Niet fitte Ziyech speelt niet tegen Argentinië en richt alles op PSV-thuis

Niet fitte Ziyech speelt niet tegen Argentinië en richt alles op PSV-thuis

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 20:17ma 25-03-2019 om 20:17

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 20:28ma 25-03-2019 om 20:28

Hakim Ziyech laat ook de oefeninterland van dinsdag tegen Argentinië aan zich voorbij gaan. De Ajacied reisde af naar het Marokkaanse elftal, ondanks dat hij al een tijdje last heeft van een kuitblessure.

Marokko moest in de huidige interlandperiode twee wedstrijden spelen, tegen Malawi en Argentinië. Het was al zeker dat Ziyech tegen Malawi niet mee zou doen, maar bondscoach Herve Renard meldde maandag op de persconferentie dat ook Argentinië-thuis aan de Marokkaan voorbij gaat. Dat lijkt goed nieuws voor Ajax, al is niet duidelijk hoe lang Ziyech nog aan de kant staat. Hij is naar verluidt nog niet fit genoeg om te spelen.

Ziyech bleef achter in Amsterdam toen Marokko het Afrika Cup-kwalificatieduel met Malawi speelde. Daarna pakte hij alsnog het vliegtuig. Ziyech trainde afgelopen weekend niet mee met de ploeg. Ook Nordin Amrabat mist het duel met Argentinië. Zij worden vervangen door Sofyan Amrabat en Ismail El Haddad (Wydad AC Casablanca).

Ajax speelt aankomend weekend de cruciale topper tegen PSV in de Eredivisie. Het ontbreken van Ziyech zou een forse tegenvaller zijn voor de ploeg van Erik Ten Hag. Hij moest vorige week tegen AZ ook al na 25 minuten gewisseld worden vanwege zijn kuitblessure, waar hij eerder al last van had. Ziyech was al een vraagteken voor die wedstrijd, net als Frenkie de Jong.

Plaats een reactie

Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 20:18
Van mij mag hij spelen met of zonder dat maakt geen verschil uit voor PSV...….
Vind ik leuk
Mosquito +22263
maandag 25 maart 2019 om 20:20
Maakt wel degelijk verschil uit hoor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:34
Zou inderdaad wel heel jammer zijn, het is toch beter als beide elftallen op volle oorlogsterkte zijn. Hebben we daarna ook niet de discussies over wat als dit of wat als dat, maar dan kunnen we gewoon echt zien wie de grootste heef!!! ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:07
precies griekse god anders heb je straks weer dit debat in de thuiswedstrijd was mathijs geblesseerd ik wil ons ook meten tegen een compleet fit ajax anders weten we nog niks in eindhoven. ik hoop dat we blessure vrij trainen allebij en de oorlog in gaan met twee voltallige legers zonder poes pas.een wedstrijd waar alles in zit met een goede sportieve afloop waar we beide tevrede mee zijn. en dat kan alle kanten op als ajax wint en psv heeft r alles aan gedaan ben ik tevrede en andersom ook ik wil een wedstrijd die alle andere wedstrijden overbodig maakt COME ON PSV
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:32
Helemaal mee eens! Succes zondag. 💪
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:33
jij ook gg 👊💪
Vind ik leuk
ricsta +642
maandag 25 maart 2019 om 21:09
Klopt de eerste wedstrijd was zonder de ligt en frenkie daardoor in de verdediging. Je miste door de verschuiving dus op 2 plaatsen een cruciale speler.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:44
indd maar dat frenky ding deed ten hag vaker en won de week daarvoor ook mee dus frenky vond ik minder erg problematisch mathijs daarintegen was wel finest
Vind ik leuk
ricsta +642
maandag 25 maart 2019 om 21:53
Klopt maar psv is wat beter dan de tegenstanders ervoor. Frenkie is geen verdediger en luuk maakte daar gebruik van door de fysieke duels met hem op te zoeken. Met de ligt is dat anders
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:40
dat denk ik ook alleen luuk is in de lucht bijna niet te kloppe ook niet door de ligt die wss probeert via blind te lopen en de ligt probeert te mijden
Vind ik leuk
ricsta +642
maandag 25 maart 2019 om 22:47
We gaan het beleven zondag verwacht mooie duels in ieder geval
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:38
Maakt ook wel een verschil, ik als normale Ajacied zegt dat.
Zonder Ziyech zou het een gelijkspel worden waarschijnlijk, met Ziyech 4-1 ofzo... .. .

Ik zit ook nog te wachten op het afscheidsgeschenk van Frenkie, die van Schone hebben we gezien tegen RM, maar heb het gevoel dat ze allemaal nog iets speciaals laten zien diegenen die weg zullen gaan.

Hoop op Frenkie tegen PSV, een hattrick uit het niets ofzo :)
Vind ik leuk
Mosquito +22263
maandag 25 maart 2019 om 20:46
Neemt Schone afscheid dan?
Hij heeft net verlengt.
Vind ik leuk
Garnaal +557
dinsdag 26 maart 2019 om 07:31
Met of zonder Ziyech, de punten gaan naar Eindje
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Zonder Ziyech is 60/70% van de creativiteit weg.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:32
Je zet met deze opmerking jezelf en heel psv voor paal.
Vind ik leuk
The Iceman +18116
maandag 25 maart 2019 om 20:19
Argentinië vraagt geld terug nu de maestro niet speelt.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
maandag 25 maart 2019 om 20:20
Schandalig en dan zeuren om Messi en bergwijn Marokko is als Ajax alleen zeiken in eigen belang schandalige club land
Vind ik leuk
The Iceman +18116
maandag 25 maart 2019 om 20:23
Ja man. In Alkmaar haalde Ajax Ziyech er ook al af om hem te sparen voor de wedstrijd tegen PSV...
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 25 maart 2019 om 20:27
Wat zeg je nou eigenlijk? Hier valt toch geen touw aan vast te knopen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:19
Volgens mij is Ajax degene die elke maand zijn geld overmaakt , dus dan is het volkomen logisch dat ie een oefeninterland laat schieten als ie nie fit is .
En als je dat niet snapt dan ben je echt heel erg dom .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:21
Zou wel ontzettend jammer zijn!
Vind ik leuk
Jakob289 +315
maandag 25 maart 2019 om 20:22
Zonder Hakim geen drie punten zondag ben in bang. Hopen dat ie snel herstelt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:46
Die staat er gewoon tegen psv hoor!
Vind ik leuk
ToniQued +117
maandag 25 maart 2019 om 20:23
Hopelijk fit om tegen psv te spelen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19118
maandag 25 maart 2019 om 20:26
Als hij zaterdag weer mee kan trainen gewoon basis zetten. De beste Ajacied en dat al 3 jaar op rij. Dat zou een groot gemis zijn voor zondag.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:26]
Vind ik leuk
Johnnies +2793
maandag 25 maart 2019 om 20:26
Word 1-2
Vind ik leuk
Alaaf +433
maandag 25 maart 2019 om 20:26
De ligt zal zondag ook wel weer niet durven tegen een echte topploeg
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
maandag 25 maart 2019 om 20:29
Haha, leuk geprobeerd.. :)
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 07:30
De waarheid is hard voor je
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:40
Hahaha internetgekken uit Woensel. PSV een topploeg noemen dan moet je aan de drugs zitten 🤣
Vind ik leuk
Mike2018 +135
dinsdag 26 maart 2019 om 06:51
PSV heeft de meeste prijzen gewonnen de laatste 5 jaar vergeleken met Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:05
Ajax 4 titels PSV 3 in 8 jaar.
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 07:28
Net als ajax wel of niet een topploeg is 🤣
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:29
Nou PSV is het lachertje van Europa, Ajax is groter in alles.
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 07:30
Psv wint prijzen, ajax niet
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:33
PSV wint prijzen omdat Ajax dat toelaat. Nu is het weer afgelopen. Let maar op Herr Von Bommel gaat geen enkele prijs pakken komende jaren met zijn PSV. Ajax tijdperk is weer begonnen.
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 07:35
Omdat ajax het toelaat 🤣🤣🤣 je zet jezelf wel heel erg voor lul hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:36
Focus op meerdere competitities. Die boertjes hebben daar van geprofiteerd. Drie titels voor PSV in 11 seizoenenn😂
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
Al vijf jaar helemaal niks voor ajax 🤣
Vind ik leuk
Iggy +4637
maandag 25 maart 2019 om 20:43
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:06
We spelen tegen psv hoor......
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 07:29
Iemand die celine dion fan is kan niemand serieus nemen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:47
Een psver neem ik al helemaal niet serieus
Vind ik leuk
Alaaf +433
dinsdag 26 maart 2019 om 12:56
Dat zegt genoeg over je niveau
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
maandag 25 maart 2019 om 20:29
Moet Argentinie nu ook geld van Marokko eisen ?
Vind ik leuk
Suck r +1020
maandag 25 maart 2019 om 20:32
Verstandig. Prioriteiten stellen in deze fase van het seizoen.
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 20:34
Complimenten dat de Marrokaanse Messi er dan toch even er naar toe is gevlogen.

Echt een verschil met vorig seizoen, naar mijn mening de beste en belangrijkste Ajax-speler dit jaar...yep beter dan Frenkie, de Ligt en Sinkgraven...
Vind ik leuk
cornelisse +258
maandag 25 maart 2019 om 20:46
Hopelijk zijn beide teams volledig fit
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:48
Doorgestoken kaart. Maar ik geef ‘m groot gelijk! Eigen club gaat voor!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:58
Da was en vriendschappelijke wedstrijd!!

Zo belangrijk is da nie
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:50
Wat loopt iedereen op marokko te bashen, ze hebben het goed recht om dat geld terug te vragen want als je hersens gebruikt dan weet je dat ze 500k voor de wedstrijd wouden betalen en nog eens 500k als Messi mee zou doen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:08
Dat is jammer
Vind ik leuk
PoepWagen +2252
maandag 25 maart 2019 om 21:13
Sneu voor Argentinië, dacht dat ze hadden afgesproken dat Marokko met deze sterkst mogelijke ploeg zou spelen, zou een flinke schadevergoeding indienen!
Vind ik leuk
Groen +4519
maandag 25 maart 2019 om 22:49
Een geblesseerde speler opstellen wordt je niet echt sterker van he?
Vind ik leuk
Isakson +655
maandag 25 maart 2019 om 21:26
Hoe meer toppers er zondag mee doen aan beide zijden des te mooier de clash 🙃🙃
Vind ik leuk
rober2704 +860
maandag 25 maart 2019 om 21:52
Verrassend dat Ziyech toch is afgereist naar Marroko. Ik dacht dat ie gewoon in Amsterdam was gebleven om aan zijn herstel te werken en er alles aan te doen om op tijd fit te zijn voor de topper tegen PSV. Zullen ze bij Ajax erg blij mee zijn geweest dat ie toch is afgereist naar Marokko..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:15
hij is de koning van P1.............
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 21:58
Een Bergwijntje?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:14
Wissel in 2e minuut, na "ongelukje"....................................
Vind ik leuk
Isakson +655
maandag 25 maart 2019 om 23:00
Waar is Lassie 😉😜
Vind ik leuk
Watzijnwij +287
maandag 25 maart 2019 om 23:49
Zet die niet fitte speler maar op het veld zondag. PSV lust hem rauw.
Vind ik leuk
leozao +2567
dinsdag 26 maart 2019 om 09:19
Hakim Zyech laat zich niet gek maken. First things first!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws