hun shares i read hahah ) kropen ze een beetje in de zielig ons houding, dat snap ik gewoon niet.
Oproepen naar Amsterdam te komen met eigen auto want bussen zijn makkelijker te wijgeren en waarom gunnen ze ons dit niet.

Denk juist dat het erg tegenvalt wat Ajax kan verdienen als 25.000 man in een stadion voor 50000 gaan zitten aan kosten. Snap wel dat ze erbij willen zijn hoor heel goed zelfs.

Nou goed als je al die verhalen mag geloven in Story, Prive, en VP dan was het leven wel een heel stuk interessanter hahah ;)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:23
gewoon verliezen ,en de week erop thuis kampioen worden voor 30000 supporters,lijkt mij beter
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Als Twente daadwerkelijk kampioen kan worden kan Twente de Arena ook wel vol krijgen
Vind ik leuk
Kuip +10257
maandag 25 maart 2019 om 16:23
Gewoon in de Arena spelen. Twente neemt 30.000 man mee. Is toch leuk? Zo’n kampioenswedstrijd in een goed gevulde JC-arena. Bekrompen gedoe van Ajax.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 16:29
Twente wil niet opdraaien voor de extra kosten. En dat Twente volk €75 in rekening brengen is ook niet echt de bedoeling.
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 17:02
Maar waarom zou Ajax een uit-wedstrijd in eigen huis willen spelen? Dat is toch geen redelijk verzoek?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:03
Ajax speelt thuis.
Althans jong-Ajax
Vind ik leuk
The Iceman +18195
maandag 25 maart 2019 om 18:06
Dat zeg ik. Waarom zou je dan 30.000 Twentenaren in je eigen stadion halen (en zelf in het uitvak of zo gaan zitten)?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:21
Ah sorry, ik begreep je verkeerd maar nu zie ik wat je bedoeld.

Zou ik ook niet doen en ik respecteer ook wat (jong) Ajax beslist.

Het fijne weet ik er niet van maar ik had gehoord dat dit misschien Ajax ook wat opleverde.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:23
Tsjah je zou een ander ook eens iets gunnen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 16:45
Zeker. Elke andere club dan Twente was het van harte gegund.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:23
knvb verzet wedstrijden voor ajax. Nu vraagt Twente iets en knvb=ajax werken niet mee
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Totaal niet vergelijkbaar
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:39
Iets met appels en peren...
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:29
Ben je nu echt zo bekrompen.....?
Snap niet dat jullie het lef hebben het überhaupt te vragen, Twente heeft iedereen bedonderd en een groot deel van de aanhang zit doorgesnoven op de tribune, alsjeblieft zeg.
Vind ik leuk
Pivo1 +37
maandag 25 maart 2019 om 22:16
Wij staan op de tribune.
Vind ik leuk
Sluisje +1226
dinsdag 26 maart 2019 om 20:18
Mooi voor je
Als je gaat zitten kom je zeker niet meer overeind 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Pivo1 +37
vrijdag 29 maart 2019 om 23:28
😎
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Niet in de Arena vieren . Ze weten daar niet meer hoe dat is om kampioen te worden
Vind ik leuk
Sluisje +1226
maandag 25 maart 2019 om 19:30
Iets met gekke Henkie die aan een pispot rammelt 🤔🤔
Vind ik leuk
Importbrabo +2464
maandag 25 maart 2019 om 16:27
Je bent nog gewoon een eerste divisieclubje, spelen in kleine stadionnetjes en bijveltjes is de prijs die je betaald als je terecht degradeert.
Vind ik leuk
yuuup +11204
maandag 25 maart 2019 om 16:28
Mooi opgelost. Als jullie promoveren mogen jullie weer eens in de Arena komen. Belachelijk om dit te claimen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Mark Overmars weet niet beter ,die is groot geworden bij SV Epe ! Als Twente slim is huren ze de ZIGGO Dome af !
Vind ik leuk
LuukFCT +17
maandag 25 maart 2019 om 17:18
Daar kan je ook echt een voetbalwedstrijd in spelen...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:32
Ze mogen blij zijn dat ze nog bestaan een toontje lager dan aub boertjes
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2623
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Hommeles??? Party bedoelen ze zeker.
Onrust trappen in de hoofdstad
Vind ik leuk
jari11 +5323
maandag 25 maart 2019 om 16:48
Wat ben jij stoer!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2623
maandag 25 maart 2019 om 16:57
En wat ben jij zielig.
Wat is er nu weer stoer aan een woord grapje?
Jij misbruikt de naam van 1 van de sympathiekste Ajax spelers en komt dan met dit soort sneue opmerkingen?? Triest!
Vind ik leuk
bramski +146
maandag 25 maart 2019 om 16:33
Straks praten die Duitsers weer over racisme .. maar gewoon lekker op de toekomst laten voetballen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:34
Amateur complex? Ik weet niet hoe de accommodatie er bij ligt in Enschede maar de Toekomst biedt genoeg aan. Ajax 1 speelt nog voor het kampioenschap, Champions League het veld niet te veel belasten is een duidelijk reden.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1058
maandag 25 maart 2019 om 16:35
Ajax zou er voor kunnen kiezen om in de Arena te spelen, hebben ze al eens eerder gedaan volgens mij tegen de Eagles ook al was dat niet in het huidige seizoen.
Maar de thuisbasis voor jong ajax is toch echt de Toekomst, dus heeft ajax het volle recht om daar te spelen.
Dus die Tukkers moeten niet zeuren, hadden ze maar niet moeten degraderen. Nu kom je in kleinere stadions en heb je kleinere uitvakken, jammer dan....
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 16:43
Was een bekerwedstrijd van het eerste.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1058
maandag 25 maart 2019 om 17:08
Februari 2016 heeft jong ajax tegen go ahead eagles gespeeld in de Arena!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 17:17
Februari 2015 tegen Den-Bosch ook!
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 25 maart 2019 om 16:36
Laat ze eerst maar eens de financiën op orde stellen ipv te zeuren. Dankzij malefide praktijken gedegradeerd (gematst). Ze hadden gewoon weer amateurclub moeten zijn. Haarlem, Veendam ed werden ook direct afgeserveerd.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:39
Nou en, niet hun stadion
Vind ik leuk
Optelsom +810
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Snap het wel, zo veel fans en zo weinig kaarten, iedereen wil dir wedstrijd zien. Ze kunnen ook tussendoor een potje verliezen ergens, probleem opgelost
Vind ik leuk
LuukFCT +17
maandag 25 maart 2019 om 17:20
En wat als Sparta ook verliest???
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 25 maart 2019 om 16:43
Tukkers hebben niets te willen.
Zou jammer zijn als ze kampioen worden.
Vind ik leuk
jari11 +5323
maandag 25 maart 2019 om 16:48
Als twente de kosten betaald kan het prima lijkt me. Ik snap Ajax aan de andere kant ook wel. Als ze kampioen worden gaat het veld misschien naar de klote, en het is overal een grote teringzooi van champagne en confettie. Daarnaast lijkt me dat dit soort feestjes alleen voor Ajax zijn bedoeld en niet voor de tukkers.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:06
Kan ik mee leven met jouw argument.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:49
Wat een onzin man, wat denken ze dan? Dat ze met een paar duizend man in een lege ArenA kunnen gaan zitten en een feestje kunnen vieren als ze kampioen worden?
Vind ik leuk
markie +3218
maandag 25 maart 2019 om 16:52
Misschien een beter idee om op neutraal terrein te spelen op kosten van twente.
Vind ik leuk
markie +3218
maandag 25 maart 2019 om 16:53
Onze lokale vv kan binnenkort ook kampioen worden. Misschien een idee om de thuis spelende ploeg uit Amsterdam te vragen om de wedstrijd in de Arena op hun kosten te spelen..
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 25 maart 2019 om 16:54
Blijkbaar is het nog steeds wennen voor de Twente supporters dat de in de KKD zitten en daarom op de Toekomst moeten gaan spelen. De J.C. Stadion is er alleen voor de clubs uit de eredivisie.
Vind ik leuk
Caddy +126
maandag 25 maart 2019 om 17:00
ach aan competitievervalsing doen we toch al aan in nederland ,zie ajax pec zwolle,dus twente laat een puntje vallen zodat je in eigen stadion kan voetballen en feest kan vieren
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 25 maart 2019 om 17:05
Wat is dat voor een Calimero opmerking. Alle clubs uit de KKD hebben op de toekomst gespeeld waarom moet er een uitzondering gemaakt worden voor Twente?
Vind ik leuk
Slayerized +2380
maandag 25 maart 2019 om 17:30
Alle clubs houden zich aan het competitie schema behalve....
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 25 maart 2019 om 18:03
Je bent een enorme aansteller.
Vind ik leuk
Slayerized +2380
maandag 25 maart 2019 om 18:07
Klopt😉

Wel overdreven om meteen ‘ niet te komen’ , verongelijkt gedrag van vak P.

Kleine kinderen.
Vind ik leuk
Roel Boeli +495
maandag 25 maart 2019 om 16:59
Wel jammer. Je ontneemt ook vele 10duizenden Ajax fans om een kampioensschap live te zien.

Nou dan maar as zondag erbij zijn om PSV een voorschot te zien nemen op hun kampioenschap.
Vind ik leuk
3-0achter +1536
maandag 25 maart 2019 om 17:00
FC Twente-fans balen van Ajax. Wie niet.
Vind ik leuk
Roodbergen +10252
maandag 25 maart 2019 om 17:01
Ook Twente moet zich aanpassen!!! Zo is het, en niet anders
Vind ik leuk
Mooseair +249
maandag 25 maart 2019 om 17:03
Twente, zeik niet zo. Tegen die tijd behoor je al kampioen te zijn. Toon gvd ballen en pak gewoon de laatste vier wedstrijden de volle buit. Drie daarvan speel je thuis en je moet uitvnaar RKC. Wat is er nu mooier om 5 of 12 april thuis kampioen te worden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:10
Na vier gewonnen wedstrijden (die jij nu opnoemt) hoeft het nog steeds niet gelopen te zijn als Sparta ze ook alle vier wint.
Kunnen er nog 16 punten gehaald worden en Twente staat 11 punten voor.
Dus dan moet Twente dus niet winnen van jong Ajax om het dan daarna thuis af te maken.
Maar stel dat Sparta dan ook punt verlies lijdt.
Dan is Twente alsnog onbedoeld de kampioen.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 25 maart 2019 om 20:15
het is al gelopen
Vind ik leuk
Mooseair +249
dinsdag 26 maart 2019 om 06:56
12 april. noteer het maar in je agenda.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:03
Dit is de beste grap ooit, mooi dat Ajax standvastig blijft, jong Ajax speelt thuis altijd ol de toekomst, stel Ajax kan volgend seizoen kampioen worden bij Twente dan wijken ze ook niet uit naar een groter stadion. Hypocriet is Twente, hopen dat ze het alsnog verspelen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:15
Toch heeft jong-Ajax ooit 2x in de Arena gespeelt voor de beker (Eagles en Den Bosch)
Hypocriet dat je bent.

En als Ajax volgend seizoen kampioen kan worden bij Twente speelt Twente toch in het grootste stadion die zij voor handen hebben?
Het zou wat anders zijn als ze dan ineens op het trainingsveldje zouden spelen.
Jong Ajax is toch Ajax?
Hoezo zeg jij dan uitwijken?

Ik kan er wel mee leven, en accepteren dat jong Ajax niet wilt uitwijken maar dat is heel wat anders dan wat jij verondersteld.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:28
Er zijn grotere stadions in Nederland. Beker is een andere competitie. Hypocriet die jij bent.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 18:37
Jawel maar (jong) Ajax hoeft niet uit te wijken naar een andere club en als Twente dat wel moet doen blijft er alleen maar PSV, Kuip en jullie Arena over.
Meer stadions zijn niet groter.

Of wil je zeggen dat jong Ajax totaal niets met het grote Ajax van doen heeft?
Laat die knaapjes ook een keertje in dat stadion spelen.

Zeker spelers zoals Schuurs die jullie kopen voor het kopen om jong Ajax sterker te maken en die toch nooit in het eerste terecht komt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:00
Gelredome is toch ook groter?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8128
maandag 25 maart 2019 om 21:56
Nee hoor
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:43
Dacht het
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:09
Hahahaha ja tuurlijk we gaan voor Twente in de jc arena spelen omdat ze kampioen kunnen worden🙄
Vind ik leuk
Procruijf +99
maandag 25 maart 2019 om 17:10
Hadden ze maar niet moeten degraderen, in de eerste divisie speel je nu eenmaal op amateur complexen 😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:17
Tukkertjes zijn dus echt niet wijs! Wacht de spelers op in dat boeren gehucht en ga daar lekker feesten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:18
Kom maar eerste terug op het hoogste niveau,dan praten we verder okay!
Vind ik leuk
JoeyC +4441
maandag 25 maart 2019 om 17:23
Gewoon dreigen om met duizenden naar de toekomst te komen. Wordt de wedstrijd vanzelf verboden door Halsema of alsnog verplaatst naar de Arena.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
maandag 25 maart 2019 om 17:47
Jij hebt niet zo heel veel praktijkkennis. Maar hé, je doet je best. Leuk dat je reageert.
Vind ik leuk
Farmer +15019
maandag 25 maart 2019 om 17:38
Niet té druk maken.... Als Twente, tot die wedstrijd nog een potje gelijkspeelt(wat niet ondenkbaar is), kunnen ze een week later, in eigen huis Kampioen worden.....

Ze zitten in een flow momenteel, maar ik gók dat ze nog wel één potje, een paar puntjes gaan verspelen binnenkort. Ooit slaat er een stukje gemakzucht in, en staat iedereen weer met de beentjes op de grond.(Daara zal de Titel een formaliteit zijn, Twente staat 2 straatlengtes voor op Sparta! Maar ik heb zo'n gevoel dat de Tukkers eerdaags een beetje een off-day hebben... Ze zijn inmiddels wel 'de te kloppen ploeg' in de KKD op t moment)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:38
Stel dat Twente tegen Sparta de kampioenswedstrijd had gespeeld, zou deze dan in de Kuip gespeeld moeten worden. Kom op zeg, volgens mij bepaald Ajax waar de wedstrijd gespeeld wordt, zij spelen immers thuis. De Arena is bestemd voor een ander niveau. Daarbij komt dat de gemiddelde Twente fan geen warme gevoelens koestert voor Ajax, dus .......
Vind ik leuk
frankn27 +5734
maandag 25 maart 2019 om 19:11
Jongen bij Sparta kunnen er toch ook meer dan 185 heen... het gaat om 185 stuks... in niet eens een stadion
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Verlies dan gewoon expres spelen jullie een week later thuis. Ze zijn nog geen kampioen maar lopen nu al te janken over een kampioensfeest en dan is Ajax arrogant bah bah
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 17:58
Natuurlijk moet Ajax hier ruimte voor geven. Als het eerste dan toch niet thuis speelt gun je een tegenstander dat toch? Bovendien, het lijkt me ook voor de Ajaxsupporters leuk om dat in hun stadion mee te maken. Of zou dit alleen mogelijk zijn als Jong Ajax kampioen kan worden? Eigenheimers daar hoor.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 25 maart 2019 om 18:41
Ajax verkeerd in de luxe omstandigheid dat JAJAX een eigen stadion heeft en daar zijn alle KKD wedstrijden gespeeld. Geef mij 1 sportieve rede waarom Ajax deze keer moet afstappen van beleid.
Vind ik leuk
Oale grond +1424
woensdag 27 maart 2019 om 13:21
Eigenlijk wel een overweging waard om alle jong teams te verwijderen uit de KKD. Absoluut geen meerwaarde, hooguit eigen belang voor de jong clubs. Zet gewoon weer een landelijke competitie voor jong teams op. Accommodaties volstaan volgens Amsterdamse normen volgens de richtlijnen van een hoofdklasser Amateurs.
Wanneer je KKD wil spelen, pas dan de faciliteiten aan, aan de eisen van een profclub.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
woensdag 27 maart 2019 om 13:25
Dan blijft helemaal niets meer over van de KKD. Van mij mag het hoor want het word tijd dat er gesaneerd gaat worden binnen het betaald voetbal.
Vind ik leuk
Oale grond +1424
woensdag 27 maart 2019 om 13:36
Ik zou me kunnen voorstellen idd de keukendivisie te saneren naar 10 - 12 clubs. Deze dan een dubbele competitie laten spelen in het seizoen. Geen nacompetitie meer, nummer 1 en 2 promoveren, nummer 17 en 18 ED degraderen.
Vind ik leuk
MN223 +1751
maandag 25 maart 2019 om 18:00
De oplossing is simpel: aankomende wedstrijd verliezen.
Vind ik leuk
Mo +13257
maandag 25 maart 2019 om 18:10
Kom je toch niet haha lekker boeie. Denk niet dat iemand daar in wakker van ligt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:12
Iedereen moet wel mee werken met die neuzen club ,de var ,de KNVB Zwolle maar zelf overall maling aan hebben en dan ook nog raar opkijken dat ze hun niks gunnen schijt club.
Vind ik leuk
De Haan +698
maandag 25 maart 2019 om 18:22
Hadden ze maar niet moeten degraderen . Speel je potjes uit dan mogen jullie volgend jaar weer met de grote jongen meedoen
Vind ik leuk
WilcoS64 +4850
maandag 25 maart 2019 om 18:31
Speel gewoon in de ArenA, 30.000 Tukkers op de tribune en in een fijne sfeer fie wedstrijd spelen.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1264
maandag 25 maart 2019 om 18:44
Heeft Ajax een reden gegeven?
Vind ik leuk
mchollie +3696
maandag 25 maart 2019 om 19:02
Ach, ajax is er alleen voor ajax. Als jullie nou een statement willen maken dan kom je gewoon met heeeeeel veeeeeel. Kijken wat de burgermeester dan zegt over de veiligheid etc etc. Hoe ga je 20.000 man afstoppen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:02
Dan moeten ze huur betalen aan de gemeente voor die evenementenhal
Het zou mooi zijn als ze een eigen stadion hadden die zigeuners
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:19
Ik snap dat wel na het officieuze kampioenschap van PSV a.s. zondag, willen ze niet nog een keer een tegenstander die in Amsterdam de titel haalt.
Vind ik leuk
De Kleine +201
maandag 25 maart 2019 om 19:21
En dat is nu waarom die jong elftallen uit de KKD moeten zelf brengen ze geen supporters mee en als de tegenstander dat wel doet kan het niet
Vind ik leuk
Vak-DD +12944
maandag 25 maart 2019 om 19:23
Jaren terug kon ajax kampioen worden tegen Vitesse en wilden ze dat de wedstrijd niet in de Meer maar in het Olympisch stadion zou worden gespeeld en dat er maar 80 bezoekende supporters mochten komen. En de KNVB zei natuurlijk gelijk ja, dus waarom nou niet ?
Vind ik leuk
Gilze +1324
maandag 25 maart 2019 om 19:33
Klopt was volgens mij 1990 ofzo
En t zat stampvol
55000 i.p.v. 20000
Goed geregeld
Maar moet Ajax voor 1500 man de arena opendoen
Dat kost bakken met geld
185 kaarten is wel erg weinig
Er moet toch wel een oplossing zien te vinden dat er 500 mee kunnen komen
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
maandag 25 maart 2019 om 19:23
Met alle respect, daar kan Ajax toch niets aan veranderen, je weet waar Jong Ajax voetbalt.

PSV zal ook liever tegen thuis kampioen worden maar al worden ze het uit bij AZ is het ook prima.
Vind ik leuk
Gilze +1324
maandag 25 maart 2019 om 19:29
Vak P staat voor protest

Vind ik leuk
Blindsy +20593
maandag 25 maart 2019 om 19:35
Ergens kan ik mij Ajax voorstellen. Werkelijk elke wedstrijd van Jong wordt gewoon op de Toekomst gespeeld. Ajax is absoluut niet verplicht om de evt. kampioenswedstrijd naar het stadion van het grote Ajax te verplaatsen. Dat daar dan 20,000 Tukkers naartoe zouden willen gaan, is prachtig. Maar dat is niet Ajax' zorg.

Of het verstandig is dat er elders in Amsterdam dan enkele duizenden Twente-supporters bij elkaar gaan komen om hun kampioenschap te vieren? Ik denk het niet. Maar dat moet Femke en de politie dan maar in goede banen zien te geleiden. Ook dáár is Ajax absoluut niet verantwoordelijk voor.

Tip aan de Tukkers: zet een mega-videowall neer in de Grolsch veste, en verkoop het hele stadion uit Maak er een knaller van een feest van, en laat de spelers na terugkeer vanuit Amsterdam, nog gezellig even huldigen op de middenstip. Wat een feest!
Vind ik leuk
AFCA9 +808
maandag 25 maart 2019 om 19:42
Pardon?, amateurcomplex nu mag die club helemaal opflikkeren. 185 kaarten innemen graag vieze tukkertjes.
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
maandag 25 maart 2019 om 19:46
Kunnen die mensen van Twente niet gewoon een keer hun bek houden?
Vind ik leuk
Slayerized +2380
maandag 25 maart 2019 om 20:13
Nee
Vind ik leuk
Oale grond +1424
woensdag 27 maart 2019 om 13:30
Daar is hij weer!!! Op hoge poten en zijn lange snavel kleppert juffrouw Ooievaar weer op een Twente topic.
Tja, hij heeft nu de gedaante aangenomen van een minion, voorheen Zoef het Haagse haasje dat Rustugg werd toen de kerst aan brak. Man, man, wat ben jij doorzichtig!
Vind ik leuk
Isakson +727
maandag 25 maart 2019 om 19:53
FC Twente moet aan de KNVB uitstel van deze wedstrijd vragen kunnen ze mooi thuis kampioen worden. 😜
Vind ik leuk
Founder +262
maandag 25 maart 2019 om 20:22
Gewoon puntje verspelen in de aanloop naar jong Ajax, zodat je thuis kampioen kunt worden. Veel leuker man. En bijna vergeten. Jong Ajax slopen en wegspelen.
Vind ik leuk
Keuneklets +166
maandag 25 maart 2019 om 20:36
Ter aanvulling: jammer dat Ajax hier niet mee instemt. Had fantastische reclame voor het Nederlandse voetbal kunnen zijn. Om van het effect op potentiële sponsors nog maar te zwijgen.
Maar goed -generaliserend- de gemiddelde voetbalsupporter is niet bijster snugger.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 25 maart 2019 om 23:03
Voor eredivisie begrippen is het uitvak van Excelsior ook heel klein maar niemand klaagt er over. Niet zeuren het is zoals het is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:24
Ze dachten al eens eerder kampioen te worden in amsterdam.
Dat liep iets anders. Dus waarom nu wel....
Vind ik leuk
Futjebal +2843
maandag 25 maart 2019 om 23:54
Als ik Twente was kwam ik gewoon met de 019 en liet de wedstrijd lopen...weekje daarna lekker thuis kampioen worden
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:52
Is dat ons probleem?
Vind ik leuk
Caniggia +1264
dinsdag 26 maart 2019 om 06:19
Natuurlijk moet Ajax niet overstag gaan.Gaat natuurlijk nergens over omdat Vak P het wil moet er afgeweken worden van de normale speellocatie.Op het niveau waar Twente speelt daar heb je dit soort wedstrijden en daar kunnen dan maar 185 fans aanwezig zijn.Eigenlijk zou de KNVB moeten ingrijpen en ze verplicht daar nog een jaar houden.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:05
FC Twente, kampioen kruipen in een "slachtofferrol"
Vind ik leuk
4everfcu +5487
zaterdag 13 april 2019 om 09:46
als het andersom zou zijn zou de knvb de hele competitie op de schop gooien zoals europees ook gebeurd .
maar ja we weten inmiddels wel dat de knvb er alleen voor ajax is de rest moet zich maar aanpassen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws