'Nieuwe sponsordeal levert PSV vijf miljoen euro op: Ajax wint financiële slag'

'Nieuwe sponsordeal levert PSV vijf miljoen euro op: Ajax wint financiële slag'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 07:33di 26-03-2019 om 07:33

Laatste update: dinsdag 26 maart 2019 om 08:31di 26-03-2019 om 08:31

De deal tussen PSV en de nieuwe hoofdsponsor Metropoolregio Brainport Eindhoven levert de club vijf miljoen euro per seizoen op. Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus investeren elk ongeveer één miljoen euro, melden De Telegraaf en het Eindhovens Dagblad.

Dat bedrag kan nog significant oplopen indien meer partijen aanhaken, waardoor het lastig is om al een oordeel te vellen over de deal. Bovendien heeft PSV ook de mouw en achterkant van het shirt voor forse bedragen verkocht. Dat maakt de totale waarde van het tenue aanzienlijk hoger dan zeven miljoen euro per jaar. De huidige hoofdsponsor Energiedirect.nl legde zo'n zes miljoen in.

Het ED stelt vast dat PSV de financiële slag met Ajax niet gaat winnen, al biedt dat geen garantie op prijzen. De Amsterdammers ontvangen jaarlijks meer dan acht miljoen voor het shirt, maar vooral door transfers en Europese inkomsten loopt het uit op de rivaal. De Eindhovenaren halen jaarlijks in totaal tussen de 30 en 35 miljoen aan sponsor- en commerciële inkomsten binnen.

'Nee' tegen buitenlandse partij
Algemeen directeur Toon Gerbrands bevestigt in De Telegraaf dat PSV 'nee' heeft gezegd tegen een buitenlandse partij die een behoorlijk bedrag overhad om hoofdsponsor te worden. "Dat paste totaal niet bij de kernwaarden van PSV. Dan hadden we iets op de borst gehad waar de supporters zich ook totaal niet mee kunnen identificeren."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Fritske01 +5336
dinsdag 26 maart 2019 om 07:44
Als we elk jaar het kampioenschap maar winnen denk ik dan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:05
Die gedachte snap ik maar deze deal valt mij tegen. Voor zover deze info klopt natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:42
Blijven denken.jullie doen nog 1 a.2 jaar mee en dan is het afgelopen
Vind ik leuk
Peter12345 +636
dinsdag 26 maart 2019 om 09:07
Ja en dan wordt het echt leuk.... als 1 team telkens kampioen wordt dan wordt heel de eredivisie weer onaantrekkelijker voor buitenlandse spelers.

Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:59
Is in Duitsland toch ook niet het geval
Vind ik leuk
Peter12345 +636
dinsdag 26 maart 2019 om 16:31
Nee, omdat Dortmund ook behoorlijk wat centen en mogelijkheden heeft. Maar uiteindelijk is Munchen 9 van de 10 keer de kampioen.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 26 maart 2019 om 10:00
Hahaha nee zeggen tegen een buitenlandse investeerder omdat dat niet bij de kernwaarden van de club past maar wel je hele shirt volplakken met reclame tot de mouwen aan toe.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:10
Ik snap niet waarom je met tig sponsors op t shirt moet spelen. Er zitten toch grote internationale bedrijven in Brabant die XTC pillen maken?
Vind ik leuk
Vak-T +1964
dinsdag 26 maart 2019 om 14:04
Die ze bij jullie in de Arena slikken.....
Vind ik leuk
Wesley Ewa +429
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
Ik vind dit toch wel weinig zeg.. als ajax 30 mil ophaalt en psv 6 mil . Als ik het goed las . En dan spreken over een top deal..
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
8 mil, niet 30
Vind ik leuk
Wesley Ewa +429
dinsdag 26 maart 2019 om 08:30
Dimitri ja las verkeerd of te snel. Maar oke 8mil voor ajax. Maar 6 mil voor psv is toch geen topdeal zoals er gisteren op deze site stond of vind jij van wel ?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:01
En er kunnen bedrijven bijkomen dus meer inkomsten. Deze doen al voorlopig 25 jaar lang mee.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +429
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
Sorry las het verkeerd voor dat iemand . Dom gaat reageren
Vind ik leuk
Werner1913 +11176
dinsdag 26 maart 2019 om 07:48
De reacties zijn niet dom, jouw eerste post wel....
Vind ik leuk
Babelagtig +2660
dinsdag 26 maart 2019 om 08:15
En daar gaat wernertje weer met zijn kleine pikkie meteen weer in de aanval...hij zegt toch duidelijk dat hij het verkeerd had gelezen en bied zijn excuses aan.. toch knap dat er zo vaak getrapt kan worden op zon klein pikkie
Vind ik leuk
Wesley Ewa +429
dinsdag 26 maart 2019 om 08:28
Stoer man.. ga lekker fietsen jatten kunnen jullie goed
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 26 maart 2019 om 10:01
En jullie drugsafval dumpen en aan kleine kinderen zitten zeker?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:49
Dit klopt ook niet. Het is juist andersom. De bedrijven geven nu meer en als er andere bedrijven bijkomen dan betaalt iedereen wat minder om op ingeveer hetzelfde bedrag uit te komen. Dit zorgt er ook voor dat naast psv de sponsoren relaties motiveert om mee te doen.
Vind ik leuk
Molletje +4224
dinsdag 26 maart 2019 om 08:36
Dus het bedrag zal hoe dan ook 5 miljoen blijven.

nu met 5 bedrijven is het 1 miljoen per bedrijf, zullen het er 10 zijn, dan allemaal 5 ton?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:00
Het bedrag komt nu tussen de 8 en de 10 uit. En dat blijft zo
Vind ik leuk
Molletje +4224
dinsdag 26 maart 2019 om 12:07
Dat is inclusief Energiedirect dan?

Maar vind je dat niet zonde? op de mouwen, rug en borst sponsoring ipv 1 naam?

Straks gaan ze het ook nog op het broekje en de sokken doen?

Tuurlijk, het is innovatief en PSV "moet" wel om niet helemaal achter te blijven, maar het is toch ook wel schrijnend om te zien dat je hele shirt vol bedrukt wordt met bedrijfsnamen om maar aan geld te kunnen komen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 12:07]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:23
Dat is zonder energiedirect. De mauw staat dat philips logo alleen maar mooi. Rug is lelijk maar hebben ze al jaren. En ze kunnen het geld idd goed gebruiken.
Vind ik leuk
Molletje +4224
dinsdag 26 maart 2019 om 13:44
Dan gaan ze volgens jouw berekening (ver) over de 10 miljoen heen.
Terwijl overal wordt gezegd dat ze ruim onder Ajax (8 miljoen) blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:36
Qua shirtsponsor gaan ze dat ook. Ajax krijgt meer van andere sponsoren.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:17
Het is en het blijft 5 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:01
Nouuuuu nee
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:24
Weet niet waar jij leest in dit bericht dat ajax 30 ophaald?? Hun 8 van Ziggo, PSV nu 6 van EnergieDirect. Lekker boeiend. Moet zeggen dat de uithirts van ajax weinig uitstraling hebben t.o.v de uit en thuis shirts van PSV
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 08:36
Ze werden overigens goed verkocht na Ajax Real.
Maar dat is natuurlijk voor PSV niet belangrijk hoeveel geld ze krijgen.
Vind ik leuk
El Pibe +1646
dinsdag 26 maart 2019 om 10:14
Over smaak valt natuurlijk te twisten.
Maar ik hoop toch dat Ajax nog héél lang verwijderd is van reklame op borst, rug en schouders... (knie & teen)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
Hier valt mee te leven, maar na energiedirect.nl... was dat ook niet heel moeilijk.
Vind ik leuk
Jordtt +1641
dinsdag 26 maart 2019 om 09:42
En dan zeggen ze nee tegen een buitenlander omdat fans zich niet identificeren daarmee... En dan energiedirect op de borst hebben.....
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 26 maart 2019 om 10:03
En een woekeraar achterop je shirt zetten.
Vind ik leuk
Jozef +45209
dinsdag 26 maart 2019 om 07:45
Hebben ze goed voor elkaar.

De bedragen kloppen niet zolang continu andere genoemd blijven worden...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:46
Zelf maakt het me niet zo heel veel uit wat er op het shirt staat. Als ze maar genoeg neerleggen.
Vind ik leuk
Werner1913 +11176
dinsdag 26 maart 2019 om 07:48
Nou, mij maakt dat dus wel uit.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:50
Brainport staat iig fantastisch, zeker na die goeiekope website
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:40
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vind ik leuk
aartstyle +2056
dinsdag 26 maart 2019 om 07:47
Die weigering van een buitenlandse sponsor die niet past bij psv vind ik erg te prijzen. Maar ik ga er ook vanuit dat het financieel vast niet her dubbele had opgeleverd.
Het is voor PSV te hopen dat ze bij Ajax kunnen blijven aanhaken. Zou ook leuk zijn voor de Nederlandse competitie al heb je het liefst nog meer clubs die aanhaken.
Vind ik leuk
Senn +7950
dinsdag 26 maart 2019 om 07:56
PSV was bezig met een gokbedrijf, dus er valt wel iets voor te zeggen
Vind ik leuk
Babelagtig +2660
dinsdag 26 maart 2019 om 08:20
Ach das weer de bekende zelfpijperij van ome toon...van kijk ons een waarde en normen hebben..vind ik persoonlijk erg vermoeiend. Je kunt t ook gewoon niet benoemen lijkt mij..maja blijkbaar word t door de psv aanhang wel gewaardeerd, dus dan begrijp ik het weer wel..
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:47
Huh, werd er gisteren niet gezegd dat het bedrag substantieel hoger zou zijn dan de 6 miljoen die Energiedirect nu betaalt?
Vind ik leuk
MN223 +1747
dinsdag 26 maart 2019 om 07:59
Ja, als je stiekem de rugsponsoring meetelt wel.
Vind ik leuk
Babelagtig +2660
dinsdag 26 maart 2019 om 08:17
Ja inderdaad ..vreemd
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:41
Met energie direct op de rug en Philips op de mouw komt PSV in totaal op jaarbasis op 8 miljoen uit. Verschil met Ajax is dus nihil.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Oh zo, ik dacht dat het alleen om de voorkant ging. Althans zo kwam het op mij over..
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:19
Nee hoor, want Ajax heeft nog ABN Ambro voor 3 miljoen.
Vind ik leuk
Mr bien +9010
dinsdag 26 maart 2019 om 07:49
Ik kwam bij dit bedrijf uit.
Gebr. Van Beek B.V.
Is een buitenlands bedrijf
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
dinsdag 26 maart 2019 om 07:49
Mooi bedrag. Voor PSV te hopen dat er meer bedrijven aanhaken. Er zitten nog meer dan genoeg grote bedrijven in die regio.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
dinsdag 26 maart 2019 om 07:50
Ze kunnen allemaal mooi lullen in Eindhoven maar als je appels met appels vergelijkt zie je dat er ook nu weer sprake is van een daling van de sponsorinkomsten. Toon de Pastoor weet alles wat krom is recht te lullen en die lokale journalisten kalken alles over.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:54
Jij weet het anders ook leuk te verkopen. Althans ... een poging tot.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
dinsdag 26 maart 2019 om 08:59
Als je appels met appels vergelijkt zul je zien dat de absolute bedragen dalen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:03
Jaja.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5656
dinsdag 26 maart 2019 om 07:52
Hahaha!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:53
Misschien is het een idee, om de spelers van PSV ook met een reclamebord in hun handen te laten voetballen.
Dat levert toch gauw weer zo'n 3 miljoen extra op.
Vind ik leuk
jochempje +4942
dinsdag 26 maart 2019 om 08:03
Of dat De Jong en Van Bommel eerst een petje van de sponsor op hun hoofd zetten, voordat ze weer bij de leiding gaan klagen en huilen. Meer exposure voor bedrijven dan dat ze via shirtreclame zouden krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:08
De voetballerij is knettergek aan het worden. Net of die 2 miljoen extra het nieuwe tovermiddel is.

Veel geluk levert meer op.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
dinsdag 26 maart 2019 om 09:21
En de onderbroekjes ook beplakken. Kunnen de heren in onderbroek de platte kar weer op in mei
Vind ik leuk
Het Brein +4970
dinsdag 26 maart 2019 om 07:58
Nou, dat voelt na het nieuws van gisteren alsof de clubkas beroofd is! Wat is dat voor pauperbedrag?
Vind ik leuk
DEWEE +2976
dinsdag 26 maart 2019 om 08:05
Tja er zit een kruidenier tussen, wat had je dan gedacht........ Jumbo zal net een tientje kunnen missen.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
dinsdag 26 maart 2019 om 09:22
Jumbo is DE winnaar onder de supermarkten. Voorbeeld voor veel ingeslapen bedrijven in de randstad
Vind ik leuk
DEWEE +2976
dinsdag 26 maart 2019 om 09:55
Kan wel zo zijn. Maar dat zegt nog niets over de sponsoring. Het blijft een kruidenier. Voor een dubbetlje op de.............
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
dinsdag 26 maart 2019 om 11:05
Totale onzin. Je moet voor de gein eens kijken wat deze ‘kruidenier’ per jaar kwijt is aan Max Verstappen en PSV. Ze kiezen in ieder geval voor winnaars.
Vind ik leuk
DEWEE +2976
dinsdag 26 maart 2019 om 11:39
Het blijft een schijntje met wat deze kruidenier aan winst maakt ieder jaar. En wat ze zichzelf toesteken. Maar goed dat geldt overigens voor meer van deze giganten van bedrijven. Van ASML mag je ook meer verwachten. Al gaat het daar nu iets minder zeggen ze.

Dan sponsort bv. Ziggo met minder winst heel wat meer...

Winnaars..... Ik denk dat Ziggo heel wat meer bekendheid heeft getrokken gezien de Europese prestaties van Ajax afgelopen jaren. Denk dat een bedrijf dat belangrijker vind dan de eredivisie winnen.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1135
dinsdag 26 maart 2019 om 11:45
ASML is een zogenaamd B2B bedrijf. Verkoopt helemaal NADA aan consumenten dus het feit dat ze zo gul zijn om een bijdrage te leveren is zeer loyaal. Op de banenmarkt hebben ze PSV ook niet nodig. Asml is 1 van de meest toonaangevende Technology bedrijven in de wereld. Veel Aziaten etc willen er DOLGRAAG werken.
Vind ik leuk
Gilze +1318
dinsdag 26 maart 2019 om 08:08
Geen Edet als shirtsponsor ???
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
dinsdag 26 maart 2019 om 08:09
Zoals gisteren al gezegd is het bedrag totaal niet van belang, veel belangrijker is dat deze bedrijven zich gekoppeld hebben aan PSV.

Ik zei gisteren nog dat ik hoopte dat DAF er ook bij zat echter las vanmorgen de reden waarom niet, toch jammer gezien de innovatie op transport. Echter het zou zomaar kunnen dat ze nog ooit aansluiten.

Eigenlijk zouden ze een beeldmerk moeten creëren ala Unilever, in de U staan ook alle merken van Unilever, zoiets zo ook leuk zijn in de letters Brainport Eindhoven.

Metropoolregio gaat er nog wel van af, is leuk voor nu maar natuurlijk geen internationaal woord.

Ik vind het een topdeal en of het nu veel of weinig oplevert is echt niet aan de orde, het gaat om iets anders wat bereikt wil worden. Een Utrechtse fan beschreef dat gisteren ook al prima.

Op deze manier kun je ongelooflijk veel sponsers binnenhalen onder de hoed van Brainport Eindhoven.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 08:10]
Vind ik leuk
MN223 +1747
dinsdag 26 maart 2019 om 08:16
Dit is inderdaad uniek. Nergens anders ter wereld moet de landskampioen ruim anderhalf jaar leuren om vervolgens vijf verschillende bedrijven, waarvan de meeste al sponsor waren, zo ver te krijgen om een grijpstuiver te doneren.
Vind ik leuk
Isakson +761
dinsdag 26 maart 2019 om 08:19
Ziggo wil ook aanhaken heb ik uit betrouwbare kring vernomen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:00
Wil Ziggo nog meer geld in een bodemloze put gooien?
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
dinsdag 26 maart 2019 om 11:25
Denk het wel aangezien zij hun naam voor de tweede keer in korte tijd tot in April in Europa kunnen laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:36
Ze gaven het bedrag niet op dus VP niet lullen!!

De huidige sponsor geeft elk seizoen 6 miljoen euro en deze sponsor meer dus verhaal klopt niet VP
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:20
Dat klopte gister dus niet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:15
Of het klopt nu niet. Er staat niet eens een bronvermelding bij.
Vind ik leuk
Eddepet +156
dinsdag 26 maart 2019 om 08:37
Goed bezig PSV met dollars koop je geen kampioenschap, hooguit ieder seizoen de 2e plaats.....
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:06
Met dollars koop je wel CL punten. Heb je die niet dan kom je op de historische prestatie van 14 wedstrijden op rij niet winnen in de CL. Op naar de 20!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:16
Geniet er nou maar gewoon van dat het bij jullie eindelijk na al die jaren europees weer een beetje goed gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:17
Dat doen we zeker!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:48
Goedemorgen
Ik weet uit betrouwbare bron(hightech campus)dat het totale bedrag zonder de rugsponsor op meer dan 10 miljoen ligt.
Dus de info klopt niet
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:12
Ja dat geef ik hier verderop ook al aan dat er totaal geen bron vermeld wordt en dat dit volgens mij gewoon weer stemmingmakerij van VP is.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:54
5.miljoen gemeenschap geld van gemeente Eindhoven er ook nog bij!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:02
Ivm die 10 miljard voor de Noordzuidlijn, een koopje.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:11
Als die met hetzelfde rente percentage wordt terugbetaald als de eerdere LENING waar jij lekker kinderachtig op aan het doelen bent dan zal niemand dat erg vinden, op gefrustreerde figuren als jij na natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:54
Beetje karig
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 09:17
Eigenlijk wilde geen van allen hoofdsponsor worden, maar nu ze allemaal maar 1 miljoen hoeven in te leggen vinden ze het niet zo erg.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:10
Heb je nog meer onzin?
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 12:14
Moet je bij je vriend Gerbrands zijn, met z'n bla bla politiek gelul.
Dit heeft geen reet te maken met welvaart, banen e.d. is gewoon een hele moeilijke constructie om een paar centen binnen te harken.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:15
Tuurlijk joh, jij weet precies hoe het in elkaar zit.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 13:01
Ja want je moet natuurlijk de ins en out weten van zo'n constructie om te kunnen beoordelen dat datgene wat Gerbrands roept een wassen neus is... jij neemt dus ook alles voor waar aan wat Rutten zegt, omdat je de ins en out niet weet...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:13
Nee, maar zonder de ins en outs te weten kun je ook niet zomaar gaan roepen dat iets een wassen neus is. Ik neem ook niet alles voor waar aan wat een Rutte (ik neem tenminste aan dat je de premier bedoeld en niet Fred Rutten) zegt, juist omdat ik de ins en outs niet ken, maar om diezelfde reden ga ik ook niet zomaar roepen dat het een wassen neus is wat hij roept.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 13:17
Er zijn ook genoeg dingen die Rutte benoemt waarvan je weet dat hij het niet waar kan maken. Dat geldt ook voor dit. Is gewoon een deal die PSV geld moet opleveren en niet 1 of andere bijzondere constructie waarbij de hele gemeenschap beter wordt. Hij zit zichzelf op de borst te kloppen dat het allemaal zo speciaal is, maar er zijn gewoon een paar bedrijven die samen geld neerleggen om PSV te sponsoren.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:24
En dit alles gebaseerd op wat een verslaggever hier heeft neergezet, zonder te weten wat er daadwerkelijk gezegd en gebeurd is. Maar prima als jij er zo over denkt. Ik denk er anders over en ga hoe ik erover denk ook niet proberen neer te zetten als de waarheid. Die weet ik namelijk niet, net zo min als dat jij die weet, hoewel jij daar blijkbaar anders over denkt.
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 13:27
Dat is prima dat is een verschil van mening :)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:38
So we agree to disagree :)
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 13:44
Exactly :)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:24
Mooie deal voor PSV. Niks mis mee. Maar wat ik me dan wel afvraag ...

Meneer Björn Kuipers die scheidsrechter is in de eredivisie kan zo dadelijk wel last hebben van belangenverstrengeling, hij heeft namelijk winkels van Jumbo in zijn holding zitten.

Dus als hij dadelijk een wedstrijd van PSV fluit (en het kan me niet rotten tegen welk team, al is het fc bal op het dak 12) en hij maakt twijfelachtige beslissingen in het voordeel van PSV .....

Of hij fluit een wedstrijd van een concurrent van PSV en maakt twijfelachtige beslissingen (die goed uitkomen voor PSV) .....

Vul het zelf maar in.
Het zou mij in elk geval niet verbazen dat dit voor Björn Kuipers gevolgen kan gaan hebben.
Vind ik leuk
Isakson +761
dinsdag 26 maart 2019 om 11:07
Dan moet je alle personen screenen. Ook bij de knvb kijken of er geen connecties met Aiaks sponsoren.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:32
Ik heb het over de directe invloed van een scheids die wellicht belangen heeft bij resultaten van PSV omdat hij eigenaar is van winkels die PSV sponsoren.
Dan moet je niet van alles erbij halen, die pipo's van de KNVB hebben geen directe invloed (op het veld).
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:57
Maak je niet druk, zijn liefde voor Ajax zal hij blijven houden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43477
dinsdag 26 maart 2019 om 09:24
Toen toon geen mededeling wilde doen over bedragen wist je al dat het een financieel waardeloze deal was voor een topclub.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:08
Ja waarom zo geheimzinnig? Je kan zeggen wat je wilt over Ajax met zn beursgang, bedragen zijn allemaal transparant.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:08
Dat is een beursgenoteerd bedrijf dan ook verplicht...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:12
Dat weet ik en het is wel fijn dat de cijfers openbaar zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:14
Voor aandeelhouders wel ja. Voor ieder ander persoon niet echt noodzakelijk lijkt mij.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:16
Jij wilt toch ook weten wat de doorverkooppercentage is van Lozano? Of wat de nieuwe sponsordeal oplevert.Waarom zo schimmig? Of is t misschien niet zo rooskleurig?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:20
Het kan mij echt niet zoveel schelen. Ben ik misschien een van de weinige in, dat kan, maar ik heb liever dat ze gewoon elke week winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:22
Een mens is nieuwsgierig. En je voorkomt zo dat er wat lijken uit de kast vallen. Spelletjes kunnen er niet gespeeld worden. Veel beter vindt ik t dat openheid van zaken.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:12
Prijzen voor alsnog in Eindhoven maar het financiele gat wordt steeds groter met Ajax. Gaat toch keer bepalend worden.
Vind ik leuk
ficusje +3181
dinsdag 26 maart 2019 om 10:49
Laten we het maar hier op houden,dat een top 3 ver weg is.psv en ajax gaan een groot verschil maken in de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:00
Snap ook niet waarom wij hierin betrokken worden. Is toch fantastisch voor PSV dat ze een nieuwe sponsor hebben en daarmee een mooi bedrag gemoeid is. Waarom moet VP Ajax hierin betrekken.
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
dinsdag 26 maart 2019 om 11:23
Wat is hier fantastisch aan? VP betrekt Ajax erin om te vergelijken dat de deal helemaal niet zo denderend is. ASML heeft een omzet van ruim 10 miljard,,maakt ruim twee miljard winst en die sponsoren dan een miljoentje?? Sorry dit is een deal van niks en hier had psv veel meer uit kunnen halen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:08
Ofwel stemmingmakerij.
Vind ik leuk
utreg1971 +2078
dinsdag 26 maart 2019 om 11:17
Een zak geld scoort niet zei cruijf ooit
Vind ik leuk
Het Brein +4970
dinsdag 26 maart 2019 om 11:38
Een zak aardappelen ook niet..
Vind ik leuk
BrandjeXL +540
dinsdag 26 maart 2019 om 11:20
Vanwaar de ophef over deze "fantastische" deal. Neem alleen ASML al. Een bedrijf wat vorig jaar ruim 2 miljard, nognaals 2 miljard, winst maakte en die sponsoren dan voor een lullig miljoentje.
Persoonlijk vind ik het maar matig gedaan en dan die borstklopperij is dan eigenlijk lachwekkend.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:07
Allemaal leuk en aardig, maar zijn er ook bronnen voor dit artikel? Gisteren werd werd toch duidelijk gezegd (inclusief bron) dat de deal meer oplevert dan de 6 miljoen die PSV vorig jaar ontving. Nu dit artikel zonder bron waarin gezegd wordt dat het om 5 miljoen gaat. Stemmingmakerij?
Vind ik leuk
Hazelnoot +200
dinsdag 26 maart 2019 om 12:14
Goed bezig in Eindhoven.
Vind ik leuk
Grijs +1413
dinsdag 26 maart 2019 om 13:00
Wat is de meerwaarde voor andere bedrijven om er later nog in te stappen als de naam toch al op het shirt staat? Voor de naamsbekendheid hoeft het niet. Sterker nog, men kan gewoon gratis meeliften op de Brainport-uitstraling.

Dus het enige waar nieuwe bedrijven voor betalen is de hospitality. Het lijkt me dat je daar ook gebruik van kan maken zonder hoofdsponsor te zijn.

Verder is het geen verkeerd idee, maar ik verwacht niet dat er nog veel bedrijven instappen als hoofdsponsor. Maar als de sponsoren zodanig bindend werken, dat er een vibe komt dat iedereen er bij wil horen of dat PSV 'the place to be is' om te netwerken in Brabant, dan kan het veel succesvoller worden dan de 5 miljoen die wordt betaald voor het shirt.

Het bedrag vind ik in eerste instantie overigens wel tegenvallen
Vind ik leuk
Vooruit +351
dinsdag 26 maart 2019 om 22:02
Brainport heeft toch geen enkele uitstraling. Laat je niks wijsmaken.
Vind ik leuk
AFP +3774
dinsdag 26 maart 2019 om 17:57
Ooooh, maar Energie Direct alleen al was toch goed voor 6 miljoen of.....?
Vind ik leuk
Vooruit +351
dinsdag 26 maart 2019 om 22:00
Het komt er op neer dat PSV geen echte sponsor heeft kunnen vinden, behalve een buitenlandse sponsor die veel meer wilde betalen. Grappig gevonden maar volstrekt ongeloofwaardig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws