Ajax en PSV trekken aan broertje Van den Berg: 'We kunnen niks'

Ajax en PSV trekken aan broertje Van den Berg: 'We kunnen niks'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 10:15di 26-03-2019 om 10:15

Laatste update: dinsdag 26 maart 2019 om 10:18di 26-03-2019 om 10:18

PEC Zwolle lijkt de talentvolle Rav van den Berg (15) kwijt te raken aan Ajax of PSV. Volgens De Stentor zet PEC alle zeilen bij om het broertje van Sepp van den Berg voor de club te behouden.

De vijftienjarige Van den Berg heeft de clubs voor het uiktkiezen en sprak al met Ajax en PSV. "Of hij vertrekt, gaan we zien. We voeren hierover gesprekken met zijn familie. We willen hem hier houden, door te vertellen wat wij hebben, wat we kunnen bieden en welk plan we met hem voor ogen hebben", aldus technisch directeur Gerard Nijkamp tegenover De Stentor.

Voor PEC zou het vertrek van Van den Berg een flinke aderlating zijn. Daarmee zou het niet alleen een groot talent kwijtraken, maar de club zou ook niet meer dan een opleidingsvergoeding ontvangen. Clubs mogen namelijk pas profcontracten voor drie jaar aanbieden als een speler zestien jaar is. "Daarom kunnen we niks", erkent Nijkamp.

Nijkamp snapt dat het voor Van den Berg interessant is om bij bijvoorbeeld Ajax te voetballen. "Maar is dat goed voor zijn opleiding? Voor zijn sociale omgeving? Voor zijn studie? Daar hebben we het ook met de familie over." Nijkamp erkent dat het een veelvoorkomend probleem is dat spelers al voor hun zestiende worden weggekaapt. "Het is voor ons ontzettend lastig spelers zo hier te houden. En er wordt aan meer spelers getrokken. Niet alleen aan Rav."

Plaats een reactie

dinsdag 26 maart 2019 om 10:18
Wil je prijzen kies voor ons!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:19
Wil je dinsdag of woensdagavond vrij na de winterstop? Kies voor PSV!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:21
Heerlijk 1 extra vrije avond! Jammer dat ik niet bij ons mooie PSV kan voetballen...😂
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 10:22]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:23
🤣🤣🤣 Lijkt me ook lekker.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:42
Geen KNVB beker geen CL en EL zonder voorrondes waarin je moet bewijzen beter te zijn dan een Falkirk...wat een vooruitzicht dan liever Ajax denkt die knul Bayern en Real verkozen boven Falkirk...tsja.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:11
Hoe is het Bazoer verlopen?
Vind ik leuk
Hvdp +2099
dinsdag 26 maart 2019 om 11:55
dat lag vooral aan bazoer zelf en zijn zaakwaarnemer!!
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 26 maart 2019 om 15:27
Bazoer is door Psv opgeleid, je ziet wat er van komt...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:39
Als hij bij Zwolle blijft kijkt Ajax en wellicht ook PSV gewoon verder en blijft die jongen op het niveau Zwolle hangen, maak je de overstap naar Ajax en je redt het niet kom je nog altijd goed terecht en maak je de stap naar PSV kom je vanzelf terug bij Zwolle...vraag Paal maar.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 14:10
Niet de opleiding, maar het talent bepaalt altijd waar je uiteindelijk terechtkomt. De opleiding kan het evt. wel versnellen, maar alleen als zo’n jonge speler geen sociale problemen krijgt, zijn schoolprestaties er niet onder lijden en hij voldoende nachtrust krijgt. Niet de beste opleiding, maar de beste opleider (zie hoe klein het verschil) onderkent het talent en de mate waarin dat zich manifesteert. Denk niet dat het zaligmakend is, vroeger hadden wij bij de amateurs een toptalent, speelde zo vanuit de tweede klasse direct na zijn overgang als 18-jarige bij Feyenoord-1 en heeft daarna het meest bij Lierse SK en ik dacht Lokeren gespeeld. Ik had meegekund, maar koos voor een maatschappelijke carrière. Zijn naam? Hans Posthumus, ouderen onder ons herinneren zich hem nog wel. Zoon van de politiecommissaris in Harderwijk.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 22:59
Het talent moet ontwikkelt worden anders komt er niets van terecht, als jij de de hele nacht kunt neuken zonder vrouw loop je alleen maar een tennisarm op van het rukken.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
woensdag 27 maart 2019 om 06:19
Zo Gekleurde Bril, je bent je gore opmerking gelukkig weer kwijt. Blij dat een opmerking voorbij kwam waar je je behoeftebevrediging kon afronden? En, gelukkig zeker?
Vind ik leuk
Kevindo +2025
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Naar de winterstop toe, of ná de winterstop?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:02
True!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
dinsdag 26 maart 2019 om 11:17
Helemaal niets in Amsterdam!
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 12:13
Zegt een feyenoorder dit nu? hilarisch...
Vind ik leuk
FRChamp +2548
dinsdag 26 maart 2019 om 12:21
JC schaal, jonguh!
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 12:22
Oh ja dat is de prijs als het uitkomt.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
dinsdag 26 maart 2019 om 12:24
Dat worden 6 jaren geen prijs 😂😂😂 hoehoehoehahahahha (René vd Gijp-lach)
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 12:24
Oke bedankt Hans.
Vind ik leuk
dhrwobo +45846
dinsdag 26 maart 2019 om 13:55
Nouja, hij heeft afgelopen jaren met z'n club meer te vieren gehad dan Ajax. En als je kijkt naar de jarenlange droogte die daar aan vooraf ging, dan is het des te knapper dat Feyenoord afgelopen 4 jaar de nodige prijzen heeft gepakt, waar ze in Amsterdam toewerken naar dezelfde 18 jaar droogte ;-)
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 14:04
Tja het is maar hoe je het bekijkt. Ik 'geniet' meer van de jaren in de Europa (EL finale en nu de CL) dan een KNVB beker. Die prijzen komen wel weer. En jij weet ook wel dat dat geen 18 jaar duurt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 14:04]
Vind ik leuk
dhrwobo +45846
dinsdag 26 maart 2019 om 14:35
Hahaha, logisch dat je daar meer van geniet. Zo geniet je ook meer van het behalen van kampioenschappen dan van een tweede plek. Je viert wat je kan vieren, gun hem dan ook z'n succes met de JC schaal... een prijs is een prijs.. net zoals jij de CL overwintering viert.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 22:52
Dat is hopen tegen beter weten in en het mooie is dat hij het zelf heel erg goed weet 😉
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
dinsdag 26 maart 2019 om 11:28
Omdat AJAX voor het eerst sinds 13 jaar overwinterd in de Champions League 👏👏👏!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:32
Maar nooit als 4e geindigd en tussendoor nog een EL finale gehaald. En in een reeks van 14 CL wedstrijden winnen wij er nog weleens 1
👍👍
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
dinsdag 26 maart 2019 om 12:18
Dit seizoen doet AJAX het ontzettend goed. Maar om daar nu zo arrogant over te gaan doen lijkt me niet zo nodig.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 22:54
Dat is niet arrogant bedoeld als wij dat zo zeggen. Dat maken jullie er altijd van. Dat is dus nergens voor nodig
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
dinsdag 26 maart 2019 om 23:14
Jullie???
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 23:44
Jullie ja. Jij en die anderen die ons en Ajax voor arrogant uitmaken
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 22:53
Bam jonguh haha
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 12:24
En sinds dezer dagen een open vizier op Barcelona.
Ajax op je CV en alle deuren gaan voor je open.
Vind ik leuk
dhrwobo +45846
woensdag 27 maart 2019 om 09:19
Wil je een korte zomervakantie en vroeg beginnen aan de voorrondes CL? Kies voor Ajax!
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 12:55
Dus prijzen winnen én op dinsdag- of woensdagavond vrij zijn? Ik zou er voor tekenen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:25
Die gaat dus gewoon naar Ajax. Als hij ooit de top wil halen, dan is Ajax de juiste stap.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:27
Welke top? Niet de top van de Eredivisie iig...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:30
Ajax is in alles DE top in Nederland. Daar veranderen die titels van jullie van de laatste jaren niks aan. Ik bedoelde via de top in Nederland naar de top in het buitenland. Vragen naar de bekende weg he
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:38
O zeker wel. Titels van 50 jaar terug uit de prehistorie heb je niks aan
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:41
Nee maar er is meer dan alleen die mickey mouse titels. Psv heeft bijvoorbeeld 32 jaar geleden voor het laatst een Europese finales gespeeld. Bij Psv hebben ze geen ambities om mee te willen doen met de rest van Europa.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:46
Voor jullie waren wij degene die voor het laatst door waren in de KO fase van de CL
Vind ik leuk
ErikAjax +3422
dinsdag 26 maart 2019 om 12:14
historie deden we niet aan toch?
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 12:26
Kijk alleen al naar de UEFA-ranking.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:07
De titel winnen en dan het jaar erop voor spek en bonen meedoen in Europa, dat is de norm voor dit Psv. Gewoon lachwekkend. En dan hebben ze hier het lef Ajax uit te lachen omdat ze een paar jaar niks hebben gewonnen en dat ze zich dan boven Ajax verheven voelen. Hoezo waanzin 🤔
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:31
Nu heet het ineens een mickey mouse titel?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
Laat die boer maar lullen, zijn Psv heeft slechts 3 titels in de laatste 11 seizoenen. Grappig verhaal dat alle Psv fans net doen alsof ze jaar in jaar uit titels pakken.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:45
Wij zijn ajax wij zijn al 1053 dagen niet de beste
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:08
Wij zijn Psv en tellen niet meer in Europa
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:09
pff je moet echt met iets beters komen wat maakt ons facking europa nou uit het is leuk die paar extra wedstrijden, dat zeker maar het gaat ons om het kampioenschap maar dat snappen jullie niet
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:12
Hahah nee dombo daarom zijn wij ook in alles recordmeister. Zowel nationaal als internationaal. Let maar op wij pakken gewoon weer de dubbel dit jaar. En dat Ajax bij de allerbeste 8 hoort van Europa moet extreem pijnlijk zijn voor jouw als Psv fan. Roemloos ten onder jouw Psv in de Champions League. al 1000+ dagen geen enkele wedstrijd meer gewonnen in het miljoenenbal.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:13
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:15
Jammer dom boertje want we tellen wel gewoon even verder en dan zijn we heer en meester. Zeker als je ook onze Europese prestaties meetelt. Psv is inderdaad helemaal blij met een paar nikszeggende Mickey Mouse titels Ajax gaat voor eeuwige roem in Europa. Psv heeft nooit echt ambities gehad al heel snel tevreden.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:29
EDIT VP: reactie verwijderdus
Vind ik leuk
Hvdp +2099
dinsdag 26 maart 2019 om 11:59
leuk hoor beetje schelden
en de feiten vergeten.......
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 13:14
Och, dat ene jaartje dat de UEFA kampioenen uit B-landen in groep 1 in de loting zette, bedoel je?

Laat PSV eerst maar ns overwinteren vanuit n normale loting i.p.v. te teren op dat ene mazzel jaartje en verder helemaal niets.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 13:14]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:39
HAHAHAHAH normale loting en dat zeggen jullie? KKD team Athene, Benfica die er niks van kan en Bayern toen totaal uit vorm? Daarna Real Madrid slechtste in jaren hahahaha laat me niet lachen jullie poule was nog slechter
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 15:16
Ik hou me liever bij de feiten dan dat ik me laat verleiden tot gebral vanuit de onderbuik dat niet te staven valt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:45
als je je bij de feiten houdt en gewoon realistisch kijkt zie je dat AEK enorm slecht is, Benfica ook lang niet zo goed is als vroeger en Bayern toen volledig uit vorm was. Maar realistisch kijken is moeilijk voor alle joden
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 15:48
Pak er n woordenboek bij.

Zoek dan naar mening en naar feit.

Kom dan weer terug, dit heeft geen zin op deze manier.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:29
Hahah achterlijk boertje dat je er bent. Psv fans staan er al om bekend dat ze redelijk dom zijn maar jij spant wel echt de kroon. In het jaar dat Psv inderdaad overwinterde speelde het tegen CSK, Wolfsburg en het slechtste Manchester in 140 jaar bestaan. Man man man
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 17:59
Niet overdrijven.

Het slechtste Man U sinds de Munich aircrash.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:38
Dat mazzel jaartje hebben jullie nu dit jaar,maargoed.

Vind ik leuk
Emnu +8467
woensdag 27 maart 2019 om 10:44
Mening.

Probeer t eens bij de feiten te houden.

Of breng voor t eerst in je leven waardering op voor de prestaties van je rivaal.

Heel Europa is lovend over Ajax en z’n CL-campagne maar hier kan er goed woord van af.

Niets dan afgunst, kleingeestigheid en, jawel, calimero gedrag.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:47
Lees je reactie eens terug,en dan iemand als calimero bestempelen,zeer netjes wat ajax laat zien dit jaar in de CL.Maar ik merk andersom juist de afgunst.
En daar moet ik dan positief over zijn,ga toch weg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 27 maart 2019 om 10:48]
Vind ik leuk
Emnu +8467
woensdag 27 maart 2019 om 10:56
Ik lees t hele seizoen anders al niets dan dat Ajax eraf gaat, vervolgens stelde de tegenstander niks voor en had PSV het veel, veel beter gedaan.

Waar zit dan precies de afgunst, Koekkoek?
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 11:00
In alles wat er gezegd word,ofja noem t maar eerder frustratie dan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:41
Helaas jonge je bent geen heer en meester als je geen kampioen kan worden in de mickey mouse competitie
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:15
Goed zo, aanpakken dat schorem. Ze zullen het nooit leren. Ze kunnen het gewoon niet verkroppen dat wij beter zijn en in alles mijlen ver voorlopen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:17
Hardleers die boertjes. Maar ze worden al zenuwachtig dat merk je aan alles.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:22
Ze knijpen hem behoorlijk ja..
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:20
Ga dan lekker in Luxemburg spelen! Dupeer je t NL voetbal ook niet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:21
hahahaha ik snap dat jullie graag bovenaan willen staan maar we blijven hier in NL voetballen!
Vind ik leuk
Hvdp +2099
dinsdag 26 maart 2019 om 11:59
je hebt gelijk
jullie zijn de beste van eindhoven!!
en dat is al moeilijk genoeg
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:21
Goedzo knul, dankzij die instelling is die hele eredivisie titel geen kont meer waard en worden we voorbij gestreefd door voetballanden die we vroeger als zwak beschouwden.. zo zie je maar weer hoe belangrijk ajax voor het nederlands voetbal is, een paar keer geen kampioen en kijk waar we staan...
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 13:30
Eindhovendegekstee, nee dat snap ik echt niet dat het jullie om het kampioenschap gaat. Het Europees niveau, daar gaat het om, daar is het betere voetbal, daar is het geld te verdienen, daarmee trek je de betere spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:28
Meer dan 1000 dagen niet gewonnen in de CL.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:38
Omdat we toevallig een kutpoule
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 13:14
Piep piep
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:51
Och, bij gebrek aan tekst ga je maar schelden, wat een zwakte!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:42
De grootste mond, de meeste arrogantie, top in kapsones hebben en de koudste club van Nederland. Ja top is het zeker, laten we aub hopen op een 0-4 voor Juve, dan wordt het misschien weer een beetje stil.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:46
En dan zijn we bij de laatste 8 geeindigd. Een wereldprestatie. Laten we t over die andere 4-0 maar niet hebben van de club uit Rotterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:50
Succes ermee, want ik ga je nu al zeggen dat het geen 0-4 wordt. Het wordt 2-0, schrijf dat maar op. Dan kun jij beter een tijdje onderduiken
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:51
Hahaha Ajax gaat er op klappen. Wanneer moet jouw clubje spelen Europees?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 23:53
Geen idee? weet jij het? Daar gaat mijn post ook helemaal niet over.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:24
Hou jij je muil dicht. Je valt in de herhaling. Of ben jij een cassettebandje dat op repeat staat 🤔
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 23:52
En ook nog top in grof gebekt zijn, gefeliciteerd!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:16
als ajax de absolute top is dan is het misschien beter dat ze zich als club in duitsland laten inschrijven ,wat heb je als zo,n super topclub in nederland te zoeken
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:23
Zouden ze moeten doen eigenlijk. Kunnen ze de eredivisie opdoeken. Fox zet gelijk een streep door het tvcontract. Wat een niveau zeg haha
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
dinsdag 26 maart 2019 om 12:19
AJAX is in alles de top? Behalve in het halen van prijzen en het omgaan met personeel.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:48
En 1 + 1 = 2. Goed zo, jij bent geslaagd 👍
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:33
CL is toch net iets hoger niveau dan eredivisie 😂
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:37
Nou... NAC breda kun je vergelijken met Athene, Feyenoord met Benfica en ons PSV met Bayern toen uit vorm.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
Zo he. Heb je daar lang over na moeten denken om tot zo'n briljante constatering te komen.

Stop met dromen jongen, eet je pizza op!
Vind ik leuk
leozao +2820
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
psv had alleen maar pech en Ajax alleen maar geluk in de CL? Wil je nog wat tissues om te janken?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:00
Vgm hebben jullie tissues nodig al 5 JAAR niets bij AFC Calimero
Vind ik leuk
leozao +2820
dinsdag 26 maart 2019 om 11:02
Je bent 5 jaar? Meer is er in jouw leven niet gebeurd Wat een stakker ben je...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:04
Hahahah huilie huilie 😂😂😂😂
Vind ik leuk
leozao +2820
dinsdag 26 maart 2019 om 11:06
Ik lach, het huilen laat ik aan jou over.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:54
NAC is gelijk aan Athene 😂😂😂
Feyenoord is niks vergeleken bij Benfica,
PSV mag zich niet in zin noemen met B.
Vind ik leuk
Molletje +4223
dinsdag 26 maart 2019 om 11:03
Kan jij 5 spelers opnoemen die tenminste 1 seizoen in de A-jeugd of jong-psv hebben gespeeld en na PSV bij een Europese (top)club naam hebben gemaakt?

Dát is wat AFCA the pride of Holland bedoelt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:03
Gaat hij naar PSV speelt je geen CL en EL na de winterstop wordt je uitgeschakeld in de KNVB beker door RKC...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:04
Ga je naar ajax wordt je geen kampioen!
Vind ik leuk
Hvdp +2099
dinsdag 26 maart 2019 om 11:57
de top van europa
niet de top van eindhoven
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:47
Lekker groeien in ons mooie Zwolle met meer dan prima opleidings-mogelijkheden. Als het een serieus talent is komt hij vanzelf bij een echte topclub terecht.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:00
Dat snap ik, alleen is het bij Ajax nog net wat professioneler en van een beter niveau. Je kunt als Zwolle zijnde misschien net zo n percentage afspreken als wat willem 2 heeft gedaan eerder. Dan kun je goed boeren bij een latere verkoop.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:25
De kans dat je ondergesneeuwd raakt is door de grote van jullie club is wel een stuk groter. Volgens mij kan PEC nu niets afspreken omdat deze speler nog geen 16 is. Als hij gaat is hij gewoon weg en heeft PEC er nooit meer iets aan.
Vind ik leuk
Metal +3477
dinsdag 26 maart 2019 om 11:03
Alsof elk opgeleid spelertje de top haalt. Houd eens op met dat verheerlijken van je eigen club.
De meeste jongens die Ajax opleidt komen niet eens definitief bij het eerste. Meeste spelers hebben zelfs moeite om aan te haken bij niveau De Graafschap of Willem2. Die voetballen nog een paar jaar en zijn dan ineens van het toneel verdwenen. Spelen ze in Roemenie of Bulgarije voor een paar centen.
Wat dat betreft is er nog een hoop terrein te winnen. Spelers die de stap niet kunnen maken naar het eerste van Ajax zouden iig bij andere clubs in de eredivisie makkelijk(er) aan moeten kunnen haken.
Als die VDBerg echt zo talentvol is, dan moet hij lekker in zijn vertrouwde omgeving blijven, een overstap naar een grotere club komt dan ook op latere leeftijd nog wel aan de orde.
Wel triest hoe er met jonge kinderen wordt omgegaan. Het lijkt wel koehandel.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:14
Je vergeet 1 belangrijk ding wel. Namelijk dat als ze het bij ons niet halen, nog altijd daarna wel goed genoeg zullen blijken voor het grootste gedeelte van de eredivisie. Dan hebben ze namelijk een goede basis opgebouwd waarmee ze verder kunnen op topniveau bij een bvo elders in Nederland. Voor het geval je het nog niet door had, mag je alle clubs in de eredivisie checken op het aantal oud ajacieden .

I rest my case
[Reactie gewijzigd op woensdag 27 maart 2019 om 00:04]
Vind ik leuk
Metal +3477
dinsdag 26 maart 2019 om 11:31
Heb je gelijk in. Maar er zijn ook veel grote talenten, die het uiteindelijk nergens halen. Daar is nog een hoop winst te behalen. Spelers die in de KKD terechtkomen terwijl ze een gouden toekomst werd voorspeld. Als Ajax1 te hoog gegrepen is, dan zou het toch mooi en beter zijn dat ze bij clubs als Groningen of Utrecht terechtkomen. Deze jongens zouden het niveau van de eredivisie omhoog moeten krikken. Zelfde geldt voor de jeugdspelers van PSV en Feyenoord die het eerste niet halen en moeten verkassen.

En er zijn genoeg spelers die via een andere route naar de top gaan, zie Virgil van Dijk. Ajax heeft een topopleiding en er stroomt veel van door, maar zaligmakend is het natuurlijk ook weer niet (behalve voor de Ajacieden).
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:47
Via een omweg komen ze toch alsnog bij 1 van die clubs o.a. die jij opnoemt. Het niveau gaat dan toch ook omhoog
Vind ik leuk
Old Star +8445
dinsdag 26 maart 2019 om 10:35
Wil je voetballen, blijf bij de club die je deze kans geboden heeft. De weg naar t eerste is daar veel korter dan bij de topteams waar de concurentie vele malen groter is.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
dinsdag 26 maart 2019 om 11:17
Waar is Japie?
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 00:06
Japie is opgepakt voor een zedendelict
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:49
wil je elk jaar alleen maar in nederland spelen op 1 doel, ga gerust naar psv.
Vind ik leuk
El Pibe +1646
dinsdag 26 maart 2019 om 10:18
Iedereen praat voor zijn eigen parochie...
Vind ik leuk
Champ +588
dinsdag 26 maart 2019 om 10:19
Denk het wel.
Vind ik leuk
Varken +230
dinsdag 26 maart 2019 om 10:19
Overmars voelt duidelijk niets voor een gentleman s agreement
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:23
Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse en FC Utrecht zitten in dit Akkoord. PEC niet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:36
Weg met dat onzin. Wat een lariekoek zeg. Ajax heeft gewoon het recht om spelers bij welke club dan ook weg te halen, mits de desbetreffende spelers dat natuurlijk zelf ook wil. Hier moet Ajax snel vanaf stappen, des te sneller kunnen ze de eredivisie gaan domineren
Vind ik leuk
HanV +5736
dinsdag 26 maart 2019 om 12:25
Gisteren was er nog een berichtje over een jeugdspeler van AZ, dat akkoord schijnt alleen in te houden een dubbele opleidingsvergoeding, een kruimeltje extra.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:25
En dan alleen Overmars noemen, wat voor varken ben je dan
Vind ik leuk
rexxo +17140
dinsdag 26 maart 2019 om 10:29
Als je moe bent omdat je vanaf vroeg in de ochtend met die zware eierdop op je hoofd loopt is het logisch dat je warrige dingen zegt.

Dus vergeef hem.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:11
Ok bij deze 😜
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
Was Pec niet in betrokken en volgens mij word PSV hier ook genoemd 🤔. Of mogen die dingen die Ajax niet mag ?
Vind ik leuk
Donnygo +6089
dinsdag 26 maart 2019 om 12:23
Een varken waar shit uit komt, wat een nieuws.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:20
Laat die jongen lekker in een vertrouwde omgeving, als het een topper wordt laat hij dat vanzelf zien.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:21
Bij Ajax speel je 3x in de week. Das misschien teveel voor een PEC speler.Misschien dan toch naar die andere club. Die hebben een beetje een vergelijkbaar programma als PEC.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:45
Ja dat kan weleens lastig gaan worden dan als hij 3 x in de week een wedstrijd moet spelen. Bij Ajax is dat wel een vereiste itt de andere clubs in Nederland 😁
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:56
In de jeugd, 3x in de week een wedstrijd? Jij weet echt niet waar je over lult!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:50
blahblahblah
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 12:05]
Vind ik leuk
HanV +5736
dinsdag 26 maart 2019 om 13:45
Hij speelt in O16, in die competitie hebben ze dit seizoen pas 6 wedstrijden gespeeld, sommige clubs 7, ook twee met 5. Ajax O16 en Sparta O16.
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 10:22
Zo komt Ajax aan zijn "eigen jeugd"
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:25
Zoals je kan lezen zit PSV ook achter m aan
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 11:53
Maar PSV is toch in jullie ogen een koopclub en Ajax heeft de jeugd? Kom op nou.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Mooi man. Nog wat anders te melden?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Dan moet hij niet voor Psv kiezen want anders hebben zij ook geen "eigen jeugd ". En ik ga er trouwens vanuit dat het ventje ook niet bij Pec is begonnen. Die heeft hem ook weer ergens vandaan. Zou werkt de voetbalwereld nu eenmaal ( helaas ).
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:10
Haha dat begrijpen die simpele zielen niet. Die van Psv worden geboren op de Herdgang en die van Feyenoord op Varkenoord. Die van ons halen wij overal vandaan en dat deugt voor geen meter. Wij zouden daar eigenlijk voor gestraft moeten worden
Vind ik leuk
leozao +2820
dinsdag 26 maart 2019 om 10:55
Ons aller Ajax heeft niet alleen supporters in heel het land maar ook jeugdspelers. Op de juiste leeftijd en met de juiste kwaliteiten komt er automatisch een groot verlangen om bij Ajax te komen voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:26
Stel dit ventje gaat naar PSV, wat ik prima vind hoor, waar zijn dan al die kneusjes die de hele tijd lopen te zeiken dat Ajax alleen maar jeugdspelers weg loopt te kapen bij andere clubs etc?

Stop je kop niet in het zand en word wakker, zo is het altijd gegaan in het voetbal en zo zal het altijd blijven gaan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10636
dinsdag 26 maart 2019 om 10:30
Het is inderdaad onderdeel van de voetballerij. Al merk ik wel dat Ajax en PSV er in verhouding veel meer aan doen dan Feyenoord, waar veel talenten al vaak vanaf hun 12e bij de club zitten. Mss zou Feyenoord het juist meer moeten gaan doen...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:38
Probeert Feyenoord dat dan niet?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee...
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10636
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Soms: denk aan Jari Schuurmans en Emill Hansson. Maar spelers als Kokcu, Geertruida, Bijlow, Burger spelen al behoorlijk lang in de jeugd van Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:45
Dank voor de info, ik had echt geen idee.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1065
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Wat Feyenoord nu doet is juist goed!
Spelers zouden voor hun 18e verjaardag maar bij 1 profclub mogen spelen in hun eigen regio, mits ze niet weggestuurd worden om welke reden dan ook.
Zo laat je ze binnen hun vertrouwelijke kring blijven wat voor een jeugdspeler zeer belangrijk is!
Vind ik leuk
Quareck +7592
dinsdag 26 maart 2019 om 10:52
Dan laten ze zichzelf wegsturen als ze akkoord zijn met een andere club.
Vind ik leuk
pos +10049
dinsdag 26 maart 2019 om 10:32
Zo is het helemaal niet altijd gegaan in het voetbal. Vroeger werden spelers van onder de 16 gewoon met rust gelaten en maakten ze eventueel hun debuut gewoon bij hun eigen club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:37
Vroeger is dood, maar ook toen werden spelers weggehaald bij andere clubs. Nu gaat er alleen veel meer geld in om en proberen clubs spelers zo vroeg mogelijk aan zich te verbinden.

Ik ben het er niet mee eens hoor, maar het is niet anders.
Vind ik leuk
pos +10049
dinsdag 26 maart 2019 om 11:03
Ja dat snap ik maar de markt is gewoon zo overspannen dat alles om nog meer geld lijkt te draaien. En daar doen veel clubs en domme spelers/ouders vrolijk aan mee.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:08
Dat geld verkloot gewoon alles!
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 11:56
Helaas is dat zo. Geld is tegenwoordig de drijfveer in het hedendaagse voetbal.
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 11:55
Bij deze praten we er niet meer over.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 10:28
Dit moet echt eens verboden worden. Laat spelers gewoon met rust totdat ze pakweg 18 jaar zijn. Bij PEC kan hij zich net zo goed volop ontwikkelen en als hij op zijn 18e zou vertrekken naar een club als PSV of Ajax, is dat nog vroeg genoeg. De manier van spelen heb je op die leeftijd snel door en inpassen in een Jong team hoeft ook helemaal geen probleem te zijn. Echte talenten komen er zo ook wel, denk aan het grote voorbeeld Frenkie de Jong. Die kwam toch ook veel later naar Ajax?
Vind ik leuk
Varken +230
dinsdag 26 maart 2019 om 10:32
100% mee eens
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:33
Eens, maar dan nog bestaat de kans dat die spelers op jonge leeftijd naar het buitenland gaan. Wat doe je daar dan aan?
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 10:39
Verbieden op Europees niveau. Het is toch te gek dat vanwege veel geld (zelfs hele families gaan soms mee en worden voorzien van een baan) een jochie van 15 of 16 naar een heel ander land gaat om daar veel te veel geld te gaan verdienen? Dat gebeurt met talenten op ICT-gebied toch ook niet, of met jonge huishoudelijke medewerkers van die leeftijd? Als je het vergelijkt met prostituees dan gaat die vergelijking meer op, maar dat is dan ook ineens zo’n beetje hetzelfde.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:42
Ik ben het met jou eens hoor, maar verbieden, en helemaal op Europees niveau, is een utopie, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 10:53
En ik vertel je, daar wordt al lang op Europees niveau over gesproken.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:56
Dat zal best, maar van het 'kwartje van Kok' hebben we ook nooit meer iets gehoord.. ;)
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 13:24
Onzin.

De EU is er juist veel, zo niet alles, aan gelegen hier geen uitzonderingspositie voor in te nemen.
Daar zijn ze al sinds t Bosman-arrest zeer duidelijk in.
Vrije markt, open grenzen etc.

Hoe ga je wetmatig n uitzondering maken voor dit soort gevallen?
Je discrimineert dan in principe iemand met uitzonderlijk veel talent tot het spelen bij n kleinere club.
Lager salaris, mindere sportieve uitdaging etc etc.

Onhoudbaar standpunt, juridisch gesproken.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 14:14
De EU en de wetgeving in ons eigen land hebben strikte regels voor jeugdigen van 15 en 16 jarigen en het maken van arbeidscontracten. Juist deze leeftijdscategorie kan daarin nog net ‘gevangen worden’.
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 15:14
Daar is al regelgeving voor, namelijk dat je iemand voor z’n 16e geen contract mag aanbieden.

Een verbod op gezinsverhuizing, met daarbij n overschrijving van speler naar n andere club, zal de EU-overheid nooit sanctioneren.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 15:29
Ik heb het dan ook niet over gezinsverhuizing, dat zijn de excessen waar geen regelgeving op los kan worden gelaten, dat snap ik. Maar dan is er ook geen echt probleem, dan is zo’n jochie ook gewoon bij zijn eigen ouders in huis.
Dat dan een club voor een baan voor een of beide ouders regelt vind ik belachelijk. Afgezien van een mogelijk taalprobleem, zal de werkloosheid in het betreffende land er ook niet mee opgelost worden.
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 15:35
Leuke redenatie, alleen begeef je je dan op erg glad ijs.

De wetgever mag niet op de stoel van de werkgever gaan zitten, hij stelt (en eventueel controleert en hanteert daarbij) n kader.
Het kan niet de bedoeling zijn dat de wetgever n verandering van baan en leefomgeving gaat toetsen, enkel of dit alles binnen voornoemd kader past.
Het wisselen van inschrijving bij n voetbalclub, waarbij geen contractuele,verplichten zijn of worden aangegaan, valt daarbuiten.
Vind ik leuk
appeltje +4348
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
Wie zegt dat een jeugdspeler dezelfde ontwikkeling meemaakt in de opleiding van een topclub als bij een club zoals PEC?

Veel jeugdspelers kiezen juist voor een topclub omdat de opleiding daar van hogere kwaliteit is. Dat heeft een positief effect op hun ontwikkeling.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 10:51
Ik weet heus wel waarover ik praat. Heb sociale projecten voor profclubs opgezet en dat was juist om sociale problemen te tackelen en te voorkomen. Als je de jeugdopleidingen met elkaar vergelijkt zie je dat het gros van de uitstroom gewoon niet bij de topclubs met de (in naam) zo goede opleidingen terechtkomen, maar bij clubs als Helmond Sport, Go Ahead Eagles, Cambuur of in het beste geval FC Emmen, Fortuna Sittard etc. Degenen die wel doorkomen bij hun club, dat zijn er niet zoveel en die vergelijk ik dan met Frenkie de Jong. Kwam hij naar Ajax toen hij 14 of 15 was? Nou dan. In no time brak hij door bij Ajax en in no time zit hij in Barcelona. Je kunt jeugdopleidingen ook heilig verklaren hè. Neem AZ, vergelijk de club met Ajax en iedereen zegt: daar is geen vergelijk mogelijk, het verschil is te groot. Ik durf rustig te beweren dat de jeugdopleiding van AZ beter is dan de anderen, in heel Nederland.
Vind ik leuk
appeltje +4348
dinsdag 26 maart 2019 om 11:25
Ik weet dat de meeste het eerste van de topclub niet halen. En AZ heeft gewoon een van de beste jeugdopleiding van Nederland, zo niet de beste.

Maar AZ heeft Hillen toch ook weggehaald uit Amsterdam? Ik weet niet of zijn familie daar nog steeds woont, maar misschien is Ajax voor hem wel dichterbij dan AZ?
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 16:06
Ja appeltje, dat zal best wel, maar meestal gaan ze gewoon met busjes van de club heen en weer, of brengen en halen ouders hun kroost met hun eigen auto (km-vergoeding van de club). Dat is op zich voor jonge gassies al een hele belasting en kan de schoolopleiding al verstoren.
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
Hoezo verboden worden? De speler is geen bezit van de club.
Als de speler ergens anders een aanbod krijgt dan mag hij vertrekken.
Het is niet dat hij helemaal naar Armenie moet verhuizen om te kunnen voetballen.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 10:44
Ja, dat is het nu precies wel als je niet uitkijkt. Voetbalbonden op Europees en wereldniveua kunnen dat gewoon reguleren. Gewoon geen toestemming geven aan clubs om contracten te sluiten met spelers onder de 18 jaar, die afkomstig zijn van een bij hun aangesloten land.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43477
dinsdag 26 maart 2019 om 10:53
Wederom een hoop fouts.
Bonden gaan niet over het verkeer van arbeid. Dus ook niet over leeftijden.

Als een 16 jarige gast graag naar een andere club gaat, wat is er dan op tegen? Jij wil zulke lui gewoon verbieden naar een andere club te gaan? Waanzin.
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 13:28
Eindelijk iemand die t snapt.
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 11:04
Fifa heeft een regelment dat spelers onder 16 niet mag verhuizen naar het buitenland.
Tussen de 16 en 18 jaar mag dat enkel als er spraken is van een Eu burger.
Verder is geen enkele regels omtrent afspraken met clubs in het zelfde land.
Je kan de vader of moeder een baan aanbieden, waardoor de zoon meegaat. Maar wil je dat dan verbieden dat zoon opgroeit zonder vader?

De jongste zoon van Kluivert koos ervoor om voor Barcelona te kiezen.

Als je zoon of dochter van 15 bij DOS speelt en Real komt kijken. Ga jij dan hem verbieden om naar Real te gaan?

Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 14:34
Kijk, dat wist ik dus ook. En ik pleit er juist voor dat de FIFA voor 16 en 17- jarigen dat beleid nog wat aanscherpt, zodanig dat ze die jaren gewoon nog in Nederland blijven. En voor andere Europese landen dat deze leeftijdscategorie in hun eigen land blijven spelen en hun opleiding afmaken, zowel school als voetbalopleiding.
Vooral van spelertjes die niet doorbreken zie ik nog steeds jongens die het vertikken om school af te maken of dat ze al jaren op school niet hun best doen, omdat ze denken zichzelf rijk te gaan voetballen. Zodra de sportopleiding en club ze buitengooien kunnen anderen de scherven proberen te lijmen en dat lukt zo vaak helemaal niet. Hierin horen clubs ook hun verantwoordelijkheid te nemen.
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 15:14
FIFA kan die regels niet aanscherpen omdat in Europa vrijheid van personenverkeer word gehanteerd.
FIFA volgt hierin de regels van de EU. De grens ligt bij de EU bij 16 om naar het buitenland te kunnen verhuizen, zonder je ouders.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 15:24
En dus zeg ik: ook in de EU moet dat aangepast worden.
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 15:46
Als mijn zoon op 16 jarige leeftijd naar Oxford wil, om daar te studeren dan moet dat kunnen.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 15:53
Ben ik het helemaal mee eens, maar vind je dit ook iets anders, dan een arbeidscontract al voetballend te gaan invullen? Zo zie ik toch echt een mooi verschil.
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 16:10
Als mijn dochter van 16 naar de Milaan wil om daar te werken als model. Dan ga ik haar ook niet tegen houden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 16:11]
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 16:13
Nou ik wel, en mijn kleindochters ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:01
JA dat zou eindelijk goed zijn voor Ajax dan maak Ajax veel meer kans op de cl te winnen!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:40
Blijf waar je bent, Dan kun je wedstrijden spelen en zit je niet op de bank/tribune zoals gaat gebeuren bij Ajax en PSV
Vind ik leuk
deltiaan +1478
dinsdag 26 maart 2019 om 10:41
ze kiezen toch voor wie het meest betaald
Vind ik leuk
leozao +2820
dinsdag 26 maart 2019 om 10:44
Die jongen gaat voor Ajax kiezen als hij goed genoeg is. Gratis!

Een vriendelijke geste vanuit Amsterdam: de PEC-selectie mag de komende jaren gratis de thuiswedstrijden van Ajax in de CL bijwonen.
Vind ik leuk
peinke +2391
dinsdag 26 maart 2019 om 10:47
Tja, niets nieuws. Als er bij PEC een goed talent loopt of een speler onder contract staat die wat geld kan opleveren, dan gaan ze bij PEC altijd weg voor een appel en een ei. We kunnen er niets aan doen roept die slapjakker van een Nijkamp dan. Vorig jaar nog Reynders naar AZ. Vergeten contract te geven!
Vind ik leuk
HanV +5736
dinsdag 26 maart 2019 om 12:30
Dit is echte jeugd, gelukkig heeft hij nog geen contract, dat zou namelijk een overtreding zijn. Reijnders was ouder, kijk maar of je ze een contract in de maag kunt spitsen als ze geld ruiken en in de eerste divisie zeker aan de bak komen en bij PEC het met invalbeurten zullen moeten doen.
Vind ik leuk
peinke +2391
dinsdag 26 maart 2019 om 12:55
Dan kun je beter je opleiding opheffen. Doe je precies het zelfde bij andere clubs uit KK competitie bijvoorbeeld. En waarom kan die v.d. Berg dan wel naar en andere club denk je. Dan komt papa of mama op de loonlijst totdat hij 16 is en krijgt zo'n speler een ,,stil'' contract wat overloopt in een definitief contract als hij 16 is. Als je grote talenten in huis hebt, moet je creatief zijn. Maar ja, creatief en Nijkamp.... Die is alleen creatief met allerlei clausules in een contract waardoor de club er nagenoeg niets aan overhoudt. Ik heb wel eens het idee dat Nijkamp alleen creatief naar zichzelf is! Deze man moet snel weg! Die heeft zijn credits al lang verspeeld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:57
ja en PEC doet niets anders die halen de voetballertjes van de amateurs op !
Vind ik leuk
peinke +2391
dinsdag 26 maart 2019 om 13:00
Dan moet het talent nog ontwikkeld worden. En weet je hoeveel er per jaar komen. Heel veel!!!! En weet je hoeveel er uiteindelijk de hele opleiding uitzitten. Weinig!! En weet je hoeveel er uiteindelijk de eerste selectie halen. Heel Heel Heel weinig! Dus, allemaal bang dat ze de boot missen. Maar laat talenten lekker bij hun club en investeer in de regio als BVO in trainers of trainersstages of clinics.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 13:01]
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 15:37
Zo hoort dat en ook mijn club doet dat (grotendeels).
Vind ik leuk
HanV +5736
dinsdag 26 maart 2019 om 13:19
Niets nieuws onder de zon, het gebeurt overal. Alleen blijven ze dan in de omgeving waar ze geboren zijn.
Vind ik leuk
Jajem +826
dinsdag 26 maart 2019 om 10:54
Ga maar naar PSV paar jaar later zit je toch bij Ajax.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1246
dinsdag 26 maart 2019 om 11:13
Waarom dacht ik dat dit om het broertje van Joey van den Berg ging, en ben ik blij dat hij het niet is.
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
dinsdag 26 maart 2019 om 11:30
Volgens mij haalde PSV in 2005 bijna de finale van de Champions League.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:36
Ajax en Psv in 1 titel of bericht is voer voor de trollers? Wat een niveau soms hier!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:39
Want deze jongen gaat natuurlijk meteen CL spelen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:53
Die zal wel naar ajax gaan
Vind ik leuk
Floris5 +136
dinsdag 26 maart 2019 om 11:56
Laten we ff eerlijk blijven. Een overstap naar PSV of Ajax is nog steeds geen garantie voor succes. Blijven bij PEC overigens ook niet. Ajax gaat met hun miljoenen van nu echt niet meer vol op de eigen talenten leunen terwijl je dat op dit moment juist meer in Eindhoven ziet. De aankoop van de vervanger van Frankie is hier duidelijk in en ook de vervanger van De Ligt wordt in het buitenland gezocht. Schuurs is te licht bevonden.

Voor de rest is het vaak een gevoel van speler en familie. En begin nou niet met het gelul over warme en koude clubs. Het ligt aan de persoon waar hij zich thuis voelt en niet hoe de club genoemd wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:57
Wat mij heel erg opvalt?, dat psv zelf geen scouts hebben daar?, volgens mij doet de gemeente dat ook nog erbij, waarom elke speler die ajax wil al jaren in nederland komt psv ook bij staan kijken, elke keer hoor je ajax kijkt als eerste paar weken verder komt psv bemoeien, volgens mij hebben ze daar geen eigen scouts die niet hun eigen spelers kunnen ontdekken, maher narsingh is daar het bewijs van, want maher speelde voor az, az speelde aanvallend voetbal, psv is beton ajax is aanvallend, valt ook op elke speler die van aanvallend naar beton voetbal gaat past niet in hun systeem en komen niet ver buiten nederland, noemen ze ajax kinderhandel als psv het zelfde doet binnen en buiten nederland en ook nog alles wilt hebben die ajax wilt..., ik hoop dat ajax niet alleen met barca gaat samen werken, doe ook groningen aangezien ze goede spelers scouten daar en dan kunnen ze door stromen naar ons, doan een voorbeeld past beter bij ons dan bij psv met hun saai beton muur voetbal, onze spelers dan laten rijpen bij groningen, alleen ajax is dom speler als sierhuis die lopende band scoorde in ajax jeugd, en dan weg doet terwijl die geen kans kreeg van ten hag, die man kan beter terug gaan naar utrecht, want vind hem toch echt beter dan huntelaar en dolberg, doan en sierhuis in de aanval heb je veel meer scoorings vermogen.
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 15:42
Zo, jij hebt wel een stevige mening man. Maar zie je het ook zo gebeuren BadEend?
Vind ik leuk
Blindsy +20703
dinsdag 26 maart 2019 om 12:16
Ze weten niet of hij vertrekt... maar hij heeft al wel met PSV en Ajax gesproken. Zal ik het verklappen PEC? Hij gaat weg.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:30
Moet ie niet naar psv gaan word ie niet beter van
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:32
Diep triest van ajax en pisvee
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:52
nee niet triest van Ajax en psv maar van het buiten land clubs! die halen de top jeugd van Ajax en psv weg en dan moeten de elftallen van Ajax en psv weer op gevuld worden met jeugd!
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 15:48
Ja, jeugd van andere clubs in Nederland te verstaan, die dan weer gaan lopen plukken (jatten) bij de amateurs. Weet je wat uiteindelijk mogelijk is? Dat clubs uit Spanje uiteindelijk hier in drukke winkelcentra baby’s uit hun buggies gaan roven en als gevolg daarvan Nederlandse clubs vrouwen uit Spaanse moederbuiken gaan weghalen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:47
elke club heef er mee te maken zelfs Ajax verlies een heel elftal per jaar aan het buiten land en dat zijn allemaal top talenten!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
Ikkuh +2483
dinsdag 26 maart 2019 om 13:34
Lul niet man, jullie kopen alle kleine kinderen weg, vieze pedofielenclub
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
dinsdag 26 maart 2019 om 12:53
Wil je rustig rijpen in de Keuken divisie kies voor ons !!
Vind ik leuk
repeP +2286
dinsdag 26 maart 2019 om 12:54
Laat die jongen lekker met Stam mee gaan.
Vind ik leuk
BenikBen +150
dinsdag 26 maart 2019 om 13:19
Feyenoord kijkt ook naar broertje van Jules de Korte die is niet alleen slechtziend maar ook nog doof.
Vind ik leuk
Ikkuh +2483
dinsdag 26 maart 2019 om 13:33
De pedo brigade uit Amsterdam is weer op jacht zie ik?
Vind ik leuk
pinkelman +4482
dinsdag 26 maart 2019 om 17:31
Zo, zo, de leegplundering van talenten gaat maar door.
En dan straks gaan klagen dat er geen tegenstand is in de eredivisie en prat gaan op de eigen jeugdopleiding.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 17:31]
Vind ik leuk
Mari +13664
dinsdag 26 maart 2019 om 18:36
Jonger en jonger.
Maar als we eerlijk zijn is de jeugd verder in zijn ontwikkeling dan wij waren op hun leeftijd.
Leeftijd is slechts een bijkomstigheid tegenwoordig
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
woensdag 27 maart 2019 om 07:33
Dan is dat duidelijk. Misschien zijn jullie dat dan wel als kennelijk zoveel supporters van verschillende clubs het zo ervaren. Arrogantie is niet per definitie wat je bent, maar hoe je overkomt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws